Wat te zeggen?

07-07-2013 12:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey

Een vraagje: een collega van mij heeft een dodelijk ongeval veroorzaakt, afgelopen vrijdag. Het slachtoffer blijkt dan nog een vriend te zijn van een andere collega. De collega die het ongeval veroorzaakte had niet gedronken, geen drugs,... Hij zal ook moeten leven met het feit dat hij verantwoordelijk is voor iemands overlijden.

Nu wil ik hem een hart onder de riem steken en hem een berichtje te sturen, maar ik kom niet op de gepaste woorden om dit te doen.

Iemand suggesties?
It is what it is and that's what it is!
Pfoe, da's moeilijk. Sterkte in deze moeilijke tijd oid?
Met 'sterkte' en 'ik ben er voor je'/'ik denk aan je'/'ik leef met je mee' kun je volgens mij nooit mis gaan. Het gaat er om dat jouw collega zich gesteund weet.

Heftig verhaal, trouwens.
Zoiets als;

Veel sterkte, en als je praten wil , kom dan gerust naar me toe?

Is trouwens ook bekend of het slachtoffer wel gedronken had of drugs/medicijnen gebruikt/t hard gereden had?
Het is inderdaad moeilijk en ik wil niet dat het te oppervlakkig overkomt, want ik zit heel erg met hem in.
Wow. Wat heftig. Ik zou de boodschap kort en krachtig houden en aanbieden dat je altijd een luisterend oor biedt
" Beste ..., ik heb gehoord wat er gebeurd is, vreselijk, ik wil je graag heel veel sterkte wensen en je laten weten dat ik aan je denk en er voor je wil zijn. Mocht je behoefte hebben om te praten dan weet je me te vinden. Liefs ....

Erg zeg, je moet er inderdaad mee leven.
Ik weet niet of het slachtoffer onder invloed was. Hij kwam net van zijn werk, dus ik veronderstel van niet. Ze zullen wel bloed genomen hebben om dit te weten. En hij had niet (te) snel gereden.

Ik zit erg met die collega in. Ook met de collega die zijn vriend verloor, maar nog net iets meer met de collega die ik een berichtje wil sturen.
Netniet: dat van jou is een gepast berichtje dat ik kan sturen. Heel erg bedankt!
Jij ook heel veel sterkte.

Ik denk dat het niet uitmaakt wat je schrijft, als het maar uit je hart komt!
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen wat je hier zegt: dat je het heel erg vindt wat er is gebeurd en niet goed weet wat je moet zeggen. Dat je aan hem denkt en graag iets voor hem wilt doen als dat nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven