Graag advies over feest bruiloft

25-06-2013 07:03 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenbaarheid bericht weg.
anoniem_181607 wijzigde dit bericht op 12-09-2013 14:17
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 25 juni 2013 @ 08:14:

[...]

Je krijgt vast niet iedereen in 'n tentje!

En idd is het voor veel gasten gewoon 'n verplichting.Niet iedereen, maar wij hebben onze bruiloft expres in nabijheid van een hotel én camping gegeven en de volgende dag ontbijt aan geboden aan alle overnachters op de camping, dat was heel gezellig, en toch zeker een kwart van de gasten heeft daar gebruik van gemaakt.
Ik ben geen student meer, maar ook 25 pp vind ik nog een aardig bedrag voor een bruiloft overnachting. Als gast zou ik dan een cadeau, het vervoer, een hotel, en nog nieuwe kleding moeten kopen. Dan ben je zo ¤200 verder! Voor een feestje van iemand anders. Vier je ook een vrijgezellenfeestje waarbij jij vrij gehouden wordt? Dat is voor die gasten nog eens een euro of ¤75 meer!

Dat komt allemaal neer op een maand stufi..

En dan wordt ik de volgende ochtend brak wakker (ik hou niet van feestjes tot 4:00), en heb ik nog geen ontbijt!
Hoofddorp vanwege het nachtnet en een goedkoop hotel?

En hoe laat beginnen jullie?
Kortom: allemaal zonde van 't geld dat trouwen. Vooral omdat je op die leeftijd 90% kans hebt dat je binnen 5 jaar niet meer samen bent.

Zou het nog 'n jaar of 5-10 aankijken voor je eventueel trouwt en dan zijn je gasten ook gesettled (en waarschijnlijk is het contact met de meeste mensen uit je studentenleven allang verwatert) waardoor vervoer/overnachting geen issue meer is. En niemand uit je vriendenkring nog zit te wachten op 'n nachtbraaksessie en gewoon netjes voor middernacht naar huis is.
Idd jullie zijn hartstikke jong

En zo'n hotel doen vlak bij hoofdorp, waar je het feest geeft

en moet je nog blijven slapen ook

mwha spreek mij niet aan hoor

doe dan een kampeerboerderij, kan iedereen blijven slapen

koop je lekker zelf je eigen drank in en hoef je niet verplicht af te nemen tot 4.00uur (bah , ik begin liever 's middags en stop dan om 21.00 met de wijntjes)

Dan betaal je alleen de kosten van de huur zelf.

Vraag me alleen of of die er wel zijn in de buurt van Hoofddorp. Klinkt duur, vlakbij schiphol....

je wilt met iedereen z'n budget rekening houden

nou, wat sonane zegt, voor haar is 25 euro totaal om uit te geven aan een feestje al heel veel
Of je houdt het op de dag zelf klein (ceremonie, receptie), en je huurt je sociëteit af, waar je met een grote groep feestbeesten tot diep in de nacht door kunt gaan. Is ook nog eens een stuk goedkoper. En dan zit je ook niet zo met het probleem van vervoer.
Zat ik ook aan te denken, huur de soos.

Maar volgens mij heb je nu een plan bedacht wat alleen de die hard studenten leuk vinden. En dat zijn er niet veel meer op jullie leeftijd.
Waarom doe je het niet in 2 keer idd? Met je familie en goede vrienden ga je lekker uit eten na de ceremonie.

En op 'n andere dag hou je 'n zuipfeest tot in de kleine uurtjes met de mensen uit je studentenleven.
Bruiloften zijn voor de gasten vaak (nog) vermoeiender dan voor het bruidspaar zelf. Ik ben er meestal echt wel klaar mee na regelen kleding, oppas, optutten, eventueel nog zelf ergens eten regelen tussendoor, vervoer (echt niet dat ik met fiets of OV ga in mn chique kleding), cadeau, en de volgende dag moe want dochter is wél om 7 u wakker. Dus om 24/01 uur is het wel zo'n beetje klaar.

De leukste bruiloft waarna we ook konden uitslapen duurde tot 2 uur; toen we bij mijn zus ceremoniemeesters waren moesten we blijven tot alle gasten weg gingen en dat was ook rond 2 u. Die laatste gasten gingen nog doorzakken in de stad (maar ik, hoogzwanger, niet). Het bruidspaar vertrok bij alle bruiloften rond 00.30/1 uur (toen het feest nog op gang was).

Kortom, plannen dat een feest tot 4u duurt is nogal ambitieus. Je kunt er hooguit de ruimte voor laten, maar ga er van uit dat hoe dan ool het hoogtepunt rond 24 uur ligt en het daarna rustiger wordt. Moet je locatie en drank echt afhuren/ kopen tot het eind vh feest? Kun je niet zorgen dat je elders nog kunt doorzakken met wen klein groepje (afterparty in de bruidssuite...)?

Mbt hotelkosten: daar zou ik ook geen zin in hebben, ook al is het niet duur. Het is gewoon al veel gedoe en meestal geven gasten die 100 euro óók aan jullie uit hoor (outfit , oppas, vervoer, cadeau) als het niet meer is. Vergeet ook dure vrijgezellenfeestjes tegenwoordig niet.... Komt zo nog 50¤ bij. Dus ook nog een hotel is gewoon teveel gevraagd, tenzij je lbuitenlandse gasten hebt of mensen die heel ver weg wonen.

Kortom
ze geven je ook een cadeau en daarbovenop komt dan het vervoer en de hotelovernachting.

Wees blij dat je vrienden eerlijk zijn over dat ze dat niet willen betalen.

Misschien een andere locatie zoeken?
Ik heb 2 vragen. Waarom doe je je feest op een locatie die voor het grootste deel van je gasten lastig te bereiken is en waarom is het zo belangrijk dat het tot 4 uur moet duren?

Ik zou het feest lekker houden in de stad waar je studeert en ga er maar vanuit dat zo'n bruiloftsfeestje om 12 uur 's nachts echt wel afgelopen is. Koop de boel af tot 12 uur en met het groepje dat nog voer is ga je nog lekker door tot in de kleine uurtjes. Probleem opgelost.
4.00 ik denk dat je alleen overblijft

Wij hadden een goedkope ruimte met daarboven slaapzalen. Daar konden mensen voor niets blijven slapen inclusief ontbijt (door ons gekocht)

Mensen die wilden konden een hotel kiezen in de buurt op hun eigen kosten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Leuk zo'n lang feest! Vergeet je niet dat je zelf al de hele dag in touw bent? De nacht ervoor niet zo slapen van de spanning, dan het opmaken, jurk aantrekken, foto's maken, eten, de ceremonie, avondeten en dan nog eens het grote feest.

Ik kan je vertellen dat ik van tevoren op mijn feest ook geen eindtijd wilde. Mijn man vond een eindtijd wel nodig. Wat ben ik blij dat ik naar hem heb geluisterd. Om half 1 was ik kapot

Maar je gasten zijn er al vanaf een uur of 8 in de avond denk ik? Het is geen stapavond he? Indrinken bij iemand op de bank en dan tegen half 11 nog eens de stad in. Nee, ook zij tutten en kleden zich eerder en gaan dan naar je feest, nuchter, want gratis drank! Hoe wil je de muziek regelen? Want de DJ van 8 tot 4, dat wordt best prijzig neem ik aan.

Ga dus, is mijn idee, voor een feest tot middernacht en blijf dan met een groepje over. Of, zoals een vriendin van mij deed, ga naar een kroeg in je bruidskleding en feest daar verder. Je jurk is dan wel gitzwart de volgende ochtend hoor!
quote:Misskatie schreef op 25 juni 2013 @ 08:23:

je wilt met iedereen z'n budget rekening houden

nou, wat sonane zegt, voor haar is 25 euro totaal om uit te geven aan een feestje al heel veel

Nouja 25 euro is nog te doen hoor, maar eigenlijk is dat dus al ¤50, zonder ontbijt. Je bent hardstikke brak dus dat is niet fijn. Daar komen nog best een hoop kosten bij, bijvoorbeeld (openbaar) vervoer (al snel 30-40 euro), eventueel een diner als je geen daggast bent (40 euro), nieuwe outfit (60 euro), cadeau (30-50 euro), Vrijgezellenfeest (50-100 euro).

In mijn werkende vriendenkring is dit voor iedereen een behoorlijke uitgave.

Waarom zou je mensen zo op kosten willen jagen?
Nou, 'n nieuwe outfit zou ik echt skippen. Zeker voor 'n studentenfeestje wat om zuipen om 't zuipen gaat.
quote:elninjoo schreef op 25 juni 2013 @ 09:09:

Nou, 'n nieuwe outfit zou ik echt skippen. Zeker voor 'n studentenfeestje wat om zuipen om 't zuipen gaat.Jup maar even er vanuitgaande dat er geen dresscode is. Hoewel, het is in mijn kringen wel normaal dat je een mooi nieuw jurkje koopt. Ach ik hou gewoon zo niet van bruiloften.
Zelfs al zou je alles voor ze betalen, dan kun je mensen nog niet verplichten om te blijven overnachten of om tot vier uur 's nachts te blijven. Ze kunnen op een gegeven moment ook gewoon een keer vinden dat het mooi is geweest en naar huis willen.

Daarbij vind ik al helemaal niet dat je mensen kunt dwingen om bij te betalen voor een overnachting.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bij mijn bruiloft hadden we hotelkamers voor gereduceerd tarief voor onze gasten. En daar mochten ze gebruik van maken, het moest niet.

Voor het feest stelde de uitbater voor om een eindtijd van 12 uur aan te houden en met de die-hards daarna van de zaal naar de bar te verhuizen. De bar bleef open tot het vooraf afgesproken bedrag bereikt was (en toen trok mijn peetvader zijn portemonnee en gingen we nog even door).

Die constructie beviel prima. Na een bepaalde hoeveelheid drank boeit de muziek toch niet meer dus kon de band naar huis en blijven zitten was voor veel mensen tegen die tijd ook verstandiger dan dansen.
Tot 4.00 feesten? Dat jullie daar zelf zin in hebben. Zo'n dag is reuze vermoeiend. Inderdaad vooral voor de gasten.

Ik zou de drank tot 01.00 uur afkopen en daarna ieder voor eigen rekening. Dat is niet ongebruikelijk.
quote:sonane schreef op 25 juni 2013 @ 09:10:

[...]

Jup maar even er vanuitgaande dat er geen dresscode is. Hoewel, het is in mijn kringen wel normaal dat je een mooi nieuw jurkje koopt. Ach ik hou gewoon zo niet van bruiloften.Een dresscode mogen ze in hun reet steken en nieuwe kleding koop ik alleen als ik zelf toe ben aan iets nieuws voor mezelf, niet om op 'n studentenfeestje te gaan hangen.
quote:Susan schreef op 25 juni 2013 @ 09:10:

Zelfs al zou je alles voor ze betalen, dan kun je mensen nog niet verplichten om te blijven overnachten of om tot vier uur 's nachts te blijven. Ze kunnen op een gegeven moment ook gewoon een keer vinden dat het mooi is geweest en naar huis willen.

Daarbij vind ik al helemaal niet dat je mensen kunt dwingen om bij te betalen voor een overnachting.Ook al is er 'n eindtijd, is dat geen verplichting om zolang te blijven idd. Meeste (bruilofts)feesten die ik heb meegemaakt dan geldt dat als één schaap over de dam is wat afscheid nemen betreft, de zaal binnen 'n half uur al 'n flink stuk leger is en na 'n uur is de laatste gast vertrokken. En er vanuit gaande dat de eerste gasten rond half 12/12 uur opstappen, heb je de zaal rond 1 uur wel leeg.
Vier uur is echt hartstikke laat na zo'n lange dag. Ik zou wat eerder beginnen als je graag een lang feest wilt geven.
Ik ben al benieuwd of je een locatie kan vinden met een vergunning tot 4uur.... de meeste hotels en feestzalen hebben echt maar vergunningen tot 12/1u.
Ik hou zelf ook van een feestje, maar ik denk dat tot 04.00 op je trouwdag onrealistisch is. Bedenk wel dat iedereen de hele dag al in touw is. Stadhuis, diner, wellicht recept etc. Het is niet zoals met stappen dat je van tevoren even een paar uur kan relaxen.

Vriend en ik overwegen trouwens in het buitenland te trouwen met wat goede vrienden en familie. Mijn overweging is dat ik dat alleen doe wanneer ik alle kosten voor het feest, vliegreis en verblijf kan dragen voor die mensen. Het prijskaartje van een bruiloft is m.i. de verantwoordelijkheid van het bruidspaar.
I choose happy!
Een bruiloft tot 04:00? Damn! Daar moet je toch niet aan denken. Ik ben echt nog niet zo oud, maar rond 01:00 taai ik echt af. En ja ik heb een auto en niet tijdsgebonden dus, en ja ik zou dat hotel ook kunnen betalen, maar echt niet willen. Wil gewoon in mijn eigen nest kunnen slapen.

Een feest is goed als het op het juiste moment stopt, 04:00 is dat juiste moment niet. Vanaf 12:30 gaan mensen gewoon naar huis druppelen en blijf je met een klein clubje over, je kunt niemand dwingen zo lang te blijven en dat gaan de meesten ook niet doen. Het is een bruiloft, geen clubnight die pas rond 00:00 begint. Want dan is 04:00 normaal. Niet als je de hele dag al bezig bent en je echte feest rond 20:00 20:30 begint. Dat is dan 8!!!!! uur feest (waarvan de eerste vier leuk zijn, en het daarna 'uitzitten tegen heug en meug is') Daar hebben heel terecht maar heel weinig mensen trek in.

Je gaat heel erg uit van je leeftijdsgenootjes maar ik neem aan dat er ook familie (ouders, ooms/tantes, opa/oma zijn). Je bent echt kapot als bruid rond 01:00. Immers, zelf kan je echt niet bezopen/aangeschoten raken want iets genanters bestaat er bijna niet en je moet iedereen aandacht geven de hele dag door.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven