mijn vriendin stopt met leven.

28-06-2013 23:22 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_154051 wijzigde dit bericht op 28-06-2013 23:51
Reden: neemt actie
% gewijzigd
quote:lady_ammie schreef op 28 juni 2013 @ 23:48:

Wat vreselijk voor haar dat vriendin zo ongelukkig is dat ze er einde aan wil maken. Ik snap de reacties hier wel maar heb toch ook begrip voor vriendin van to. Ik heb zelf iemand in familie kring gehad die ook gewoon niet meer wilden en ik heb het haar nooit kwalijk genomen. Voor dochter is het vreselijk maar hoe zal het nu zijn. ....Nogmaals ik begrijp reacties hier maar ik heb ook begrip voor vriendin van toDie vriendin is ziek die kan er niks aan doen. Maar eruit stappen is geen optie. Die familie en TO moeten erop aan dringen dat vriendin hulp krijgt en het kind idem
Ze denkt dat haar dochter er niet achter zal komen? Gaat de gehele omgeving tegen haar liegen? En dan komt dochter er over 10 jaar achter dat niet alleen haar moeder, alles wat ze had, dood is, maar dat iedereen die ze vertrouwde haar heeft voorgelogen. Dat haar moeder haar niet de moeite waard vond om serieus hulp te zoeken.

Ik weet dat mensen die aan zelfmoord denken niet helder meer denken, maar had dit (helder denken) toch wel van haar omgeving verwacht. Ik kan me ook niet voorstellen dat al haar naasten gewoon ja en amen zeggen. "O je wil dood? Prima joh."

Ik kan het mis hebben, maar als ze daadwerkelijk iets doet zijn jullie volgens mij allemaal medeplichtig.
Ik geloof er ook geen bal van als TO niet binnen nu en 10 minuten ons even netjes gaat melden dat we haar hebben geholpen haar gedachten te ordenen, ons al of niet hier voor bedankt en ons meldt dat ze zowel ggz en jeugdzorg heeft gebeld.

Ik ben gekke henkie niet en zo te lezen jullie hier ook niet.
Sinds ze 12 is kan ze niet meer, maar ze heeft 10 jaar geleden nog wel een kind gekregen. Sorry hoor

Er moet inderdaad hulp komen, zo nodig gedwongen. Ze weet niet waar ze mee bezig is.
Ga in therapie!
quote:573g8b schreef op 28 juni 2013 @ 23:47:

Ik kan me niets voorstellen bij zo'n bijeenkomst. Werden er nog drankjes en hapjes bij geserveerd? Of was het nog koffie en thee? Vertelde ze wanneer en hoe ze zich van het leven wil gaan beroven? Hoe laat was de sessie afgelopen? Wat zei je tegen haar toen je weer naar huis ging? "Ik ga naar huis morgen weer vroeg op, vaarwel en succes dan maar heh"?Dit vraag ik mij ook af ja. Vind het een ongeloofwaardig verhaal. Ook omdat To hier rustig op haar gemakje reageert en alle opmerkingen over crisisdiensten negeert

Wat vreselijk voor haar dat vriendin zo ongelukkig is dat ze er einde aan wil maken. Ik snap de reacties hier wel maar heb toch ook begrip voor vriendin van to. Ik heb zelf iemand in familie kring gehad die ook gewoon niet meer wilden en ik heb het haar nooit kwalijk genomen. Voor dochter is het vreselijk maar hoe zal het nu zijn. ....Nogmaals ik begrijp reacties hier maar ik heb ook begrip voor vriendin van to

Als ouder kan je dit gewoon niet maken, punt. Zodra je een kind hebt draait het niet meer om jou, maakt niet uit wat het je kost, jij bent verantwoordelijk voor je kinderen. En je stapt niet uit het leven omdat je het niet meer trekt, dan trek je aan de bel en zoek je hulp, uit liefde voor je kinderen.

Moeder is niet meer toerekeningsvatbaar, dat is duidelijk. Des te groter de verantwoordelijkheid van de omgeving om te zorgen dat ze in een veilige omgeving opgevangen wordt.
OP weg?
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juni 2013 @ 23:45:

of het een roep om hulp is of een aankondiging van zelfmoord doet er niet toen, beide zijn ernstig. Wat die vriendin voor puinhoop van haar leven wil maken moet ze zelf weten, maar er is een kind bij betrokken en daarom moet je altijd ingrijpen. Dit is zo schadelijk voor een kind.

Je zegt dat het kind het niet weet, maar opgroeien met een depressieve moeder met een doodswens is killing voor een normaal, gezond en gelukkig leven.

Ik bedoelde ook niet dat het uit zou maken in die zin dat er dan geen behandeling nodig zou zijn.

Ik bedoel eigenlijk meer dat gedwongen hulp dan juist goed kan zijn, omdat dat eigenlijk is wat ze nodig heeft.

Niet iedereen is te redden, maar als je weet dat iemand in de knel zit moet je het wel proberen natuurlijk.

Gewoon accepteren dat iemand het "zat" is lijkt mij iets voor uitzonderlijke situaties, waar hier geen sprake van is.

Waar is het kind trouwens, nog bij de moeder?

Is het mogelijk TO om in elk geval het kind op te vangen?

Moet er toch niet aan denken dat zij haar moeder vind, of uren alleen op haar moeder zit te wachten terwijl die al dood is.
O, OP weg, "neemt actie". We wachten af.
Ga in therapie!
Oh, ze gaat actie ondernemen...OP weg...
..ben bij letter i ....I`m cool.
Vaag dit
-
anoniem_51551 wijzigde dit bericht op 28-06-2013 23:55
Reden: never mind
% gewijzigd
Het is alsof je vriendin zegt: ik heb een longontsteking en daar ga ik dood aan. En de familie knikt en zegt, wat zullen we je dochter vertellen. "nou zeg maar dat het een zachte dood was" en weer werd er geknikt en gingen de borrelnoten rond.

Wat zou moeten gebeuren is dat de familie opspringt en zegt: Hoezo? WTF!!! WAT zegt de dokter, heb je medicijnen???? en waarom lig je niet in het ziekenhuis?

Longontsteking of depressie, het zijn beide ziektes waarvoor je behandeld kan worden.
Hoe kan het zijn dat ze sinds haar 12e nooit hulp heeft gekregen?
Ga in therapie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 juni 2013 @ 23:50:

[...]

Die vriendin is ziek die kan er niks aan doen. Maar eruit stappen is geen optie. Die familie en TO moeten erop aan dringen dat vriendin hulp krijgt en het kind idem

Eruit stappen kan best een optie zijn (al snap ik daar als moeder, kind, vrouw van, zus, collega, buurvrouw enz. helemaal niks van),

maar doe het dan gewoon en maak er geen theater van.
Het kind van 10 lag boven in haar bedje te slapen tijdens deze informatieavond?
Bah
Wat erg dit. Je moet idd de politie bellen. Die kunnen ervoor zorgen dat ze gezien wordt door een psychiater van de crisisdienst.

Ik vind het maar bizar. Is haar dochter nu bij haar?
quote:dubiootje schreef op 28 juni 2013 @ 23:54:

Hoe kan het zijn dat ze sinds haar 12e nooit hulp heeft gekregen?Soms met je zelf de stap zetten omdat niemand anders het voor je doet en met psychische ziekten kan dit nog weleens heel erg moeilijk zijn helaas.
Bijzonder. Nou hopelijk bestaat de actie die TO onderneemt uit meer dan alleen de OP weghalen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik neem aan dat het (helaas) echt is, Dametje is geen onbekend nieuw lid, ik heb haar wel vaker zien posten. Dat waren geen rare oprui postings voor zover ik me herinner.

Ik kan me goed voorstellen dat je ff compleet in shock was Dametje. Veel succes met actie ondernemen.
Ik hoop dat we nog een update krijgen. Dit houdt de gemoederen toch wel bezig....

Nog meer hoop ik dat er werkelijk actie ondernomen wordt en dat de dochter niet straks een begrafenis en een leugen te verduren krijgt.
..ben bij letter i ....I`m cool.
Ik hoop het ook
quote:Pastiche schreef op 28 juni 2013 @ 23:57:

Ik neem aan dat het (helaas) echt is, Dametje is geen onbekend nieuw lid, ik heb haar wel vaker zien posten. Dat waren geen rare oprui postings voor zover ik me herinner.

Ik kan me goed voorstellen dat je ff compleet in shock was Dametje. Veel succes met actie ondernemen.had ik ook al gezien, denk dat ze verbijsterd was
Als je 12 bent, moet wel iemand anders het voor je doen, namelijk je ouders.

Misschien niet het moment om hier nu over te beginnen, maar ik vraag me werkelijk af hoe het zo ver heeft kunnen komen. Als het echt is, wat ik niet hoop.
Ga in therapie!

Wat vreselijk voor haar dat vriendin zo ongelukkig is dat ze er einde aan wil maken. Ik snap de reacties hier wel maar heb toch ook begrip voor vriendin van to. Ik heb zelf iemand in familie kring gehad die ook gewoon niet meer wilden en ik heb het haar nooit kwalijk genomen. Voor dochter is het vreselijk maar hoe zal het nu zijn. ....Nogmaals ik begrijp reacties hier maar ik heb ook begrip voor vriendin van to

Door dit aan te kondigen maakt ze haar omgeving gevoelsmatig medeplichtig.

Juist dat deel kan ik weinig begrip voor opbrengen.

Want TO gaat het nu altijd fout doen, als ze niet help gaat vriendin dood, helpt ze wel word vriendin boos.

Sja, natuurlijk moet ze wel proberen hulp te zoeken, dan maar een boze vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven