O jee, stoute hond!

11-06-2013 00:14 302 berichten
Oeps...

Mijn hond is over het hekje heen gesprongen toen er een andere hond langs liep.

Dat word dus dat hek wat hoger maken

Niet zo mooi, wat zal die mag geschokken zijn.

Volgens mn vriend begon die direct te trappen, ik schok me wild, want ik hoorde alleen de honden.

Maar die man bleef maar flippen.

Dat betekend dus het hek wat hoger maken zodat mijn hond dr niet meer vantussen kan.

Eerder bleef hij er netjes voor... maar goed...

dat was eerder, nu niet meer dus.

Hij deed verder niks hoor alleen sullig blaffen.

Het was meer de man die nogal beangstigend was geloof ik.

Ik lag lekker te relaxen, maar dat gekrijs.. jemig, dr kon dr wel een vermoord worden.

Gillen en schoppen naar een dier is sowieso niet helemaal verstandig geloof ik.

Al snap ik het verstandelijk gezien wel, dat hij misschien uit reflex handelde.

Hij mag alleen blij zijn dat ik te laat buiten was.

Het is niet netjes dat mn hond er over springt, maar dan nog.

Hij doet niks.
quote:lilalinda schreef op 24 juni 2013 @ 19:47:

[...]

Dieren hebben het meest aan mensen die snappen dat het dieren zijn en dat ze niet in de mensenwereld passen.Ondanks dat ik huisdieren heb, vind ik dit wel een goeie.
quote:Dolores007 schreef op 23 juni 2013 @ 23:35:

[...]

Jou blokkeer ik ook, en ik weet wel dat je er goed om slaapt, maar ik erger me aan je opdringerigheid en je gestook in mijn topic naar iones, en nu dan naar mij en splinter.

Huh? Je blokkeert me en daarna 'neem je het voor me op', omdat Rara tegen mij aan het stoken is (dat laatste had ik nog niet zo gemerkt.)

I'm confused.........

Overigens, stel nou dat je dit nog leest, ik doe mijn uitspraak niet om lelijk tegen je te doen. Ik meen wat ik zeg. Je bedoelt het vast goed, maar de uitwerking daarvan pakt echt niet goed uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 24 juni 2013 @ 19:47:

[...]

Jawel hoor, hoe lullig ook, maar de mens is de baas. Dieren zijn 2e rang.

Ik neem geen hond, omdat ik vind dat ze niet in de stad horen. Ik neem geen konijn omdat ik vind dat ze niet in een hok horen.

Dieren hebben het meest aan mensen die snappen dat het dieren zijn en dat ze niet in de mensenwereld passen.Dieren zijn NIET tweederangs. Dat zijn de mensen die zo over dieren denken. Dieren passen best in de mensenwereld, als er maar aan hun behoeften wordt voldaan. En dat kan, mits niet iedereen egoistisch is.
Lilalinda zegt helemaal niet dat mensen eersterangs zijn en dieren tweederangs, dat verzin je er ter plekke bij. Ze zegt alleen dat je dieren geen menselijke eigenschappen of gevoelens moet toedichten, omdat dieren nou eenmaal geen mensen zijn. Dieren zijn leuk, maar je kunt er niet mee discussieren en je kunt ze niet van je gelijk overtuigen, en ze kunnen ook niet reflecteren op hun gedrag. Dus als je dieren hebt zul je moeten zorgen dat jij de baas bent, niet te veel inlevingsvermogen van ze verwachten en je moeten houden aan regels die ervoor zorgen dat je dieren in al hun dierlijkheid niet de dienst uit gaan maken.

En mensen die beginnen te roepen dat dieren liever en aardiger zijn dan die gemene mensen hebben een probleem dat echt niet opgelost kan worden door een dier. Daar is dat dier nou eenmaal niet voor gemaakt, en op die manier krijgen dieren een verantwoordelijkheid toegeschoven die ze helemaal niet kunnen handelen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 juni 2013 @ 20:55:

Lilalinda zegt helemaal niet dat mensen eersterangs zijn en dieren tweederangs, dat verzin je er ter plekke bij.Oh ja?quote:lilalinda schreef op 24 juni 2013 @ 19:47:

[...]

Jawel hoor, hoe lullig ook, maar de mens is de baas. Dieren zijn 2e rang.

quote:Lady-Voldemort schreef op 24 juni 2013 @ 20:55:

Ze zegt alleen dat je dieren geen menselijke eigenschappen of gevoelens moet toedichten, omdat dieren nou eenmaal geen mensen zijn. Dieren zijn leuk, maar je kunt er niet mee discussieren en je kunt ze niet van je gelijk overtuigen, en ze kunnen ook niet reflecteren op hun gedrag. Dus als je dieren hebt zul je moeten zorgen dat jij de baas bent, niet te veel inlevingsvermogen van ze verwachten en je moeten houden aan regels die ervoor zorgen dat je dieren in al hun dierlijkheid niet de dienst uit gaan maken. Je moet juist heel veel inlevingsvermogen hebben. En dat kun je alleen door ze zo veel mogelijk zichzelf te laten (waarbij inderdaad duidelijkheid en structuur bieden hoort natuurlijk), zodat je ook kunt zíen wat hun behoeftes zijn, maar ook hun lichaamstaal kunt lezen (m.a.w. signalen oppikken waar je iets mee kunt ofwel communiceren, wat op nog veel meer manieren kan dan alleen praten zoals mensen dat doen). En wat is de dienst uit maken? Aanwezig zijn? Is dat al te veel gevraagd?quote:Lady-Voldemort schreef op 24 juni 2013 @ 20:55:

En mensen die beginnen te roepen dat dieren liever en aardiger zijn dan die gemene mensen hebben een probleem dat echt niet opgelost kan worden door een dier. Daar is dat dier nou eenmaal niet voor gemaakt, en op die manier krijgen dieren een verantwoordelijkheid toegeschoven die ze helemaal niet kunnen handelen.Er is hier niemand die roept dat dieren liever een aardiger zijn. Maar ik zeg wel dat dieren minder onvoorspelbaar zijn dan mensen. Dat is nu eenmaal zo. En dat komt juist door hun onvermogen om "onecht" te doen. En daarnaast al hadden ze het vermogen wel gehad om onecht te doen, dan zou een dier daar waarschijnlijk niet het nut van inzien, want bij dieren speelt de beschaving geen parten, zoals bij de mensen. Dus ik zie ook niet waarin in deze discussie dieren verantwoordelijkheid toegeschoven worden.
quote:iones schreef op 22 juni 2013 @ 12:53:

[...]

En jij zegt respect te hebben voor dieren, als je vindt dat een hond nergens los mag?Waar heb ik dat gezegd?
quote:waarbij schreef op 24 juni 2013 @ 21:12:

[...]

Waar heb ik dat gezegd?

Jij vind dat honden alleen los mogen waar het volgens de regels is toegestaan. Hier in de buurt bijvoorbeeld is dat nergens officieel aangeven dus mogen ze nooit los. Volgens jou.

En dan ben je geen dierenliefhebber.
quote:iones schreef op 24 juni 2013 @ 20:44:

[...]

Dieren zijn NIET tweederangs. Dat zijn de mensen die zo over dieren denken. Dieren passen best in de mensenwereld, als er maar aan hun behoeften wordt voldaan. En dat kan, mits niet iedereen egoistisch is.

Ik vind dat in deze mensenwereld er weinig plek is voor dieren. Mijn oplossing is (ze opeten ) geen hond nemen. Want in deze maatschappij kan ik hem geen goede plek bieden. Nogmaals: zou ik op een boerderij wonen, dan wel, dan nam ik een hond.

Ik vind mensen die een hond door hun woonomgeving geen goede plek kunnen bieden geen dierenliefhebbers. Als je geen plek hebt waar een hond veilig los kan lopen (veilig voor hem, veilig voor anderen) en waar mensen er geen last van hebben, alleen dan heb je een goede plek. Anderen moeten geen hond nemen. Want die nemen een hond uit hun eigen egoisme, "omdat ze zo graag een hond willen"ipv te kijken naar wat prettg is voor het beest.
quote:lilalinda schreef op 25 juni 2013 @ 10:43:

[...]

Ik vind dat in deze mensenwereld er weinig plek is voor dieren. Mijn oplossing is (ze opeten ) geen hond nemen. Want in deze maatschappij kan ik hem geen goede plek bieden. Nogmaals: zou ik op een boerderij wonen, dan wel, dan nam ik een hond.

Ik vind mensen die een hond door hun woonomgeving geen goede plek kunnen bieden geen dierenliefhebbers. Als je geen plek hebt waar een hond veilig los kan lopen (veilig voor hem, veilig voor anderen) en waar mensen er geen last van hebben, alleen dan heb je een goede plek. Anderen moeten geen hond nemen. Want die nemen een hond uit hun eigen egoisme, "omdat ze zo graag een hond willen"ipv te kijken naar wat prettg is voor het beest.

Honden zijn tamme, gedomesticeerde dieren. Dat wil zeggen dat hun natuurlijke leefomgeving er één is bij mensen.

Alles wat een hond nodig heeft is een goede baas, die de leiding heeft, die hem aandacht geeft, voedsel en beweging. Meer wil een hond niet en heeft hij niet nodig. Het is nergens voor nodig dat een hond altijd ergens los moet lopen, een hond kan zijn leven lang gelukkig zijn en ooit losgelopen hebben als zijn baas hem maar genoeg beweging heeft gegeven. Dit kan ook prima in het midden van een grote stad.
quote:markovic schreef op 25 juni 2013 @ 11:13:

[...]

Het is nergens voor nodig dat een hond altijd ergens los moet lopen, een hond kan zijn leven lang gelukkig zijn en ooit losgelopen hebben als zijn baas hem maar genoeg beweging heeft gegeven. Dit kan ook prima in het midden van een grote stad.

Dat ben ik niet met je eens, honden horen niet in de stad.

Net zo goed als dat koeien niet in een stal horen of konijnen in een hok.

Als je kijkt naar of je een beest een mooi leven te bieden hebt, kijk je of je genoeg tijd en ruimte hebt.

Als je denkt dat een hond niet los hoeft te lopen, redeneer je vanuit jezelf (prima hoor) niet vanuit wat beste voor het beest is.

Een hond heeft ruimte nodig, ik kan hem die niet geven, ultieme 'opoffering' is dus geen hond nemen
quote:lilalinda schreef op 25 juni 2013 @ 11:29:

[...]

Dat ben ik niet met je eens, honden horen niet in de stad.

Net zo goed als dat koeien niet in een stal horen of konijnen in een hok.

Als je kijkt naar of je een beest een mooi leven te bieden hebt, kijk je of je genoeg tijd en ruimte hebt.

Als je denkt dat een hond niet los hoeft te lopen, redeneer je vanuit jezelf (prima hoor) niet vanuit wat beste voor het beest is.

Een hond heeft ruimte nodig, ik kan hem die niet geven, ultieme 'opoffering' is dus geen hond nemenMet een joekel van een sint Bernhard op drie hoog achter te gaan wonen midden in de stad is geen goed idee, maar ik denk dat het met een middelgrote hond tot gezelschapshondje prima kan. Bovendien kun je de hond trainen (voor eventuele extra beweging) om mee aan de fiets te hollen, mits het geen hond betreft met een platte snuit.
quote:lilalinda schreef op 25 juni 2013 @ 10:43:

[...]

Ik ben het deels met je eens.

Ik woon zelf om die reden op het platteland want de stad lijkt mij ook geen bal aan voor een hond.

Maar ik heb geluk dat ik hier kan wonen. Het hebben van een hond is voor mij heel belangrijk. Stel dat ik aangewezen was op die rot stad (vind ik sowieso al erg), maar als dit óók al inhield dat ik dan geen hond kon hebben.... dan is Nederland toch wel nóg erger overbevolkt dan ik dacht. En dan blijven er nog maar een paar Nederlanders over die een hond kunnen hebben. Heel, heel triest!
quote:lilalinda schreef op 25 juni 2013 @ 11:29:

[...]

Een hond heeft ruimte nodig, ik kan hem die niet geven, ultieme 'opoffering' is dus geen hond nemen

Hiermee ben ik het eens.

Maar is één punt waar je aan voorbij gaat: honden mogen nergens los. Ook buiten de bebouwde kom niet, tenzij dit aan staat gegeven in de APV (welke verschilt per gemeente).

En jij bent een van die mensen die vindt dat je je ten koste van alles aan de regels moet houden. Dus kan de hond ook buiten de stad niet los.
quote:iones schreef op 25 juni 2013 @ 12:12:

[...]

Hiermee ben ik het eens.

Maar is één punt waar je aan voorbij gaat: honden mogen nergens los. Ook buiten de bebouwde kom niet, tenzij dit aan staat gegeven in de APV (welke verschilt per gemeente).

En jij bent een van die mensen die vindt dat je je ten koste van alles aan de regels moet houden. Dus kan de hond ook buiten de stad niet los.

Daarom wil ik alleen een hond, als ik op een boerderij woon. Groot eigen erf, lekker los lopen

(en elke stad heeft losloopgebieden hoor, postcode 1012 (veel stedelijker dan dat hebben we in NL niet) heeft 12 losloopgebieden binnen 5 km)
Ik woon niet in de stad maar op het platteland. Hier moet volgens de APV de honden ook in buitengebied aangelijnd zijn. Dat is alleen maar om in te kunnen grijpen als een hond andere mensen lastig valt.

Dat snap ik niet. Want ook als honden wél los mogen lopen, dan snap ik niet dat er niet ingegrepen kan worden als honden mensen lastig vallen. Alleen maar op basis van wel of niet los mogen laten lopen.

Maar loslopen is toch niet hetzelfde als bijten?
quote:lilalinda schreef op 25 juni 2013 @ 14:30:

[...]

(en elke stad heeft losloopgebieden hoor, postcode 1012 (veel stedelijker dan dat hebben we in NL niet) heeft 12 losloopgebieden binnen 5 km)Idem in Rotterdam en Capelle. Losloopgebied is nooit verder dan 10-15 minuten lopen.
quote:iones schreef op 27 juni 2013 @ 12:56:

Ik woon niet in de stad maar op het platteland. Hier moet volgens de APV de honden ook in buitengebied aangelijnd zijn. Dat is alleen maar om in te kunnen grijpen als een hond andere mensen lastig valt.

Dat snap ik niet. Want ook als honden wél los mogen lopen, dan snap ik niet dat er niet ingegrepen kan worden als honden mensen lastig vallen. Alleen maar op basis van wel of niet los mogen laten lopen.

Maar loslopen is toch niet hetzelfde als bijten?Loslopen is niet hetzelfde als bijten, daar heb je gelijk in. Maar je slaat de tussenstap over: een loslopende hond die de kuierlatten neemt en niet onder appèl staat. Als die gaat bijten, heb je een probleem want hoe grijp je in?
quote:Chartreuse schreef op 27 juni 2013 @ 13:04:

[...]

Loslopen is niet hetzelfde als bijten, daar heb je gelijk in. Maar je slaat de tussenstap over: een loslopende hond die de kuierlatten neemt en niet onder appèl staat. Als die gaat bijten, heb je een probleem want hoe grijp je in?

Wat ik bedoel met ingrijpen: de politie er op af kunnen sturen zodat die handelend op kunnen treden.

Een loslopende hond doet geen pijn. Wel als hij bijt.

Maar een hond moet toch gewoon NOOIT bijten? Ongeacht hij al dan niet ergens los mag lopen?

Dit heeft mijn man mij uitgelegd, die is hier wethouder geweest. En ik snap er gewoon niets van.
quote:iones schreef op 27 juni 2013 @ 13:44:

[...]

.Maar hoe weet ik dat jouw hond niet bijt? Voor mij is elke loslopende hond een potentiele bijter. (of ook vervelend: tegen-me-opspringer of kruis-ruiker)
quote:iones schreef op 27 juni 2013 @ 13:44:

[...]

Wat ik bedoel met ingrijpen: de politie er op af kunnen sturen zodat die handelend op kunnen treden.

Maar een hond moet toch gewoon NOOIT bijten? Ongeacht hij al dan niet ergens los mag lopen?

Dit heeft mijn man mij uitgelegd, die is hier wethouder geweest. En ik snap er gewoon niets van.Een hond mag idd nooit bijten. Maar een loslopende hond die bijt is een groter probleem dan een aangelijnde hond die bijt. Een aangelijnde hond die bijt is makkelijker uit de situatie te halen dan een loslopende hond, ik neem aan dat jij dat ook weet Iones.
quote:lilalinda schreef op 27 juni 2013 @ 14:25:

[...]

Maar hoe weet ik dat jouw hond niet bijt? Voor mij is elke loslopende hond een potentiele bijter. (of ook vervelend: tegen-me-opspringer of kruis-ruiker)Weet ik dat dat vervelend is. Moet je als hondenbaas ook niet willen. Het is allemaal heel simpel: niet anderen lastig vallen. Maar dan moeten de anderen ook niet aan de gang blijven en zeuren "ik weet niet bla bla bla". Dat moet je aan de eigenaar over laten.
quote:Chartreuse schreef op 27 juni 2013 @ 15:47:

[...]

Een hond mag idd nooit bijten. Maar een loslopende hond die bijt is een groter probleem dan een aangelijnde hond die bijt. Een aangelijnde hond die bijt is makkelijker uit de situatie te halen dan een loslopende hond, ik neem aan dat jij dat ook weet Iones.

Een aangelijnde hond zou je weg kunnen trekken ja.

Maar honden die bijten moeten sowieso niet los. Ongeacht APV.

Gelukkig zijn er ondanks dat er heel veel honden zijn, maar heel weinig honden die bijten. Het is overigens de eigenaar die fout is. Die laat het gebeuren. Die heeft niet opgelet.
Zo, daar ben ik even om te vermelden dat de schutting aan de voorkant ook staat.

Mijn hond kan dus niet meer over het hekje springen om mensen bang te maken met zijn grote lompe uiterlijk.

Intussen lopen de rest van de honden los in de buurt hier.

Maar ik lijn mijn teefje ook aan nu in de buurt en laat haar alleen los in het bos.

Dus ik schaaf heus wel wat bij als het moet.

Waarom ik achter het huis zon hoge schutting heb, is voor de honden EN in de eerste plaats, voor de kinderen en onze privacy, en omdat het gewoon er heel mooi uit ziet.

Het is heerlijk ontspannen.

Ik ga nu bezig met mijn herplaatser leren dat als we buiten lopen, hij ook moet komen als ik roep.

Maar ik heb natuurlijk wel tijd nodig, om hem dingen aan te leren, dat kon bij mijn eerste hond direct.

Omdat ik die al had vanaf dat zij pup was.

Daarom komt zij wel terug.

Ze zou nooit weglopen

Ook zou zij nooit iemand bijten.

Natuurlijk verwacht ik buitenshuis ook respect.

Maar iets wat er in 2 jaar is ingestopt komt er niet binnen een weekje uit.

Ik vind zelf dat ik erg ver ben, met hem.

Binnenhuis, nu buitenshuis nog.

Hij trekt buiten niet meer, dat had ik er al snel uit, en loopt naast.

Hij negeert nu ook andere honden (bijna allemaal)

Zelfs bedreigende loslopertjes, die grommend op hem afkomen, heb ik al gehad, zonder probleem, door hem af te leiden en te belonen voor negeren van de grommer.

Het hek voor heb ik voor ons zelf gedaan.

Ik wil gewoon dat hij voor ook los kan, en ik kan hem wel een hoop aan leren, maar zo ver zijn we natuurlijk nog niet.

Dus dit is het beste voor iedereen.

Natuurlijk zeiken mensen nu dat ze niks zien bijna, en dergelijke... maar goed, je kan het toch nooit goed doen.
En nu zeggen ze niets meer Dolores.

Nu hebben ze niets meer te zeiken.

Maar pas op, je leeft in Nederland. Mensen zullen alsnog iets vinden om op je te zeiken.

Nederlanders zijn echt geen leuke mensen en dat komt omdat ze met te veel op te weinig oppervlakte leven. Mensen worden daar vervelend van. In het buitenland is het anders heb ik nu ondervonden.

Duitsers en Oostenrijkers zijn bijvoorbeeld veel verdraagzamer en niet half zo intolerant naar honden toe.

In wat voor maatschappij leven we toch, als we alle dieren hun behoeftes willen onthouden omdat er een paar van ons niets kunnen verdragen? Als we dan maar zoals illalindra gaan stellen dat dieren anders niet meer thuis horen in deze maatschappij? Daar wil ik niet eens in leven! Heb ik ook nooit om gevraagd!
quote:iones schreef op 07 juli 2013 @ 11:08:

En nu zeggen ze niets meer Dolores.

Oh ja hoor, ik heb nog wel wat te zeggen maar ze heeft me onder de negeer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven