Ik mag niet naar de vk :(

21-06-2013 14:17 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe nick aangemaakt i.v.m. herkenbaarheid...

Ik ben nu 6+5 zwanger, na twee miskramen ontzettend bang en onzeker. Net een telefoontje van de vk (afgelopen week intake gehad), ik moet voortaan naar het ziekenhuis :( Ik baal hier zo ongelooflijk van. Ik heb geen bord voor mijn kop en weet dat ik veel te zwaar ben, maar ik ben kerngezond. Niet extreem dik op alleen mijn buik oid, èn tijdens mijn vorige zwangerschap (eerste kindje, nu 2,5) mocht ik WEL bij de vk onder controle. "Hier mevrouw, u ziet er dan wel gezond uit heeft nooit zwangerschapssuiker ontwikkeld en uw kindje is gezond en heeft een gezond gewicht, u gaf 2,3 jaar borstvoeding en heeft alles op een rijtje, maar jammer maar helaas: hier is uw etiketje Dik=ziek. Plakt u hem zelf even op?"
waarom zou je er van balen? Je wilt toch het beste voor je kind? Volgens mij baalt TO van het feit dat de VK haar te dik vindt. Dus dan gaat het probleem helemaal niet over de zwangerschap of de VK of de Gyn. Het gaat over wat TO van haar eigen gewicht vindt en hoe zij vindt dat anderen daar tegenaan zouden moeten kijken
Tijdens mijn zwangerschap heb ik geen vk gezien, meteen bij gyn terecht gekomen. Na wk 28 ging het zo goed dat ik mocht overstappen naar vk als ik dat wilde (hoefde niet), maar wij vonden de zorg in het ziekenhuis juist zo zorgzaam en betrokken dat ik bij de gyn ben gebleven. Achteraf maar goed want bij bevalling waren er wat complicaties waardoor ik, als ik thuis had willen bevallen, toch in het ziekenhuis was geëindigd.

In het begin van de zwangerschap baalde ik ook, dacht dat het daardoor erg 'medisch' zou worden ofzo, maar dat bleek helemaal niet zo te zijn. En het had 1 héél groot voordeel (alhoewel dat misschien per ziekenhuis verschilt): ik kreeg negen maanden lang elke paar weken (soms elke week) een echo!
Als je je niet prettig voelt bij dit advies, zou je dit allereerst neer kunnen leggen bij de vk zelf en vragen of er geen andere opties (middenwegen) zijn. Blijf je er toch mee zitten, dan zou je het verhaal kunnen voorleggen aan de Geboortebeweging. Dit netwerk bestaat uit ruim 600 verloskundigen, gynaecologen en doula's en zij kunnen meer informatie en een second opinion bieden wanneer je het gevoel hebt dat je er met je eigen vk op dat moment niet uit komt. Ik hoop dat je een weg zult vinden waar je je goed bij voelt en dat je verder een prettige zwangerschap zult hebben.
Ik snap dat je het niet leuk vindt, je krijgt een etiketje. Maar wees blij dat het is omdat je volgens de protocollen te zwaar bent en niet omdat vorige zwangerschappen eindigden in vroeggeboortes, dysmature kindjes, of zelfs ernstige afwijkingen.

Voor jou is dit natuurlijk appels en peren vergelijken, maar probeer het etiketje van je af te zetten en te genieten van je zwangerschap.

En ja, ik vind dat je zeurt. Maar dat vind ik vanuit mijn referentiekader. Ik hoop dat je je er snel bij neer kunt leggen, en kunt genieten van je zwangerschap.

Had ik al gezegd dat je moet proberen te genieten van je zwangerschap? :D:D
quote:Orzoo schreef op 21 juni 2013 @ 17:08:

" Zo had ik ooit bij een gewicht van 54 kilo een bmi van 29, nu, met een gewicht van 63 kilo een bmi van 23..... dus....."

Ja. Dusssss.... of je hebt weinig begrepen van BMI of je kunt niet rekenen.

Hahaha, nee, natuurlijk klopte dat niet, dat was een medische controle via de zaak en volgens de arts dat toen mijn bmi, had-ie dus niet goed berekend maar ik sufferd heb dat toen nooit nagerekend dus geloofde het. Moet ergens nog die uitslag van die medische controle hebben, zal eens zoeken (is al zeker 15 jaar geleden)

(vandaar die "dus met een boel puntjes" )
Je bent te dik... dus loop je meer risico. Klaar.

Kan je tegen ageren, oneerlijk vinden etc etc. Maar het is een feit. Niet weglopen voor de feiten maar accepteren en blij zijn dat de VK voor de beste zorg gaat.
Maar hoe komt het dan dat to boos wordt over vooroordelen.?

Terwijl als het het dik zijn weglaat. Er toch diverse complicaties/oorzaken zijn waar ze voor doorverwezen zou kunnen worden...Het zijn toch pittige dingen wat to heeft meegemaakt lijkt mij.
quote:thaorchid schreef op 22 juni 2013 @ 09:13:

[...]

Hahaha, nee, natuurlijk klopte dat niet, dat was een medische controle via de zaak en volgens de arts dat toen mijn bmi, had-ie dus niet goed berekend maar ik sufferd heb dat toen nooit nagerekend dus geloofde het. Moet ergens nog die uitslag van die medische controle hebben, zal eens zoeken (is al zeker 15 jaar geleden)

(vandaar die "dus met een boel puntjes" )Dan moet je niet verkondigen dat je een BMI had van 29.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven