Wat eet je op dit moment? Deel 6!

02-07-2013 19:47 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met alweer het zesde deel van "Wat eet je op dit moment" hebben we weer een nieuw thuis gevonden waarin we gezamenlijk kunnen aanschuiven aan de keukentafel voor een kopje koffie, thee, een wijntje, bar le duc (BlD), of welk drankje je ook maar wil.

Uiteraard hoort daar ook iets lekkers bij. Neem bijvoorbeeld de rocky road of het schoonvadermenu van Chocomuffin, de bladerdeeghapjes van Leentje of de selecties van lekkernijen van Lotte: voor ieder is er wat wils en iedereen mag wat meenemen.

Uiteraard zijn nieuwkomers altijd welkom om aan te schuiven, iets lekkers mee te nemen en mee te kletsen. De deur staat altijd open! Schroom niet om je verhaal met ons te delen

Proost en eet smakelijk in alweer het zesde deel!

Succes straks, vleugeltjes.
Succes vleugeltjes! Gaat goedkomen hoor

Choco lekkere combi geen idee trouwens over opsturen. Ik gok dat het gewoon binnen blijft en in een bus voor pakketjes, dus dat het niet super erg wordt blootgesteld aan warmte, maar misschien dat anderen hier beter zicht op hebben.

Siep, wat leuk dat je hier af en toe leest en ook wat aan de tips hebt, dat is altijd mooi meegenomen Ik vind Rocky Road echt een tussendoortje voor bij de thee. Echt comfort food Ik hou zelf van warme combinaties met ijs vandaar.

Twisted, hoe is het met jouw deadline?

Lievte, jij ook al bezigheden gevonden? Sorry dat ik zo spam, maar als je je echt verveelt is Pinterest zo'n uitkomst haha.

Ik eet nu een noot/rozijn twister van de AH. Hij is een beetje groot, maar kan ik wel lekker lang op teren straks Daarnaast een beetje meloen. Ik ga wat lichter en later lunchen straks.
@ Lotte: dat is echt toevallig, precies die reepjes chocolade had ik laatst ook gekocht voor vriendlief ( zelf houd ik niet zo van wit ). Hij heeft ze deze week opengemaakt en vindt ze heerlijk. Volgens mij heb je die in verschillende varianten toch?

@ Choco: hmm ik weet niet of die chocolade wel heel aan gaat komen haha. Woensdag wordt het iets minder warm dus misschien kun je het dan opsturen.

@ Elastiekje: wat fijn dat je scriptie klaar is. Heb je nu ook vakantie of moet je werken?
Boemie, ik werk vier dagen in de week, maar het voelt eigenlijk best wel als vakantie hebben haha! Want normaal gesproken moest ik elke avond nog bezig en in het weekend en nu kan ik heerlijk na 17:00 met de benen omhoog op de bank
Stiek, mijn deadline is over een week! Nog even knallen dus. Vanaf nu tot een uur of 17:00 aan mijn opdracht en daarna mag ik weer leuke dingen doen van mezelf. Vanavond naar de film met een vriendinnetje. Zin in!

Choco, ik zou ook heel even wachten met RR opsturen. Tenzij het gesmolten ook heel lekker is

OT: ik heb idd bijna niks meer in huis, dus ben eitjes aan het koken om eiersalade te maken. Gelukkig heb ik nog mayo, peper en zout
I am surrounded by morons
Succes Twisted!! Leuke dingen moet je ook zeker tussendoor plannen om het vol te houden.

Ik heb net geluncht met een boterham pindakaas, ronde meergranen cracker met een 1/2 puntje la vache qui rit en wat meloen. Kan er volgens mij wel een middag op teren na die noot/rozijn stengel
Watermeloen!
Gefeliciteerd Stiekje! Na al het harde werk ben je eindelijk klaar, fijn!

Goed dat je naast het werken iets gezelligs gaat doen Twisted, het lijkt me dat het dan beter vol te houden is.

Haha, pinterest is al tijden mijn grote vriend. Maar eigenlijk is het probleem niet dat ik niks te doen heb, want ik plan al mijn dagen vol met sporten, afspreken en werken. Dit doe ik omdat ik bezig MOET zijn van mezelf. Anders voel ik me nog somberder dan ik soms al ben. Ik kan niet stilzitten..

Vanmorgen krachttraining gedaan en net geluncht met twee stevige spelt boterhammen met kipfilet en pindakaas. Twijfel of het verstandig is om nog iets te nemen.
Net gelunched met 2 zuurdesem zonnepitboterhammen, één met avocadoprut (geprakte avocado met peper, zout, knoflook en mayo), tomaat en komkommer en één met jonge kaas, plak mueslibonkie met appelstroop, glas perensap, kop citroenthee.

@ Vleugeltjes, hopelijk is je tandartsbehandeling nu achter de rug en is het een beetje meegevallen.
Nog even één creatie showen en daarna maak ik een album aan en zet dan voortaan daar alle foto's in.

Geen pot, maar een puntzak Rocky Road!

Ik heb de puntzakken aan de binnenkant gelamineerd zodat de chocola niet gaat afgeven op het papier. Om de puntzak komt nog een doorzichtig cellofaanpapier zodat de brokken er niet uitvallen.

Enne....wie trek heeft, neem gerust een brok!

Dames, bedankt voor jullie reacties! Ik ga het erop wagen hoor, bolletje ijs met een stukje RR. Kan niet veel mis aan zijn en anders weet ik dat voor de volgende keer

PS Ooooh, chocomuffin, die puntzak.... Goddelijk lekker ziet ie eruit!
IK WIL ZO'N PUNTZAK EN WEL NU!!!!!
Hoop dat de behandeling meeviel, vleugeltjes.
Hoe is het gegaan Vleugeltjes?

Ik eet nu een stuk appelcake samen met een vriendin.
Jam Choco! Hoeveel Rocky Road heb je al wel niet gemaakt hahaha.

Ik heb vanavond niet zo heel culinair gegeten Aardappels uit de oven met spinazie en een te hard gebakken speklapje haha. Bij mij moet al het vet zijn uitgebakken Als toetje een mini solero ijsje.

Verder een paar slokjes Amstel Radler gehad (lekker!) terwijl ik heerlijk in een stoel in het zonnetje zat vanmiddag na het thuiskomen. De rust, heerlijk Straks nog even wandelen en later vanavond naar de bios.
Vanavond tagliatelle gegeten met gerookte zalm en witlof in een witte wijn roomsaus met dille. Als toetje een waterijsje van Hero: Bevroren fruit op een stokje, sinaasappel smaak.

@Choco, wat leuk, die puntzakken met RR! Je bent wel creatief bezig zeg! En ik pak alvast een stuk voor bij de koffie

@Elastiek, veel plezier bij de film vanavond!

@Twisted, succes met knallen deze week!

@Vleugeltjes, hoe is het gegaan?

Zometeen sporten, dat wordt lekker zweten denk ik..
Net pannenkoeken gegeten met ontbijtspek, naturel en appel-kaneel en appelstroop en poedersuiker. Straks als toetje een roomijswafel.

@ Elastiekje, voor mij moet een speklapje krokant maar wel nog wel een beetje sappig zijn.

Wat ook ontzettend lekker is, maar wel erg slecht is het vet dat na het bakken in de pan zit bewaren en dat de volgende dag opwarmen en daar een boterham in dopen (helemaal kopje onder) en dan opeten. Ik kreeg dat als kind vaak bij mijn opa en oma. Dat was nog in de tijd dat niemand nog gehoord had van cholesterol etc, ha ha.

Helaas zijn dit mijn laatste brokken, dus als het op is, ga ik weer nieuwe maken. Ga dan ook een beetje experimenteren met verschillende ingrediënten en of het lukt om RR op een stokje te maken of in een cupcake vormpje.
Pfff, eindelijk tijd om even bij te lezen en heel kort te reageren!

OT: een glaasje rode wijn en vast een paar sliertjes noodle-voor-in-de-salade.

Choco, heel veel plezier en succes met operatie RR! Wat ziet dat er allemaal leuk uit, zowel pot als puntzak :-).

Thee, ik heb bewondering voor je dat je je hele verhaal hebt durven neerzetten. Hele diepe pet af voor je strijd!

Lotte, wat ben je goed bezig, die pet geldt ook voor jou.

Allemaal: hele dikke . Ik race weer verder, maar binnenkort kom ik uitgebreider terug!
quote:chocomuffin73 schreef op 08 juli 2013 @ 19:22:

Wat ook ontzettend lekker is, maar wel erg slecht is het vet dat na het bakken in de pan zit bewaren en dat de volgende dag opwarmen en daar een boterham in dopen (helemaal kopje onder) en dan opeten.Choco, wil je dit soort dingen noooooit meer zeggen??!! Het is ongeveer het lekkerste en het slechtste wat er is, en bovendien gruwelt echtgenoot van (de lucht van) spek. Maar oh, wat lekker!
Gezellige middag en avond gehad met een vriendin, nu nog een heerlijk waterijsje en een sigaret.
Wij eten hele kip uit de oven met een salade van geroosterde nieuwe aardappels, geroosterde mini punt paprika's, sla, balsilicum en een balsamico dressing. Lekker met een glas wijn op het dakterras! De prime rib ligt al in de chimichurri marinade voor morgen op de BBQ .

Elastiekje, wat fijn datje scriptie is ingeleverd! Nu lekker genieten van je welverdiende beentjes omhoog na werk.

Wij zijn vandaag naar London Tower geweest en hebben de kroonjuwelen gezien was erg leuk.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Moussaka gegeten en nu een ietwat uitgebreide selectie van chocolade: puur, puur met zeezout en amandelen en melk met hazelnoten. Van alles wat.
Een kop citroenthee met een stuk appel kruimel vlaai.

@ Sri, ik voel me soms wel een beetje een culinaire barbaar dat ik dit soort dingen lekker vind, maar ik ben dus niet de enige, ha ha!

@ Lievte, lukt het al om een beetje te ontspannen?
Even een vraagje: ik ben al een tijdje op zoek naar Heinz culinair ketchup knoflook, maar de 2 AH's waar ik vaak kom hebben het niet. Iemand enig idee?

Vanochtend vroeg in het bos hardgelopen, de temperatuur was nog lekker. Daarna ontbeten met een banaan, havermoutpap met volle melk, Elstar appel, walnoten, rietsuikermelasse en kaneel en een cappuccino.

Twisted, ik zal vandaag voor je kijken of ze het bij de supermarkten hier in de buurt hebben (o.a. Jumbo).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven