Werk & Studie alle pijlers

Werken in de prostitutie

30-06-2013 12:04 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Om ervoor te zorgen dat dit niet een te lang verhaal wordt, zal ik het proberen om zo kort mogelijk te verwoorden.

Om te beginnen: ik kan het niet meer, zowel lichamelijk als psychisch niet. Mijn ouders hebben me sinds mijn 20ste proberen te breken.

Het begon al in ''kleine'' stapjes in mijn jeugd, maar sinds mijn 20ste was het botweg terreur te noemen. Als gevolg hiervan kon ik niet meer slapen, functioneren, zat in een halve psychose, was compleet afhankelijk van hun onderdak en geld, kon geen kant op.

Ik deed toen een andere hbo opleiding en mijn mentor was een ongelooflijke goede steun voor me, zij zag dat er iets mis was en spoorde me aan meer te vertellen. Zij raadde me ook aan om naar de psycholoog te gaan. Met behulp van PsyQ, mijn mentor en nog een paar goede vrienden, krabbelde ik uit mijn ineengestorte zelfbeeld en ''vond'' ik mezelf terug. Mijn ouders begonnen eindelijk iets normaler te doen (maar het was nog steeds getreiter, alleen minder) en omdat ik het met behulp van andere mensen goed deed op hbo, lieten mijn ouders me eindelijk ademen en dit na bijna 3 jaar non stop getreiter dat me overigens op zo een manier beschadigd heeft, dat ik er nog steeds last van heb.

Ik heb ongeveer 2 jaar wat rust gehad, keeg weer vrienden, haalde goede cijfers op hbo. Ga volgend jaar naar de 3e. Helaas kreeg ik vorig jaar last van een infectie in mijn beide oren, wat leidde tot hyperacusis en gefladder van trommelvlies in mijn rechteroor. Grote gevoeligheid voor geluid. Ik weet niet of dit een resultaat is van al de stress, maar het komt erop neer dat ik bijvoorbeeld nooit in een winkel als H&M zou kunnen werken omdat de muziek en kabaal te veel voor me is. Dus dit beperkte me ook weer in mijn zelfstandigheid te ontkomen aan mijn ouders.

Tegenwoordig zijn mijn ouders weer met volle kracht bezig. Ik moet hier zo snel mogelijk weg om onder andere mijn psyche, gezondheid en studie niet onder te laten leiden. Om zo snel mogelijk geld te verdienen, voel ik me genoodzaakt om in de prostitutie te gaan werken. Mijn eigenwaarde en zelfbeeld zijn namelijk zo verpest dat ik niet een normale baan zou kunnen doen, daar verwachten ze heel veel van je en omdat mijn sociale interactie met mensen verstoord is door mijn ouders heb ik veel moeite om normaal met mensen om te kunnen gaan. Mijn bedoeling is om in de prostitutie zodanig snel geld te verdienen, zodat ik wat ademruimte krijg en mezelf kan redden voordat het echt te laat is, want ik heb het gevoel alsof ik dit niet meer aankan. Ik ben nu 24 jaar en mijn vader schroomt geweld niet. Ik durf sowieso nog geen aangifte te doen van huiselijk geweld, dat is voor mij nu echt geen optie, ik wil er alleen uit.

Ik vraag hier niet om hoe ik met mijn situatie kan leven, want ik heb er al veel over gepraat enz. dat is voor mij al een gepasseerde halte. Enige wat ik wil, is een uitweg uit deze situatie en dat zie ik snel gebeuren door in de prostitutie te gaan. Hoe kan ik dit efficient voorbereiden? En bij wie moet ik advies inwinnen?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 30 juni 2013 @ 14:23:

En wat is daar erg aan, als die twee kutjanussen je niet meer willen kennen?

Jij bent weg en je hoeft ze noooit meer te zien. Ik zeg win-win situatie. Bovendien, je hoeft ze je plannen niet mee te delen. Op een dag ben je gewoon, weg. Klaar.

En hoezo terugkomen...ook niet dus. Maar dat kan allemaal bereikt worden zonder hoer te zijn.

En dan lach jij die kutmensen keihard uit.Ik neem aan dat Loni er vanuit gaat dat ze maar één paar ouders heeft en dat ze zuinig moet zijn op die klerelijers.
Vraag hulp op je hbo, bij je decaan.
TO, je bent 24, ga je eigen leven leven!

Ja het is eng om verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven, maar kom op, je bent het waard!

Als jouw ouders je zo de grond in trappen dan wil je toch juist laten zien dat je meer waard bent dan dat? Als je de prostitutie in gaat geef je ze alleen maar gelijk.

Ga met iemand praten, de huisarts, een maatschappelijk werker, een vertrouwenspersoon bij je studie...

En ga zo snel mogelijk het huis uit. Neem een lening bij DUO, zoek een leuke kamer, zoek een bijbaantje en ga aan jezelf denken.

Echt TO, ook zonder de steun van je ouders kan je dit, nu is het eng, maar over een tijdje zul je heel blij zijn dat je voor jezelf hebt gekozen!
Sinds wanneer moet je eigenlijk verplicht thuiswonen als je studeert?
Je vindt jezelf zo sterk en het interesseert je niet wat anderen van je denken. Maar je durft vrienden/familie niet om onderdak te vragen omdat je je niet op wil dringen. Dat klopt toch niet?
Je schreef hier al eerder over toch? waarom een nieuwe nick?
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 14:17:

[...]

En dit is een mega favoriet bij ze: Als je ooit durft weg te gaan en daarna terugkomt met al je problemen, dan kennen wij jou niet meer..

Je bent 24, dan is het sowieso niet meer gebruikelijk om weer bij je ouders in te trekken.

Maar nog even praktisch, alhoewel je dat volgens mij niet wel horen. Je bent nu 24. Hoe lang heb je al geen recht meer op Stufie?

Lenen na je prestatiebeurs

Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar wel als voltijdstudent staat ingeschreven, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Die periode van drie jaar noemen we de leenfase. Als je in de leenfase zit kun je in 2013 per maand maximaal ¤ 873,12 lenen. In 2012 was dit bedrag ¤ 853,16,

Als je nu nog maar beperkte leenmaanden voor je hebt dan zou ik snel maximaal gaan lenen.
Prostitutie is nou niet bepaald de oplossing voor je problemen. Die worden duizend keer groter.

Verder: je bent zoals meer gezegd niet de enige die dit soort shit meemaakt. Kan er zelf ook over meepraten. Ben op zeer jonge leeftijd ervandoor gegaan, met zestien jaar, veel veel jonger dan jij dus en uiteindelijk prima terecht gekomen. Zonder de hoer te spelen, wat is er mis met normaal werk?

Wat let jou om eens een keer fuck you te zeggen tegen je ouders en op eigen benen gaat staan? Beter zonder dan met hen om je heen... Je zit in een megaslachtofferrrolen die gaat je geen centimeter verder helpen.
quote:borderwalk schreef op 30 juni 2013 @ 14:52:

[...]

Je bent 24, dan is het sowieso niet meer gebruikelijk om weer bij je ouders in te trekken.

Maar nog even praktisch, alhoewel je dat volgens mij niet wel horen. Je bent nu 24. Hoe lang heb je al geen recht meer op Stufie?

Lenen na je prestatiebeurs

Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar wel als voltijdstudent staat ingeschreven, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Die periode van drie jaar noemen we de leenfase. Als je in de leenfase zit kun je in 2013 per maand maximaal ¤ 873,12 lenen. In 2012 was dit bedrag ¤ 853,16,

Als je nu nog maar beperkte leenmaanden voor je hebt dan zou ik snel maximaal gaan lenen.Bedankt voor je advies en iedereen die heeft gereageerd, ik ga zo snel mogelijk met DUO contact opnemen en kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel moeilijk vind om zomaar weg te gaan. Mijn ''ouders'' weten dat ik loyaal en zachtaardig ben en niemand pijn wil doen, en daar maken ze op deze manier gebruik van lijkt het. Om mij een schuldgevoel te geven, ze weten namelijk hoe mijn karakter is. Nu ervaar ik het als een last dat ik ''lief'' ben, wat eigenlijk geen probleem zou moeten zijn.
Log in op je mijnduo pagina en vraag die lening aan. Is in 5 minuten geregeld.
Je spreekt jezelf steeds tegen. Psychologen zouden gezegd hebben dat er met jou zelf geen gekke dingen aan de hand zijn maar dat je met je ouders in een erg ongezonde situatie zit.

Even later zeg je dat je met jouw verleden en klachten nooit normaal zult kunnen leven.

Ga uit huis en ga de student uithangen. Ga léven. Drink je een stuk in je kraag terwijl je de dag er na een belangrijk tentamen hebt en je ook nog moet werken. Dan zul je mettertijd zien dat de hemel niet op je kop valt als je een keer blut bent, zakt voor een tentamen of te laat op je werk komt. Het zijn allemaal dingen die je beter niet kunt doen maar in de praktijk ervaren hoe het is als het wel gebeurt zou je helemaal geen kwaad doen. Lééf!!
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 15:00:

[...]

Bedankt voor je advies en iedereen die heeft gereageerd, ik ga zo snel mogelijk met DUO contact opnemen en kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel moeilijk vind om zomaar weg te gaan. Mijn ''ouders'' weten dat ik loyaal en zachtaardig ben en niemand pijn wil doen, en daar maken ze op deze manier gebruik van lijkt het. Om mij een schuldgevoel te geven, ze weten namelijk hoe mijn karakter is. Nu ervaar ik het als een last dat ik ''lief'' ben, wat eigenlijk geen probleem zou moeten zijn.

wat een onzin toch weer, nu wil je weer niet weg bij je ouders? Net wilde je jezelf nog prostitueren om een huis te kunnen huren.

Waarom heb je je nick veranderd? Ik denk dat je ouders je graag zien gaan, misschien doen ze juist daarom zo vervelend tegen je vanaf je 20e .
Meid, je wordt te oud om jouw ouders overal de schuld van te blijven geven. Jouw jeugd hebben ze verknoeit, maar nu ben je zelf verantwoordelijk voor jouw ellende. En jij bent dus ook de enige die dit op kan lossen. En dat doe je niet door meer problemen te creëren door bijv in de prostitutie te gaan. En ook niet door alles eng te vinden. Zoek hulp, regel een stufi en lening en ga zelf aan de slag om jouw leven beter en leuker te maken. Dat heeft elke volwassene op enig moment moeten doen en zolang jij je verstand blijft gebruiken lukt jou dat ook.
.
anoniem_180434 wijzigde dit bericht op 30-06-2013 15:06
Reden: Oeps, eerst de andere pagina's maar eens lezen
% gewijzigd
pink-lotus, dat had TO vier jaar geleden al kunnen doen, maar ze wil niet
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 juni 2013 @ 15:06:

pink-lotus, dat had TO vier jaar geleden al kunnen doen, maar ze wil nietZag net dat er nog 4 pagina's stonden die ik nog niet gelezen had
quote:loni. schreef op 30 juni 2013 @ 15:00:

[...]

Bedankt voor je advies en iedereen die heeft gereageerd, ik ga zo snel mogelijk met DUO contact opnemen en kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel moeilijk vind om zomaar weg te gaan. Mijn ''ouders'' weten dat ik loyaal en zachtaardig ben en niemand pijn wil doen, en daar maken ze op deze manier gebruik van lijkt het. Om mij een schuldgevoel te geven, ze weten namelijk hoe mijn karakter is. Nu ervaar ik het als een last dat ik ''lief'' ben, wat eigenlijk geen probleem zou moeten zijn.

Goed dat je aktie gaat ondernemen. En je gaat niet zomaar weg, Je bent 24. Het is ongeacht de omstandigheden tijd om het huis te verlaten.

Nog een tip: DUO is niet het soort instantie waar je contact mee opneemt om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Eigenlijk staat alles wat je moet weten online en een lening aanvragen is alleen een kwestie van inloggen met je DigID. Idd vijf minuten werk.

Zie hier

http://www.duo.nl/particu ... diefinanciering/lenen.asp

http://www.duo.nl/particu ... ng/collegegeldkrediet.asp

en kijk ook nog even bij het kopje studievertraging

http://www.duo.nl/particu ... ngen/studievertraging.asp

Voor echt advies/hulp kun je beter bij je studieloopbaanbegeleider aankloppen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 juni 2013 @ 15:05:

[...]

wat een onzin toch weer, nu wil je weer niet weg bij je ouders? Net wilde je jezelf nog prostitueren om een huis te kunnen huren.

Waarom heb je je nick veranderd? Ik denk dat je ouders je graag zien gaan, misschien doen ze juist daarom zo vervelend tegen je vanaf je 20e .

Ik begrijp dat jij je portie aandacht wilt, hier bij deze: ik schrijf op viva voor het eerst mijn verhaal, geen nick verandering.

Ja ik weet dat ze me graag willen zien gaan, maar wel compleet op hun voorwaarden (hier ga ik nu niet over uitwijden) en niet als ik er klaar voor ben en weg wil omdat ik niet meer tegen hun gedrag kan. Jammer he, dat je bericht me niet raakt?
waarom zou ik je willen raken met mijn bericht? Je verhaal komt me bekend voor, heel bekend zelfs. vandaar de vraag
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 juni 2013 @ 15:06:

pink-lotus, dat had TO vier jaar geleden al kunnen doen, maar ze wil nietGaat een beetje moeilijk als je zelfvertrouwen helemaal nul is en je ouders je op je schuldgevoel blijven inwerken. En ik wilde het altijd heel graag. Daar kan jij helemaal geen oordeel over geven!
Als je iets heel graag wilt doe je het. Anders wil je het gewoon niet graag genoeg. Kom op, je bent 24. Geef jezelf een schop onder je kont en ga. Je bent oud genoeg om voor jezelf te zorgen.
quote:borderwalk schreef op 30 juni 2013 @ 15:08:

[...]

Goed dat je aktie gaat ondernemen. En je gaat niet zomaar weg, Je bent 24. Het is ongeacht de omstandigheden tijd om het huis te verlaten.

Nog een tip: DUO is niet het soort instantie waar je contact mee opneemt om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen. Eigenlijk staat alles wat je moet weten online en een lening aanvragen is alleen een kwestie van inloggen met je DigID. Idd vijf minuten werk.

Zie hier

http://www.duo.nl/particu ... diefinanciering/lenen.asp

http://www.duo.nl/particu ... ng/collegegeldkrediet.asp

en kijk ook nog even bij het kopje studievertraging

http://www.duo.nl/particu ... ngen/studievertraging.asp

Voor echt advies/hulp kun je beter bij je studieloopbaanbegeleider aankloppen.Het wordt inderdaad tijd dat ik ga, alleen had ik zo ontzettend graag gewild dat ik op een normale manier ging. Helaas is dat niet het geval, ik heb laatste 2 jaar nog geprobeerd om na alles wat ze hebben gezegd en gedaan een goede band met ze te creeren door alles te doen wat ze van me wilden. Ik wilde hun goedkeuring en liefde, maar het is me niet gelukt. Ik accepteer het en denk dat ik gewoon mijn spullen pak en wegga als ze niet thuis zijn, want anders weet ik zeker dat mijn vader zijn losse handjes gebruikt om me thuis te houden
Nu ineens losse handjes? Een paar bladzijden terug was er nog geen sprake van want je kon toch ook niet naar blijf van mijn lijf huis.
Een ding wel. Je familie heeft je zelfbeeld gebroken. Herkenbaar. Dat is bij mij ook gebeurd. Maar je bent volwassen en nu verantwoordelijk voor jezelf. Je hebt schade van vroeger en dat is niet eerlijk, maar nu wel de mogelijkheid jezelf hier doorheen te slepen. Je kan wel terugkijken op een kutjeugd, maar nu moet jij jezelf naar een toekomst helpen. Vinger wijzen helpt daar niet bij.
Wat wil je nu eigenlijk? Hulp om uit je huidige situatie te komen of goedkeuring voor het werken in de prostitutie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven