Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Ik werk bij een groot accountantskantoor en dat betekent dus hard werken, carriere maken én laat aan de kinderen beginnen.

Maar aangezien accountants lastig te vinden zijn komen ze steeds meer tegemoet aan de eisen van vrouwen. Eerder kinderen en de mogelijkheid om parttime te werken.

Ik ben ook van plan om 3 dagen te gaan werken en vrijdag studie te volgen. Is 1 dagje minder als nu.

Romiman denkt ook dat hij 2x in de week kan blijven voetbaltrainen en elke donderdagavond tot 12 uur in de kantine kan blijven hangen. En dan ook nog elke zondag wedstrijden spelen en lang blijven hangen.

Op zich geen problemen mee als hij 2x traint en wedstrijd speelt hoor! Maar ik hoop wel dat ie graag naar huis komt straks.

We hebben trouwens wel een (luxe) probleem. We wonen net 5 maanden in ons nieuwe huis. Was nieuwbouw en hebben het helemaal naar onze smaak ingericht.

We moeten nu dus misschien sneller als verwacht de studeerkamer gaan verplaatsen. Net op zolder staan kijken hoe we muurtjes gaan plaatsen, maar dat is nog best lastig. En we moeten het ook wel rustig gaan brengen bij zijn vader, die echt zoveel werk verricht heeft hier in huis!

Dus maar wachten tot ik daadwerkelijk zwanger ben..

Het woord zwanger durft Romiman nog niet te zeggen. Net zei ie: "als je dan ehm snel ehm bent'. Heel schattig Want hij wilde wel de komende 2 weken alles op zolder op gaan ruimen. Staan nog 20 verhuisdozen...

Wij doen het rond de 3-4x per week.

Heb nog niet alles bijgelezen, dus daar kom ik later nog op terug. Krijg nu een massage

Sorry als het beetje warrig is hierboven. Alles geschreven wat in mijn hoofd op kwam :-)

Fijne avond!
Oeh het is wel een erg lang verhaal geworden!
Hallo allemaal,

Laptop thuis doet nog steeds niks dus kan alleen overdag meebabbelen.

@ Lisa: Ik heb het boek ook nog niet binnen. Ja ik heb inmiddels verschillende stukken gelezen over concurrentiebeding en ben nog steeds erg bang en voorzichtig. Mijn ex- collega's zijn gedagvaard via hun advocaat en moeten 12 juni om half 10 voorkomen in Roermond. Ik zelf ben iedere dag nog bang voor de postbode....

@ Tammie: Ik begrijp je twijfels, dat is inderdaad een moeilijke keuze.

@ Mogalie: Halfbloedjes zijn leuk en vaak ook hele mooie kindjes. Ik zelf ben blond met blauwe ogen en mijn man heeft donkere haren en blauwe ogen, hier geen halfbloedjes dus;-)

@ Roadster: Wij doen het gemiddeld 2 a 3 keer per week. Soms minder als we het druk hebben of stress hebben van het werk enz.
Mijn vriend heeft donker haar en heel donkerbruine ogen. Ik zelf ben donkerblond met lichtblauwe ogen. Ben ook bang dat die lichtblauwe ogen het gaan verliezen. Vind t wel zonde, vind mijn blauwe oogjes toch wel mooi..

Hij zou op zich wel minder willen werken, maar wordt vrij lastig.

Maandag en donderdag is start en einde van een opdracht. Dinsdag past zijn moeder op ga ik vanuit, doet ze ook voor zijn zus en woensdag wil ik graag thuis zijn.

Vrijdag hebben we beide studie.

Maar hij zal misschien eerder gaan thuiswerken op een middag als t lukt..

Ook hier denkt ie dat ie in 1x raak schiet :-D
We hebben het er gisteren nog even gehad. Toen zei manlief, waar krijg je het meeste spijt van als je het NIET doet??

Nou, het wordt toch een babytje dus. Een carriere kan ik ook nog wel maken als ik 30 ben, maar dan zit dat derde kindje er waarschijnlijk niet meer in... En inderdaad, als ze me niet goed genoeg vinden om vier maanden te laten gaan, zijn ze me gewoon niet waard!! Dus, ook al riskeer ik een oorlog op mijn werk, gaan we (zoals het er nu voor staat) toch wel voor die derde!!
Hele logische redenatie Tammie! Succes alvast.

Jullie zijn wel allemaal fanatiek hoor!!! 1 tot 5 keer per week, ik ben jaloers. Ook naakt door huis huppelen of ineens naakt (of in mijn mooie lingerie) in bed liggen helpt niet... Ik onderneem vaak 'friemel' pogingen om hem uit te dagen, maar ja... Dan wordt Roadsterman alleen maar vervelend en chagarijnig...

NOG TIPS DAMES>??

OOK ROADSTERMAN DENK DAT HIJ SNEL RAAK ZAL KUNNEN SCHIETEN, NOGAL OVERTUIGD VAN ZIJN ZAAD.

Bovendien denkt hij dat hij alleen vrouwelijk zaad heeft... We zullen zien, eerst het huis.
hai allemaal,

hier een update over mij, ik heb niet alles gelezen, sorry.

in het leven van vriend en mij is een hele hoop veranderd, en we hebben besloten waarom wachten met iets als je het heeel graag wil? dus we hebben besloten waneer wij het aan kunnen te beginnen met kindertjes. dit heeft echt niks te maken met het vervangen van mijn vader maar waarom dingen uitstellen die je toch wel wil en het leven is veeeel te kort, hoelanger je wacht hoe korter je kinderen een ouder hebben.

we zijn al wel volop aan het werk in huis en dingen aan het nieuwkopen.

volgende mnd of beginnen we misschien al wel en daarna een mnd natuurlijk niet als het dan raak is krijgen we een kindje in mei en dat willen we liever niet dan hebben we al 3 jarige en 1 overledenen.

nouja ik ben natuurlijk in tweestrijd blij/boos maar het leven gaat toch door en we hebben een hele hoop steun.

deze beslissing heeft ook te maken met dat mijn vader ons heeeel erg aan het pussen was om aan kindjes te beginnen en daar maakte hij geen geheim van.

nah wilde het even kwijt, en dat kan natuurlijk nog niet in de vriendenkring hahaha.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
@ Tammie: Dat is een hele goede vraag van je vriend... En natuurlijk fijn dat je voor een kindje wil gaan!

@ Roadster: Niet veel tips hoor, friemelen werkt meestal wel, sexy lingerie ook behalve als er voetbal op is....

@ Mies: Ik begrijp je redenatie heel erg goed! Veel succes met proberen als je eraan toe bent.
@ mogalie; ben jij ook zo hard aan het nadenken over leuke namen die passend zijn voor een halfbloedje? Baby's uit de cultuur van mijn man krijgen vaak zulke foute namen, wik wil gewoon een vlotte aparte naam die past bij een kind met een kleurtje maar ook kan in het geval het kind toch blank wordt.lastig!

@roadster; kun je niet een keer het gesprek aangaan? waarom hij weinig zin heeft en waar dat aan ligt? Meestal is het andersom volgens mij, dat de vrouwen moeilijk te porren zijn!

Hier gaat man ook 1 dag minder werken. Omdat hij zijn eigen tijden kan bepalen zal er waarsch nog meer op zijn schouders terechtkomen dan de mijne (bij ziekte baby oid), vind dat wel fijn hoor dat we het goed kunnen verdelen. Nu nog hopen dat hij zich dan ook wat meer met het huishouden gaat bemoeien en dan komt het wel goed ;)

@T&G, slim besluit. Je hebt zometeen nog tijd zat om carriere te maken als je kindjes groter worden.

@Mies, ik kan me je redenatie ook goed voorstellen. Zie het wel vaker om me heen, dat mensen na verlies ouder/choonouder toch wat sneller beginnen.

@
Hé hallo,

Weer flink wat WOG hier

@Mies, begrijp je redenatie. Succes ermee!

@T&G, ik zou denk ik dezelfde keuze hebben gemaakt, maar als je hem MOET maken, is het natuurlijk heel erg lastig....Per wanneer gaan jullie ervoor dan?

@Roadster, tips.... het lijkt alsof jij meer wilt dan hij. Misschien kun je vragen of er een reden voor is dat hij niet zo vaak sex wil. Of vragen wat ervoor zou zorgen dat ie wel meer zin zou hebben? Moeilijke gesprekken, maar ze helpen wel!

Enne, moman is er ook heilig van overtuigd die ie in één keer raak schiet

Dus nu is heel braaf aan de slag gegaan met die kl*te condooms

@iedereen, vooral blondjes dus! En veel donkere mannen. Typisch zeg!

@boontje, ja, namen is lastig. Wij houden allebei van simpele namen, maar het moet wel passen bij zijn tropische achternaam. Dus een naam die én nederlands klinkt én spaans klinkt... meisje gaat nog wel, maar voor een jongen komen we er niet uit. Heb jij nog tips?

Ga me maar eens in een bankhangpak hijsen en dan ben ik zo weer terug
@Mies; begrijpelijke reactie..en begrijp je redenatie helemaal.

@Mogalie; man en ik gaan nog praten over wanneer. Maar zeker niet later dan september. Ik stop na onze vakantie met de pil, dus dat is begin juli.

@allemaal...ik zal even een uitzondering op de regel zijn. Ik heb zelf donkerbruin haar en blauwe ogen. Manlief heeft donkerblond haar en blauwe ogen. Onze oudste is blond en blauwe ogen en de jongste is heeeel licht blond met blauwe ogen.

@roadster...geen paniek..wij hebben ook niet zoveel seks op het moment. Manlief wil wel, maar ik ben 's avonds regelmatig uitgeteld en moet ik 's morgens weer voor 7 uur beginnen.

Ik ben nog niet zo into de namen. Eerst met 20 weken maar eens kijken wat het wordt...Wij vonden jongens namen altijd moeilijker dan meisjes namen. Maar voor de zekerheid toch maar van beide één keuze maken.
@ Tammie dus dan beginnen wij ook gelijk, gezellig;-)

@ allemaal: Namen die hebben we wel in ons hoofd maar of het die uiteindelijk ook zullen worden weet ik niet. Ik heb al vaker gehoord dat sommige de namen nog veranderen op het laatste moment...
@ Mies, veel sterkte en begin wanneer jullie eraan toe zijn, heel begrijpelijk!

Ik ben donkerblond, blauwe ogen, man ook... Rara wat zal dat worden. (plus en plus kan ook min zijn, hihi)

Namen, daar hebben we het ook al eens eerder over gehad, zijn er niet meer topics over?
Volgens mij zijn er wel namentopics ja. Misschien t.z.t. daar eens kijken.

Ga nog even wat administratie doen, blegh!
Heb ook de brief van de NCRV gehad. Hopelijk komt boek snel erachteraan.

Ik denk wel dat je moet opletten op te zeggen, anders zul je over een jaar wel een acceptgiro krijgen?

Namen lijkt me zo lastig om te kiezen.. Jongensnamen vooral. Meisjesnamen genoeg.

Ik ben niet van de onwijs moderne namen, gewoon iets normaals zeg maar. Maar ja dat hoor je weer overal.

Denk ook niet dat ik het geslacht zou willen weten. Heb altijd al geroepen dat ik dat niet wil weten, dus ben benieuwd als ik eenmaal zwanger ben of ik me daar aan hou.

@Iedereen, Willen jullie het geslacht weten als je eenmaal zwanger bent? En waarom?
@Romi, Ikke wel, maar dat is om praktische redenen. Ik heb nu twee meiden, en kan in mijn zwangerschap mooi alle kleertjes uitzoeken. En dan is het wel makkelijk als ik het weet. Bovendien werd ik gek van mezelf de laatste weken bij de tweede.Ik werd gek omdat ik het niet wist...Het weten scheelt me een boel stress. Ben gewoon veel te nieuwsgierig aangelegd om daar 9 maanden op te wachten!!
@ Romi, ik zou het niet willen weten. Heb net als jij dat altijd geroepen! Lekker laten verrassen op het moment dat Frummel zich aandient.
Ik zou het wel willen weten. Ook veel te nieuwsgierig om zo lang te wachten en vind het ook wel praktisch met spullen kopen en kamer inrichten.
Ben t er mee eens dat t praktisch is. Maar hoeveel moet je nou echt weten? Meeste mensen richten het kamertje toch niet blauw of roze in, want stel dat er een volgende komt..

En kleertjes, ach die krijg je genoeg en zijn zo gekocht... Hebben ze de eerste week maar een wit rompertje aan

De verrassing lijkt me zo leuk.

Je mag t eigenlijk niet zeggen, want gezond kind is t belangrijkste, maar hebben jullie een voorkeur voor een jongen of meisje?
een hele kleine voorkeur voor een meisje, maar eingelijk durf ik het niet te zeggen en mag ik het ook niet zeggen, vind ik zelf ( aangezien ik in de gehandicaptenzorg werk)
haha, volgens mij loopt je hoofd over sinds Roman de knoop heeft doorgehakt, of niet Romi?

Verrassing is idd waar, maar die is even groot als kindje geboren wordt als wanneer je het hoort tijdens een echo...lekkere nuchtere opmerking van roman....

Tja, zie mezelf meer als iemand voor jongens. Heb mijn nichtjes om mee te prielen en dan zelf jongens, lijkt me wel wat. Maar goed, alles is welkom natuurlijk. Eerst maar het geluk mogen hebben om zwanger te worden......ooit!

Tot morgen!
@ Romi: Ik had altijd een voorkeur voor een jongen maar inmiddels vind ik een meisje ook erg leuk. Dus eigenlijk maakt het mij niet uit.

Ik denk wel dat ik het zou willen weten uit praktische redenen dan, ivm spulletjes aanschaffen.

Hoe denken jullie mannen erover? Mijn vriend wil graag ene jongen om de naam hoog te houden en mee te voetballen maar aan de andere kant vindt hij een meisje ook weer leuk omdat meiden bescherming nodig hebben volgens hem haha.
Ik heb twee meisjes, dus mijn lichte voorkeur lijkt me duidelijk. Maar meer dan datis het ook niet!! We willen geen derde omdat we een jongetje willen!! Want, wat moet ik dan met al die vooral roze verschrikkelijk schattige berg kleertjes?? Een meisje is net zo welkom als een jongentje!!
wat grappig dat ik dit gesprek net heb gehad met mijn zwangere vriendin.

hun willen het weten omdat het toch wel een verassing is, of dat nu is of na de bevalling

het is inderdaad een redelijk taboe om te zeggen ik heb liever een jongen of liever een meid. maar... ik heb het liefst als eerste een ventje, altijd al gezegt. maar ik zal ook vreselijk blij zijn met een meisje, genoeg vriendinnetjes al in de omgeving/vriendenkring.

mijn vriend heeft liever gewoon een kind en hoopt dat het een baby wordt haha die maakt het dus niks uit. ( ik hoop ook op een baby hoor haha )

ik ben blond blauwe ogen, vriend bruin ( haar ) groene ogen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
haha Mies, wat een mannenredenatie weer.. als t maar een baby wordt..

Om me heen worden echt alleen maar jongens geboren. Lijkt me daarom leuk om een meisje te krijgen, maar ik hoor altijd van iedereen dat ze me een 'jongensmoeder' vinden.

Maar natuurlijk maakt t me niet uit, je houdt er toch wel van..

Vriend wil idd net als pocahontas vriend een jongen om zijn naam door te geven.. Maar dat is gelukkig niet serieus. Al denk ik dat hij een jongen wel erg leuk vindt om mee naar voetbal te nemen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven