Ik ben zo dom geweest ... en voel mij nu zo rot !!!

04-06-2008 12:49 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even getwijfeld of ik dit onderwerp wel op dit forum moet zetten omdat ik bijna al zeker weet dat ik harde reacties kan verwachten. Laat ik voorop stellen dat ik heel goed weet dat ik fout, hartstikke fout ben geweest... ik wil jullie dan ook vragen om met adviezen te komen en niet met harde reacties als tja is je eigen schuld, je bent zelf zo dom geweest etc... Ik weet namelijk hoe fout ik ben geweest maar zit nu enorm met mezelf en de situatie in de knoop....

Ik zal bij het begin beginnen.. ik heb een hele leuke man ontmoet via internet (dacht zelf dat ik dat nooit zou doen maar dat terzijde), binnen een week van bellen, smsen en heel veel kletsen hebben we afgesproken. Het was echt een super avond. Hij kwam mij halen met bloemen en na afloop waren we allebei in de zevende hemel... daarna hebben we het er zelfs nog over gehad dat we eigenlijk niet in liefde op het eerste gezicht geloofden maar dat dit toch echt wel heel erg raar maar zo super goed voelde na zo'n korte tijd. Ik zou t weekend gaan kamperen en heb hem in een opwelling meegevraagd. Was echt super gezellig.. helemaal top... maar nu komt t. Ik ben zo ongelooflijk onzeker dat ik toen hij ging douchen in zijn telefoon heb gekeken... Ik weet dat ik dit noooooooooooooooooooooooit had moeten doen en het moment dat ik het deed dacht ik meteen waar ben je in hemelsnaam mee bezig.... dus ook meteen telefoon weer weggeled. Uiteindelijk is hij daar achter gekomen.... Maandag, en dinsdag hebben wij elkaar hierover alleen via de telefoon gesproken. Hij zei dat ie nog steeds heel gek op mij is maar dat ie denkt dat ie hiermee niet verder wil omdat het hem heel veel heeft gedaan dat hele voorval met de telefoon. Gisteren is ie bij mij geweest omdat ik onder 4 ogen wilde praten.. Ik heb alleen maar gehuild en hem verteld dat ik er zo ontzettend spijt van had en aan hem gevraagd of hij het nog een kans wil geven. Hij weet t niet zegt ie.... Hij zegt nog steeds heel veel voor mij te voelen en het daarom heel moeilijk te vinden allemaal... hij wil even rust, tijd om na te denken.... ik mag hem wel bellen, hebben we afgesproken, we houden contact. Ik ga a.s. dinsdag op vakantie en dat vind ik zo moeilijk. Ik weet niet met deze hele situatie om te gaan. Het liefst wil ik dat ie vandaag zegt ok schat we gaan gewoon samen verder... maar ik weet dat ik geduld moet hebben. Punt is dus hij is nog gek op mij en voelt nog veel voor mij, ik ook voor hem. Hij wil rust... nadenken. Wat ik ook echt logisch vind maar ik kan er neit mee omgaan.... Eerst dagelijks heel veel telefoontjes/smsjes en nu niets.....

Ik zou heel graag advies van jullie willen over deze situatie en hoe ik mij nu het best op kan stellen....
Chaozz, je bent dom geweest. Iedereen is wel eens dom. Het leuke van een relatie is, dat je liefste je nog steeds leuk vindt als je iets oerstoms hebt uitgehaald. Als je meteen ''straf'' krijgt wanneer je iets doms doet, dan is je relatie gedoemd te mislukken. Ik zou een weekje afwachten tot hij is bijgetrokken, maar als hij niet bijtrekt: geen traan om laten.

Wat Perel zegt dus, eigenlijk.
Wat KW zegt. Als zo'n akkefietje na een woeste periode van anderhalve week liefde op het eerste gezicht een halszaak blijkt te zijn, jammer dan. Maar meer dan dat ook niet.
.
Wat Lindy zegt...
Hoi!

Ik heb net alle reacties een beetje doorgelezen maar moet eerlijk zeggen dat er maar weinig mensen waren die dezelfde mening als ik hebben. Mocht ik in een beginnende relatie zitten en mijn nieuwe lover zou in mijn telefoon kijken, dan zou ik ook laaiend zijn, hoe leuk ik die persoon verder ook zou vinden. Natuurlijk kun je je erin ook vergissen, maar op het moment dat iemand in het begin al mijn grenzen overschrijd, dan belooft dat wat mij betreft niet veel goeds voor de toekomst. Respecteer zijn mening dat hij erover na wil denken, probeer het niet nog een keer uit te leggen, zoek even geen contact met hem. Juist door nu contact met hem te zoeken terwijl hij heeft aangegeven rust te willen, zou net die laatste druppel kunnen zijn. Sterkte ermee!

Groeten Kikkerjet
quote:JohnnyCake schreef op 04 juni 2008 @ 20:06:

[...]

OK vinden niet, inleven in de situatie misschien wel. Wat kan hij eigenlijk hierop tegen hebben? Dat ze hem blijkbaar niet vertrouwt?

Dingdong...hij komt regelrecht uit het internet aanzetten, ik ken je eigenlijk pas 1 nacht, like hell I don't completely trust you yet!

Die logica.

Als ik die jongen in de tent was dan zou ik denken: 'mooi, nu heeft ze al die SMS-jes gezien van mijn vrienden die me uitnodigen op een terasje, of om te tennisen, mijn buurvrouw die vraagt of ik op haar poes kan passen...nu hoeft ze zich echt geen zorgen meer te maken of ik niet stiekum een creep ben'.

.Eh........... volgens MIJN logica ga je niet 's nachts met iemand die je niet vertrouwt in een tentje liggen zitten .

Dus ik zou die telefoon vóór het al dan niet te zijn gaan kamperen hebben doorgespit .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lindy schreef op 04 juni 2008 @ 20:39:

Ik ben blij dat ik een tweetal keren, toen het niét goed voelde, wat speurwerk heb gedaan. Gewoon, hier en daar wat rondgevraagd.

Kennisje van me googlede haar lover en die had op een keurige christelijke site wat geboortekaartjes van zijn kinderen gezet. Had ie ook niks over gezegd. Googlen en rondvragen bij kennissen is wat anders dan in z'n mobiel kijken!
.
quote:lindy schreef op 04 juni 2008 @ 21:18:

Ach, ik vind het niet zoveel verschil maken. Maar waarom is die mobiel eigenlijk zo'n issue? Ik hoef niks weg te klikken of te deleten, mijn vriend kan er any time in kijken mocht hij daar behoefte aan hebben. En we nemen ook elkaars foon op, hebben elkaars pincode, ook voor geval van nood. Hell, als je bij elkaar bent weet je wel meer intieme dingen van elkaar dan die volgens sommige zo persoonlijke sms-jes, die dan vreemd genoeg tegelijkertijd k zo onschuldig zouden zijn. Whats the big deal?Zo denk ik er in een stabiele relatie ook over, lindy, maar niet in een net beginnende relatie! Ik heb toch een paar weken tijd nodig voor mijn nieuwe liefde in mijn telefoontje mag kijken zonder het vooraf te vragen.
Er is dus niet alleen verschil in mening over óf je wel in een mobiel mag kijken (of eigenlijk over hoe fout dat is) maar ook over wanneer dat wel of niet mag.

Reiger, ik begrijp wat je schrijft maar ik zou ook in het begin snuffelen, als ik dat al zou doen. Niet als de relatie al een tijd zou bestaan. Ik heb bij mijn echtgenoot ook weleens een la opengetrokken als ik bij hem langskwam en bleef logeren. Ik werd direct getrakteerd op een ingelijste trouwfoto. Toen moest ik slikken maar eigen schuld, dikke bult.

Later had ik die aanvechting helemaal niet meer en ik heb nooit gesnuffeld bij mijn man maar het is bij ons al vanaf het begin zo dat we gewoon in elkaars mail en computer en telefoon kunnen als dat nodig is, ik heb me dan ook nooit zorgen gemaakt. In die eerste periode van mijn relatie had ik dat wel, was ik wel benieuwd of er ergens een adder onder het gras zat, gewoon, vanwege mijn verleden met mannen. Ik was 32 en niet bepaald meer onbevangen.

(misschien) Vanwege mijn leeftijd heb ik niet verder lopen rommelen dan die ene lade en die trouwfoto maar wie weet had ik dat wel gedaan als ik jonger was geweest en onzekerder over mezelf. Weet ik niet hoor maar uitsluiten doe ik het niet.

Een moment om al op onderzoek uit te gaan zou bij mij - kort samengevat - dus ook in het begin zijn en niet als de relatie al een poosje op streek was.

Maar dat is dus heel persoonlijk blijkt wel uit de verschillende reacties
maar Leo, ik vind wel dat er een verschil is tussen met medeweten in iemands privedingen kijken of wanneer iemand daar van op de hoogte is

Verder vind ik echt een verschil zitten tussen iemand googlen of in mailbox of telefoon kijken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
.
quote:rosanna08 schreef op 04 juni 2008 @ 21:57:

maar Leo, ik vind wel dat er een verschil is tussen met medeweten in iemands privedingen kijken of wanneer iemand daar van op de hoogte is

Mijn man wist niet dat ik zijn lade opentrok hoor Rosa. Dat heb ik hem wel verteld maar pas nadat ik het gedaan had. Hij moest er gelukkig om lachen en vond die trouwfoto al straf genoeg en ik ook want ik vond het best kinderachtig van mezelf en vond het terecht dat ik het lid meteen op mijn neus kreeg. Wie zoekt die vindt is het spreekwoord en niet voor niks.

quote:Verder vind ik echt een verschil zitten tussen iemand googlen of in mailbox of telefoon kijkenHet is beiden een stuk controle willen hebben. Of in ieder geval een check van iets waar je je zorgen over maakt, iets wat je vermoed of wat dan ook. In dat opzicht begrijp ik dus heel goed wat Lindy bedoelt.
@Lindy er staat nergens dat Chaozz tekenen zag dat ze hem niet kon vertrouwen en daarom ging snuffelen.

Bij topics die geopend worden door personen die redenen hebben tot wantrouwen, bewijs vinden en nu niet weten wat te doen, begrijp ik de ophef over het wantrouwen en het snuffelen ook nooit zo.

Bij Chaozz kwam het door haar verleden. Ik begrijp dat TO door haar eerdere ervaringen zo onzeker is geworden en uit die onzekerheid handelde. Kan ik me van alles bij voorstellen en ik vind zeker niet dat ze pek met veren verdient.

Ik zou waarschijnlijk niet zo heftig reageren als een nieuwe liefde een keer in mijn mobiel zou kijken. Als dat het ergste is...

Maar ik vind wel dat de nieuwe liefde van TO het recht heeft hierop af te knappen, wat voor redenen hij door ook voor heeft. Over die redenen kunnen we alleen speculeren.
Ok,tuurlijk is het niet netjes om in iemands mobiel te snuffelen(dat je het durfde,ik had waarschijnlijk het hele ding ontregelt )

maar om er zo,n ophef over te maken?

Ik vind dat je wel genoeg op je knieen bent gegaan hoor,wat kun je nog meer doen?

Wel een beetje een zeikstengel hoor hoor die vent,sorry!
Hoe kwam hij er eigenlijk achter? Heeft hij vingerafdrukken genomen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 04 juni 2008 @ 22:24:

Hoe kwam hij er eigenlijk achter? Heeft hij vingerafdrukken genomen?

Nee,zijn mobiel zat eerst in zijn linkerbroekzak en toen in zijn rechter ,zoiets was het.

Lijkt wel of ie een val gezet heeft

Wel een goeie speurneus,speurdert noemen wij dat hier
quote:rosanna08 schreef op 04 juni 2008 @ 21:57:

Verder vind ik echt een verschil zitten tussen iemand googlen of in mailbox of telefoon kijkenHet grote verschil zit hem in google en rondvragen is niet z'n bezitting en z'n mobiel wel
quote:salo31 schreef op 04 juni 2008 @ 22:34:

[...]

Het grote verschil zit hem in google en rondvragen is niet z'n bezitting en z'n mobiel wel ja precies
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
We kunnen er dagen over dicussiëren of het nou wel of niet goed was en of google of mobiel checken even erg is of juist niet of dat het allebei niet mag, feit blijft dat de love interest van Chaozz goed aan het nadenken is of hij zin heeft in een relatie met haar.

Daar ben ik eigenlijk benieuwd naar nu. En zo ja, wat zijn redenen dan zijn om het wel of niet te doen.
quote:JohnnyCake schreef op 04 juni 2008 @ 16:34:

Jeetje wat een aansteller!

Niet jij hoor chaozz, maar die internet date van jou.

De meeste mensen zouden toch vrij achterdochtig zijn, zo'n internet date. Maar bij jullie gaat het patsboem na een weekje chatten heftig aan. Dan is het toch wel heel normaal dat je op een nuchter moment jezelf afvraagt wie die gozer eigenlijk is? Als je na zo'n korte tijd elkaars edele delen in een tent besnuffelt dan is rommelen in zijn telefoontje haast schattig.

Kom op zeg, hij heeft jou vast ook wel gegoogled. Als jij hem nou na maanden stabiele vaste relatie nog niet vertrouwt, ok, dan zou ik zijn reactie enigszins kunnen begrijpen, maar na een weekje chatten??

Dumpen. Nu. Of tenminste een goed gesprek.Wat ben ik blij dat jij er zo nuchter over denkt..... bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik contact met hem gehad.. zal ik zo even in een aparte post toelichten.. maar bedankt nogmaals je sterkt mij heel erg in mijn gevoel.. !!!!
Bij mij zou hij ook exit zijn, na zo'n geintje.

Vraag me wel af hoe die Grissom weet dat je aan zn gsm hebt gezeten...
Goedemorgen mensen, mijn internet lag er gisteren avond uit dus vandaar nu pas een reactie.

Vannacht om half 1 !!!! belde mijnheer. Hij had er nog eens goed over nagedacht maar wilde er toch maar mee stoppen. Ik heb de rest van de nacht wakker gelegen. Heb er geen traan om gelaten. Heb de spulletjes van hem die er nog lagen weggegooid (mocht van hem), hem gewist uit mijn telefoon (kan ik hem niet meer bellen in geval van zwakke momenten). Jullie reacties hier hebben mij gesterkt in mijn gevoel nu. Ik vind t niet leuk, maar ik weet ook dat dit niet het einde van de wereld is. het duurde uiteindelijk maar zo kort.... het was heel erg leuk maar ik denk ook dat als hij mij dit nu niet kan vergeven (wat ik aan de ene kant ook wel begrijp maar aan de andere kant ook niet... want het was geen doodzonde, ok leuk was t ook niet). zat zijn liefde waarschijnlijk toch minder diep dat hij mij deed geloven. HIj vertelde mij nog wel dat ie met zijn vorige relatie naar een relatietherapeut was geweest omdat hij ook weet dat hij niet de makkelijkste is. Hij is een gevoelig persoon etc etc. ..... Dit heeft mij doen besluiten dat ik gewoon verder moet en het verdriet niet toe moet laten. Ik ga dinsdag op vakantie en dat moet vooral leuk worden. Ik ga mij niet mee laten slepen zelfmedelijden... Jeetje wat klinkt dit sterk als ik het zo opschrijf en dat terwijl ik heel de dinsdagavond tranen met tuiten heb gehuild... maar goed life goes on. Ik zal misschien nog wel opeens verdrietig worden op een stil moment.. maar ik heb mij voorgenomen om het niet te doen.

Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor jullie reacties... ik ben er heel erg blij mee en het voelt super om met mensen te praten hier die je niet kent en dus een objectieve kijk op de zaken hebben... THANKS !!!!
Ik vraag me af of mensen die dit 'oke' vinden, dit zelf wel al eens hebben meegemaakt in een beginstadium ???
chaozz, geniet van je vakantie en goed dat je geen traan om die eikel hebt gelaten. Ok, lullig dat je in zn telefoon gekeken hebt, maar jezus zeg,hij deed alsof je iemand hebt vermoord en het dan later opbiecht. En het "ik mag hem bellen", daar zou ik enorm gerirriteerd van raken, je hebt toestemming hem te bellen, bah. Maar je kunt je nu richten op het tegenkomen van een leuke man ipv deze sukkel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven