Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Hallo dames,

Heb ook geen zin vandaag... Komt door het weer denk ik dara wordt iedereen opstandig van.
haha, het is een W en niet V V. Ja, WOG is me vandaag op het lijf geschreven!

Het is idd vies, koud weer! Bah
Ja, wilde vanmorgen met de fiets gaan maar helaas het regende! En had geen zin om met een nat pak op mijn werk te gaan zitten.
Vies koud weer??? Hier is het hardstikke warm, eerder vies benauwd! Het zonnetje schijnt, kortebroekenweer! zo'n 25 a 26 graden denk ik.

Toch maar verhuizen, jullie zuiderlingen?
Crosspost Poca!
haha, ja, zit met vest aan en sjaal om....

maar waarschijnlijk is het hierbinnen op kantoor kouder dan buiten!

Iemand het boek al binnen?
@Lisa, bij ons op kantoor zijn de vrouwen gemiddeld 30+ als ze aan kids beginnen.

Vanmorgen kwam ik binnen en toen begonnen ze meteen weer over mijn buik...

@Roadster, ik heb het idee dat Romiman zich geen zorgen maakt hoe een kindje in ons leven past financieel gezien. En hij heeft ook al gezegd dat als we vrij zijn we de zolder maar op moeten ruimen, zodat daar een extra muurtje kan komen, zodat de studeerkamer verplaatst kan worden naar boven. We wonen er dan ook al 5 hele maanden...

Hij maakt zich vooral druk of hij nog wel kan gaan voetballen enz. Voor de rest lijkt ie er heel relaxed onder.
@Romi, ik zou ze hoeken als ze steeds over mijn buik begonnen. Dat is nogal seksistisch! En ook behoorlijk ongepast.

haha, als die mannen nog maar hun mannendingen kunnen doen, haha!

ga maar eens op pad!
@ Mogalie, Nee nog geen boek mara ga dadelijk even tanken en rij ik heel even langs huis misschien dat het er dan is?

@ Romi: Nogal leuk steeds een opmerking over de buik.. Ik zou ze voor straf als laatste vertellen als ik zwanger was.
Ik vertel ze idd helemaal niks hier mocht het zover zijn

En ik ben ook helemaal niet dik hoor, anders zouden ze dat nooit durven zeggen.

Ben gewoon altijd de lul, schijn dat over mezelf af te roepen...

Ze kennen mijn vriendje ook, werkt bij zelfde bedrijf.

Heb weinig vrouwelijke collega's in verhouding en die ik heb zijn jong en er volgens mij niet mee bezig. Die valt het vast niet zo heel erg op.
@ Romi: Ik heb maar een collega/baas en die is mannelijk dus dat is wel lekker haha. Alhoewel mannen dan weer de neiging hebben om te plagen....
@Pocahontas, lijkt me lastig om maar 1 collega te hebben.

Hij zal wel niet blij zijn als je zwanger bent.
@ Romi: NOu er komt er nog een bij einde van de zomer maar we moesten eerst opstarten hier. En de plannen zijn dat er laptops gaan komen waarmee we ook thuis kunnen werken dus dat scheelt wel.
Ben benieuwd naar het boek Poca heb je hem al?

Ik heb alleen maar vrouwelijke collega's, maar de een na de ander wordt zwanger en heeft ander werk... Dus ja de sfeer is niet echt gezellig (door wisselingen ed.). Zeker niet als ik zou gaan vertellen dat ik zwanger ben of ander werk heb...

Gelukkig laat ik me daardoor niet weerhouden hihi
...
Hallo,

net heel stuk getypt en toen weggeklikt .

Boek nog niet binnen. Wel brief van NCRV dat het eraan komt en dat ze het geld af gaan schrijven. Ze doen maar!

Haha, als ik jullie teamsamenstellingen zien, dan gaan jullie echt schrikken: 60 man op onze afdeling en 17 man op 1 kamer . Druk, maar meestal ook heel gezellig! 1 dag in de week zijn er veel vrij en dan is het ook echt heel saai!

@Lisa, handig dat je zo goed tussen de regels kan lezen Fijn dat je dan een dagje mnder kunt werken!!!

Hier ook omvangrijke puist, zo'n pijnlijke....

Iedereen kan idd de eerste zijn. Dat bedoelde ik ook (volgens mij, geheugen is nogal een zeef) en dat ik wel benieuwd ben wie die eerste dan mag zijn.....

Nog steeds hoofdpijn, dus ik ga zo naar bed.
@ mogalie, wat een drukke afdeling zeg! Wel gezellig, en dan voel je je wellicht minder schuldig als je 4 mnd afwezig bent. Ik werk bij een groot landelijk bedrijf maar run maar met 1 collega een afdeling, die zal dus niet erg amused zijn hihi.

@ romi, bij ons is ook bijna iedereen 30+/35+ als ze aan kinderen beginnen, denk echt dat iedereen shocked is dat zon 'jonge' collega zwanger is (als alles lukt). Ben altijd wel geinteresseerd in zwangere collega's enzo dus misschien dat ze het ook wel verwachten. Ik zie het wel..

@ roadster, ik twijfel ook wel eens hoor. Niet zozeer financieel (al hebben wij een eigen bedrijf waarvan de inkomsten elke maand variabel zijn maar ik heb gelukkig dus ook voor financiele zekerheid een baan daarnaast) maar meer over de verantwoordelijkheid. Als je je bedenkt dat je dadelijk voor eeuwig de verantwoordelijkheid voor iemand draagt als ouder is dat soms wel benauwend! Mijn man is zuid amerikaans en zeer relaxed in denkwijze en dat heb ik de afgelopen jaren wel overgenomen. Alles komt wel zoals het komt.

Leuke bijkomstigheid; als alles goed gaat krijg ik dus een halfbloedje!! Hoop maar dat mijn arier-genen niet al te erg overheersen tijdens de maak hihi.

Fijne avond allemaal!
@ Koffieboontje, leuke kinderen zijn halfbloedjes! Althans uiterlijk in ieder geval. Dan hoef je daar niet meer over in te zitten. En ja, die verantwoordelijkheid, het niet zo makkelijk even wegkunnen aljij dat wilt.... Manlief denkt nog steeds dat hij niks op hoeft te geven en nog rustig iedere woensdag en zaterdag op het voetbalveld te vinden kan zijn. Dat is niet mijn mening. Hij zal wel eens wat eerder thuis moeten zijn, als ik eens iets wil. Hoe zijn jullie mannen daarin?

Mijn collega's zijn dus allemaal vrouwen. 1 lokatie met 4 groepen, totaal ongeveer 20 parttimers. Mijn team bestaat uit5 mensen, vrouwen dus! Ouder dan ik ben, die hebben al kinderen, of willen ze helemaal niet...

Hier geen puisten!!!

Even een intiem vraagje: hoe vaak doen jullie het gemiddeld per week (of per maand)? Bij ons wisselt het heel erg, maar vaker dan 1x per maand gemiddeld redden we denk ik niet! Manlief is een ochtendwipper (zoals hij het noemt) ik doe het liever 's avonds, dus ja... hmm als wij ooit kinderen willen krijgen zal het toch vaker moeten!
he koffieboontje, wat leuk, ik krijg ook een halfbloedje! Hij zwarte krullen, licht getinte huid en bruine ogen, ik blond steil haar en groene ogen! En volgens mij kan ik me nog herinneren van biologie op de middelbare school dat donker haar en donkere ogen dominant zijn. Of zit ik er nou helemaal naast???

Enne, ik heb ook dat relaxte overgenomen van moman, alhoewel hij over dit onderwerp zich wel drukker kan maken dan ik!

Bij ons varieert het nogal wanneer en of de vrouwen kinderen krijgen. De ene helemaal niet, de ander in de dertig en de ander 25+. Kan dus alle kanten op.
@Roadster, moman is degene die waarschijnlijk in de toekomst minder gaat werken, omdat ik meer carrierekansen heb en hij graag thuis is bij de kids. Hij denkt juist dat je helemaal niks meer kunt als je kids hebt. Tegenovergestelde van de jouwe dus!

En gemiddeld 3 keer per week denk ik. Maar soms ook een periode minder. Nu 3 keer in 2 dagen, hihi!

Vind je het zelf te weinig? Misschien 'meet in the middle' en 's middags vrijen???

En nu ga ik naar bed! Truste mensen!
Hallo allemaal. Ik heb ff lekker bijgelezen. Hier even weinig nieuws. Heb een functioneringsgesprek gehad, en dat roept weer de nodige twijfels op babygebied op. Een baby of een carriere. Nu een baby en mijn kans door te groeien verspelen, of juist nu een baby omdat het er anders niet meer van komt ivm een te drukke baan. Maar dan die drukke baan mét baby. Kan ik dat dan wel aan?? Vinden ze me goed genoeg om me eerst 4 maanden verlof te geven, en me dan nog weer carriere te laten maken? Of vlieg ik er dan gewoon domweg uit???

Vind het zo onwijs moeilijk!!!!
Jemig wat een moeilijke keuze Tammie! Kan je weinig zinnige tips geven
@ roadster, wij doen het ongeveer 5 keer per week (ja; ook dat hoort bij een zuid-amerikaan haha!). Man denkt dat hij zometeen in 1 keer raak gaat schieten, wat een geloof in zichzelf!

@ mogalie, leuk allebei een halfbloedje! Man is bij mij ook licht/midden bruin met donkere krullen, ik blond haar met slag en blauwe ogen. wbt biologie, dat dacht ik ook altijd maar zie nu wel stellen in mn omgeving die een totaal blank kind krijgen met dezelfde combi-ouders als wij! Dat zou ik wel jammer vinden...

@T&G, lastige keuze ja. Wellicht dat de kansen wel iets afnemen als je nu zwanger raakt. Van de andere kant, als ze je echt goed vinden zullen ze het daar toch niet op stuk laten lopen? En nu kun je nog aan een 3e (?) kindje beginnen, straks is het misschien te laat...succes met je keuze!
...
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven