Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Thembo, thanx!

Jij bent de eerste bij wie de NOD eraan zit te komen. Spannend zeg!

Waar ik wel 'last' van heb: Ik lees nu zoveel op het forum en op internet, en dan vooral de verhalen van mensen bij wie het niet goed gaat, of wie geen eisprong hebben waardoor ik mijzelf afvraag: kan ik nog wel zwanger raken??

Op zich misschien heel dom want ik heb immers al twee kinderen, maar ja, het is 10 jaar later, ik ben dus ouder, heb al 10 jaar hormoonhoudende anticonceptie gebruikt....

Herkennen jullie die angst?
Hier kunnen we allemaal verder schrijven. Ik zal alle aanvullingen zo goed mogelijk proberen bij te houden.

Ik plak mijn laatste bericht van het oude topic ook nog even hier.

Leuk dat er nog meer mensen mee komen schrijven! Van harte welkom.

@Smartie: Ow dat klinkt wel heftig zeg. Is dit een complicatie bij een eerdere operatie? En voor de derde keer al zeg je, je zou denken dat ze dat bij de derde keer misschien wel zouden kunnen voorkomen. Ik hoop in ieder geval dat de antibiotica snel werkt. Het lijkt me in ieder geval heel frusterend.

@Tazzle: Ik vind het wel een heftige beslissing die je neemt, ik weet niet of ik dat zou doen. Je hoort natuurlijk wel vaker hele positieve verhalen over mannen die na de geboorte heel blij zijn met hun kind en het nooit meer zouden willen missen. Ik hoop echt dat het bij jou ook zo is.

@Blomke: Dat herken ik ook hoor, ene moment mag het wel morgen, en het andere moment is volgend jaar ook prima. Als het maar komt, denk ik er vaak wel achteraan.

@Patty4life: 2,5 jaar is wel lang ja, hebben jullie nog onderzoeken laten doen?

Bij mij komt de datum van testen wel (heel langzaam) dichterbij. En ik heb soms ook het idee dat ik me anders dan anders voel. Maar goed, je begint ook gewoon overal op te letten nu. Afwachten dus.
Ow Tiaraatje, dat heb ik ook hoor. Je leest zoveel verschillende verhalen, dat ik het bijna een als een wonder ga beschouwen dat er uberhaupt nog vrouwen zwanger raken.

Ik heb ook best wel twijfels, heb onlangs ook het programma van Zembla gezien en dat was indrukwekkend. Dat vruchtbaarheid zo hard terugloopt na je 30ste al, daar schrok ik behoorlijk van.
Ja idd, het is ook gewoon een wonder, dat blijkt wel als je al die vreselijke dingen leest.

Ik heb het programma niet gezien.Jaja ik ben ook al 31 he..

Zou het helpen dat ik niet rook en drink? Ik hoop het maar.
Dat helpt zeker wel, in ieder geval roken, want dat geeft ook een vermindering van vruchtbaarheid.

Hebben jullie trouwens ook al zwangerschapstesten in huis?
hallo dames,

Wat is NOD?
Hallo Liselotte,

Dat weet ik ook sinds een weekje, dat is Niet Ongesteld Dag....

(aan de anderen: Toch????)
Ja klopt: NOD is Niet OngesteldheidsDag.

De mijne komt er volgende week aan en ik voel echt van alles. Maar dat had ik ook bij elke NOD toen ik de vorige keer stopte haha Elke keer dacht ik nu is het maar helaas. Dus nu wacht ik het lekker maar even af.

Smartie: Balen zeg! Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan en je er verder niet al te veel last van hebt of gaat hebben.

Tazzle: Heftig hoor. Zoals iemand al opmerkte, je weet niet hoe het gaat lopen tot je kindje er eenmaal is. Maar het kan ook heel goed zijn dat je vriend er in mee gaat groeien.

Tiaraatje: Ook ik heb wel die angst. Mijn cyclus was de vorige keer 40 dagen en soms wat langer en pas las ik op het forum dat een cyclus van 45 dagen of langer kan duiden op iets (weet de naam niet meer) waardoor je geen eisprong hebt of dat die moeilijk te peilen is. Daar schrok ik wel van. Ik weet mijn nieuwe aantal dagen nog niet maar toch.
Goeiemorgen,

Ik ben lekker vrij vandaag...heerlijk dagje thuis met kind.

Tiaraatje: zie nu pas dat dit het 3e kindje gaat worden. Misschien rare vraag maar is je man ook de vader van de andere 2 kids? Dan denk ik idd dat ie wel bijdraait hoor! Mijn man vindt het ook gewoon spannend als er weer een kindje bij komt.

Thembo; ja we hebben ook in het zkg gelopen en 6 keer IUI gehad zonder resultaat. Ik had toen stopperiode voor IVF en toen ben ik spontaan zwanger geworden apart he?

Watje80- zie dat het voor jou ook de 2e gaat worden. Ik had bij mijn dochter niet echt gevoel van misschien ben ik wel zwanger. Heb je nu al wel verschijnselen?? En je cyclus...heb je hiervoor de pil gebruikt ofzo?

Las ergens dat het gemiddeld 1 jaar duurt om zwanger te worden en merendeel van de vrouwen dus ook binnen dit jaar zwanger worden.

Nou ga even beetje in huis rommelen...doei!!!
Hoi hoi, mijn NOD is trouwens 17 juni, spannend dus. heb na aanleiding van jullie reacties over mijn dilemma nog maar eens een goed gesprek gehad met mijn vriend, het is bij hem pure onzekerheid of hij het allemaal wel goed gaat doen, omdat het voor ons dus de eerste is. Heb hem verzekerd dat het vast goed gaat komen, en dat we er met zn tweetje voor staan, en het samen wel gaan redden! Heb er wel een beter gevoel over het is gewoon angst om papa t worden, maar denk dat wel meer mannen hier last van hebben. Hij zegt zelf ook als het kindje er eenmal is hij vast super gelukkig er mee is!

Je leest idd zoveel verhalen over moeilijk zwanger worden, daar word je zo onzeker van, maar heb me maar voorgenomen om daar niet teveel over te gaan lezen, ik zou me er toch druk om gaan maken, ondanks dat ik 25 ben en als t goed is in mijn vruchtbare periode zit.

Mijn NOD datum is trouwens een gokje, ik weet nog niet hoelang mijn cyclus is nl. Succes en veel plezier allemaal!!!
Hey!

Ik ben even afwezig geweest en ik zie dat ik in een tabelletje sta!

Mijn NOD is op 11 juni. (Wie heeft die afkorting bedacht eigenlijk????)

Zo te zien is Thembo degene die het bijhoudt dus bij deze weer wat nieuwe info.

Wat leuk dat er nog meer schrijvers bij zijn gekomen, ik dacht dat we al naar de kelders van Viva waren gezakt eigenlijk..

Nou ja, welkom allemaal!

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit mezelf enorm in de weg. Over precies een week ongesteld worden, of niet natuurlijk, ik word er ontzettend kribbig van.

Nou heb ik vreselijke last van PMS altijd, dus dit past natuurlijk goed in het plaatje van ongesteld worden. Maar wie zegt dat het niet gewoon de spanning is? Ik voel van alles aan mijn lijf en bedenk me dan weer dat ik me er teveel op focus, dus dat het dan wel niet zal kloppen wat ik voel. Zucht.......

Mijn man wilde gisteren al tests gaan halen, maar ik heb hem weten tegen te houden. Na het weekend komen er tests in huis.

nod op 11 juni is op basis van een cyclus van 28 dagen. Meestal zit ik op ongeveer 25 dagen dus we gaan het afwachten, áls ik ongesteld word is dat ws in of vlak na het weekend.

Ik ga nu weer even aan het werk.

Biaha
Patty,

Mijn man is niet degene die twijfelt hoor! Dat was de man van Tazzle. Als het de onzekerheid is Tazzle, dan komt dat echt wel goed hoor!

Maar om je vraag te beantwoorden: mijn man is ook de vader van de 2 oudsten.

Mijn NOD is ook een gok, ik ben pas drie week gestopt met de mirena dus ik heb geen idee of die eerste bloeding wel een menstruatie was...

Spannend allemaal!
Zucht, ik had een heel verhaal zitten typen. Druk op de verkeerde knop en *poef* alles weg!

Ik heb net even het ander topic nog doorgelezen.

Smartie, wat vervelend voor je, een buikabces en dat voor de derde keer! Ik hoop dat je hierdoor je plannen niet nog langer hoeft uit te stellen.

Patty4life, wat een tijd zeg, 2,5 jaar! Sorry als ik niet goed heb gelezen, maar weten jullie wat de reden daarvan was?

Tazzle, ik las over de onzekerheid van je vriend. Fijn dat jullie erover hebben kunnen praten. Zo te lezen gaat het wel goedkomen!

Thembo, jij gaat toch trouwen? Gefeliciteerd!

Ik ben duidelijk nog wat mensen vergeten, maar ik moet nu echt echt echt aan het werk. Kom ws vanmiddag of vanavond nog wel even kijken.
Oh, en nog bedankt voor alle succes wensen!

Nu ga ik echt...
Hee meiden, wat ik nog wou weten, hebben jullie nu je gestopt bent met anticonceptie ook zo`n last van pukkeltjes? Ik wel, vooral op mijn rug... Nou ja zullen de hormonen wel zijn he?
Tazzle,

Ik heb er geen last van. ( dat is dan ook echt het enige waar ik geen last van heb...pfff)
Heb trouwens nog een vraag, dat jullie proberen zwanger te worden, vertel je dat ook aan iemand? Ik kan het nl wel van de daken schreeuwen, maar heb het tegen niemand verteld nog het is iets tussen mij en mijn vriend, en als het eenmaal zover is zou ik het meteen aan mijn ouders en zus vertellen, maar kan me nu al zo moeilijk stil houden, vind het veel te leuk nl!!
Ik heb het helaas wel verteld met als gevolg dat mensen nu aldoor op me letten....
Ik heb het niemand verteld en ga dat ook niet doen voor ik 3 maanden zwanger ben.

Ik geniet juist heel erg van dat intieme geheimpje wat we nu samen hebben.
Hallo,

Wat een gezellig drukte hier!!

Biaha- Bedankt voor het welkom heten. vervelend is dat he als je niet weet of je het gaat worden of niet. Had mezelf voorgenomen deze keer niet zo te zijn als bij mijn dochter maar helaas hou je niet tegen!! Ik ga voor je duimen. Ze wisten bij ons niet wat de oorzaak was. Helaas is het geloof ik nu bij 1 op de 5 stellen dat het langer dan 1 jaar duurt.

Tiaraatje- hahaha dat gaat me dan eigenlijk geen biet aan of je man ook de vader is van jullie andere 2 kids. Ik zat alleen met het verhaal van Tazz in mijn hoofd en dacht vreemd dat hij nu bij de 3e onzeker word. Maar Tazz heeft dus nog helemaal geen kinderen. Vond jij de overgang van 1 naar 2 kids ook erg groot?

Lees dat Thembo gaat trouwen gefeliciteerd!!!

Tazz=- goed dat je er toch nog even samen over gepraat hebt!!

We zijn net terug van vriendin die 3 weken geleden bevallen is. Ze heeft al dochter van 3. Mijn dochter vond de baby erg leuk. We zijn al vaker geweest maar deze keer vond ze het allemaal erg leuk. Elke keer als de baby uit de box gehaald werd stond ze er al weer met haar neusje bij hihi..
Biaha- Bedankt voor het welkom heten. vervelend is dat he als je niet weet of je het gaat worden of niet. Had mezelf voorgenomen deze keer niet zo te zijn als bij mijn dochter maar helaas hou je niet tegen!! Ik ga voor je duimen. Ze wisten bij ons niet wat de oorzaak was. Helaas is het geloof ik nu bij 1 op de 5 stellen dat het langer dan 1 jaar duurt.

Poeh, nou zeg dat wel. Maar goed, iedereen hier op dit topic heeft dat natuurlijk. Vorige keer was ik natuurlijk in 1 keer (onbedoeld) zwanger dus heel stiekem ga ik er vanuit dat het nu ook niet lang kan duren. Gevaarlijk, ik weet het. En het is te hopen dat ik niet vreselijk op mijn bek ga!

En ik duim natuurlijk ook voor jou en de rest dat het deze keer voor jullie snel raak zal zijn. Ter compensatie voor die 2,5 jaar zeg maar
Goedenmiddag allemaal,

zo heb deel twee gevonden en ik sta al netjes in het lijst zie ik. Dat maakt het wel echt hoor, best gek.

Trouwens ik verwacht mijn NOD ( ik houd het eerst maar op OD eigenlijk) op 13 juni.

Maar omdat het bij mij nog zo onregelmatig is ga ik me daar nog niet teveel op vast pinnen.

@ tiaraatje: ik herken dat gevoel wel. Ik heb dan nog geen kinderen maar denk regelmatig: 'misschien lukt het allemaal wel niet zo gemakkelijk'.

@thembo: nee ik heb nog geen zwangerschapstesten in huis. Ik wil toch eerst wel duidelijk over tijd zijn of wat symtomen van een zwangerschap hebben.

@smartie: vervelend zeg. Zijn de medicijnen die je moet slikken slecht voor een kindje?

@tazzle: bij ons is het juist andersom. Vriend wou al een tijdje dat ik de pil liet staan. Ik moest zelf nog erg aan het idee wennen. En soms nog wel.

@patty4life: gek is dat dat je dan niet door die behandelingen zwanger wordt maar juist spontaan. Wel heel fijn om te weten dat je dus wel zwanger kunt worden.

@Ik moet zeggen dat ik niet altijd ver van te voren duidelijke signalen voel dat mijn ongesteldheid er aan zit te komen. Wel voel ik een dag van tevoren aan mijn buik dat het onderweg is.

Ik ga er zelf helemaal niet vanuit dat het deze maand raak zou zijn. Toch let je op alles wat je voelt. Vanaf wanneer zou je dan eigenlijk iets kunnen voelen. Ik denk dan aan misselijkheid, zere borsten of zo?

Groetjes Blomke
Hee blomke, dat vraag ik me eigenlijk ook wel af, is dat meteen vanaf het moment dat het raak is, of misschien vanaf het moment dat je het weet, dat je er dan nog meer mee bezig bent.

Tja andersom kan het natuurlijk ook dat je vriend helemaal blij word van het idee en dat je er zelf nog heel erg aan moet wennen. Ik ga er ook niet vanuit dat ik deze maand al zwanger raak, zou wel heel snel zijn, al ben ik wel al een beetje misselijk( of verbeeld ik me dat nou...?! hihi...) We wachten af, het blijft spannend voor ons allemaal!!!
Hey, gelukkig jullie hebben de nieuwe topic allemaal gevonden. Laten we hopen dat het een vruchtbaar topic wordt

@patty4life: Pfff had moeder natuur niet iets eerder kunnen bedenken dat het jullie ook wel zonder kunstgrepen lukt. Lijkt me best frustererend.

@Tazzle: Je hebt ook wel gelijk dat mannen het vaak eerst moeten zien en dan helemaal om zijn. Mijn vriend smelt ook helemaal bij de kinderen van een goede vriend van hem. Nu er steeds meer vrienden en kennissen van onze leeftijd kinderen krijgen, merk ik ook dat hij er veel meer mee bezig is. En het kan ook de leeftijd zijn.

Toen ik 25 was vond ik kinderen nog echt leuk voor later. Maar sinds we vorig jaar in een groter huis wonen begon het ineens te kriebelen bij mij. Alsof er nu ineens plek voor kinderen was in mijn leven.

Enne ik heb geen last van pukkeltjes, maar goed ik heb een koperspiraaltje gehad, dus ook geen hormoonanticonceptie.

@biaha: Leuk dat je weer bent, je NOD komt voor jou dan ook wel snel dichterbij. En ik herken het hoor. Ik voel ook van alles aan mijn lijf. Ben zelfs af en toe een klein beetje misselijk de laatste twee dagen, maar misschien let ik er ook wel teveel op. Maar idd ook veel dingen die ik ook heb voordat ik ongesteld moet worden.

Ik heb het ook niemand verteld dat we proberen zwanger te raken. Al weten veel mensen wel dat we een kinderwens hebben hoor. Dus af en toe vliegen er wel opmerkingen door de lucht. Maar we doen nu alles maar af met ...eerst trouwen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven