Gezondheid alle pijlers

Help buikgriep !!!

08-07-2013 15:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
1,5 maand geleden kreeg ik inneens last van hevige buikgriep.

Zoiezo ben ik nogal vatbaar voor griepjes enzo. maar zo erg en in die tijd van het jaar was nieuw voor mij. Ik heb maarliefst 2 weken met een emmer op mijn schoot op de wc gezeten het stroomde er aan beide kanten letterlijk uit :$ en vrijdag dus weer vreselijk ik was aant werk ik ben kapster en ineens uit het niets zo misselijk en het gevoel over te moeten geven ik rende snel naar het toilettenhok haalde ik nog net maar de wcpot niet meer hellaas. Zit nou tegen afraden van de dokter in aan de antibraakmiddelen en diarreeremmers optimaal werkt het niet maar door ziekte bij ons op het werk hebben meer er last van en de vakantie natuurlijk veel uitval dus ik kan niet anders. Dus morgen met gigantische hoofdpijn buikpijn en misselijkheid maar weer aan de slag :$

Meer mensen die last hebben van buikgriep ???? En mij mogelijk kunnen helpen want ik ben er klaar mee!
Tegen afraden van de huisarts.... Ben je inmiddels na 2 weken diarree en overgeven niet uitgedroogd?

Ga terug naar de huisarts.
quote:Louba schreef op 08 juli 2013 @ 15:50:

Tegen afraden van de huisarts.... Ben je inmiddels na 2 weken diarree en overgeven niet uitgedroogd?

Ga terug naar de huisarts.Dat was toen ik anderhalve maand geleden buikgriep had en ben er dus net een maand vanaf krijg ik het weer heb er nu pas 4 dagen last van gelukkig.
En in hoeverre volg je ons advies wel op, terwijl je deskundig advies negeert?
Enig idee hoeveel mensen je besmet op deze manier? Ziek is ziek. Je komt met ontzettend veel mensen in aanraking. Bespaar je cliënten en collega's alsjeblieft.

En diarree remmers zijn een slecht idee. Het neemt namelijk de oorzaak van je klachten niet weg, maar stopt de darmwerking, waardoor de diarree in je darmen blijft zitten en ziekteverwekkers dus ook blijven zitten.
owkee... ja daar hebben jullie wel gelijk in dankjewel en verder nog advies hoe ik snel beter wordt en mogelijk een volgende besmetting kan voorkomen want voel me zo beroerd :$
Ga terug naar de huisarts!

En stop met diarreeremmers, anders ben je nog veel langer ziek.

En als laatste: meld je ziek voordat al je klanten aan de schijterij gaan. Ik vind het best aso dat je nog aan het werk bent.
Uitzieken en dus thuisblijven zou mijn enige advies zijn. Anderen niet meer besmetten.
Je doet er niets aan. Genoeg groenten en fruit eten is het enige wat je kunt doen voor jezelf om weerstand op te bouwen.
Dankje,

Heb me net ziek gemeld en de huisarts gebeld gestopt met de diarreeremers en antibraakmiddelen was zijn atvies en over 2 dagen als het dan nog niet over is moet ik komen
Blijf veel drinken. 2 liter per dag minstens. Thee en water. En probeer vast voedsel te eten en binnen te houden. Beterschap!
5 en een half uur geleden loperamide ingenomen net ontzettend aan de diarree bijna een kwartier op de wc gezeten vreselijk!
Dankje Louba, Ik zal het proberen! xx
Gezoute chips en niet al te koude cola, deze tip eens van een arts gekregen en het hielp ons van de diaree en kotsmisselijk zijn af.
En is als vanzelfsprekend heel goed de wc en deurklinken schoon houden. Anders besmet je je zo weer.
Groene thee, werkt stoppend.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Bij mij helpt meestal het best even niets meer eten en drinken. Daarbij dan wel in bed liggen. Ik probeerde met buikgriep namelijk steeds te drinken en dat kwam er meteen weer uit. Maag was gewoon te erg van streek om iets binnen te kunnen houden. Na een halve dag/paar uur weer begonnen met hele kleine slokjes per keer, als dat er in blijft weer een slokje enz. Dan misschien wat thee of bouillon enz. Heel voorzichtig opbouwen dus. Alleen moet je natuurlijk wel voorzichtig zijn met niets drinken nu. Heeft de huisarts daar niets over gezegd?Maar dit is wat bij mij goed werkte.

Overigens hoort een buikgriep bij mijn weten niet zo lang te duren. Ben geen arts ofzo, maar weet je zeker dat er niet iets anders aan de hand is? Vind dit best zorgelijk klinken hoor!
Kan helaas echt niks binnen houden probeer wel te drinken ben nu net een kwartiertje vrij van al het overgeven en de diarree maar het is HELL!!!
Buikgriep is ontzettend besmettelijk zeker het Norovirus. Ik vind het dan ook niet verantwoord als jij zou gaan werken morgen. Niet voor jezelf omdat je gaan te ziek en te zwak bent, en ook niet voor de klanten die je kan besmetten,.
Ik heb een x het Noro virus gehad . Kwam ook beide kanten er spuitend (sorry) uit. Hield nog geen slokje water binnen.. maar dit duurde 3 dgn. en toen ging het echt beter, wel nog lang last van maagpijn gehad. Jij hebt het echt heel erg lang. Als je alles uitkotst en zo erg diarree hebt zal je eigenlijk al uitgedroogd moeten zijn. Pak eens een velletje van je arm bijv. met duim en wijsvinger vast, en trek dit omhoog, springt het gelijk terug je vel?
ik heb nu pas vanaf vrijdag maar vorige keer was heel erg heb ik ook in het ziekenhuis gelegen hoop dat het dit keer niet zo'n vaart loopt...
Hoe komt het in je op om met buikgriep te gaan werken? Als ik aangestoken zou worden door mijn kapster die besluit met deze ontzettend besmettelijke ziekte aan mijn haren te gaan zitten friemelen, zou ik op zijn zachtst gezegd not amused zijn. Als ik het zou merken, loop ik direct de zaak uit en zie je mij nooit meer terug. Gelukkig ben je tot inkeer gekomen. Beterschap en ga pas weer aan het werk op het moment dat je echt helemaal beter bent.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Hey,

Ja bedankt gaat gelukkig al wat beter niet meer hoeven overgeven nog wel diarree en de misselijkheid hoofdpijn en buikpijn is wat afgezwakt en mijn vriend is thuis van zijn werk en vertroeteld me lekker dus nu maar hopen dat ik snel beter ben :D
.
Nop. maarja als het helpt mijn buikgriep sneller over te laten gaan zit nu wel weer met p.c op de wc omdat het eruit spuit maar hoofdpijn is over en misselijkheid in lichte vlagen dus ik denk dat ik morgen of overmorgen wel weer helemaal boven jan ben buik nog wel wat van streek maar ach dat zal niet zo besmettelijk meer zijn denk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven