Laat op het forum?
woensdag 4 juni 2008 om 03:46
quote:_Soleil_ schreef op 04 juni 2008 @ 03:43:
[...]
Ja, inderdaad. Ik ben zelf ook best een felle en niet altijd even subtiel, maar wat ik hier soms lees Vooral omdat het tegen mensen is die je niet kent en waarvan je dus ook niet weet wat vor impact het op diegene heeft.
precies.....weet je wat ik dan vaak denk?...
wat hebben mensen jouw dan aangedaan dat jij zo reageert?? Vast niet zo leuk....
[...]
Ja, inderdaad. Ik ben zelf ook best een felle en niet altijd even subtiel, maar wat ik hier soms lees Vooral omdat het tegen mensen is die je niet kent en waarvan je dus ook niet weet wat vor impact het op diegene heeft.
wat hebben mensen jouw dan aangedaan dat jij zo reageert?? Vast niet zo leuk....
woensdag 4 juni 2008 om 03:48
Maar soms vind ik ook wel dat er over-begripvol gereageerd wordt. Er was nu een topic van een meisje wier vriend een paar weekjes weg was en die zich daardoor eenzaam voelde. Toen dach ik echt: come on, geef jezelf een schop onder je kont! En daar komen dan ineens hele lieve e begripvolle reacties op. Ik reageer dan maar niet, want dan ben ik zo onaardig tussen alle aardige berichten
Terwijl bij andere topics ik denk: pff, wat heb jij het even moeilijk, arm meisje, er dan ineens hele harde reacties zijn. Zo van: je moet niet zo in een slachtofferrol kruipen of je moet het toch echt zelf doen etc.
Dat snap ik dan niet. Maar dat zal wel aan mij liggen ofzo
Terwijl bij andere topics ik denk: pff, wat heb jij het even moeilijk, arm meisje, er dan ineens hele harde reacties zijn. Zo van: je moet niet zo in een slachtofferrol kruipen of je moet het toch echt zelf doen etc.
Dat snap ik dan niet. Maar dat zal wel aan mij liggen ofzo
woensdag 4 juni 2008 om 03:50
quote:claire123 schreef op 04 juni 2008 @ 03:46:
[...]
Hmm ja, zo had ik er nog niet over nagedacht, maar daar kun je wel eens gelijk in hebben.
Soms denk ik dat juist degene die zo hard reageren (of ook fijn: met alleen oneliners waar niemand iets mee kan) zelf de meest onzekeren zijn. Die overschreeuwen hun eigen problemen en onzekerheid. Of halen graag een ander naar beneden om zich zelf beter te voelen. Zeg dan niks, denk ik dan.
[...]
Hmm ja, zo had ik er nog niet over nagedacht, maar daar kun je wel eens gelijk in hebben.
Soms denk ik dat juist degene die zo hard reageren (of ook fijn: met alleen oneliners waar niemand iets mee kan) zelf de meest onzekeren zijn. Die overschreeuwen hun eigen problemen en onzekerheid. Of halen graag een ander naar beneden om zich zelf beter te voelen. Zeg dan niks, denk ik dan.
woensdag 4 juni 2008 om 03:52
quote:_Soleil_ schreef op 04 juni 2008 @ 03:50:
[...]
Soms denk ik dat juist degene die zo hard reageren (of ook fijn: met alleen oneliners waar niemand iets mee kan) zelf de meest onzekeren zijn. Die overschreeuwen hun eigen problemen en onzekerheid. Of halen graag een ander naar beneden om zich zelf beter te voelen. Zeg dan niks, denk ik dan.nou ja ik weet niet of dat echt klopt maar dat denk ik wél.....
[...]
Soms denk ik dat juist degene die zo hard reageren (of ook fijn: met alleen oneliners waar niemand iets mee kan) zelf de meest onzekeren zijn. Die overschreeuwen hun eigen problemen en onzekerheid. Of halen graag een ander naar beneden om zich zelf beter te voelen. Zeg dan niks, denk ik dan.nou ja ik weet niet of dat echt klopt maar dat denk ik wél.....
woensdag 4 juni 2008 om 03:53
quote:iry schreef op 04 juni 2008 @ 03:48:
Ik vind sommige reactie ook veel te hard.
Hoewel ik dat misschien ook eens zou kunnen doen,want ik kan ook best fel zijn.
maar sommige doen het echt structureel,dat vind ik echt opmerkelijk.
Ja,ik kan ook fel zijn hoor, daar niet van. Maar ik vind het niet altijd nodig. En we zijn hier toch allemaal onbekenden van elkaar, dus ik vind dat je er ook mee uit moet kijken.
Soms verkies ik dan ook om gewoon niet te reageren, als ik een topic echt debiel vind of ik weet dat het er me te fel aan toe gaat of de sfeer staat me niet aan.
En het valt mij inderdaad ook op dat sommigen structureel zo zijn ja.
Ik vind sommige reactie ook veel te hard.
Hoewel ik dat misschien ook eens zou kunnen doen,want ik kan ook best fel zijn.
maar sommige doen het echt structureel,dat vind ik echt opmerkelijk.
Ja,ik kan ook fel zijn hoor, daar niet van. Maar ik vind het niet altijd nodig. En we zijn hier toch allemaal onbekenden van elkaar, dus ik vind dat je er ook mee uit moet kijken.
Soms verkies ik dan ook om gewoon niet te reageren, als ik een topic echt debiel vind of ik weet dat het er me te fel aan toe gaat of de sfeer staat me niet aan.
En het valt mij inderdaad ook op dat sommigen structureel zo zijn ja.
woensdag 4 juni 2008 om 03:56
Ik houd ook niet zo van felle discussies.
\maar als ik erin terecht kom,tsja, dan is dat maar zo.
Of soms gaat het er zo achterlijk aan toe,dat ik het niet kan laten.
maar heb dat ook wel geleerd hier hoor.
In het begin,reageerde ik vaker op ,in mijn ogen stomme opmerkingen.
nu denk ik vaak,laat maar.
\maar als ik erin terecht kom,tsja, dan is dat maar zo.
Of soms gaat het er zo achterlijk aan toe,dat ik het niet kan laten.
maar heb dat ook wel geleerd hier hoor.
In het begin,reageerde ik vaker op ,in mijn ogen stomme opmerkingen.
nu denk ik vaak,laat maar.
woensdag 4 juni 2008 om 04:01
quote:iry schreef op 04 juni 2008 @ 03:58:
Het was ook wel een beetje overdreven inderdaad.
Maar ach,ieder mens beleeft dingen anders en heeft een ander referntie kader toch
Is ook weer zo. Waarschijnlijk irriteerde dat topic me ook een beetje door mijn eigen situatie. Maar goed, daarom was ik ook zo verstandig om mijn mond te houden
Het was ook maar een voorbeeld hoor, dat topic.
Het verbaast me gewoon soms dat er zulke enorme verschillen zitten tussen hoe er op bepaalde topics gereageerd wordt en ik heb nog niet kunnen opmaken waar dat verschil vandaan komt.
Het was ook wel een beetje overdreven inderdaad.
Maar ach,ieder mens beleeft dingen anders en heeft een ander referntie kader toch
Is ook weer zo. Waarschijnlijk irriteerde dat topic me ook een beetje door mijn eigen situatie. Maar goed, daarom was ik ook zo verstandig om mijn mond te houden
Het was ook maar een voorbeeld hoor, dat topic.
Het verbaast me gewoon soms dat er zulke enorme verschillen zitten tussen hoe er op bepaalde topics gereageerd wordt en ik heb nog niet kunnen opmaken waar dat verschil vandaan komt.