Werk & Studie alle pijlers

Salarisschaal

18-06-2013 20:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Weet iemand misschien welke salarisschalen horen bij gemeentelijke functies. En weet iemand wat voor functie je hebt als je in schaal 1, trede 3 zit? Ik kan alleen dit vinden maar heb geen idee wat voor je functie je hebt wanneer je bijvoorbeeld in schaal 7 en dan in trede 2 zit.

http://www.aestasoverheid ... te%20per%2001-11-2011.pdf

Gr. Paula
http://www.werkenbij.amsterdam.nl/pagin ... kgever_sal
Deze moet je hebben, de schalen uit de openingspost zijn al verouderd.

Er zijn verschillende functies, functiegroepen en waarderingen daarbij. Waar ben je naar op zoek?
Bij de gemeente val je onder de CAR-UWO. Zie voor meer info

http://www.car-uwo.nl/onderwerpenindex/ ... n-tabellen
Voor de 4 grote gemeenten gelden hun eigen salarisschalen. De overige gemeenten kennen inderdaad de schalen van de CAR/UWO.

Schalen 1 t/m 3 worden trouwens (bijna) niet meer gebruikt.

Wat voor functie je hebt kun je uit de schalen niet afleiden, het is andersom: de werkzaamheden zijn bepalend voor welke schaal er aan gekoppeld wordt.
Ik ben werkzaam als communicatiemedewerker. Mijn werkzaamheden bestaan uit social media beheren, persberichten en nieuwsbrieven schrijven, dtp, marketingactie's voeren. Ook zal ik binnenkort communicatieplannen schrijven. Ik ben ingedeeld bij salarisschaal 1 met trede 3. Ik heb hier totaal geen verstand van. Dus wilde hier eerst wat wijzer worden voordat ik dit ga bespreken op mijn werk.
Word je aangesteld als ambtenaar of ga je soms stage lopen? (niet lullig bedoeld hoor) Het komt mij vreemd voor dat zo'n functie in schaal 1 is ingeschaald.
Als communicatiemedewerker bij een gemeente hoor je in schaal 9. Schaal 1 is echt heel erg laag.
Ik ben uitzendkracht.
Dan heb je niet veel te willen.
Schaal 1? Volgens mij zit een schoonmaakster hoger.

Hoe oud ben je?
Schaal 1 is ongeveer minimumloon. Over het algemeen zitten MBO'ers in 5 t/m 7 en HBO'ers in 8 t/m 10. Uitzendkrachten mogen niet lager betaald worden dan wat iemand in die functie zou verdienen als hij bij het bedrijf in dienst is (tenminste, dat was een paar jaar geleden zo).
23 jaar. Ik heb 1 jaar stage-ervaring en 9 maanden werkervaring. Ben HBO afgestudeerd.
Ik verdien nu 1490 bruto per maand
Hmmm ik denk dat een dergelijke (HBO) functie minimaal in schaal 8 valt. Omdat je starter bent kun je dan (iig bij de rijksoverheid) in de voorgaande schaal geplaatst worden tot je hebt aangetoond dat je de functie volledig vervult. Dus dan zou je minimaal in 7 trede 1 moeten komen. Ik weet niet welk bedrag daaraan hangt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven