Gezondheid alle pijlers

schroeven vewijderen uit knie

01-07-2013 12:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

vorig jaar ben ik geopereerd aan mijn knie. Er zitten nu nog 2 schroeven in mijn onderbeen. Deze worden deze week operatief verwijderd.

Nu heb ik even op internet zitten kijken naar ervaringen, maar ik kan niet zo veel vinden.

Dus daarom hier de vraag: heeft iemand ervaringen met dit soort operaties?

Ik zie er best wel tegenop. Tegen de operatie, maar ik vraag me ook af hoe stevig mijn bot nog is na de operatie. Het groeit uiteraard wel aan, maar kan je been de komende weken nog wel hetzelfde hebben als er 2 'holtes' vlak onder elkaar zitten?

Ik zou heel graag ervaringen van mensen horen!

Groetjes
Als je angstig bent gaat het juist mis, dan voelt iedere beweging verkeerd. Luister goed naar je arts wat wel en niet kan. Mijn ervaring bij een soortgelijke operatie was dat 't heel bevrijdend voelde, maar ook ik was heel voorzichtig de eerste weken. Sterkte!
Niks aan de hand hoor al kan ik me voorstellen dat het een eng idee is.

Heb je er last van dat ze eruit gaan?

Ik weet niet of je na de vorige operatie veel pijn hebt gehad maar materiaal eruit halen geen nauwelijks pijn naderhand
Je bent zelf een theepot
Bedankt voor jullie reacties!

Dat bevrijdende gevoel kan ik me goed voorstellen kruidenvrouwtje. Er zit toch iets in je lichaam wat er niet hoort...

Bij de vorige operatie heb ik eigenlijk vrij weinig pijn gehad. Terwijl iedereen in het ziekenhuis aangaf dat het bekend stond als zo'n pijnlijke operatie...

De schroeven gaan er inderdaad uit omdat ik pijn blijf houden. Een soort uitstralingspijn bij traplopen enzo.

Fijn dat je geen pijn hebt gehad SuzanneSuus! Ik hoop op hetzelfde :-)
Ja ik heb schroeven gehad en nog wel meer ook.

Ik vond het weghalen geen probleem. Je weet van tevoren dat de operatie plaats gaat vinden, zodat je je daarop kunt voorbereiden. Narcose, lekker slapen en als je wakker wordt heb je en paar nette hechtingen en dat is dat.
Oh en die twee holtes zijn geen probleem. Je moet bedenken dat het vergelijkbaar is met een houtschroef, en dat als er ergens een gaatje zit de rest van het hout goed aan elkaar blijft zitten. Bovendien gaat jouw lichaam die ruimte waarschijnlijk wel weer opvullen met nieuw bot, althans zo bedenk ik mij dat met mijn eigen botten.

Ik heb nergens last van gehad (wel je been hoog houden na de operatie tegen zwelling, en ik heb de littekens steeds ingesmeerd en gemasseerd om ze soepel te houden).
Hoi Marjolein,

Hoe is met u nu met uw knie na de operatie?

Ik ben gewoon benieuwd hoe is met uw knie nu.

Groeten Marianne122

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven