Graag advies over feest bruiloft
dinsdag 25 juni 2013 om 07:14
Ik zelf als student zijnde snap eigenlijk heel goed dat jullie vrienden niet vermogend genoeg zijn om dat even extra af te tikken voor een overnachting. Jullie mogen dan wel veel geld uitgeven voor jullie gasten maar het is dan ook jullie feestje! Jullie willen trouwen, jullie willen een feest op die locatie tot die tijd. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat jullie hen vrij houden gedurende de dag. Jullie gasten zullen ook al een cadeau kopen en wellicht een outfit.
27 mensen vinden dit leuk.
dinsdag 25 juni 2013 om 07:15
Mijn 1e bruiloft, ik studeerde nog. Na ceremonie meerijden. ( Eerst met bus heen). Snachts taxibusje gebeld waar je zo 8 man instouwt op elk tijdstip. Gedropt op cs.
Je kunt je gasten niet verplichten tot hotelkamers. En alles op alleen de studenten aanpassen lijkt me geen goed plan. Hou t enigzins bereikbaar. De rest regelen ze vast wel zelf
Je kunt je gasten niet verplichten tot hotelkamers. En alles op alleen de studenten aanpassen lijkt me geen goed plan. Hou t enigzins bereikbaar. De rest regelen ze vast wel zelf
dinsdag 25 juni 2013 om 07:24
Voor een aantal mensen kan dat nachtwerk echt bezwaarlijk zijn: mensen die de volgende dag moeten werken, familieleden met kleine kinderen (die ook al de extra kosten voor oppas hebben), mensen die sowieso geen nachtvlinders zijn ......
Verder heeft iedereen al behoorlijk kosten aan een bruiloft; vervoer, kleding, cadeau, dat kan aardig in de papieren lopen. Het is natuurlijk jullie bruiloft, maar voor jullie gasten moet het ook een beetje leuk zijn lijkt me.
Verder heeft iedereen al behoorlijk kosten aan een bruiloft; vervoer, kleding, cadeau, dat kan aardig in de papieren lopen. Het is natuurlijk jullie bruiloft, maar voor jullie gasten moet het ook een beetje leuk zijn lijkt me.
dinsdag 25 juni 2013 om 07:36
Heel leuk tot 4 uur, maar komt er alleen jong grut? Opas en omas gaan toch niet tot zo laat feesten? En mensen met jonge kinderen?
op welke dag trouwen jullie?
Ik ben zelf getrouwd en nog jong (getrouwd op mn 26e) maar bij ons was tvrond 00.30 afgelopen. Mensen moesten de volgende dag werken.. Hadden vervoer geregeld en hebben n oppas thuis zitten.
op welke dag trouwen jullie?
Ik ben zelf getrouwd en nog jong (getrouwd op mn 26e) maar bij ons was tvrond 00.30 afgelopen. Mensen moesten de volgende dag werken.. Hadden vervoer geregeld en hebben n oppas thuis zitten.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
dinsdag 25 juni 2013 om 07:45
4 uur?! Ik hou wel van een gezellig feestje, maar als je de hele dag al in touw bent? Dan zou dat feest van mij echt niet tot 4 uur hoeven duren!
En het is leuk dat jij zoveel voor je gasten betaalt, maar voor sommigen is ook de goedkoopste optie gewoon al veel geld. Je kunt niet verwachten dat iedereen dat kan en wil betalen...
En het is leuk dat jij zoveel voor je gasten betaalt, maar voor sommigen is ook de goedkoopste optie gewoon al veel geld. Je kunt niet verwachten dat iedereen dat kan en wil betalen...
dinsdag 25 juni 2013 om 07:47
Waarom denk je dat mensen tot 4 uur zullen blijven? Zeker als je als daggast al vroeg van de partij moet zijn heb je het tegen middernacht echt wel gehad. En waarom zou je zaalhuur en drankvoorziening regelen voor het handjevol doorzakkers? Waarschijnlijk ben je zelf na zo'n dag geleefd worden ook wel kapot.
Blijf je natuurlijk wel met 't zelfde probleem zitten als mensen gedronken hebben en dus niet meer willen rijden.
Blijf je natuurlijk wel met 't zelfde probleem zitten als mensen gedronken hebben en dus niet meer willen rijden.
dinsdag 25 juni 2013 om 07:48
mag ik vragen waarom je zo graag tot 4 uur een feest wilt geven of begin je pas laat met de bruiloft?
Eerlijk gezegd zou ik zelf niet tot 4 uur blijven als ik al de hele dag op pad ben dan heb ik het op een gegeven moment wel gezien en ga ik lekker naar huis en ja als je al zegt dat je gaten niet veel geld hebben dan zullen ze inderdaad niet gauw een hotel pakken, dat geld kunnen ze dan wel beter gebruiken.
Eerlijk gezegd zou ik zelf niet tot 4 uur blijven als ik al de hele dag op pad ben dan heb ik het op een gegeven moment wel gezien en ga ik lekker naar huis en ja als je al zegt dat je gaten niet veel geld hebben dan zullen ze inderdaad niet gauw een hotel pakken, dat geld kunnen ze dan wel beter gebruiken.
dinsdag 25 juni 2013 om 07:58
Sorry, maar een bruiloft tot 4.00 's nachts!? (Ik hou wel van een feestje, maar ik maak het toch niet vaak zo laat meer...)
En verwacht je dat alle vrienden tot dat tijdstip blijven hangen om jullie uit te zwaaien? Of moet het feest als een nachtkaars uitdoven?
Beter een wat meer centrale lokatie, en dan nummers van lokale taxibedrijven als suggestie meesturen. Feest tot een uur of 2.00 en dan iedereen naar huis / logeerplek / hotel.
En verwacht je dat alle vrienden tot dat tijdstip blijven hangen om jullie uit te zwaaien? Of moet het feest als een nachtkaars uitdoven?
Beter een wat meer centrale lokatie, en dan nummers van lokale taxibedrijven als suggestie meesturen. Feest tot een uur of 2.00 en dan iedereen naar huis / logeerplek / hotel.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 25 juni 2013 om 08:03
Ik vind het ook opvallend dat je zelf twijfelt, dan gaat peilen bij je vrienden of ze een hotelkamer willen nemen, en dan vervolgens teleurgesteld in ze bent.
Klassieke VF-regel: geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wil weten.
Klassieke VF-regel: geen vragen stellen waar je het antwoord niet op wil weten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 25 juni 2013 om 08:09
Volgens mij is er ,buiten een kroeg,doorgaans geen feestlocatie wat feesten geeft die langer duren dan tot een uur of 1/1.30 ongeveer.
Je zou ook eens verder kunnen kijken en het bijvoorbeeld op een camping organiseren en dat iedereen een tentje meeneemt of leent.
En verder ben je nog heel jong dus je moet nog leren denken dat het voor jullie een erg grote dag is maar voor je vrienden en familie is het gewoon een verplichting.....
Je zou ook eens verder kunnen kijken en het bijvoorbeeld op een camping organiseren en dat iedereen een tentje meeneemt of leent.
En verder ben je nog heel jong dus je moet nog leren denken dat het voor jullie een erg grote dag is maar voor je vrienden en familie is het gewoon een verplichting.....
dinsdag 25 juni 2013 om 08:12
Tja, dat is precies de reden waarom mijn vriend en ik niet zijn gaan trouwen toen we nog studeerden. Zelf geen cent te makken en de mensen om ons heen ook niet. ( 3/4 jaar wachten is zeker geen optie? Waarom zo jong al trouwen?)
En bruiloftsfeesten duren eigenlijk nooit tot 4:00, omdat je inderdaad al de hele dag in touw bent en vaak ook een spannende aanloop hebt.
Kunnen jullie het feest niet dichter bij huis doen? De enige studentenbruiloft die ik de laatste tijd heb meegemaakt was op fietsafstand van de meeste vrienden.
En bruiloftsfeesten duren eigenlijk nooit tot 4:00, omdat je inderdaad al de hele dag in touw bent en vaak ook een spannende aanloop hebt.
Kunnen jullie het feest niet dichter bij huis doen? De enige studentenbruiloft die ik de laatste tijd heb meegemaakt was op fietsafstand van de meeste vrienden.
dinsdag 25 juni 2013 om 08:14
quote:dolfje schreef op 25 juni 2013 @ 08:09:
Je krijgt vast niet iedereen in 'n tentje!
En idd is het voor veel gasten gewoon 'n verplichting.
Je krijgt vast niet iedereen in 'n tentje!
En idd is het voor veel gasten gewoon 'n verplichting.
dinsdag 25 juni 2013 om 08:14
dinsdag 25 juni 2013 om 08:16
natuurlijk zitten mensen hier niet op de wachten.
Wat denk je zelf.
Ik heb wel een keer bruiloftfeest (25 jr getrouwd) gehad, heel groot weiland /grasveld erbij en je kon blijven slapen in je eigen tentje als je wilde, heel leuk.
En ook een keer dat iedereen met een bruiloft in kampeerboerderij bleef slapen, op een waddeneiland. Duurde dan ook een paar dagen die bruiloft
Ja, dan maak je het lekker laat.
Dit is toch veel te lang, begin gewoon om 16.00 uur 'smiddags en dan tot 23.00/ 0000. tot 4 uur s nachts een feestje, en dan moet er zeker om 11.00 al weer uit die dure hotelkamer.
Wat denk je zelf.
Ik heb wel een keer bruiloftfeest (25 jr getrouwd) gehad, heel groot weiland /grasveld erbij en je kon blijven slapen in je eigen tentje als je wilde, heel leuk.
En ook een keer dat iedereen met een bruiloft in kampeerboerderij bleef slapen, op een waddeneiland. Duurde dan ook een paar dagen die bruiloft
Ja, dan maak je het lekker laat.
Dit is toch veel te lang, begin gewoon om 16.00 uur 'smiddags en dan tot 23.00/ 0000. tot 4 uur s nachts een feestje, en dan moet er zeker om 11.00 al weer uit die dure hotelkamer.