dure telefoon gevonden

20-06-2013 17:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een vraagje aan jullie

Vriend en ik wonen samen, ik studeer nog en vriend werkt, maar we moeten wel op het geld letten zeg maar..

Nu was ik vanmiddag iets aan het zoeken voor school, en toen vond ik ineens een pakketje ergens weggemoffeld achter in de kast.

Toen ik erin keek, zag ik dat er een nieuwe LG inzat, met bonnetje erbij.

Mijn eerste gedachte was: Waarom heeft vriend zo'n dure telefoon gekocht terwijl hij pas een nieuwe heeft waar hij blij mee is?

Maar toen bedacht ik me dat hij wel op een rare plek lag, en dat ik bijna jarig ben en mijn mobiel paar maanden geleden kapot is gegaan. ( ik gebruik nu een hele oude mobiel, waar ik gewoon tevreden mee ben)

Ik vermoed dus dat het mijn cadeautje is wat ik heb gezien..

Vind het natuurlijk heel lief van vriend, maar die telefoon is ruim 100 euro, en dat geld kunnen we nu gewoon niet missen..

Wat moet ik nou doen?

Hebben jullie misschien tips?
Niets. mss heeft hij de afgelopen maanden wel elke keer een tientje weggelegd voor jouw cadeau.
Niets. Blijkbaar kon hij het missen, heeft ie samen met anderen gekocht of iets anders. Wacht het af en wees er blij mee.
Als die telefoon maar 100 euro was, heeft ie heel erg op het geld gelet want de meeste smartphones kosten tegenwoordig toch wel 400-600 euro. Wees in elk geval blij dat je niet zo'n dure telefoon verwachtte als hij je het kadootje geeft.
Maar hij kan het geld dus niet missen, want hij heeft het van onze gezamelijke rekening betaald.
Een gezamenlijke rekening is ook niet zo slim he...
Ik heb een deja-vu... Dit topic komt me te bekend voor.

Zolang het zijn geld is wat hij uitgeeft en hij zijn deel van de vaste lasten betaalt, wat is het probleem?
quote:Sophiaaaaa schreef op 20 juni 2013 @ 17:36:

Ik heb een deja-vu... Dit topic komt me te bekend voor.

Zolang het zijn geld is wat hij uitgeeft en hij zijn deel van de vaste lasten betaalt, wat is het probleem?Nou, je mag me loepen hoor, t is de eerste keer dat ik een topic open over een telefoon..
quote:elninjoo schreef op 20 juni 2013 @ 17:32:

Als die telefoon maar 100 euro was, heeft ie heel erg op het geld gelet want de meeste smartphones kosten tegenwoordig toch wel 400-600 euro. Wees in elk geval blij dat je niet zo'n dure telefoon verwachtte als hij je het kadootje geeft.Haha ja, zo had ik het nog niet bekeken
Een cadeautje voor jou kopen van de gezamenlijke rekening? Dat vind ik persoonlijk raar. Maar goed, het geeft wel een opening tot gesprek. Vertel dat het je opviel dat vriendlief iets heeft gekocht bij winkel X voor ¤100,-. en dat je je afvraagt waar aan dit is uitgegeven gezien het ook jouw geld is.
Dacht ik toch even dat je een Iphone op de snelweg gevonden had... :D
Ik heb een deja vu.
Dit topic is letterlijk al eens geplaatst
quote:kelso schreef op 20 juni 2013 @ 17:46:

Dacht ik toch even dat je een Iphone op de snelweg gevonden had... :DIk ook
Nou, niet door mij dus. Waarom zou ik een topic 2x plaatsen?
kerstcadeau van mijn vriend
Of had ik eerst moeten zoeken om te kijken of iemand ooit al eens hetzelfde onderwerp heeft gepost, en daar dan in verder gaan wanneer ik een zelfde soort vraag heb? Zeg het maar hoor, weet ik het alvast voor een volgende keer.
quote:mars.74 schreef op 20 juni 2013 @ 17:51:

Dit topic is letterlijk al eens geplaatstDus toch? Jeetje ... Ik ging al aan mezelf twijfelen.
bedankt voor het zoeken Mars 74.

Dat topic is dus niet van mij zoals iedereen zelf ook kan lezen. : )
Idd, Kwam wel heel bekend voor

Maar misschien heb je iets aan de reacties?
quote:chocolademelk schreef op 20 juni 2013 @ 17:45:

Een cadeautje voor jou kopen van de gezamenlijke rekening? Dat vind ik persoonlijk raar. Maar goed, het geeft wel een opening tot gesprek. Vertel dat het je opviel dat vriendlief iets heeft gekocht bij winkel X voor ¤100,-. en dat je je afvraagt waar aan dit is uitgegeven gezien het ook jouw geld is.Das wel een goeie, bedankt!
quote:kelso schreef op 20 juni 2013 @ 17:46:

Dacht ik toch even dat je een Iphone op de snelweg gevonden had... :D

hahahaha tja, helaas...

t zou trouwens wel makkelijk geweest zijn, dan zou vriend mijn cadeautje waarschijnlijk terugbrengen naar de winkel en in plaats daarvan iets leuks en goedkoops voor me kopen
quote:roza34 schreef op 20 juni 2013 @ 17:55:

[...]

Dus toch? Jeetje ... Ik ging al aan mezelf twijfelen.Ik ook!
Ik zou het kado aannemen en op een later moment er nog eens over praten dat jullie zulke uitgaven niet zo makkelijk kunnen betalen.

Stel je voor dat je het weigert, hoe ontzettend teleurstellend is dat niet voor je vriend die zijn best heeft gedaan om een mooi kadootje uit te zoeken voor jou.
Hoezo zie je niet dat er een 'bijzondere' uitgave is gedaan van de gemeenschappelijke rekeing als je krap bij kas zit? Dan houd je toch bij wat waar naartoe gaat? (of heeft mijn familie gelijk en ben ik gek dat ik dat wel doe).

En hoezo koop je cadeautjes voor elkaar van gemeenschappelijk geld? Dan is dat toch helemaal geen echt cadeau??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven