Geld & Recht alle pijlers

Vliegen en schulden

02-07-2013 19:38 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Als verassing heb ik voor mijn vriend en mij een vakantie naar tenerife geboekt.

Heel leuk allemaal maar toen kwam de aap uit de mouw en blijkt dat hij openstaande schulden heeft van motorrijtuigenbelasing en boetes cjib.

Weet iemand hoe dit zit met reizen binnen een schengenland?

Word dit dan ook allemaal gecontroleerd?

Alvast bedankt
Volgens mij word dat alleen gecontroleerd als je buiten Europa gaat. Veel plezier!
Het kan zijn dat je paspoort al op Schiphol gecontroleerd wordt. En dan is het dokken.

En anders loopt ie wel tegen de lamp zodra jullie terug komen in Nederland. Daar moet je altijd weer door de douane.
Geen idee,

Wellicht brengt google je op de goede weg.

Succes met dit topic trouwens...

Ik hoor de moraalridders alweer aan komen galopperen volgens mij haha.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Bel Schiphol met de vraag. Het kan inderdaad zijn, bij bepaalde CJIB boetes, dat je ter plekke moet afrekenen en anders niet mee mag.
http://schiphol24.nl/nieu ... eten-van-de-grenswachter/
Misschien is het een idee als hij die boetes gewoon eens betaalt? Ik noem maar wat hoor.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Eerst boetes betalen, en dan vliegen wellicht?
Stond pas nog een nieuwsbericht over op nos.nl: Hier

Ik zou de gok niet nemen en gewoon betalen. Dat is toch ook niet meer dan normaal?
Gewoon betalen.Klaar.
quote:Soulcats schreef op 02 juli 2013 @ 19:46:

Misschien is het een idee als hij die boetes gewoon eens betaalt? Ik noem maar wat hoor.
quote:Hamer schreef op 02 juli 2013 @ 19:48:

Eerst boetes betalen, en dan vliegen wellicht?

Ja maar TO heeft de tickets betaald en reis geboekt als verrassing. Moet zij dan ook die boetes betalen? Neem aan dat vriend het geld niet heeft anders had hij dat al gedaan neem ik aan.

*TO, sorry werkelijk geen idee, succes!*
quote:Soulcats schreef op 02 juli 2013 @ 19:46:

Misschien is het een idee als hij die boetes gewoon eens betaalt? Ik noem maar wat hoor.Moraalridder! En iedereen die hetzelfde post ook!
Zou spontaan geen zin meer hebben. Wat een afknapper...
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Had je hem niet verrast, zou hij het dan blijven verzwijgen trouwens?
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:flakes schreef op 02 juli 2013 @ 19:55:

[...]

Moraalridder! En iedereen die hetzelfde post ook! Ja! Ik dacht, ik galoppeer gewoon even binnen
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 02 juli 2013 @ 19:55:

[...]

Ja maar TO heeft de tickets betaald en reis geboekt als verrassing. Moet zij dan ook die boetes betalen? Neem aan dat vriend het geld niet heeft anders had hij dat al gedaan neem ik aan.

*TO, sorry werkelijk geen idee, succes!*Als vriend motorrijtuigenbelasting niet kan betalen, dan heeft ie dus geen geld om auto of motor te rijden! Auto of motor dus verkopen, achterstand belasting betalen en hup, genieten van je vakantie!
In schengen gebied staat reizen je vrij, je paspoort wordt niet gecontroleerd door de koninklijke marechaussee en zodoende komen eventuele schulden ook niet aan bod. Je ID wordt hooguit door de airline of afhandelaar van de airline gecontroleerd om te zien of dit nog correspondeert met jouw boeking en boardingpass zodat zij zeker weten dat ze de juiste persoon meenemen aan boord. Uiteraard hebben zij geen toegang tot persoonlijke informatie. Je kunt gerust op reis gaan.
quote:loisnvt schreef op 02 juli 2013 @ 19:59:

[...]

Als vriend motorrijtuigenbelasting niet kan betalen, dan heeft ie dus geen geld om auto of motor te rijden! Auto of motor dus verkopen, achterstand belasting betalen en hup, genieten van je vakantie!Precies. Heerlijk hoe simpel het leven soms is.
Is die auto al afbetaald dan dat jullie op vakantie kunnen?
Nee hij had het niet verteld omdat hij zich er voor schaamt.

Auto heeft ie ook helemaal niet. Zit een grter probleem achter. Hij en zijn ex uit elkaar gingen heeft hij haa achter gelaten in hun huis omdat zij een kind heeft en zou later die week de spullen verdelen.

Toen hij met zn moeder kwam om spullen te halen was alles weg, tot aan zijn boxers toe. Zelfs rijbewijs verknipt. Huis helemaal leeg.

De auto die hij had heeft ze laten slopen door haar neef op een illigale manier. Verzekering be eindigd papieren verscheurd. Maar ze heeft de auto niet van naam af laten halen.

Dus nu krijgt ie elke 3 maanden 390 euro boete die hij niet kan betalen.

Ik ga ook de langslopende boetes betalen en dan aangifte tegen zijn ex doen.

Hij durfde dit niet omdat ze vant kamp is.
quote:redband schreef op 02 juli 2013 @ 20:06:

Is die auto al afbetaald dan dat jullie op vakantie kunnen?Ik heb een auto. Hij niet.
quote:swanlady schreef op 02 juli 2013 @ 19:59:

In schengen gebied staat reizen je vrij, je paspoort wordt niet gecontroleerd door de koninklijke marechaussee en zodoende komen eventuele schulden ook niet aan bod. Je ID wordt hooguit door de airline of afhandelaar van de airline gecontroleerd om te zien of dit nog correspondeert met jouw boeking en boardingpass zodat zij zeker weten dat ze de juiste persoon meenemen aan boord. Uiteraard hebben zij geen toegang tot persoonlijke informatie. Je kunt gerust op reis gaan.Klopt helemaal! Je kunt inderdaad gewoon gaan!
Pfff... waar ben je aan begonnen TO. En dan bedoel ik niet de vakantie.
Maar als er geen auto meer is dan hoeft hij toch geen motorvoertuigenbelasting te betalen? Weet niet hoe je dat het beste kunt regelen (vast wel iemand anders hier ) maar hij moet nu toch wel iets gaan doen! Straks gaat dit nog jaaaren door!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven