Gezondheid alle pijlers

Teken

05-07-2013 20:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een wandelingetje door het bos en ja hoor, overal teken.

Ook op plekken waar ik niet goed bij kan. Het weekens staat voor de deur, en de dokter is er dan niet. Wat zal ik doen, toch op de moeilijke plekken plukken met een pincet of niet?
Vraag iemand anders die er wel bij kan.

Hvm
Ik zou toch gaan plukken, ofwel met hulp zoals hvm zegt ofwel op je eigen.
Brrr, bij de huisartsenpost zullen ze je vast ook wel even willen helpen!
Zelf plukken als je er niet goed bij kunt lijkt me vrij onverstandig. Hulp vragen dus.
Overal teken van een simpele wandeling?! Hoe krijg je dat voor elkaar?
quote:Suze02 schreef op 05 juli 2013 @ 20:28:

Overal teken van een simpele wandeling?! Hoe krijg je dat voor elkaar?Zou je zeggen van met een korte broek of rok door hoog gras lopen? Kan al genoeg zijn, en die dingen kunnen verrekes snel zijn soms.
Echt?
Ja echt.
Hier is de tuin ervan vergeven. Als we naar buiten lopen is het al bal. Ik heb er al een paar bij de huisarts er met een mes uit moeten laten schrapen omdat die kleintjes verrekte moeilijk te pakken te krijgen zijn en bij mij zoontje ook. Het lijkt dit jaar wel een plaag. Brrr.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Teken zijn ook hier een ware plaag. Ik zorg dat ik door het bos/hoge gras een lange broek aan heb.

HannahMaria, niet plukken....straks breekt het lijf van de kop af.

Ga naar de huisarts of zorg dat je hulp krijgt van iemand met een tekenpincet. En let goed op de plekken waar ze hebben gezeten(rode kring is fout!) en meldt desnoods bij je huisarts dat je .. teken hebt gehad.
Mislukte link, iig de tekenpincet van O'tom vind ik erg prettig werken
http://www.annakatwinkel.nl/index.php?i ... 29&lang=NL
Bah bah! Ik heb er weleens een paar gehad, maar helemaal vol, gelukkig nog nooit! Ook niet na een dagje bos. Ik heb het enorme geluk dat ik ze voel prikken, en ze dus altijd gelijk kan af plukken.

Ik zou een vriend/buur/je ouders vragen.
Tekentang van dogcrazy
Je bent zelf een theepot
Niet zelf gaan prutsen als je er niet goed bij kan. Liever naar de HAP.
Been there, done that, got the T-shirt.
.
ik ben altijd erg fan van de tekenlepel, heel simpel om een teek te verwijderen. http://www.teekweg.nl/
Voor een vastzittende teek hoef je toch niet naar de dokter, je kan ze er zelf uithalen en als je er niet bij kan dan kan je iemand in je omgeving vragen.

Als er één op m'n rug vast zit, vraag ik een hondenbezitter die ruime ervaring met teken heeft, dan ben ik sneller klaar dan als ik naar een HA(P) zou gaan.

Ik zou dan zelfs nog eerder naar de DA gaan dan naar een HA
ik werk met honden en in deze periode moet ik voor alle buurtbewoners de teken uit hun lichaam verwijderen. Gaat idd sneller dan naar de huisarts gaan.

Overigens is een rode kring fout, maar ook geen rode kring kan foute boel zijn. Bij de ziekte van lyme komt maar in de helft van de gevallen een rode ring voor.

http://mens-en-gezondheid ... 5-de-ziekte-van-lyme.html
Mijn hond heeft de afgelopen 13 jaar ontelbare teken gehad, ik gelukkig zelf nooit! Toen ik en mn hond nog mij mn ouders woonden had hij er regelmatig eentje, of meer.

Nu wonen allebei in de grote stad en heeft hij alleen nog soms een teek als we bij mn ouders zijn geweest.

Ik gebruik altijd gewoon een met een goed pincet dat gaat prima, pincet erop zetten, kwartslag draaien en trekken. Goed kijken of die heel is en dan gaat ie in de plee.
Ik had 1 teek ooit en heb nu 8 jaar de ziekte van Lyme
Deze maand zullen er 200.000 mensen een tekenbeet oplopen. Maar 3% daarvan zal ziek worden. Hier vorige week nog een op het been, maar ik heb ze wel vaker (ook huisdieren hier) op t lijf gehad. Nooit ziek geweest gelukkig. Zaak is dat je hem binnen 24 uur moet verwijderen. Zit hij er langer moet je echt naar de huisarts voor een kuur. Niet laten zitten dus en hulp vragen. Mijn vriend is met de hond ook perongeluk eens in een heel nest terecht gekomen. Hij had er een stuk of 9 op zijn lijf toen. Niet leuk. Het blijven enge beestjes.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik ook heb een teek gehad, was in Oostenrijk.

Omdat het niet lukte om hem er uit te halen ben ik daar naar een huisarts gegaan.

Daar word je na de tekenbeet gelijk ingeënt, kreeg een injectie in mijn kont.

Vind dat ze in Nederland er te laks mee zijn.

Eerst wachten en als je rode kring krijgt.. Dan is het al niet goed.

Voor je het weet heb je lyme..ik snap gewoon niet.

Dus laat hem weg halen door iemand, als niet lukt ff de dokterspost bellen.
Becina, niet elke teek is een lyme- of andere ziekte drager. Oostenrijk, Duitsland etc zijn bekende gebieden waar veel teken ziekte overdragend zijn. Dus krijg je daar veel sneller antibiotica omdat het risico veel hoger ligt.

Hier (in Zwitserland) kan je een crème kopen die de beestjes ervan weerhouden te bijten. Is alleen lastig te combineren: zonnebrandcreme of anti teken crème? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven