Gezondheid alle pijlers

Na veel alcohol : Twee weken misselijk

27-06-2013 14:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet echt een probleem, meer een constatering.

Als ik op een nacht stappen teveel alcoholische drankjes

naar binnen giet, ben ik daarna standaard twee weken

misselijk. Ik denk zoiets als een geirriteerd maagvlies.

Nu drink ik eigenlijk maar weinig alchohol en ga ik

weinig uit, maar als ik wel uitga, dan drink ik alles

door elkaar heen.

Dus nu drink ik tijdens stappen niet meer dan drie glazen.

Hoe dan ook, twee weken misselijk vind ik wel lang,

of zijn er meer mensen die dat hebben?
Nee, hooguit 1 dag als ik echt teveel door elkaar heb gedronken.

Je zou eerst 'ns kunnen beginnen met je gewoon bij 1 soort drank houden. En in 'n kroeg moet je geen wijn of tapbier drinken, dat is sowieso goedkope bocht.
Ik heb dat maar een keer gehad na me laveloos te hebben gedronken, eens-maar-nooit-weer ervaring.

Helpt t als je water/fris tussendoor drinkt en n stevige maaltijd van tevoren neemt? Maakt t uit wat voor soort drank je neemt en of je verschillende dingen door elkaar drinkt? Nog wat eten, ruim water drinken en n Rennie voor t slapen gaan?

Of gewoon met mate drinken
Ik voel me ook een paar dagen ziek als ik te veel heb gedronken. Bij meer dan 2 glazen wijn voel ik me al een hele dag beroerd, dus ik drink nooit meer dan dat, want ik weet dat ik er later spijt van ga krijgen.
Inderdaad zorgen voor 'n goede bodem van 'n stevige maaltijd met veel vet. Tussendoor regelmatig 'n colaatje drinken. Voor het slapen gaan nog wat glazen water. En tussendoor blijven eten! Al is het maar 'n portie bitterballen.
Tja, als je het weet dan neem je toch maatregelen? Dus een mooi bodempje voor je op stap gaat en het bij 1 soort drank houden. Niet alles door elkaar, daar wordt je echt raar beroerd van! En na het stappen langs de shoarma en dan naar huis
Er is niks mis met tapbier. Zure kroegwijn kun je idd beter laten staan. Een goede (vette) bodem en regelmatig een glas water tussendoor kan wonderen verrichten, maar helpt lang niet altijd. Ik kan de volgende dag goed ziek zijn van een avondje slempen, maar ben gelukkig nooit 2 weken misselijk. Maximaal 3 drankjes lijkt me dus geen slecht idee in jouw geval. En hou het bij 1 soort drank. Alles door elkaar zuipen is vragen om moeilijkheden
I am surrounded by morons
Gewoon geen verschillende dingen door elkaar drinken dus....
Het eerste wat ik dacht was; Dan heb je wel heel veel gedronken, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Het klinkt alsof je niet tegen alcohol kunt. Als je maag echt geïrriteerd is kun je alcohol beter helemaal laten staan, zoiets wil je gewoon niet erger maken.

Twee weken misselijk zijn (van drank) lijkt me alles behalve grappig. Waarom wil je eigenlijk eerst nog wat dingen uitproberen met het risico alsnog misselijk te zijn? Er zijn genoeg drankjes, zonder alcohol, die lekker zijn. En doorgaans verkopen ze die ook wel in een kroeg.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
Ik blijf toch gewoon liever bij de les (ook al wil je soms weleens onderduiken) dus mijn consumptie is minimaal.

Misselijkheid kan een teken zijn van vergiftiging; zou dat het niet kunnen zijn? Alcoholvergiftiging.
Dan drink je toch geen alcohol.
Tegenwoordig heb ik 2 dagen nodig om weer mens te worden na een avondje drinken. [beginnende ouderdom

Soms duurt het nog langer maar dat is dan mijn eigen schuld.

[Niet goed gegeten en het ligt eraan hoe laat of hoe vroeg ik het nest induik.]
Trouwens, ik kan niet eten en drinken tegelijk.

Al is het maar één borrelhapje tijdens het drinken, ik krijg er gelijk een opgezette buik van. Heel vervelend.

Dus eet ik vrijwel nooit tussen het drinken door.

Herkenbaar voor iemand?
2 weken? pfff, ik vond het al lang toen ik 3 dagen een kater had. Wel vervelend. wat ze al zeggen goede bodem, of gewoon amper drinken!
Ja ik heb het laatst ook gehad, terwijl ik een goede bodem had gelegd en ik ook weer niet zoveel op had. En het erge is nog wel dat ik sindsdien zelfs van 1 wijntje al misselijk kan worden, ik heb daarom maar besloten om een tijdje helemaal niet te drinken, hopelijk gaat het dan over!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Het is beter dat je het nu twee maanden helemaal laat staan om je maag rust te geven. Kun je het daarna weer rustig proberen.
Niet 2 weken maar wel eens een week last van mijn maag gehad

Acute gastritis is dat en ik bleef idd lang misselijk

Ik heb het 3 keer ofzo gehad, biertje op terras, wijn bij het eten en na het likeurtje bij de koffie ging het mis
Je bent zelf een theepot
Als je zo lang misselijk blijft na het gebruik van alcohol, dan lijkt het mij verstandig dat je even een arts opzoekt. En dat je uiteraard de alcohol even laat staan.
Oh en voor de duidelijkheid: die arts zou ik sowieso even opzoeken dus. Om even uit te sluiten dat er problemen zijn met je lever. Want dat is het eerste waar ik aan denk, dat je lever het niet voldoende kan verwerken. Mocht iets dergelijks aan de hand zijn, dan is het zaak om daar op tijd bij te zijn, zodat je voorzorgsmaatregelen kunt nemen. Maar goed, dat zou ik de arts even laten beoordelen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven