Idee verjaardagsfeest

24-06-2013 12:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader viert binnenkort een grote mijlpaal-verjaardag en geeft dan ook een groot feest waar alle vrienden en familie komen.

Nu wilde ik graag, samen met mijn broer, iets doen tijdens dat feest.

Bij de vorige mijlpaal van mijn moeder is er een petje-op, petje-af quizje gedaan, en iets vergelijkbaars lijkt ons nu ook heel leuk.

Natuurlijk kunnen we ook gewoon een speech geven maar misschien hebben jullie wel een heel leuk idee!
Misschien een presentatie van zijn leven aan de hand van oude foto's? Van geboorte tot nu? Kun je gewoon (doorlopend) op de achtergrond projecteren en dan kan iedereen kijken op het moment dat hij zin heeft.

Voor lollige voordrachtjes en dergelijke: geen advies. Heb er altijd een gruwelijke hekel aan op bruiloften en partijen. Van die schalkse tantes die een levensloop op kreupelrijm hebben gezet, of oubollig verklede ooms die gniffelend schuine toespelingen maken, niks voor mij. En ik haat het al helemaal als de aanwezigen dan "mee moeten doen". Dus sorry, geen advies.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij hebben bij het jubileum van het huwelijk van mijn ouders heel cheezy en lijzig een gedeeltelijk abc opgedragen.

Verschrikte blikken alom, tot dat de g van genoeg kwam. Toen hebben we afgesloten met een korte speech dat we zo trots op ze zijn.

Op een ander feest heb ik 'dia-show' act gezien die wel leuk was(Net als bij de lama's: We gaan naar de volgende dia.. klllllllllik.. Hier ziet u .. en dan familieleden die een scene uitbeelden terwijl de verteller de bijbehorende anekdote toelicht)
Je mag mijn advies naast je neerleggen hoor en je mag em een zeikerd vinden, maar....

Doe alsjeblieft gewoon niets!! iedereen zal je dankbaar zijn!
Haha ik snap dat heel veel mensen het vreselijk vinden, maar mn vader is zelf een enorme speecher dus hij gaat het sowieso leuk vinden als we een speech doen.

Maar ik wil vooral niet iets wat heel lang duurt want dat gaan mensen inderdaad heel vervelend vinden.

Misschien is een foto-collectie met een beamer wel heel leuk! Alleen ik kom van tevoren niet meer echt bij mijn ouders thuis(behalve bij het helpen met opbouwen) dus weinig tijd om oude foto's in te scannen uit de foto-boeken.

Edit: oh en ik was echt niet van plan om me te gaan verkleden of iets dergelijks want dat gaat me echt te ver :P
Heb je hier misschien iets aan:

- een pubquiz (even googlen)

- uitzoeken wat je vaders lievelingslied is (of muziek uit zijn jeugd) en dan iedereen een rondje over de dansvloer laten maken. Of, als je er wat geld aan uit wilt geven, twee dansers inhuren om een te dansen.

- een wensenboom neerzetten en aanbieden aan je vader (mooi fruitboompje oid kopen, bakje kaartjes en wasknijpers, elke gast mag iets op het kaartje schrijven)

- kijken of je aan een krant van zijn geboortedag kunt komen en daar je speech op baseren (en natuurlijk cadeau doen)

- een gedicht (laten schrijven), op canvas drukken, voordragen en cadeau doen
Een filmpje maken. Voor het feest ga je bij een aantal gasten langs en vraag je hun iets te vertellen over je vader, een grappig verhaal of waarom je vader belangrijk is voor hun, of een wens voor je vader. Dat monteer je dan tot een filmpje van een aantal minuten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven