Heel nare marktkraamster

30-06-2013 15:19 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik maakte daarnet zoiets naars mee... Ben er erg van geschrokken en wilde het even kwijt.

Ik was op de markt om wat fruit te kopen. Aan dat kraam stond een lange rij, iedereen door elkaar, veel chaos. Eén marktkraamster vond ik meteen nogal onaangenaam: heel bruut en neerbuigend tegen de klanten, de hele tijd maar luidkeels brullen ook om de waren aan te prijzen. Een beetje een rare marginale oudere vrouw was het, heel bezweet met bossen okselhaar en enorme borsten en overduidelijk geen beha. Nu ja, doet niet helemaal terzake, maar om maar een beeld te scheppen...

Ik reken mijn fruit af. Het kost 6,20 en ik geef 7 euro. Dat weet ik echt heel zeker, want ik had van tevoren goed gekeken omdat ik twijfelde hoeveel geld ik nog in mijn portemonnee had. Zegt zij: "Nog 20 cent." Ik geef het omdat ik dacht dat dat voor haar dan makkelijker was om wisselgeld op terug te geven. Maar zij beweert dat ik 6 euro heb gegeven. Ik zeg - vriendelijk - dat ik echt heus wel zeven heb gegeven, dat ik dat heel zeker weet. En toen ging het zo raar. Begon ze me daar opeens een partij te krijsen. Echt gillen. Dat ik een bedriegster was enzovoort. Ik schaamde me dood, iedereen kijken en zo. Ik voelde me erg boos worden, maar had heus geen zin om tegen haar in te gaan krijsen. Grace under fire en zo. ;) Maar dacht: mens, als jij mij belazert, pak ik gewoon nog een appel (had ik natuurlijk niet moeten doen). Maar dat had ze dus in de smiezen. Begon heel dat gekrijs weer opnieuw. "Bedriegster! Bedriegster!", gilde ze weer, over de hele markt. "Ik roep er de politie bij!". Iedereen weer kijken. Echt heel erg onaangenaam...

Ik ben gewoon doorgelopen, heb nog even gemompeld: "nou ja, stapelgek..." Maar ik was hier even niet goed van...

En ik kwam net boordevol endorfines van de sportschool. :-)
En volgens mij heb je op pagina 1 gedubbelnickt. (ik weet dat dit geen goed Nederlands is )
quote:Aminah schreef op 30 juni 2013 @ 21:07:

[...]

Waarom??Shit, vergis mij in een ander topic waar iemand volgens mij aan het dubbelnicken is, neem mij niet kwalijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 juni 2013 @ 21:18:

[...]

Shit, vergis mij in een ander topic waar iemand volgens mij aan het dubbelnicken is, neem mij niet kwalijk.Wat zeg je
quote:Aminah schreef op 30 juni 2013 @ 21:31:

[...]

Wat zeg je Nee hier weet ik het niet, jij zegt het, maar in het andere topic zegt die TO het zelf hahahahah.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Daarom koop ik mijn fruit dus gewoon in de supermarkt! Wat een maf wijf zeg!
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 juni 2013 @ 21:37:

[...]

Nee hier weet ik het niet, jij zegt het, maar in het andere topic zegt die TO het zelf hahahahah.
ik was het niet
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 juni 2013 @ 21:52:

ik was het niet
quote:Yenthe79 schreef op 30 juni 2013 @ 21:42:

Daarom koop ik mijn fruit dus gewoon in de supermarkt! Wat een maf wijf zeg!Meen je dat? Ik kom niet vaak op de markt maar ik kom alleen maar hele aardige marktkooplui tegen. Ze willen uiteraard iets verdienen dus meestal zal hun strategie niet zijn om mensen uit te schelden. Ja het kan natuurlijk maar hoevaak komt dat voor?
quote:shahla schreef op 30 juni 2013 @ 16:43:

[...]

Snap ik hoor. Ik geloof je ook best wel dat jij zeker weet dat het zeven was en zij dacht zes. Je schreef zelf al, erg druk, chaos, mens vergiste zich gewoon, dacht dat je haar wilde belazeren en wat ze altijd doen op de mark: een keel opzetten, deed zij dus ook.

In de consternatie van het moment en wellicht uit frustratie graaide je een appel mee. Niet handig en je zette jezelf ermee in een vreemd daglicht, soit, niks meer aan te doen.Dit.
quote:ThunderassMan schreef op zondag 30 juni 2013 20:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="billyjean in "Heel nare marktkraamster"" class="messagelink">billyjean schreef op 30 juni 2013 @ 19:57</a>:</b>

Nee zij heeft geen appel gejat maar voor ¤1,00 gekocht! Nu staan ze quite. Anders had die marktkraamster wel een eurie gejat. </div></blockquote>

Dat zeg ik.

???
quote:billyjean schreef op zondag 30 juni 2013 22:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ThunderassMan in "Heel nare marktkraamster"" class="messagelink">ThunderassMan schreef op zondag 30 juni 2013 20:02</a></b> <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="<a href="billyjean in "Heel nare marktkraamster"" class="link">billyjean in "Heel nare marktkraamster"</a>" class="messagelink">billyjean schreef op 30 juni 2013 @ 19:57</a>:</b>

Nee zij heeft geen appel gejat maar voor ¤1,00 gekocht! Nu staan ze quite. Anders had die marktkraamster wel een eurie gejat. </div></blockquote>

Dat zeg ik.

</div></blockquote>??? Ikk wilde lachsmileys plaatsen maar er kwamen vraagtekens
?????????????????????
Off topic

Waarom heb ik geen smileys meer op mijn smartphone?? (not that smart!)

Krijg steeds vraagtekens! (Boos smiley)
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 juni 2013 @ 19:55:

Als deze TO een belg is is ze wel verdomde goed geassimileerd.Ik verklap niet waarom ik dat weet. Maar een gangbaar Nederlands woord is sowieso "marktkoopvrouw".
quote:Lady-Voldemort schreef op 30 juni 2013 @ 19:55:

Als deze TO een belg is is ze wel verdomde goed geassimileerd.Ja, wel een echte kezenactie om het volgens jou teveel betaalde te willen vereffenen met een gejatte appel. (Volgens de Belgen dan, die noemen een Nederlander een " Kees".)
Ik snap echt de reacties niet dat een supermarkt maar beter is.

Voor het klantvriendelijke geloof ik het niet, mensen op de markt hebben nog wel echt contact met je ipv zo'n meisje achter de kassa.

Een supermarkt is misschien sneller/makkelijker.

Maar je kan mij niet wijs maken dat het ook nog leuker is.
quote:snowlove schreef op 01 juli 2013 @ 01:52:

Ik snap echt de reacties niet dat een supermarkt maar beter is.

Voor het klantvriendelijke geloof ik het niet, mensen op de markt hebben nog wel echt contact met je ipv zo'n meisje achter de kassa.

Een supermarkt is misschien sneller/makkelijker.

Maar je kan mij niet wijs maken dat het ook nog leuker is.Ik ga 100 keer liever naar de supermarkt! De markt ga ik heen als ik toevallig in de stad ben (en er markt is). Dus ik wil jou niets wijs maken, maar ik vind de supermarkt dus wel leuker. De markt is leuk voor af en toe, en als je er (ik dan) in de buurt bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven