ingewikkelde en vreemde vragen-topic
zaterdag 29 juni 2013 om 10:50
Ik vraag me regelmatig van die onmogelijke of domme dingen af.
Ik zal vast niet de enige zijn, vandaar dit topic.
Ik zal aftrappen:
Het is toch normaal dat je je huis schoonhoudt enz.
Heeft ook wel een hygiënisch oogpunt, dat snap ik,
(ik heb er ook helemaal geen moeite mee, ben zelfs best wel een Mien Dobbelsteen ) maar voor een groot deel is het toch ook wel dat je je huis een beetje aantoonbaar wil hebben voor anderen.
Echter dan maak je dus vooral schoon voor anderen, dat slaat toch nergens op!
En iedere dag plee/badkamer enz is toch zwaar overdreven. Kijk als je nou met zn achten in huis woont snap ik het. Maar iedere dag de plee als je met 2 mensen woont en ook nog wel eens weg bent ivm werk, das toch overdreven...
Nee dit is geen andijvie-topic, maar ik vroeg me dit gewoon af ...
Nog iemand die zich iets vreemds afvraagt??
Ik zal vast niet de enige zijn, vandaar dit topic.
Ik zal aftrappen:
Het is toch normaal dat je je huis schoonhoudt enz.
Heeft ook wel een hygiënisch oogpunt, dat snap ik,
(ik heb er ook helemaal geen moeite mee, ben zelfs best wel een Mien Dobbelsteen ) maar voor een groot deel is het toch ook wel dat je je huis een beetje aantoonbaar wil hebben voor anderen.
Echter dan maak je dus vooral schoon voor anderen, dat slaat toch nergens op!
En iedere dag plee/badkamer enz is toch zwaar overdreven. Kijk als je nou met zn achten in huis woont snap ik het. Maar iedere dag de plee als je met 2 mensen woont en ook nog wel eens weg bent ivm werk, das toch overdreven...
Nee dit is geen andijvie-topic, maar ik vroeg me dit gewoon af ...
Nog iemand die zich iets vreemds afvraagt??
zaterdag 29 juni 2013 om 11:52
zaterdag 29 juni 2013 om 11:58
quote:Starshine schreef op 29 juni 2013 @ 11:52:
Een tv-vraag:
Waarom zetten ze een serie als Alcatraz in de markt als 'de hitserie uit Amerika' terwijl die totaal geflopt is en er maar een seizoen van is? En waarom wordt er voor een succesvolle serie als Revenge, waar al meerdere seizoenen van zijn, amper reclame gemaakt?
Dat zal ongetwijfeld liggen in de verhouding wat ze ervoor betaald hebben en wat het aan kijkers/inkomsten/reclame opbrengt.
Reclame wordt per minuut, wat zeg ik, per seconde berekend.
Een tv-vraag:
Waarom zetten ze een serie als Alcatraz in de markt als 'de hitserie uit Amerika' terwijl die totaal geflopt is en er maar een seizoen van is? En waarom wordt er voor een succesvolle serie als Revenge, waar al meerdere seizoenen van zijn, amper reclame gemaakt?
Dat zal ongetwijfeld liggen in de verhouding wat ze ervoor betaald hebben en wat het aan kijkers/inkomsten/reclame opbrengt.
Reclame wordt per minuut, wat zeg ik, per seconde berekend.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 29 juni 2013 om 11:59
Dat heeft vast met aankoopbedragen te maken. Flopserie aanprijzen als hitserie en mensen kijken en komen er pas na een paar afleveringen achter dat het echt niks is? Ofzo?
Revenge ken ik niet. Ga ik eens wat over lezen.
Waarom heeft RTL bedacht dat er betaalt moet worden voor afleveringen op uitzending gemist? Levert dat echt meer geld op dan irritatie bij de kijker?
Revenge ken ik niet. Ga ik eens wat over lezen.
Waarom heeft RTL bedacht dat er betaalt moet worden voor afleveringen op uitzending gemist? Levert dat echt meer geld op dan irritatie bij de kijker?
Het Viva forum is papaja.
zaterdag 29 juni 2013 om 12:06
quote:eefjewentelteefje schreef op 29 juni 2013 @ 11:50:
[...]
Heel goede vraag!
Ik heb al een tijdje een rare vraag, ik dacht ooit nog om er een topic over te openen dus ik ben blij met dit topic!
Oke, komt die:
Waar blijft je vet als je afvalt?
Of misschien beter gezegd: waar blijven die kilo's, waar gaan ze heen?
Nouja, dat vet verbrandt je dus.
Als je dacht dat dat maar een uitdrukking is ofzo: nee.
De vetten worden door je cellen gebruikt als brandstof (zitten wat stappen tussen), en dus omgezet in andere chemische producten. Uiteindelijk adem je een restant (het grootste deel?) uit in de vorm van CO2.
[...]
Heel goede vraag!
Ik heb al een tijdje een rare vraag, ik dacht ooit nog om er een topic over te openen dus ik ben blij met dit topic!
Oke, komt die:
Waar blijft je vet als je afvalt?
Of misschien beter gezegd: waar blijven die kilo's, waar gaan ze heen?
De vetten worden door je cellen gebruikt als brandstof (zitten wat stappen tussen), en dus omgezet in andere chemische producten. Uiteindelijk adem je een restant (het grootste deel?) uit in de vorm van CO2.
zaterdag 29 juni 2013 om 12:08
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2013 @ 11:26:
Een oude vraag maar nog steeds niet beantwoordt.
Wie weet waar de Donau een wals wordt?
Nee want is geen antwoord op, vind ik
Waarom ben ik een ingewikkeld mens?
En zal ik eerst in bad of eerst wat eten? Heb best wel trek...
Oww en (ik ben op dreef) bestaan calorieën eigenlijk wel? Hoe zien ze er dan uit en net als die vlek als iets onzichtbaar is kan het toch niet bestaan?
Een oude vraag maar nog steeds niet beantwoordt.
Wie weet waar de Donau een wals wordt?
Oww en (ik ben op dreef) bestaan calorieën eigenlijk wel? Hoe zien ze er dan uit en net als die vlek als iets onzichtbaar is kan het toch niet bestaan?
zaterdag 29 juni 2013 om 12:08
quote:NymphadoraTonks schreef op 29 juni 2013 @ 11:59:
Uiteraard levert dat geld op. Vroeger was het alleen bij buitenlandse producties en dan was de reden bij de faq dat het was omdat zij ervoor extra moesten betalen. Sinds kort is het op vele vele gewone NL programma`s die echt tig keer al `over de kop` zijn gegaan.
Een voorbeeld is de serie Flodder. Honderd jaar geleden is de serie, en ook de films, al ontelbare keren uitgezonden, herhaalt en herhaalt en nog een keer herhaalt.
En nu durfen ze voor de serie nog per aflevering 99 cent te vragen. En de film 2,99 dacht ik.
Ook zoiets psychologisch die prijzen, 99 cent, alsof ik het dan wel doe en niet als het 1 euro kost. (ja weet de reden, het psychologisch spelletje wel, heb heao communicatie gevolgd maar dan nog ben ik het er niet mee eens )
Uiteraard levert dat geld op. Vroeger was het alleen bij buitenlandse producties en dan was de reden bij de faq dat het was omdat zij ervoor extra moesten betalen. Sinds kort is het op vele vele gewone NL programma`s die echt tig keer al `over de kop` zijn gegaan.
Een voorbeeld is de serie Flodder. Honderd jaar geleden is de serie, en ook de films, al ontelbare keren uitgezonden, herhaalt en herhaalt en nog een keer herhaalt.
En nu durfen ze voor de serie nog per aflevering 99 cent te vragen. En de film 2,99 dacht ik.
Ook zoiets psychologisch die prijzen, 99 cent, alsof ik het dan wel doe en niet als het 1 euro kost. (ja weet de reden, het psychologisch spelletje wel, heb heao communicatie gevolgd maar dan nog ben ik het er niet mee eens )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 29 juni 2013 om 12:10
quote:missmonroe schreef op 29 juni 2013 @ 12:08:
[...]
Oww en (ik ben op dreef) bestaan calorieën eigenlijk wel? Hoe zien ze er dan uit en net als die vlek als iets onzichtbaar is kan het toch niet bestaan?Zelf dacht ik in het hoofd van Straus.
[...]
Oww en (ik ben op dreef) bestaan calorieën eigenlijk wel? Hoe zien ze er dan uit en net als die vlek als iets onzichtbaar is kan het toch niet bestaan?Zelf dacht ik in het hoofd van Straus.
zaterdag 29 juni 2013 om 12:11
quote:missmonroe schreef op 29 juni 2013 @ 12:08:
[...]
en net als die vlek als iets onzichtbaar is kan het toch niet bestaan?Precies, waarom betalen voor een duur middel voor iets wat niet bestaat of iig niet zichtbaar is
[...]
en net als die vlek als iets onzichtbaar is kan het toch niet bestaan?Precies, waarom betalen voor een duur middel voor iets wat niet bestaat of iig niet zichtbaar is
zaterdag 29 juni 2013 om 12:13
quote:vivaversus schreef op 29 juni 2013 @ 11:41:
Wat een leuk topic!!!
Ik kom er op terug want nu schiet me natuurlijk niets te binnen.
Marels: Ha ha, heel benieuwd naar t antwoord, of t helpt?!
Dank u!
MV:
Cateau:
Echter: vragen stellen waar je het antwoord al op weet is tegen de regels..... Bedenk ik net....
Wat een leuk topic!!!
Ik kom er op terug want nu schiet me natuurlijk niets te binnen.
Marels: Ha ha, heel benieuwd naar t antwoord, of t helpt?!
Dank u!
MV:
Cateau:
Echter: vragen stellen waar je het antwoord al op weet is tegen de regels..... Bedenk ik net....
zaterdag 29 juni 2013 om 12:21
Maar ik snap het gewoon niet met die series. Alcatraz heb ik een paar afleveringen van gezien en ik vond het onwijs goed. Maar omdat het gewoon stopte zonder antwoorden ben ik afgehaakt. Ik voel me genept door de zender. Revenge zijn al 2-3 seizoenen van. Een omroep weet dan dat ze kijkers voor langere tijd aan zich kunnen binden, maar reclame ervoor maken ho maar......
Ik zie dan zo weer gebeuren dat de omroep de serie in nederland schrapt wegens 'teleurstellende kijkcijfers'.
Ik zie dan zo weer gebeuren dat de omroep de serie in nederland schrapt wegens 'teleurstellende kijkcijfers'.
zaterdag 29 juni 2013 om 12:56
zaterdag 29 juni 2013 om 13:03
Een echte serieuze vraag van mij:
Waarom moet je nog een vlekkenverwijdermiddel toevoegen aan je wasmiddel om je was ècht schoon te maken? Dat vind ik echt grote onzin, want je gooit er toch al zeep in om je was te wassen? En als die vlekkenspul dan echt nodig is, dan stop je dat toch gewoon bij het poeder/vloeibare zeep? (de economische reden snap ik)
Waarom moet je nog een vlekkenverwijdermiddel toevoegen aan je wasmiddel om je was ècht schoon te maken? Dat vind ik echt grote onzin, want je gooit er toch al zeep in om je was te wassen? En als die vlekkenspul dan echt nodig is, dan stop je dat toch gewoon bij het poeder/vloeibare zeep? (de economische reden snap ik)
zaterdag 29 juni 2013 om 13:03
De commercie bárst van de onzin. En ongelofelijk hoe vaak men er, zónder er bij na te denken, in trapt of in mee gaat.
In de supermarkt zag ik een pak maandverband met daarop de volgende woorden: "ultra-normaal".
Waddisdat? Zó normaal, dat het niet meer normaal is? Dan is het dus éigenlijk abnormaal. Of...
In de supermarkt zag ik een pak maandverband met daarop de volgende woorden: "ultra-normaal".
Waddisdat? Zó normaal, dat het niet meer normaal is? Dan is het dus éigenlijk abnormaal. Of...
zaterdag 29 juni 2013 om 13:06
Over reclames gesproken;
Waarom zijn het altijd vrouwen die problemen hebben met hun lijf?
[voet]schimmels, riekende kutjes, opgeblazen gevoel, last van winderigheid, verstoppingen, aambeien, hielkloven, schimmelnagels, hoofdpijn, gewichtsproblemen, zweten, incontinentieproblemen etc etc.
Behalve als het om spierpijn gaat..dan zien we ineens een kerel in beeld...
[voet]schimmels, riekende kutjes, opgeblazen gevoel, last van winderigheid, verstoppingen, aambeien, hielkloven, schimmelnagels, hoofdpijn, gewichtsproblemen, zweten, incontinentieproblemen etc etc.
Behalve als het om spierpijn gaat..dan zien we ineens een kerel in beeld...
zaterdag 29 juni 2013 om 13:07
quote:nlies schreef op 29 juni 2013 @ 12:56:
[...]
Ik vond het al zo vreemd staan eigenlijk, maar zag niet wat er niet klopte, maar goed,een jongetje-jongetje bestaat ook niet volgens mij
Ik heb een meisje(13 jaar): zij houdt van blauw, broeken en voetbal, maar ook van meidendingen zoals make-up.
Ik heb ook een meisjes-meisje(6 jaar): zij houdt van roze, dansen, jurkjes, lippenstift, nagellak en barbies.
Dan heb ik ook een jongen(16 jaar): hij houdt van computers.
Ik heb helaas geen 'echte' jongen, die van voetbal houdt en lekker op stap gaat. (mijn zoon zit liever de hele dag achter de pc, hij is niet eens naar zijn schoolfeest gegaan want daar had hij niet zoveel zin in...)
[...]
Ik vond het al zo vreemd staan eigenlijk, maar zag niet wat er niet klopte, maar goed,een jongetje-jongetje bestaat ook niet volgens mij
Ik heb een meisje(13 jaar): zij houdt van blauw, broeken en voetbal, maar ook van meidendingen zoals make-up.
Ik heb ook een meisjes-meisje(6 jaar): zij houdt van roze, dansen, jurkjes, lippenstift, nagellak en barbies.
Dan heb ik ook een jongen(16 jaar): hij houdt van computers.
Ik heb helaas geen 'echte' jongen, die van voetbal houdt en lekker op stap gaat. (mijn zoon zit liever de hele dag achter de pc, hij is niet eens naar zijn schoolfeest gegaan want daar had hij niet zoveel zin in...)
zaterdag 29 juni 2013 om 13:09
quote:Del_Speciaal schreef op 29 juni 2013 @ 13:06:
Over reclames gesproken;
Behalve als het om spierpijn gaat..dan zien we ineens een kerel in beeld...je vergeet die reclame :" mamaaaa papa heeft buikpijn", en mama dan meteen klaar staat met de pillen
Over reclames gesproken;
Behalve als het om spierpijn gaat..dan zien we ineens een kerel in beeld...je vergeet die reclame :" mamaaaa papa heeft buikpijn", en mama dan meteen klaar staat met de pillen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 29 juni 2013 om 13:09
quote:Éowyn_68 schreef op 29 juni 2013 @ 12:06:
[...]
AHA!
Thanks!
Al blijf ik het raar vinden...
[...]
AHA!
Thanks!
Al blijf ik het raar vinden...