Gggggrrrr rotkat!
zaterdag 29 juni 2013 om 19:18
Ik erger me mateloos aan een kat die hier in de buurt van de flat rondzwerft; beest spring op het raamkozijn en drijft niet alleen mijn eigen (binnen)katten tot waanzin, maar piest en passant ook nog even de ramen onder.
Het stinkt natuurlijk een uur in de wind en na schoonmaken stinkt het nog steeds, mijn katten gaan door het lint als beest weer eens naar binnen koekeloert.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan stoppen, heb kunststof kozijnen dus draadje spannen is niet mogelijk. En de stank, maak het nu schoon met een sopje met soda maar duurt lang voor de lucht weg is.
De gouden tip wordt beloond!
Het stinkt natuurlijk een uur in de wind en na schoonmaken stinkt het nog steeds, mijn katten gaan door het lint als beest weer eens naar binnen koekeloert.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan stoppen, heb kunststof kozijnen dus draadje spannen is niet mogelijk. En de stank, maak het nu schoon met een sopje met soda maar duurt lang voor de lucht weg is.
De gouden tip wordt beloond!
This is not kosher!
zaterdag 29 juni 2013 om 20:07
zaterdag 29 juni 2013 om 20:12
quote:Wellhello schreef op 29 juni 2013 @ 19:52:
[...]
Weet je HOE erg dat stinkt?! Bovendien plassen ze altijd braaf op de bak, dus geen idee hoe ik ze op het kozijn van 50 vierkante cm kan laten piesen op commando
Heb ook geen verstand van katten maar volgens mij doen honden dit toch?
Sorry wil niet elk idee van je afwijzen, maar je wordt wel heel erg vriendelijk bedankt voor het meedenken
Ik las 50 vierkante METER. Ik realiseerde me in eerste instantie niet dat dat wel heeeel erg groot is voor een balkon.
Sorry, verder geen nuttige bijdrage.
[...]
Weet je HOE erg dat stinkt?! Bovendien plassen ze altijd braaf op de bak, dus geen idee hoe ik ze op het kozijn van 50 vierkante cm kan laten piesen op commando
Heb ook geen verstand van katten maar volgens mij doen honden dit toch?
Sorry wil niet elk idee van je afwijzen, maar je wordt wel heel erg vriendelijk bedankt voor het meedenken
Ik las 50 vierkante METER. Ik realiseerde me in eerste instantie niet dat dat wel heeeel erg groot is voor een balkon.
Sorry, verder geen nuttige bijdrage.
zaterdag 29 juni 2013 om 20:20
quote:Ratsmodee schreef op 29 juni 2013 @ 19:39:
[...]
Ik zou in elk geval de eigenaar op hoogte brengen van het gedrag van de kater en hoe vervelend dat voor je is. Vragen kan altijd, maar hij is niet verplicht daarop in te gaan natuurlijk.
Natuurlijk is hij dat wel verplicht, je kat mag dan wel loslopen, hij mag geen overlast geven.
[...]
Ik zou in elk geval de eigenaar op hoogte brengen van het gedrag van de kater en hoe vervelend dat voor je is. Vragen kan altijd, maar hij is niet verplicht daarop in te gaan natuurlijk.
Natuurlijk is hij dat wel verplicht, je kat mag dan wel loslopen, hij mag geen overlast geven.
zaterdag 29 juni 2013 om 20:25
quote:Soulcats schreef op 29 juni 2013 @ 20:07:
[...]
buikpijn hier van het lachen, ik vind dit zó'n komisch topic (sorry TO). Ik snap echt dat het een smerig rotprobleem is maar ik durf geen tips meer te geven.
Jij bent bang voor een kat in de zak?
Lach jij maar, voor je het weet heb je zelf ook een pissende poes op je kozijnen en dan ben je blij met een topic als dit!
[...]
buikpijn hier van het lachen, ik vind dit zó'n komisch topic (sorry TO). Ik snap echt dat het een smerig rotprobleem is maar ik durf geen tips meer te geven.
Lach jij maar, voor je het weet heb je zelf ook een pissende poes op je kozijnen en dan ben je blij met een topic als dit!
This is not kosher!
zaterdag 29 juni 2013 om 20:47
Citroenspray haalt de geur weg voor jou, pure alcohol (90%) haalt de geur ook weg voor de kat. Als het eenmaal naar hun pies ruikt blijven ze terug komen.
Wat ze ook niet leuk vinden water ballonen op je vensterbank plakken. Kat springt op je vensterbank en is meteen nat, en verliest grip. Dus gaat glijden, grijpt nieuwe ballon krijgt nog een plens over zich heen etc etc. Moet hij wel heel gemotiveerd zijn
Wat ze ook niet leuk vinden water ballonen op je vensterbank plakken. Kat springt op je vensterbank en is meteen nat, en verliest grip. Dus gaat glijden, grijpt nieuwe ballon krijgt nog een plens over zich heen etc etc. Moet hij wel heel gemotiveerd zijn
zaterdag 29 juni 2013 om 20:55
quote:mutya_1410 schreef op 29 juni 2013 @ 20:47:
Citroenspray haalt de geur weg voor jou, pure alcohol (90%) haalt de geur ook weg voor de kat. Als het eenmaal naar hun pies ruikt blijven ze terug komen.
Pure alcohol zou ik niet zomaar op een kunststof kozijn spuiten. Eerst navragen of dat het kozijn (incl kit en afdichtingen) niet aantast.
(Overigens zou ik dat ook maar bij die citroenspray doen als ik jou was. Lijkt me ook geen onschuldig goedje.)
Straks is de kat weg, maar ook je kozijn naar de ratsmodee.
Pure alcohol zou ik niet zomaar op een kunststof kozijn spuiten. Eerst navragen of dat het kozijn (incl kit en afdichtingen) niet aantast.
(Overigens zou ik dat ook maar bij die citroenspray doen als ik jou was. Lijkt me ook geen onschuldig goedje.)
Straks is de kat weg, maar ook je kozijn naar de ratsmodee.
zaterdag 29 juni 2013 om 21:15
Geen chloor gebruiken om het schoon te maken, het laat de geur verdwijnen, maar katten schijnen gek te zijn op die geur. Schoonmaak azijn stinkt ook voor jezelf maar de kat houdt er minder van. En katten schijnen niet van heftige mannen deo geur te houden!
En mijn kat houdt er in ieder geval niet van. Want ze pieste steeds op 1 plek op het kleed, dat maakte ik schoon met schoonmaak azijn en spoot er veel mannen deo op (van vogue) en zij ging nooit meer op die plek piesen, komt er niet eens in de buurt. Dus wie weet helpt het! Succes, want logisch dat je er flauw van word!
En mijn kat houdt er in ieder geval niet van. Want ze pieste steeds op 1 plek op het kleed, dat maakte ik schoon met schoonmaak azijn en spoot er veel mannen deo op (van vogue) en zij ging nooit meer op die plek piesen, komt er niet eens in de buurt. Dus wie weet helpt het! Succes, want logisch dat je er flauw van word!
zaterdag 29 juni 2013 om 21:19
zaterdag 29 juni 2013 om 21:43
quote:Wellhello schreef op 29 juni 2013 @ 20:25:
[...]
PostNL bezorgt weer pakketjes. Ik zou het wel weten. Krijgt pissende poes meteen een enkeltje poezenboot
[...]
PostNL bezorgt weer pakketjes. Ik zou het wel weten. Krijgt pissende poes meteen een enkeltje poezenboot
.
zaterdag 29 juni 2013 om 23:13
Helaas heeft het schoonmaken het tegenovergestelde effect.... Het sproeigedrag neemt dan toe. Sproeien doen katers om hun terrein af te bakenen. Is het een zwerfkat dan kun je de gemeente bellen. Zwerfkatten zijn wettelijk eigendom van de gemeente en bij overlast moeten hun een oplossing bieden. Dat kan doormiddel van een vangkooi en/of castratie. Wij hebben hier ook veel zwerfkatten gehad en de gemeente heeft ze gevangen en gecastreerd weer uitgezet. Klinkt vreemd maar het sproeigedrag verminderd dan en de geur is veel minder sterk. Als de kat van een bekende is dan wordt het lastiger. Je kunt hem niet verplichten de kat te laten castreren...
zondag 30 juni 2013 om 05:12
quote:Soulcats schreef op 29 juni 2013 @ 19:39:
(Tijdelijk) dubbelzijdig tape op je raamkozijn plakken? Hebben katten echt een hekel aan. Bijkomend voordeel: als 'ie blijft plakken heb je alle tijd om een foto te maken
)
En dan moet je er eerst peper overheen strooien.
Oh, als ik win dan mag de prijs naar nummer 2
(Tijdelijk) dubbelzijdig tape op je raamkozijn plakken? Hebben katten echt een hekel aan. Bijkomend voordeel: als 'ie blijft plakken heb je alle tijd om een foto te maken
)
En dan moet je er eerst peper overheen strooien.
Oh, als ik win dan mag de prijs naar nummer 2
zondag 30 juni 2013 om 05:27
Het is heel simpel en goedkoop. Koop van die korrels Kattenschrik. Nooit meer last. Zon bus kost iets van tien euro. En mochten ze van die richel afvallen, dan dat tape plakken wat Bieb zei, korrels erop strooien en klaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 30 juni 2013 om 09:44
quote:iones schreef op 30 juni 2013 @ 09:36:
Tjonge jonge wat een werk om iemand anders z'n kat bij je ramen weg te houden..... Wat een idioterie eigenlijk dat het zo moet.
Ja belachelijk he.
Ben wel blij met de reacties, plan van aanpak wordt;
1. Kattenschrik/Mispoes kopen
2. Dubbelzijdig tape plakken
3. Kat vangen
4. Kat verzenden naar de hoogste bieder
Oh wacht, als deze tip echt werkt dan krijg ik m natuurlijk niet te pakken...
Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen!
Tjonge jonge wat een werk om iemand anders z'n kat bij je ramen weg te houden..... Wat een idioterie eigenlijk dat het zo moet.
Ja belachelijk he.
3. Kat vangen
Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen!
This is not kosher!
zondag 30 juni 2013 om 09:49
Ik zal je 1 ding zeggen, katten zijn dol op de geur van chloor en citroenspul. Dus als je dat gebruikt komen ze juist. En is het echt eern zwerfkat? Of wordt hij niet binnen gelaten door zijn baasje? Ik zou hem aan het asiel overdragen. Dat is kosteloos. En zo verneuk je je kozijnen niet meer dan het al is.
zondag 30 juni 2013 om 10:28
quote:Wellhello schreef op 30 juni 2013 @ 09:44:
[...]
Ja belachelijk he.
3. Kat vangen
Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen!Dat is ook een oplossing, ja Succes!
[...]
Ja belachelijk he.
3. Kat vangen
Gelukkig ga ik binnenkort verhuizen!Dat is ook een oplossing, ja Succes!
.
zondag 30 juni 2013 om 11:45