Mode & Beauty alle pijlers

Oogschaduw

29-06-2013 23:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Mensen..

Ik wou dus een oogschaduw voor het op stap gaan, alleen weet ik niet welke beter is. Namelijk de poedervorm of de iets stevigere gladde oogschaduw.. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

De poeder valt er al snel af, en de gladde oogschaduw is denk ik als ik het warm krijg dat het gaat vlekken.

Poeder of gladde glans oogschaduw?

Totaal aantal stemmen: 7

Poeder (100%)
oogschaduw Geen stemmen
Je kunt, zeker voor het uitgaan, beter voor poeder oogschaduw gaan. Bij crème schaduw heb je hele grote kans dat het gaat 'creasen'. Dus in je plooitjes gaat zitten. Wel is het belangrijk om bij poeder altijd een goede oogschaduwbasis (primer) te gebruiken. Als je die niet in huis hebt kun je je oogschaduw verankeren met een beetje gezichtspoeder er overheen. Veel plezier met uitgaan!
Poeder. Gebruik onder je oogschaduw wel een primer. Een primer voorkomt dat je oogschaduw in de lijntjes gaat zitten. Oogschaduwprimers zijn te koop bij de HEMA & drogisterijen voor een paar euro.
Voordat je oogschaduw gaat gebruiken dan is het handig om een primer te kopen. (o.a. Etos, Hema heeft ze voor rond de 5 euro). Zo blijft je oogschaduw langer mooi en lekt het niet en zie je ook geen plooien aan het eind van de dag.
Haha wat een eensgezindheid!

Ik ben ook van de poeder en primer!
Mooie tips, maar bij mij verdwijnt de oogschaduw gewoon van mijn ooglid. Ik heb primer van Catrice, poederoogschaduw van Rimmel en poeder van Clinique. Links blijft het prima zitten, maar rechts hangt mijn bovenste ooglid naar beneden (over het bewegende ooglid), en daar zit dus na een paar uur niets meer op. Hebben jullie daar ook een trucje voor?
Een eyeshadow base is zeker aan te raden! Misschien ook een goeie en los budget: de wet&dry oogschaduwpalletjes van de Hema. Die kan je zowel nat als droog aanbrengen, als creme dus en als poeder. Dan weet je meteen wat het beste bij je past en hoef je het maar eenmalig aan te schaffen. Nat zijn ze iets feller (leuk voor uitgaan) en droog zijn ze overdag mooi en om te blenden.
Ik zweer bij Too faced Shadow Insurance of een paint pot van Mac. Alles, ook budget-oogschaduw (Catrice, Nyx), blijft prima zitten.

Wel netjes aanbrengen, goed blenden, beetje opbouwen in laagjes bijvoorbeeld.

De primer van Catrice ik niet, ik heb er ook eentje van MUA (4 pond ongeveer) en die is ook erg goed. Via internet te bestellen.
Poeder met oogschaduwbasis. Mijn favoriet is die van Urban Decay, maar om te beginnen zou je ook best die van Essence kunnen kopen om te zien of het wat voor je is.

Crème oogschaduw gaat heel erg creasen (in de lijntjes zitten) en vooral als het warm is, dat zou ik dus niet aanraden voor uitgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven