Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie, welke vorm?

24-06-2013 07:48 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn klaar met kinderen. Denken we nu. Het is nog te vroeg voor sterilisatie en alleen een condoom geeft mij toch een onzeker gevoel.

Welk voorbehoedsmiddel gebruiken jullie?

Ik heb jaren de pil geslikt maar wil deze niet meer gebruiken ivm hoofdpijn en trombose risico.

Een spiraal zie ik niet zitten.

Blijven nog een aantal zaken over maar ik wil iig een zo laag mogelijk trombose risico.

Wat zijn jullie ervaringen met de div anticonceptie?
Waarom zie je een spiraaltje niet zitten?
Je hebt ook het implanon , geen idee hoe het daarmee met trombose risico is
Misschien wil je man zich laten steriliseren?
(Koper)spiraal. Jarenlang nergens aan hoeven te denken. Bij een koperspiraal zelfs 10-15 jr niet
Je bent zelf een theepot
Steriliseren staat op het lijstje maar nu nog niet. We zijn zo goed als zeker dat er geen kinderen meer komen maar niet zeker genoeg voor een definitieve anticonceptie.

Spiraal plaatsen lijkt me echt te pijnlijk. Heb een hele gevoelige baarmoeder en nooit natuurlijk bevallen. Misschien een non reden maar ik kan me er niet overheen zetten.

Implanon leek me evt wel wat idd
Als je klaar bent met kinderen dan is sterilisatie de oplossing. Als je niet klaar bent voor sterilisatie, ben je dus niet klaar met kinderen.
Mag je wel hormonale ac met trombose in je voorgeschiedenis ?
Je bent zelf een theepot
Ik zweer bij de Nuvaring. Ideaal!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Prikpil! Is volgens mij gyn ipv zelfde stof als de mirena. Een keer in de drie maanden een spuit en je bent klaar! Ideaal zeg ik.
Omdat ik niet lekker reageer op hormonen gebruiken wij condooms. Maar wij hebben 1 kindje, en een 2e zou nu vroeg maar niet ongewenst zijn. Ik weet nog niet wat wij in de toekomst gaan doen.
Oh, en mijn zusje is blij met Implanon!
Ik heb een implanon. Ideaal. Van een spiraal kreeg ik last, veel kramp, vooral rond de menstruatie.

Wij zijn ook klaar met kinderen krijgen, maar een sterilisatie is lang zo betrouwbaar niet als de semi-permanente anticonceptie.
De opmerking dat ik dus niet klaar ben met kinderen klopt niet. Wij zijn klaar op dit moment, maar omdat we nog jong zijn en je nooit weet in hoeverre je nog van mening veranderd willen we nog geen permanente oplossing.

Prikpil had ik altijd het idee van dat het een enorme stoot hormoon tegelijk is.
Nuvaring leek me ook wel wat maar heeft een hoger trombose risico dan de pil.
quote:laurentien1979 schreef op 24 juni 2013 @ 09:04:

Spiraal plaatsen lijkt me echt te pijnlijk. Heb een hele gevoelige baarmoeder en nooit natuurlijk bevallen. Misschien een non reden maar ik kan me er niet overheen zetten.

Misschien om je (niet) te overtuigen: spiraaltje plaatsen was voor mij inderdaad ook erg pijnlijk en gevoelig. Ik heb er en halve dag last van gehad en op bed gelegen. Verwijderen was prima trouwens.

Aan de ene kant snap ik het hoor, aan de andere kant; het is allemaal heel relatief.
Ik heb wel eens gehoord dat mensen een roesje kregen voor plaatsen spiraal.

Ik zweer iig bij koperspiraal Flexi-t
Pleister? Zelf geen ervaring mee, maar gezien je hoofdpijn en alles een flexibeler oplossing dan implanon.

http://www.anticonceptie-online.nl/pilpleister.htm
quote:Rary schreef op 24 juni 2013 @ 14:36:

Ik heb wel eens gehoord dat mensen een roesje kregen voor plaatsen spiraal.

Ja extreme bangerikken, is zeker niet de nomale gang van zaken!

Doet ff zeer ja, ( dagje heftige kramp) daarna hoef e er niet meer over na te denken!

Vond het ideaal!
Yarn is cheaper than therapy...
nuva ring?
quote:haaknaald85 schreef op 24 juni 2013 @ 15:43:

[...]

Ja extreme bangerikken, is zeker niet de nomale gang van zaken!

Doet ff zeer ja, ( dagje heftige kramp) daarna hoef e er niet meer over na te denken!

Vond het ideaal!TO valt misschien dus wel onder deze extreme bangerikken...
Wat maakt het uit of TO een bangerik is. Als ze er geen zin in heeft heeft ze er geen zin in. Ik heb jaren terug een koperspiraal gehad, is helemaal fout gegaan bij het eruit halen. (ik ben nog nooit bevallen)

Ik ben precies om dezelfde rede als jij noemt met de pil gestopt TO.

Heb nu bijna 5 maanden een implanon en daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad.

Heb nergens last van, geen pukkels, niet ongesteld enz.

Het plaatsen ervan was een eitje, het enige wat een beetje pijn deed was het prikje van de verdoving.
Prikpil, implanon, ac pleister..

Maar ivm trombose risico raad ik je absoluut een koperspiraal aan. Lijkt me veel belangrijker dan de pijn die je ff hebt van het plaatsen en wat kramp daarna. En ik spreek uit ervaring en geen kinderen gebaard. Met goede pijnstilling kom je echt een heel end hoor;
quote:laurentien1979 schreef op 24 juni 2013 @ 13:32:

Prikpil had ik altijd het idee van dat het een enorme stoot hormoon tegelijk is.

Klopt niet.

Vraag anders eens een voorlichtingsgesprek aan bij een gyn.

Alhoewel jeje natuurlijk ook zelf ff goed in kan lezen. Er is info zat.
Ben geen bangerik hoor. Val zeker niet onder de extreme bangerikken

Ik word alleen een beetje onpasselijk bij het idee een spiraal te laten plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven