Zelf haar verven
vrijdag 5 juli 2013 om 15:08
Vanochtend wist ik het zeker ik ga mijn haar zelf verven, doe ik zo vaak en lukt altijd prima. Maar deze keer heb ik knalrode haar verf,en zal ik het dus eerst moeten blonderen.
Er gaat daarna wel weer een kleur overheen maar toch twijfel ik een beetje over mijn haarzelf blonderen, zijn er mensen die dat zelf doen, of is het uberhaubt zelf te doen?
Tips & trics gevraagd.
Er gaat daarna wel weer een kleur overheen maar toch twijfel ik een beetje over mijn haarzelf blonderen, zijn er mensen die dat zelf doen, of is het uberhaubt zelf te doen?
Tips & trics gevraagd.
vrijdag 5 juli 2013 om 15:24
ik verf al meer dan 12 jaar mn haar zelf..maar deze kleur is lastig om te krijgen..het hangt ervan af hoe donker je haar is, hoe vaak je het al hebt geverfd om de kleur te krijgen die je wil krijgen..als je het al vaak donker hebt geverfd, is er een grote kans dat je bovenop en in de punten kleurverschil krijgt
vrijdag 5 juli 2013 om 15:28
Ik heb het altijd zelf geverfd (van nature blond en altijd zwart gemaakt) maar was het beu.
Ben bij de kapper geweest onlangs en zij hebben het ontkleurd, highlight gezet en mooi bruin (middenbruin) gekregen.
Zo had ik het zelf nooit gekregen, heb er 4,5 uur gezeten maar het resultaat mag er zijn.
In een ver, ver verleden heb ik het zelf wel eens ontkleurd (7 keer in 3 weken tijd van zwart naar pisgeel en blonder werd het niet) en dat was geen succes....
Ben bij de kapper geweest onlangs en zij hebben het ontkleurd, highlight gezet en mooi bruin (middenbruin) gekregen.
Zo had ik het zelf nooit gekregen, heb er 4,5 uur gezeten maar het resultaat mag er zijn.
In een ver, ver verleden heb ik het zelf wel eens ontkleurd (7 keer in 3 weken tijd van zwart naar pisgeel en blonder werd het niet) en dat was geen succes....
vrijdag 5 juli 2013 om 15:39
met rood heb je toch ook (voor een mooi resultaat) enigszins een egale ondergrond nodig? Toen ik van zwart (waar veel roodpigmenten inzitten) naar geel/oranje ging zoveel jaren geleden was het bovenop wit, vervolgens geel, en de punten knaloranje.
Dus toen ik er daarna bruin overheen deed kreeg ik allemaal rare vlekken, zag er niet uit.
Je moet het zelf weten hoor, maar ik zou het dus gewoon niet doen.
Dus toen ik er daarna bruin overheen deed kreeg ik allemaal rare vlekken, zag er niet uit.
vrijdag 5 juli 2013 om 15:42
quote:kaatje_85 schreef op 05 juli 2013 @ 15:39:
met rood heb je toch ook (voor een mooi resultaat) enigszins een egale ondergrond nodig? Toen ik van zwart (waar veel roodpigmenten inzitten) naar geel/oranje ging zoveel jaren geleden was het bovenop wit, vervolgens geel, en de punten knaloranje.
Nee dat is inderdaad niet de bedoeling.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de kappen, nu moet ik alleen tot dinsdag wachten
Nee dat is inderdaad niet de bedoeling.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de kappen, nu moet ik alleen tot dinsdag wachten
vrijdag 5 juli 2013 om 15:50
Ik deed het ook altijd zelf. Ook de extremere kleuren van blond naar paars of rood deed ik gewoon zelf. Het kwam wel eens voor dat je kleur verschil zag , maar dat heeft mij nooit wat uitgemaakt omdat iedereen het in die periode gewoon zelf deed. Dus iedereen liep er amateuristisch bij. Tegenwoordig hou ik er niet meer van om met extreme haar kleuren rond te lopen en heb ik een thuis kapster die me het haar verft. Dat scheelt enorm in de kosten en het ziet er altijd heel netjes uit.
vrijdag 5 juli 2013 om 15:51
quote:Moonlight82 schreef op 05 juli 2013 @ 15:47:
Ik zou ook even nadenken hoe je deze kleur wilt gaan bijhouden. Of is het eenmalig?
Vind het zo lelijk staan als mensen een heel originele kleur hebben maar wel met een enorme uitgroei...
Elke 2 weken bijhouden en shampoo met de rode verf erin.
Uitgroei blonderen durf ik wel, dat is een stuk minder moeilijk dan mijn hele haar.
Ik zou ook even nadenken hoe je deze kleur wilt gaan bijhouden. Of is het eenmalig?
Vind het zo lelijk staan als mensen een heel originele kleur hebben maar wel met een enorme uitgroei...
Elke 2 weken bijhouden en shampoo met de rode verf erin.
Uitgroei blonderen durf ik wel, dat is een stuk minder moeilijk dan mijn hele haar.
zaterdag 6 juli 2013 om 02:50
Deze kleur moet het (ongeveer) worden http://haircrazy.info/timelines/sparkle ... 2/9/13266/
zondag 7 juli 2013 om 09:23
Ik verf mijn haar al jaren blond ( ben zelf donker bruin) en gaat altijd prima heb de kapper al 10 jaar niet gezien als ik vroeger van donker naar blond ging gooiden ik altijd ontkleurder er in en daarna meteen de kleur die ik wilden .er was wel eens wat kleur verschil maar dat is bij echt haar ook.
zondag 7 juli 2013 om 10:33
Ik zou niet blonderen als ik jou was!
Mijn ervaring:
Ik HAD lang haar!! Verfde de onderkant (de onderste lagen) een keer donkerbruin!! Was super mooi totdat de uitgroei zichtbaar werd!!!
Ik blonderen!! (Mijn eigen haar kleur is lichtblond!)
Ten eerste: mijn haar kreeg een oranje/gele gloed!! Verschrikkelijk!
Ten tweede: toen ik bij de kapper kwam om ALLEEN de PUNTJES er af te knippen!' Moest er 20 cm vanaf, omdat het allemaal dood gegaan was door het blonderen!!!!!!!
Mijn ervaring:
Ik HAD lang haar!! Verfde de onderkant (de onderste lagen) een keer donkerbruin!! Was super mooi totdat de uitgroei zichtbaar werd!!!
Ik blonderen!! (Mijn eigen haar kleur is lichtblond!)
Ten eerste: mijn haar kreeg een oranje/gele gloed!! Verschrikkelijk!
Ten tweede: toen ik bij de kapper kwam om ALLEEN de PUNTJES er af te knippen!' Moest er 20 cm vanaf, omdat het allemaal dood gegaan was door het blonderen!!!!!!!