Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
@Elize, heel vervelend zeg. Ik snap dat gedrag ook niet, maar dat het frustrerend is, is duidelijk. I
Hoi,

Ik kom ook meeschrijven. Het afgelopen half jaar heb ik al veel op funda gekeken en ik heb uitgerekend wat mijn maximale hypotheek gaat zijn, maar nu is het eindelijk zover dat ik concrete stappen zet om mijn eerste huis te kopen! Vrijdag heb ik een eerste bezichtiging en een afspraak met een aankoopmakelaar. Ik vind het nog wel erg spannend allemaal, maar als ik ooit een huis wil kopen, lijkt het me nu het juiste moment.
Semper ubi sub ubi
Idreamofgenie, Heel verstandig om een aankoop makelaar te gebruiken! enne ik denk ook dat het nu een goede tijd is om te kopen..

Succes!
Ja, mijn bezichtiging was tijdens mijn afwezigheid. Helaas heb ik niets gehoord van mijn makelaar, dus ook niet wat voor mensen het waren, of ze geïnteresseerd waren etc. Er waren alleen modderige voetstappen op mijn tapijt achter gelaten, grrr.

Ik ben binnenkort weer thuis, dan ga ik maar weer eens bellen.
Wij hebben net ons eindbod de deur uit gedaan!!! Zo spannend!! Hopen jullie mee?!? Inmiddels zijn de irritaties rondom hypotheek enz iets afgenomen maar hoop maar dat de verkopers het geen al te groot probleem vinden dan t iets langer gaat duren dan normaal.... Hoop dat zij al lang blij zijn dat t misschien dalijk verkocht is!!

Bij jullie nog nieuwe ontwikkelingen??
Oeh sunny dat is spannend. Ik zal voor je duimen.

Ik heb donderdag een afspraak bij een andere aankoopmakelaar. Vandaag al een heel gesprek over de telefoon gehad en donderdag gaan we mijn woonwensen doornemen zodat hij voor me op zoek kan gaan.

De makelaar waar ik vrijdag een afspraak mee heb heeft namelijk veel huizen in het bestand die ik leuk vind, dus ik moest ik een andere makelaar zoeken als aankoopmakelaar. Momenteel heb ik al een aantal favo huizen op funda, Vrijdag dus de eerste bezichtiging en de rest bespreek ik eerst met de aankoopmakelaar.
Semper ubi sub ubi
hahaha, idreamof genie; herkenbaar. Ik had een favo huis op het oog en twijfelde tussen 2 verkoop makelaars voor de verkoop van ons huis. Het huis wat wij op het oog hadden was van 1 van hun.

Dus de ander gekozen. Komt de makelaar met een identiek huis op de proppen! Ok, 2 nummers verder.. (en wel met schuifseperatie vd ensuite en een stuk goedkoper).

Het goede idee om de makelaars gescheiden te houden is hier dus mislukt!@
Nog ontwikkelingen?

hier na een positieve bezichtiging weer stil....zucht
Hier ook stil....gisteren de kijkster gebeld die erg geintreseerd is, maar ze kwam erachter dat huis toch te duur voor haar is...

Helaas,

we worden wel redelijk bekeken op funda.

Ik heb wel de hoop dat het dit jaar nog gaat lukken. Het is echt een goede tijd m wat te kopen aangezien de rente erg laag staat. Dat geeft toch hoop!
Elize, ik denk dat de markt nu wel weer een beetje aantrekt. Hoop voor je dat er snel een koper komt....
Elize, wat jammer zeg. was zo'n mooie kans geweest!

Ik heb helemaal geen goed gevoel dat het dit jaar nog gaat lukken. Normaal ben ik geen negatief persoon, maar ik heb er echt een slecht gevoel over.
Hier een kijker gehad die nu aan het proberen is om de benodigde papieren rond te krijgen. Als hij zeker weet dat hij voldoende hypotheek kan krijgen gaat hij bieden. En dat weten we omdat ons verkopend makelaar ook zijn hypotheekadviseur is.

Nou ja, het kan nog alle kanten uit gaan, we wachten nog even af.

Wij zijn nu aan het bedenken wat handig is voor de aankoop. We hebben een huis op het oog waar veel werk aan moet worden gedaan. Een aankoopmakelaar is dan wel handig. Maar is het dan handig om onze verkopend makelaar hiervoor in te schakelen? Misschien wordt hij, met het oog op nog een klus, wel nog beter in het verkopen van ons huidige huis. Of is juist een andere makelaar handig? En is het slim om bijv een vbo makelaar te zoeken voor de aankoop als de verkopend makelaar nvm is? We hebben namelijk het idee dat er aardig wat vriendjes (en vijanden) in het wereldje zitten.
Thistle, ik zou een aankoopmakelaar zoeken waar jij/jullie je prettig bij voelt.(voelen).
nou ben nu ook opeens minder positief.....ons mooie huis wat we op het oog hadden is verkocht.

Was eigenlijk het enige huis wat we echt leuk vonden.

Wij hebben het probleem dat we verliefd zijn op een wijk en daar staan amper huizen te koop in onze prijsklasse. Wel goedkoper of juist weer een stuk duurder.

Er staat nog 1 huis te koop wat de moeite waard is maar daar moet heel veel geklust worden en ik heb het idee dat er weinig zon staat in de tuin.

Heb nu opeens minder haast om mn appartement te verkopen..
Oh, Elize, dat is een tegenvaller..
Elize, balen zeg!

Het enige positieve is dat je nu niet met spoed op een koper zit te wachten, maar rustig kunt afwachten.
ja daarom....
Elize, wil je nu nog wel verkopen of was dit echt hét huis voor jullie?

Was dit huis de reden dat jullie je eigen huis in de verkoop hebben gedaan?
Toen wij ons huis te koop hadden gezet stonden er meerdere opties te koop.

Nu nog maar 1 maar waarbij we behoorlijk wat twijfels hebben dus.

Ben nu minder gedreven om ons huis te verkopen maar als er een geintresseerde is, is dat natuurlijk prima en moeten we tussendoor huren. Maar dan wel voor de vraagprijs.

Wel heel erg balen hoor!!
Elize, ik heb 2 fantastische woningen voorbij zien gaan..

Die 2 staan nog steeds in mijn funda lijstje. Desondanks denk ik dat het huis wat we nu gekocht hebben de beste is!

Wie weet wat er allemaal nog gaat komen? Enne wij hadden bij ontbindende voorwaarden ook een termijn van verkoop binnen... maanden kunnen laten opnemen.

Leef mee.
Thanx Marjolein,

we wachten maar af, hoop dat er binnenkort een gaaf huis te koop komt te staan, het liefst iets onder ons budget.

De kans is dan wel aanwezig dat we het dan gaan kopen en ons appartement met 10:000 verlagen.

Gelukkig hebben we aardig wat spaargeld om dat te kunnen doen.
Hier nieuws!! Nadat we vandaag (een week later) nog niets hadden gehoord op ons eindbod, hebben we gebeld. We hoorden dat de bank ons bod heeft geaccepteerd!!!!!!! Maar helemaal geaccepteerd is het nog niet want nu moet de verkoper en zijn advocaat het nog accepteren.... Nog even spannend dus maar ik denk dat hij niet meer veel heeft te zeggen eigenlijk...ze moeten nu kijken of de verkoper het financieel geregeld krijgt. Krijgen deze week iets te horen. Maar ben wel al voorzichtig heel blij hahaha!

Deze week ook afspraak over onze hypotheek ben nu alles aan het uitzoeken wat het voordeligst is enzo... pff lastig hoor!!
Sunny, gefeliciteerd!

Is het trouwens een verplichte verkoop? Snap het bankakkoord niet..
De verkopers hebben schijnbaar heel veel schulden waardoor de bank het heeft overgenomen... Nu moet de advocaat van de verkopers dus het bod nog goedkeuren omdat de verkopers hun schulden gefinancierd moeten krijgen. Daar moeten we dus nog op wachten... Dus nog even voorzichtige blijdschap :-)
Duidelijk dat de eerste mega hobbel genomen is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven