Gezondheid alle pijlers

Eerste menstruatie na het stoppen met pil

23-06-2013 08:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe was jullie eerste menstruatie na de laatste pil?

Tijdens de pil werd ik altijd op dezelfde dag ongesteld in de stopweek. En het stopte ook altijd op dezelfde dag.

Nu ben ik sinds vorige week donderdag gestopt met de pil.

Afgelopen maandag werd ik "ongesteld".

De eerste paar dagen had ik enkel wat "oud" bloed. Niet veel.

En sinds afgelopen vrijdag/zaterdag werd het bloed steeds roder.

Vanmorgen was het ook extreem.

Ik ben dus al bijna een week ongesteld. Heb verder geen menstruatieklachten etc..

Weet iemand wat ik er aan kan doen? Dat het minder extreem wordt bijvoorbeeld?

Hadden jullie hier ook zo'n last van?

Alle ervaringen en tips zijn welkom!
Ik heb nu toevallig mijn eerste 'natuurlijke' menstruatie na een paar jaar. Ik ben gestopt met de pil, onvrijwillig, omdat ik hem hier in Nieuw-Zeeland niet meer kon krijgen ($70 voor 3 maanden) en ik kon hem alleen halen op de plek waar ik begonnen was met reizen. Het is, zoals ik had verwacht, extremer dan mét pil. Dat was in eerste instantie ook waarom ik hem kreeg voorgeschreven. Veel pijn in buik, geen hoofdpijn.

Ik heb helaas geen tips.. wilde ook dat mijn menstruatie zonder pil minder heftig zou kunnen zijn. Maar het is altijd al zo geweest.

Omdat ik ook nog flinke pijn (vaak) ernaast heb pak ik een warme kruik en maak ik een kopje warme melk. Gelukkig beschrijf jij geen pijn.
Een vriendin zat te wachten op haar menstruatie, had alleen een minibeetje bloed verloren. De menstruatie kwam maar niet en ze bleek hartstikke zwanger, waar ze ontzettend blij mee was.

Iedereen is dus anders, bij de een is het ontzettend zwaar, bij de ander helemaal niets. Rustig afwachten, het gaat waarschijnlijk vanzelf over, iets aan doen is onmogelijk.
Jouw lichaam weet toch helemaal niet dat je gestopt bent met de pil? Als je afgelopen donderdag nog 'n pil slikte ben je nu gewoon in je stopweek.

Snap niet dat je stopt trouwens, want goed kans dat je vanaf volgende maand veel meer pijn en bloed hebt en dat 't heel onregelmatig gaat komen waardoor je opeens in 'n bloedbad wakker wordt.
quote:kittenkat schreef op 23 juni 2013 @ 09:07:

Ik heb nu toevallig mijn eerste 'natuurlijke' menstruatie na een paar jaar. Ik ben gestopt met de pil, onvrijwillig, omdat ik hem hier in Nieuw-Zeeland niet meer kon krijgen ($70 voor 3 maanden) en ik kon hem alleen halen op de plek waar ik begonnen was met reizen. Het is, zoals ik had verwacht, extremer dan mét pil. Dat was in eerste instantie ook waarom ik hem kreeg voorgeschreven. Veel pijn in buik, geen hoofdpijn.

Ik heb helaas geen tips.. wilde ook dat mijn menstruatie zonder pil minder heftig zou kunnen zijn. Maar het is altijd al zo geweest.

Omdat ik ook nog flinke pijn (vaak) ernaast heb pak ik een warme kruik en maak ik een kopje warme melk. Gelukkig beschrijf jij geen pijn.Waarom laat je 'm dan niet uit NL invliegen? Of laat 'n mirena zetten.
quote:elninjoo schreef op 23 juni 2013 @ 09:49:

Jouw lichaam weet toch helemaal niet dat je gestopt bent met de pil? Als je afgelopen donderdag nog 'n pil slikte ben je nu gewoon in je stopweek.

Snap niet dat je stopt trouwens, want goed kans dat je vanaf volgende maand veel meer pijn en bloed hebt en dat 't heel onregelmatig gaat komen waardoor je opeens in 'n bloedbad wakker wordt.

Dat zou balen zijn.

Ik ben gestopt omdat wij voor een kindje willen gaan.

Als ik dat ook kan zonder die menstruatie. Graag!
Dan zou je eigenlijk moeten hopen dat je door de pil heen zwanger wordt, zoals het hele volksstammen hier op viva schijnt te lukken
quote:elninjoo schreef op 23 juni 2013 @ 10:04:

Dan zou je eigenlijk moeten hopen dat je door de pil heen zwanger wordt, zoals het hele volksstammen hier op viva schijnt te lukken Mwa geloof ik niet echt in.

Dat dacht ik ook al inderdaad. Beetje vreemd.

.Dat dus, moet je zien wat de psyche met je lijf kan doen he! Geweldig!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Eerste menstruatie na laatste pil is geen menstruatie maar ontrekkingsbloeding, net als in al je stopweken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een week eerder he, normaal was ze nu alweer begonnen met de pil, anders kan ze toch niet sinds maandag al aan het bloeden zijn?

Neemt niet weg dat dit nog geen gewone menstruatie is, het zou voor de hevigheid nu weinig uit moeten maken of je de pil weer gaat slikken of niet. Maar 6 dagen bloeden is sowieso helemaal niet extreem hoor. Vroeger bij mij voordat ik aan de pil was duurde het meestal 9 dagen. Soms meer, soms minder. Met pil een dag of 5-6, inmiddels na weer gestopt te zijn een dag of 6-7.
Als het zo langzaam opbouwt is het trouwens al helemaal niet lang. De eerste dag waarop je helder bloed verliest moet je tellen als dag 1. Het is dus vooral wat traag op gang gekomen maar verder niet extreem. En dat traag op gang komen kan niks met het stoppen met de pil te maken hebben want je zat nog gewoon in je stopweek toen!
Het wordt menstruatie genoemd maar het is het niet. Als je de pil gebruikt krijg je in je stop week een ontrekkingsbloeding. Het kan zijn dat die wat langer duurt omdat je geen vervolgstrip start nu.

Je echte menstruaties beginnen pas als je ook weer een eisprong krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven