Horrordag

07-07-2013 09:29 616 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man heeft het benauwd, en we gaan zo een film kijken om deze horrordag door te komen.

Wat doen jullie op een horrordag als deze?
Dan verhuis je naar een huis waar het wel mag als de hitte echt zo rampzalig is. Anders niet zeiken en klagen. Dan is het blijkbaar niet ernstig genoeg.
Ik ben zeven maanden zwanger en er zijn legio mogelijkheden om de koelte op te zoeken. Maar het staat je uiteraard vrij om lekker te blijven klagen hoor.
quote:Dat jullie genieten prima, maar het zou fijn zijn als mensen beseffen dat er genoeg mensen zijn die niet tegen de hitte kunnen en dit dus geen lekker weer vinden.

Oh ik snap het heel goed hoor. Ieder z'n ding. Maar begrip gaat twee kanten uit hè.

Ik HAAT kou en heb er ook maar mee te dealen. Jas aan, muts op, etc. Maar hier kan ik dan wel blijven klagen, in dit kikkerlandje. Niet gezellig.
27 mensen vinden dit leuk.
quote:Marels schreef op 07 juli 2013 @ 09:59:

Wat een zegen is dat toch eigenlijk he, niet op de bank zitten sippen, maar gewoon dingen nemen zoals het komt en overal het mooie in kunnen zien.Kan jij mij even uitleggen hoe ik het mooie van heet weer kan inzien als je het benauwd hebt, knallende koppijn hebt en koorts hebt?
Mijn god, wat een gezeur. Blijf dan binnen met een ventilator en laat ons genieten van een paar dagen mooi weer.

De rest van het jaar is er niks aan de hand voor mensen die niet tegen warm weer kunnen. Die hebben het altijd nog beter dan mensen die niet tegen kou en donker kunnen.
quote:SpringDing schreef op 07 juli 2013 @ 09:59:

Oh god gaaaan we weer.

Jij vertelt wel heeel graag hoe slecht je man het heeft he Mientje? Verhuis anders naar de Noordpool ofzo?De onmacht om zijn leed te zien en niks kunnen doen, vind ik moeilijk ja. Mag dat?
Het merendeel van de mensen houdt nou eenmaal van dit weer en minder van kou. Daarom is het normaler (want: volgens de norm) om te zeiken over kou en niet over zon.
quote:adorabull schreef op 07 juli 2013 @ 10:00:

Er zijn gewoon verrijdbare airco's te koop.. Kost wat, maar die mogen gewoon overal.Lezen! Die heb ik en die staat in de slaapkamer. Dat ding maakt een herrie van hier tot Tokyo, dus niet prettig. Daarbij verkoelen die dingen maar meestal een paar meter, in een woonkamer hebben deze dingen al geen nut meer.
quote:yasmijn schreef op 07 juli 2013 @ 10:01:

Mijn god, wat een gezeur. Blijf dan binnen met een ventilator en laat ons genieten van een paar dagen mooi weer.

De rest van het jaar is er niks aan de hand voor mensen die niet tegen warm weer kunnen. Die hebben het altijd nog beter dan mensen die niet tegen kou en donker kunnen.Zelfs ik, een onbreekbare positivo, werd depri van het weer op het laatst.
quote:Sophiaaaaa schreef op 07 juli 2013 @ 10:00:

Dan verhuis je naar een huis waar het wel mag als de hitte echt zo rampzalig is. Anders niet zeiken en klagen. Dan is het blijkbaar niet ernstig genoeg.Appartement staat al 3 en een half jaar te koop. Kopen???
Whahaha het is wat... Echt Nederlands gemiep...

Natuurlijk zijn er genoeg mensen die niet tegen de hitte kunnen, of andersom mogelijk niet tegen kou. Maar om iets dan gelijk te bestempelen als horrordag??

Dan maak je het voor jezelf bij voorbaat al heel zwaar ja, wat een negativiteit zeg.. Probeer je vast te houden aan positieve dingen:

In NL is het amper mooi weer, dus wees blij dat je deze horrordagen maar zeer minimaal hoeft mee te maken.

Pas je op deze dagen aan met een lekker hapje/drankje binnenshuis. Jullie hebben vast rolluiken als je man zo benauwd is? Dat zorgt voor heeeeeeerlijke koelte binnenshuis.

Het is vandaag zondag!!! Ja echt :D Je HOEFT dus niet het huis uit. halleluja wat een feestje ;)

Geniet van deze heeeeeeeeerlijke horrordag mensen!
quote:Kan jij mij even uitleggen hoe ik het mooie van heet weer kan inzien als je het benauwd hebt, knallende koppijn hebt en koorts hebt?

Dit is niet normaal hoor, ik zou naar de dokter gaan en je niet zo opwinden. Lekker in een donkere kamer gaan liggen met de ventilator en het is zo weer voorbij.

Hier is het binnen nu overigens gewoon 'oké' en helemaal niet warm of benauwd.
quote:yasmijn schreef op 07 juli 2013 @ 10:01:

De rest van het jaar is er niks aan de hand voor mensen die niet tegen warm weer kunnen. Die hebben het altijd nog beter dan mensen die niet tegen kou en donker kunnen.Hoezo beter? Is hoofdpijn, benauwdheid en koorts beter dan het koud hebben?
quote:eva-30 schreef op 07 juli 2013 @ 10:03:

Whahaha het is wat... Echt Nederlands gemiep...

Natuurlijk zijn er genoeg mensen die niet tegen de hitte kunnen, of andersom mogelijk niet tegen kou. Maar om iets dan gelijk te bestempelen als horrordag??

Dan maak je het voor jezelf bij voorbaat al heel zwaar ja, wat een negativiteit zeg.. Probeer je vast te houden aan positieve dingen:

In NL is het amper mooi weer, dus wees blij dat je deze horrordagen maar zeer minimaal hoeft mee te maken.

Pas je op deze dagen aan met een lekker hapje/drankje binnenshuis. Jullie hebben vast rolluiken als je man zo benauwd is? Dat zorgt voor heeeeeeerlijke koelte binnenshuis.

Het is vandaag zondag!!! Ja echt :D Je HOEFT dus niet het huis uit. halleluja wat een feestje ;)

Geniet van deze heeeeeeeeerlijke horrordag mensen!In Nederland is het heel vaak mooi weer. Tot een paar dagen geleden is het maandenlang mooi weer geweest. Het is maar net wat je mooi weer vind.
Verhuizen? Naar Siberie of zo.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Zon maakt mensen blij, donker maakt mensen depressiever. Is wetenschappelijk bewezen. Dus wij zonaanbidders hebben ook meer recht om te zeuren
Je gaat mij niet wijs maken dat je deze klachten pas sinds 3,5 jaar hebt Diaantje. Slap excuus dus.
Precies Ster! Mensen hebben zon nodig voor vit D. Anders ontstaan depresieve klachten en vermoeidheid.
quote:Ster__ schreef op 07 juli 2013 @ 10:04:

[...]

Dit is niet normaal hoor, ik zou naar de dokter gaan en je niet zo opwinden. Lekker in een donkere kamer gaan liggen met de ventilator en het is zo weer voorbij.

Hier is het binnen nu overigens gewoon 'oké' en helemaal niet warm of benauwd.

Nogmaals, ik woon in een appartement met een plat dak. De zon schijnt op het dak en verwarm het appartement, waardoor de warmte hier blijft hangen.

De dokter kan weinig doen. Het enige wat hij kan zeggen is de medicijnen die ik slik, die als bijwerking hebben niet zweten en mijn lichaam de warmte dus niet kwijt kan, tijdelijk stoppen. Nadeel is dat ik dan om de 5 minuten naar de wc moet, zit je ook niet op te wachten.

En zo weer voorbij? Voorlopig duurt het nog minimaal 2 weken.
Wanneer ik het benauwd en te warm heb mijd ik discussies zoveel mogelijk..........
quote:Sophiaaaaa schreef op 07 juli 2013 @ 10:05:

Je gaat mij niet wijs maken dat je deze klachten pas sinds 3,5 jaar hebt Diaantje. Slap excuus dus.5 Jaar, sinds ik de medicijnen gebruik.
quote:Daantje1970 schreef op 07 juli 2013 @ 10:01:

[...]

Kan jij mij even uitleggen hoe ik het mooie van heet weer kan inzien als je het benauwd hebt, knallende koppijn hebt en koorts hebt?

Ja hoor.

Koelte opzoeken, lekker in de schaduw, van mijn part in een koud kinderbadje, waterijsje, kan water lekker koud in de koelkast,

En vooral je mentaliteit veranderen.

Ik heb het het hele jaar door benauwd. Dat weerhoudt mij er echt niet van om te genieten van dingen.

Het is een kwestie van mentaliteit; ben je vastbesloten om een rotdag te hebben omdat het warm is? Prima.

Je kunt ook de knop omzetten en denken; "tis warm, maar we gaan er toch een fijne dag van maken".

Als je dat laatste doet, kun je nog wel eens voor aangename verrassingen komen te staan.
668, the neighbour of the Beast
Ik kan overigens ook absoluut niet tegen mensen die zeuren over regen of kou of wind of vallende herfstblaadjes.

Ik kan sowieso niet zo goed tegen mensen die zeuren. Deal with it gewoon, je kunt het toch niet veranderen. Scheelt een hoop irritatie.
Ieder jaar wordt ons huis steeds meer aangepast. Volgend jaar gaat de hele achtergevel eruit, en worden alle ramen vervangen door twee kleine ramen met rolluiken. Het gaat helaas niet sneller.....
quote:Sophiaaaaa schreef op 07 juli 2013 @ 10:07:

Precies Ster! Mensen hebben zon nodig voor vit D. Anders ontstaan depresieve klachten en vermoeidheid.En ieder mens is anders. Er zijn genoeg mensen die dat niet nodig hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven