Vliegen en schulden
dinsdag 2 juli 2013 om 19:38
Hoi
Als verassing heb ik voor mijn vriend en mij een vakantie naar tenerife geboekt.
Heel leuk allemaal maar toen kwam de aap uit de mouw en blijkt dat hij openstaande schulden heeft van motorrijtuigenbelasing en boetes cjib.
Weet iemand hoe dit zit met reizen binnen een schengenland?
Word dit dan ook allemaal gecontroleerd?
Alvast bedankt
Als verassing heb ik voor mijn vriend en mij een vakantie naar tenerife geboekt.
Heel leuk allemaal maar toen kwam de aap uit de mouw en blijkt dat hij openstaande schulden heeft van motorrijtuigenbelasing en boetes cjib.
Weet iemand hoe dit zit met reizen binnen een schengenland?
Word dit dan ook allemaal gecontroleerd?
Alvast bedankt
dinsdag 2 juli 2013 om 19:45
http://schiphol24.nl/nieu ... eten-van-de-grenswachter/
dinsdag 2 juli 2013 om 19:55
quote:Hamer schreef op 02 juli 2013 @ 19:48:
Eerst boetes betalen, en dan vliegen wellicht?
Ja maar TO heeft de tickets betaald en reis geboekt als verrassing. Moet zij dan ook die boetes betalen? Neem aan dat vriend het geld niet heeft anders had hij dat al gedaan neem ik aan.
*TO, sorry werkelijk geen idee, succes!*
Eerst boetes betalen, en dan vliegen wellicht?
Ja maar TO heeft de tickets betaald en reis geboekt als verrassing. Moet zij dan ook die boetes betalen? Neem aan dat vriend het geld niet heeft anders had hij dat al gedaan neem ik aan.
*TO, sorry werkelijk geen idee, succes!*
dinsdag 2 juli 2013 om 19:59
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 02 juli 2013 @ 19:55:
[...]
*TO, sorry werkelijk geen idee, succes!*Als vriend motorrijtuigenbelasting niet kan betalen, dan heeft ie dus geen geld om auto of motor te rijden! Auto of motor dus verkopen, achterstand belasting betalen en hup, genieten van je vakantie!
[...]
*TO, sorry werkelijk geen idee, succes!*Als vriend motorrijtuigenbelasting niet kan betalen, dan heeft ie dus geen geld om auto of motor te rijden! Auto of motor dus verkopen, achterstand belasting betalen en hup, genieten van je vakantie!
dinsdag 2 juli 2013 om 19:59
In schengen gebied staat reizen je vrij, je paspoort wordt niet gecontroleerd door de koninklijke marechaussee en zodoende komen eventuele schulden ook niet aan bod. Je ID wordt hooguit door de airline of afhandelaar van de airline gecontroleerd om te zien of dit nog correspondeert met jouw boeking en boardingpass zodat zij zeker weten dat ze de juiste persoon meenemen aan boord. Uiteraard hebben zij geen toegang tot persoonlijke informatie. Je kunt gerust op reis gaan.
dinsdag 2 juli 2013 om 20:05
quote:loisnvt schreef op 02 juli 2013 @ 19:59:
[...]
Als vriend motorrijtuigenbelasting niet kan betalen, dan heeft ie dus geen geld om auto of motor te rijden! Auto of motor dus verkopen, achterstand belasting betalen en hup, genieten van je vakantie!Precies. Heerlijk hoe simpel het leven soms is.
[...]
Als vriend motorrijtuigenbelasting niet kan betalen, dan heeft ie dus geen geld om auto of motor te rijden! Auto of motor dus verkopen, achterstand belasting betalen en hup, genieten van je vakantie!Precies. Heerlijk hoe simpel het leven soms is.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
dinsdag 2 juli 2013 om 20:09
Nee hij had het niet verteld omdat hij zich er voor schaamt.
Auto heeft ie ook helemaal niet. Zit een grter probleem achter. Hij en zijn ex uit elkaar gingen heeft hij haa achter gelaten in hun huis omdat zij een kind heeft en zou later die week de spullen verdelen.
Toen hij met zn moeder kwam om spullen te halen was alles weg, tot aan zijn boxers toe. Zelfs rijbewijs verknipt. Huis helemaal leeg.
De auto die hij had heeft ze laten slopen door haar neef op een illigale manier. Verzekering be eindigd papieren verscheurd. Maar ze heeft de auto niet van naam af laten halen.
Dus nu krijgt ie elke 3 maanden 390 euro boete die hij niet kan betalen.
Ik ga ook de langslopende boetes betalen en dan aangifte tegen zijn ex doen.
Hij durfde dit niet omdat ze vant kamp is.
Auto heeft ie ook helemaal niet. Zit een grter probleem achter. Hij en zijn ex uit elkaar gingen heeft hij haa achter gelaten in hun huis omdat zij een kind heeft en zou later die week de spullen verdelen.
Toen hij met zn moeder kwam om spullen te halen was alles weg, tot aan zijn boxers toe. Zelfs rijbewijs verknipt. Huis helemaal leeg.
De auto die hij had heeft ze laten slopen door haar neef op een illigale manier. Verzekering be eindigd papieren verscheurd. Maar ze heeft de auto niet van naam af laten halen.
Dus nu krijgt ie elke 3 maanden 390 euro boete die hij niet kan betalen.
Ik ga ook de langslopende boetes betalen en dan aangifte tegen zijn ex doen.
Hij durfde dit niet omdat ze vant kamp is.
dinsdag 2 juli 2013 om 20:14
quote:swanlady schreef op 02 juli 2013 @ 19:59:
In schengen gebied staat reizen je vrij, je paspoort wordt niet gecontroleerd door de koninklijke marechaussee en zodoende komen eventuele schulden ook niet aan bod. Je ID wordt hooguit door de airline of afhandelaar van de airline gecontroleerd om te zien of dit nog correspondeert met jouw boeking en boardingpass zodat zij zeker weten dat ze de juiste persoon meenemen aan boord. Uiteraard hebben zij geen toegang tot persoonlijke informatie. Je kunt gerust op reis gaan.Klopt helemaal! Je kunt inderdaad gewoon gaan!
In schengen gebied staat reizen je vrij, je paspoort wordt niet gecontroleerd door de koninklijke marechaussee en zodoende komen eventuele schulden ook niet aan bod. Je ID wordt hooguit door de airline of afhandelaar van de airline gecontroleerd om te zien of dit nog correspondeert met jouw boeking en boardingpass zodat zij zeker weten dat ze de juiste persoon meenemen aan boord. Uiteraard hebben zij geen toegang tot persoonlijke informatie. Je kunt gerust op reis gaan.Klopt helemaal! Je kunt inderdaad gewoon gaan!