Vriend 22 moeite met urine ophouden
dinsdag 2 juli 2013 om 19:50
hoi,
sinds een paar weken woon ik samen met mijn vriend maar
ik ben er achter gekomen dat hij moeite heeft met zijn plas
ophouden, ik het meerdere keren gezien dat hij na zijn werk
snel de trap op rende terwijl er een grote natte vlek op zijn
broek zit, en hij heeft van de 2 maanden die we samen wonen
al 5x een nachtelijk ongeluk gehad ik heb eerst maar gedaan
of ik het niet door had maar vandaag was toch de druppel
om hulp aan jullie te vragen want na dat we lekker geluncht
hadden en weer naar huis gingen merkte ik al dat hij licht
aandrang had maar toen hij thuis de sleutel in het slot probeerde
te steken en hij deze liet vallen plaste hij zijn hele broek onder
hij was uiteindelijk helemaal in paniek omdat hij dacht dat ik
het nog niet eerder gezien had dat hij al meerdere keren een
ongelukje heeft gehad toen ik dit aan hem vertelde schok hij
zich kapot. Nu Zit ik er over te denken om voor hem zo'n
proefpakket van Tena for men aan te vragen om te kijken of
dit help want op 22 jarige leeftijd al zo veel ongelukjes vind
ik ook niet normaal.
Dus ik wilde vragen of jullie dit wel eens in directe kring hebben
mee gemaakt(; man vriend) en wat jullie hebben gedaan, we zijn
sowieso van plan om naar de dokter te gaan
alvast bedankt,
liefs anoniempje17
sinds een paar weken woon ik samen met mijn vriend maar
ik ben er achter gekomen dat hij moeite heeft met zijn plas
ophouden, ik het meerdere keren gezien dat hij na zijn werk
snel de trap op rende terwijl er een grote natte vlek op zijn
broek zit, en hij heeft van de 2 maanden die we samen wonen
al 5x een nachtelijk ongeluk gehad ik heb eerst maar gedaan
of ik het niet door had maar vandaag was toch de druppel
om hulp aan jullie te vragen want na dat we lekker geluncht
hadden en weer naar huis gingen merkte ik al dat hij licht
aandrang had maar toen hij thuis de sleutel in het slot probeerde
te steken en hij deze liet vallen plaste hij zijn hele broek onder
hij was uiteindelijk helemaal in paniek omdat hij dacht dat ik
het nog niet eerder gezien had dat hij al meerdere keren een
ongelukje heeft gehad toen ik dit aan hem vertelde schok hij
zich kapot. Nu Zit ik er over te denken om voor hem zo'n
proefpakket van Tena for men aan te vragen om te kijken of
dit help want op 22 jarige leeftijd al zo veel ongelukjes vind
ik ook niet normaal.
Dus ik wilde vragen of jullie dit wel eens in directe kring hebben
mee gemaakt(; man vriend) en wat jullie hebben gedaan, we zijn
sowieso van plan om naar de dokter te gaan
alvast bedankt,
liefs anoniempje17
dinsdag 2 juli 2013 om 20:13

dinsdag 2 juli 2013 om 20:14
quote:anoniempje17 schreef op 02 juli 2013 @ 20:11:
[...]
maar als hij er zelf niks over wilt zeggen, en ik denk dat hij er al
eerder last van heeft het zal niet 1 2 3 gebeuren sinds we samen
wonen maar ik vraag het eerst gewoon aan hem, krijg ik er echt
niks uit omdat hij zich er gewoon te veel voor schaamt, sorry
maar dat vraag ik het gewoon, hij zal het niet leuk vinden maar
ik denk ook als je er niks aan doet word het alleen maar ergerEn jij denkt niet dat hij zich nog erger zal gaan schamen als je zijn plasprobleempje met zijn moeder bespreekt?
[...]
ik denk ook als je er niks aan doet word het alleen maar ergerEn jij denkt niet dat hij zich nog erger zal gaan schamen als je zijn plasprobleempje met zijn moeder bespreekt?

dinsdag 2 juli 2013 om 20:14
quote:anoniempje17 schreef op 02 juli 2013 @ 20:11:
[...]
ik denk ook als je er niks aan doet word het alleen maar ergerJeetje rustig even adem halen! Je vriend is waarschijnlijk nog een beetje in shock dat hij zijn "geheim" niet zo goed verborgen heeft weten te houden als hij dacht. Geef hem de tijd dit te verwerken en kom er later op terug en ga zeker niet zoveel druk op hem leggen direct.
[...]
ik denk ook als je er niks aan doet word het alleen maar ergerJeetje rustig even adem halen! Je vriend is waarschijnlijk nog een beetje in shock dat hij zijn "geheim" niet zo goed verborgen heeft weten te houden als hij dacht. Geef hem de tijd dit te verwerken en kom er later op terug en ga zeker niet zoveel druk op hem leggen direct.

dinsdag 2 juli 2013 om 20:16
Ik vind jou, zoals je overkomt in dit topic, net de moeder van een kleuter. Communicatie zal je hele relatie terug gaan komen, dus begin er maar aan te wennen dat je dingen met hem moet bespreken. En hij dus met jou.
Hij moet naar de dokter, dat ben ik helemaal met je eens, maar ik zou (tenzij hij me dat vraagt) echt niet die afspraak voor hem gaan maken. Hij moet ook zelf verantwoordelijkheid nemen!
Hij moet naar de dokter, dat ben ik helemaal met je eens, maar ik zou (tenzij hij me dat vraagt) echt niet die afspraak voor hem gaan maken. Hij moet ook zelf verantwoordelijkheid nemen!
Life is too short to waste time matching socks
dinsdag 2 juli 2013 om 20:18
quote:anoniempje17 schreef op 02 juli 2013 @ 20:13:
[...]
nee maar ik weet dat als je bij hem (vooral bij dit soort dingen ) er geen druk achter zet dat hij het zelf echt niet gaat doenDoe eens even een beetje kalm aan zeg. Als je hem op de kast wil hebben dan moet je je vooral zo gaan gedragen. Waarom dreigen met van alles en iedereen in plaats van hem liefdevol steunen en hem zelf de regie te laten houden?
[...]
nee maar ik weet dat als je bij hem (vooral bij dit soort dingen ) er geen druk achter zet dat hij het zelf echt niet gaat doenDoe eens even een beetje kalm aan zeg. Als je hem op de kast wil hebben dan moet je je vooral zo gaan gedragen. Waarom dreigen met van alles en iedereen in plaats van hem liefdevol steunen en hem zelf de regie te laten houden?

dinsdag 2 juli 2013 om 20:21
In je OP schreef je:
we zijn sowieso van plan om naar de dokter te gaan.
Op mij komt het nu over alsof jij van plan bent hem naar de dokter te slepen en dat hij daar niets tegenin te brengen heeft. Niet om het een of ander hoor, maar dat hij toevallig een plasprobleempje heeft houdt nog niet in dat je hem dan ook maar als een peuter moet behandelen.
we zijn sowieso van plan om naar de dokter te gaan.
Op mij komt het nu over alsof jij van plan bent hem naar de dokter te slepen en dat hij daar niets tegenin te brengen heeft. Niet om het een of ander hoor, maar dat hij toevallig een plasprobleempje heeft houdt nog niet in dat je hem dan ook maar als een peuter moet behandelen.

dinsdag 2 juli 2013 om 20:24
Wat jammer dat hij zoiets (toch wel heel belangrijks) niet zelf heeft durven vertellen, terwijl jullie zelfs al samenwonen!
Ik denk dat je (juist nu) erg je best zult moeten doen om een beetje van toon te veranderen, want op deze manier zal hij ook in de toekomst wel meer dingen voor je geheim gaan houden... namelijk alles waar hij zich voor schaamt! Dat lijkt me geen prettige basis voor een relatie.
Vraag eens op een prettige, respectvolle en liefdevolle manier of hij jou hierover wil vertellen. Raad hem vervolgens aan om zelf een afspraak bij de huisarts te maken (waarbij jij al of niet mee gaat, afhankelijk van wat hij wil).
En tegen zijn moeder moet je hier uiteraard niets over zeggen. Het is jouw rol om de vriendin te zijn waar hij veilig dingen mee kan bespreken en regelen en je zou jouw rol als vriendin ongelooflijk verpesten door met zijn moeder te overleggen. Behandel hem alsjeblieft als een volwassen persoon, zodat je een gelijkwaardige relatie met hem kunt hebben.
Als je nu nog van toon verandert en niks met zijn moeder bespreekt, is er hopelijk nog een kans dat hij in de toekomst wel wat opener met jou durft te praten en echt dingen met je kan delen.
Ik denk dat je (juist nu) erg je best zult moeten doen om een beetje van toon te veranderen, want op deze manier zal hij ook in de toekomst wel meer dingen voor je geheim gaan houden... namelijk alles waar hij zich voor schaamt! Dat lijkt me geen prettige basis voor een relatie.
Vraag eens op een prettige, respectvolle en liefdevolle manier of hij jou hierover wil vertellen. Raad hem vervolgens aan om zelf een afspraak bij de huisarts te maken (waarbij jij al of niet mee gaat, afhankelijk van wat hij wil).
En tegen zijn moeder moet je hier uiteraard niets over zeggen. Het is jouw rol om de vriendin te zijn waar hij veilig dingen mee kan bespreken en regelen en je zou jouw rol als vriendin ongelooflijk verpesten door met zijn moeder te overleggen. Behandel hem alsjeblieft als een volwassen persoon, zodat je een gelijkwaardige relatie met hem kunt hebben.
Als je nu nog van toon verandert en niks met zijn moeder bespreekt, is er hopelijk nog een kans dat hij in de toekomst wel wat opener met jou durft te praten en echt dingen met je kan delen.
dinsdag 2 juli 2013 om 20:28
Ik zou e.a. eens rustig en open met hem bespreken zonder de houding van ik ga wel even luiers voor hem regelen. Dit soort situaties ontstaan juist uit stress en zorgen voor schaamte, die gevoelens zou ik niet aan gaan wakkeren.
Eerder zou ik een ingang zoeken om te zien of hij hier van kinds af aan al last van heeft en aangeven dat hij zich voor jou niet hoeft te schamen. Er kan een medische reden zijn, de kans is echter nog groter dat het een probleem is uit zijn kindertijd, wat zich uit wanneer hij stress ervaart.
Eerder zou ik een ingang zoeken om te zien of hij hier van kinds af aan al last van heeft en aangeven dat hij zich voor jou niet hoeft te schamen. Er kan een medische reden zijn, de kans is echter nog groter dat het een probleem is uit zijn kindertijd, wat zich uit wanneer hij stress ervaart.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 2 juli 2013 om 20:33
quote:viva-amber schreef op 02 juli 2013 @ 20:28:
Ik zou e.a. eens rustig en open met hem bespreken zonder de houding van ik ga wel even luiers voor hem regelen. Dit soort situaties ontstaan juist uit stress en zorgen voor schaamte, die gevoelens zou ik niet aan gaan wakkeren.
Eerder zou ik een ingang zoeken om te zien of hij hier van kinds af aan al last van heeft en aangeven dat hij zich voor jou niet hoeft te schamen. Er kan een medische reden zijn, de kans is echter nog groter dat het een probleem is uit zijn kindertijd, wat zich uit wanneer hij stress ervaart.Waar baseer je dat op?
Eerder zou ik een ingang zoeken om te zien of hij hier van kinds af aan al last van heeft en aangeven dat hij zich voor jou niet hoeft te schamen. Er kan een medische reden zijn, de kans is echter nog groter dat het een probleem is uit zijn kindertijd, wat zich uit wanneer hij stress ervaart.Waar baseer je dat op?
dinsdag 2 juli 2013 om 20:43
Ervaring, maar goed ff langs de huisarts is sowieso handig om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is en mocht het wel stress zijn dan zou ik ook langs de huisarts gaan.
De vriend van TO is in eerste instantie verantwoordelijk voor zijn probleem en of hij hulp in roept of niet. Met een open houding bereik je meer .
To heeft je vriend stress op het werk, en die keer dat jullie thuis kwamen was er toen iets aan de hand wat stress veroorzaakte zoals een woordenwisseling?
De vriend van TO is in eerste instantie verantwoordelijk voor zijn probleem en of hij hulp in roept of niet. Met een open houding bereik je meer .
To heeft je vriend stress op het werk, en die keer dat jullie thuis kwamen was er toen iets aan de hand wat stress veroorzaakte zoals een woordenwisseling?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 2 juli 2013 om 20:50
quote:Lady-Voldemort schreef op 02 juli 2013 @ 20:12:
Ik vind dat je wel een beetje overkomt als een regelneef. Jij zal wel even een Tenapakketje bestellen, jij zal zijn moeder wel even inlichten, jij zal wel even een afspraak maken met de huisarts. Heeft die jongen zelf ook nog iets te vertellen?Geen wonder dat ie in zn broek plast
Ik vind dat je wel een beetje overkomt als een regelneef. Jij zal wel even een Tenapakketje bestellen, jij zal zijn moeder wel even inlichten, jij zal wel even een afspraak maken met de huisarts. Heeft die jongen zelf ook nog iets te vertellen?Geen wonder dat ie in zn broek plast
dinsdag 2 juli 2013 om 21:08
dinsdag 2 juli 2013 om 21:20
Neemt je vriend schone kleding mee naar zijn werk cq. heeft ie geregeld een andere broek aan als ie thuis komt?
Zo ja, dan gebeurt het dus ook op z'n werk en is het tijd om direct hier met hem over te praten.
Zo nee, houdt hij het te lang op waardoor hij er op een gegeven moment geen controle meer over heeft?
Blijft over dat hij 's nachts ongelukjes heeft dus in ieder geval een afspraak laten maken bij de huisarts.
Zo ja, dan gebeurt het dus ook op z'n werk en is het tijd om direct hier met hem over te praten.
Zo nee, houdt hij het te lang op waardoor hij er op een gegeven moment geen controle meer over heeft?
Blijft over dat hij 's nachts ongelukjes heeft dus in ieder geval een afspraak laten maken bij de huisarts.
dinsdag 2 juli 2013 om 21:23
quote:schatje71 schreef op 02 juli 2013 @ 21:20:
Afspraak maken bij een geregistreerd bekkenfysiotherapeut! Zeker weten dat die iets kan betekenen voor je vriend.
Niet dus.
Eerst door een arts laten kijken om alle andere medische oorzaken uit te laten sluiten. Het hoeft helemaal niets met zijn sluitspier of bekkenbodem te maken te hebben.
Afspraak maken bij een geregistreerd bekkenfysiotherapeut! Zeker weten dat die iets kan betekenen voor je vriend.
Niet dus.
Eerst door een arts laten kijken om alle andere medische oorzaken uit te laten sluiten. Het hoeft helemaal niets met zijn sluitspier of bekkenbodem te maken te hebben.
dinsdag 2 juli 2013 om 21:24
quote:schatje71 schreef op 02 juli 2013 @ 21:20:
Eerst huisarts.
Misschien is er iets ontstoken en dat los je niet op met oefeningen.
Trouwens wel naar voor je vriend. Ik kan me voorstellen dat hij zich heel ongelukkig voelt bij deze klachten.
Eerst huisarts.
Misschien is er iets ontstoken en dat los je niet op met oefeningen.
Trouwens wel naar voor je vriend. Ik kan me voorstellen dat hij zich heel ongelukkig voelt bij deze klachten.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain