Gggggrrrr rotkat!

29-06-2013 19:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me mateloos aan een kat die hier in de buurt van de flat rondzwerft; beest spring op het raamkozijn en drijft niet alleen mijn eigen (binnen)katten tot waanzin, maar piest en passant ook nog even de ramen onder.

Het stinkt natuurlijk een uur in de wind en na schoonmaken stinkt het nog steeds, mijn katten gaan door het lint als beest weer eens naar binnen koekeloert.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan stoppen, heb kunststof kozijnen dus draadje spannen is niet mogelijk. En de stank, maak het nu schoon met een sopje met soda maar duurt lang voor de lucht weg is.

De gouden tip wordt beloond!
This is not kosher!
Kozijn (tijdelijk) insmeren met een 'gladmaker": vaseline, teflon oid?

Wel een pokkeklusje om het er naderhand weer af te krijgen, maar ja alles voor het goeie doel hè?
Emmer water over hem heengooien.
Iets van irritante structuur op het kozijn leggen?

Kan niet zo meteen iets bedenken echter...
quote:Orzoo schreef op 29 juni 2013 @ 19:25:

Emmer water over hem heengooien.

Dat is dus een lastige aangezien hij/zij 's nachts vaak komt buurten en dat raam alleen op de kierstand kan, probeer m wel eens te pakken te krijgen of een foto te maken (en zo de eigenaar op te sporen) maar hij is snel. Of ik traag.

Glad spul is een goede tip denk ik!
This is not kosher!
Overigens plast hij iedereen op de galerij die een kat heeft, smerigerd. Stel dat ik achter de eigenaar kom, is het dan realistisch om te vragen zijn dier 's nachts binnen te houden?
This is not kosher!
citroenspray kan helpen, kun je bij de dierenwinkel kopen.
quote:Wellhello schreef op 29 juni 2013 @ 19:29:

Glad spul is een goede tip denk ik!

Wat is de beloning?

quote:snaksel schreef op 29 juni 2013 @ 19:33:

citroenspray kan helpen, kun je bij de dierenwinkel kopen.Oh dat ga ik maandag gelijk halen! Bedankt!
This is not kosher!
quote:Ratsmodee schreef op 29 juni 2013 @ 19:36:

[...]

Wat is de beloning?

Sorry, ik vrees dat Snaksel met de eeuwige dank er vandoor gaat
This is not kosher!
(Tijdelijk) dubbelzijdig tape op je raamkozijn plakken? Hebben katten echt een hekel aan. Bijkomend voordeel: als 'ie blijft plakken heb je alle tijd om een foto te maken

Natuurlijk mag je vragen de kat 's nachts binnen te houden, mocht je de eigenaar kunnen opsporen. Is echt geen gekke vraag hoor. Het beest is waarschijnlijk niet geholpen, dat 'ie de hele boel onderpiest?

PS degene met de gouden tip wint de kat?
.
quote:Wellhello schreef op 29 juni 2013 @ 19:31:

Overigens plast hij iedereen op de galerij die een kat heeft, smerigerd. Stel dat ik achter de eigenaar kom, is het dan realistisch om te vragen zijn dier 's nachts binnen te houden?

Ik zou in elk geval de eigenaar op hoogte brengen van het gedrag van de kater en hoe vervelend dat voor je is. Vragen kan altijd, maar hij is niet verplicht daarop in te gaan natuurlijk.

Gezien het sproeigedrag zou het me niet verbazen als de kater niet gecastreerd is.
quote:Wellhello schreef op 29 juni 2013 @ 19:38:

[...]

Sorry, ik vrees dat Snaksel met de eeuwige dank er vandoor gaat
quote:Soulcats schreef op 29 juni 2013 @ 19:39:

o nee, dan laat maar....
quote:Ratsmodee schreef op 29 juni 2013 @ 19:41:

[...]

o nee, dan laat maar....

Kom op, niet zo flauw. Je krijgt de citroenspray er gratis bij!
.

(Tijdelijk) dubbelzijdig tape op je raamkozijn plakken? Hebben katten echt een hekel aan. Bijkomend voordeel: als 'ie blijft plakken heb je alle tijd om een foto te maken

Natuurlijk mag je vragen de kat 's nachts binnen te houden, mocht je de eigenaar kunnen opsporen. Is echt geen gekke vraag hoor. Het beest is waarschijnlijk niet geholpen, dat 'ie de hele boel onderpiest?

This is not kosher!
quote:Soulcats schreef op 29 juni 2013 @ 19:45:

[...]

Kom op, niet zo flauw. Je krijgt de citroenspray er gratis bij!Haha! An offer you can't refuse!
This is not kosher!
quote:Soulcats schreef op 29 juni 2013 @ 19:45:

[...]

Kom op, niet zo flauw. Je krijgt de citroenspray er gratis bij!Neeeeeh, ik wil niet!
Ik ben geen kattenmens dus geen idee of het zou werken maar willen katten hun plekje niet markeren dmv plassen? Zou eht dan kunnen helpen om je eigen katten eens op je balkon te laten plassen?

PS degene met de gouden tip wint de kat? PS eigenlijk vind ik DIT nog wel de meest gouden tip.
quote:Ratsmodee schreef op 29 juni 2013 @ 19:49:

[...]

PS eigenlijk vind ik DIT nog wel de meest gouden tip.

*duikt onder*
.
quote:Orzoo schreef op 29 juni 2013 @ 19:48:

Ik ben geen kattenmens dus geen idee of het zou werken maar willen katten hun plekje niet markeren dmv plassen? Zou eht dan kunnen helpen om je eigen katten eens op je balkon te laten plassen?

Aiaiai, dat wordt dan echt een smeerboel orzoo.

Dan wordt het plasje òver plasje òver plasje enz....

Zo werkt dat in de kattenwereld.

(trouwens ook vaak in de mensenwereld. )
quote:Orzoo schreef op 29 juni 2013 @ 19:48:

Weet je HOE erg dat stinkt?! Bovendien plassen ze altijd braaf op de bak, dus geen idee hoe ik ze op het kozijn van 50 vierkante cm kan laten piesen op commando

Heb ook geen verstand van katten maar volgens mij doen honden dit toch?

Sorry wil niet elk idee van je afwijzen, maar je wordt wel heel erg vriendelijk bedankt voor het meedenken :-)
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 29 juni 2013 @ 19:52:Bovendien plassen ze altijd braaf op de bak, dus geen idee hoe ik ze op het kozijn van 50 vierkante cm kan laten piesen op commando Nou, op zoek naar een nieuwe gouden tip dan maar!
Damn, die krijgt de kat (als ik m met dubbelzijdig tape vastgeplakt heb!)!
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven