Motorpak aanschaffen?
dinsdag 9 juli 2013 om 01:19
Mijn vriend heeft een motor, af en toe rij ik weleens een middagje bij hem achterop mee, een helm heb ik wel maar geen motorpak, hij begint er de laatste weken steeds meer op aan te dringen dat ik eens een motorpak moet gaan aanschaffen, echter vind ik dat toch wel een vrij grote uitgave voor slechts een paar ritjes per jaar. Bovendien weet ik niet of onze relatie over een halfjaar wellicht alweer ten einde is, wat moet ik dan nog met dat motorpak?
Wat zouden jullie in mijn situatie doen, wel of niet een motorpak aanschaffen?
Wat zouden jullie in mijn situatie doen, wel of niet een motorpak aanschaffen?
dinsdag 9 juli 2013 om 01:52
dinsdag 9 juli 2013 om 02:51
Huren! Heb zelf vaker een pak gehuurd, was 18 euro kwijt voor een hele dag. Daar had ik een jas, broek en handschoenen voor! Je betaald wel een flinke borg, maar die krijg je terug.. Wil best een link plaatsen, ware het niet dat dat niet toegestaan is..
btw, hier kon je kleding huren zonder ook meteen een motor te hoeven huren. Enne idd niet zonder kleding op de motor! Ben je nou helemaal GEK?!
dinsdag 9 juli 2013 om 07:04
Je bent een idioot als je zonder pak achterop stapt!!
Als er wat gebeurt dan kunnen ze je van het asfalt schrapen!
Ik had mijn eerste pak van marktplaats, 25,- voor een ietwat te grote broek en 50,- voor een degelijke jas. Laarzen nieuw en een helm voor 140,- in de aanbieding. En een helm koop je nooit 2e hands want dan weet je niet of hij een keer gestuiterd heeft!
En anders huur je wat, maar zonder pak rijden is echt bezopen!
Als er wat gebeurt dan kunnen ze je van het asfalt schrapen!
Ik had mijn eerste pak van marktplaats, 25,- voor een ietwat te grote broek en 50,- voor een degelijke jas. Laarzen nieuw en een helm voor 140,- in de aanbieding. En een helm koop je nooit 2e hands want dan weet je niet of hij een keer gestuiterd heeft!
En anders huur je wat, maar zonder pak rijden is echt bezopen!
dinsdag 9 juli 2013 om 07:24
@missmomroe: een motorpak is niet verplicht, alleen de helm.
Mijn vriend rijdt ook motor en no way dat wij zonder pak gaan rijden. Kijk, als je met 120 op de snelweg gelanceerd wordt tegen de vangrail zal het wellicht niet zo veel uitmaken (ik vrees dat dan ook het pak mij niet meer helpt) maar op overige wegen wil ik echt niet dat ze mijn huid van de weg af kunnen schrapen. Daar is het te kostbaar voor en gewoon te makkelijk te voorkomen.
Hou voorlopig marktplaats gewoon even bij. Ik heb destijds voor 50 euro een compleet zomer- en winterpak kunnen kopen in mijn maat.
Mijn vriend rijdt ook motor en no way dat wij zonder pak gaan rijden. Kijk, als je met 120 op de snelweg gelanceerd wordt tegen de vangrail zal het wellicht niet zo veel uitmaken (ik vrees dat dan ook het pak mij niet meer helpt) maar op overige wegen wil ik echt niet dat ze mijn huid van de weg af kunnen schrapen. Daar is het te kostbaar voor en gewoon te makkelijk te voorkomen.
Hou voorlopig marktplaats gewoon even bij. Ik heb destijds voor 50 euro een compleet zomer- en winterpak kunnen kopen in mijn maat.
dinsdag 9 juli 2013 om 07:39
Laat je vriend maar 'n pak voor je kopen als ie wil dat jij bij hem achterop gaat.
Een vriendin van mij had ook 'n motorrijdende vriend en hij heeft 'n pak voor haar gekocht. Inmiddels is het uit en heeft zij dat pak van ca. 1000 euro nauwelijks gebruikt in de kast hangen. Dus nooit zelf zo'n grote uitgave doen als je niet zelf van plan bent door te gaan met motorrijden als je relatie voorbij is.
Een vriendin van mij had ook 'n motorrijdende vriend en hij heeft 'n pak voor haar gekocht. Inmiddels is het uit en heeft zij dat pak van ca. 1000 euro nauwelijks gebruikt in de kast hangen. Dus nooit zelf zo'n grote uitgave doen als je niet zelf van plan bent door te gaan met motorrijden als je relatie voorbij is.
dinsdag 9 juli 2013 om 08:00
dinsdag 9 juli 2013 om 08:03
dinsdag 9 juli 2013 om 08:25
Ik heb hier bijna zin om plaatjes te plakken van mensen die geen pak droegen terwijl ze van de motor af zijn geschoven. Hopelijk leer je het dan. Zonder pak achterop een motor klimmen is levensgevaarlijk! Begrijp ook niet dat jou vriend jou zo achterop laat stappen. Bij mij kwam je never nooit niet achterop te zitten zonder de juiste kleding aan.
dinsdag 9 juli 2013 om 08:56
quote:bootje_op_de_golven schreef op 09 juli 2013 @ 08:34:
Koop een tweedehands pak! Of niet meer achterop gaan zitten, je vriend heeft groot gelijk dat hij aandringt. Als je valt eindig je als carpaccio.Maar waarom zou TO zich die kosten op de nek halen terwijl het zijn hobby is? Als hij wil dat TO mee gaat, schaft hij maar 'n pak en helm voor haar aan.
Koop een tweedehands pak! Of niet meer achterop gaan zitten, je vriend heeft groot gelijk dat hij aandringt. Als je valt eindig je als carpaccio.Maar waarom zou TO zich die kosten op de nek halen terwijl het zijn hobby is? Als hij wil dat TO mee gaat, schaft hij maar 'n pak en helm voor haar aan.
dinsdag 9 juli 2013 om 09:12
Ik heb het wel gedaan! Mijn vriend had een motor en ik wilde wel eens mee achterop, dus ik heb een complete outfit gekocht (broek, laarzen, jas, helm, handschoenen) Helaas heb ik het maar 2 of 3x gebruikt, want toen werd ik zwanger. Inmiddels is de motor verkocht en ga ik mijn motorkleding op MP verkopen.
dinsdag 9 juli 2013 om 09:13
quote:elninjoo schreef op 09 juli 2013 @ 08:56:
[...]
Maar waarom zou TO zich die kosten op de nek halen terwijl het zijn hobby is? Als hij wil dat TO mee gaat, schaft hij maar 'n pak en helm voor haar aan.Ik neem aan dat ze zelf graag achterop wil, anders doe je dat toch niet? Ik zie dus niet in waarom hij dat pak moet betalen.
[...]
Maar waarom zou TO zich die kosten op de nek halen terwijl het zijn hobby is? Als hij wil dat TO mee gaat, schaft hij maar 'n pak en helm voor haar aan.Ik neem aan dat ze zelf graag achterop wil, anders doe je dat toch niet? Ik zie dus niet in waarom hij dat pak moet betalen.