Amitriptyline, bijwerking gewichts toename.
dinsdag 9 juli 2013 om 12:36
Zijn er hier mensen die dit gebruiken, voor zowel chronische pijn en.of depressies, die veel of niks zijn aangekomen?
Ik gebruik al jaren fluoxetine (prozac) en ben daarvan niks aangekomen.
Een hele opluchting na seroxat waarvan ik 30 kilo in 6 maanden was aangekomen.
Ik ben nu dus heel erg bang om aan te komen. Ik mag het niet gebruiken met fluoxetine en moet dus kiezen.
Ervaringen en tips?
Ik gebruik al jaren fluoxetine (prozac) en ben daarvan niks aangekomen.
Een hele opluchting na seroxat waarvan ik 30 kilo in 6 maanden was aangekomen.
Ik ben nu dus heel erg bang om aan te komen. Ik mag het niet gebruiken met fluoxetine en moet dus kiezen.
Ervaringen en tips?
dinsdag 9 juli 2013 om 15:33
ik had een hele lage dosering tegen chronische pijn, hielp goed. Ik kwam er niet van aan in gewicht.Ik sliep er heel goed van .
Wel was ervanaf komen ondanks de volgens mijn arts homeopatische dosering lastig. Echt hele enge dromen had ik, badend in het zweet werd ik wakker.
Maar het heeft me een tijd heel goed geholpen, dat was.
Wel was ervanaf komen ondanks de volgens mijn arts homeopatische dosering lastig. Echt hele enge dromen had ik, badend in het zweet werd ik wakker.
Maar het heeft me een tijd heel goed geholpen, dat was.
dinsdag 9 juli 2013 om 16:14
Wat is eigenlijk laag? Ik slik ook 10 mg tegen chronische pijn, volgens mij krijg je wel iets meer eetlust, maar dat heb ik altijd wel ( zucht). Overigens heb ik ook paroxetine voorheen gebruikt maar ben daar een paar kilo van gegroeid. 30 lijkt me erg veel.
Schijnt ook voor de dokters niet altijd makkelijk te zijn, om te bepalen of je nu door de medicijnen groeit of door de eetlust.
Schijnt ook voor de dokters niet altijd makkelijk te zijn, om te bepalen of je nu door de medicijnen groeit of door de eetlust.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
dinsdag 9 juli 2013 om 18:23
dinsdag 9 juli 2013 om 19:02
Ik ben best angstig om eerlijk te zijn. Ik heb al overgewicht en val niks meer af (ben 45 kilo afgevallen)
Ik heb slechte ervaringen met andere medicijnen en nu lees ik ook nog dat je een slecht gebit kan krijgen (door droge mond) en andere bijwerkingen die misschien erger zijn dan pijn.
Ik leef a 12 jaar met chronische pijn en weet gewoon niet wat ik moet doen.
Bijwerkingen op de koop toe nemen of pijn houden.
Ik heb slechte ervaringen met andere medicijnen en nu lees ik ook nog dat je een slecht gebit kan krijgen (door droge mond) en andere bijwerkingen die misschien erger zijn dan pijn.
Ik leef a 12 jaar met chronische pijn en weet gewoon niet wat ik moet doen.
Bijwerkingen op de koop toe nemen of pijn houden.
dinsdag 9 juli 2013 om 19:51
Scamp, je kunt het toch gewoon proberen? Leven met pijn is ook niks, dus veel heb je niet te verliezen. Mocht het echt niet bevallen dan stop je er gewoon weer mee.
Weet je wat het is met bijsluiters: ze moeten alles erin zetten wat er ooit evt. zou kunnen gebeuren. Maar de kans dat je een ernstige bijwerking krijgt is zo ontzettend klein.
Ben je al ooit eens op een pijnpoli geweest? Zij kunnen ook heel veel betekenen op het gebied van chronische pijn.
(wat knap trouwens dat je zoveel bent afgevallen!!!)
Weet je wat het is met bijsluiters: ze moeten alles erin zetten wat er ooit evt. zou kunnen gebeuren. Maar de kans dat je een ernstige bijwerking krijgt is zo ontzettend klein.
Ben je al ooit eens op een pijnpoli geweest? Zij kunnen ook heel veel betekenen op het gebied van chronische pijn.
(wat knap trouwens dat je zoveel bent afgevallen!!!)
dinsdag 9 juli 2013 om 19:58
Scamp, wat ik heb gedaan is het voor een paar maanden geslikt en toen weer gestopt. Ik had het genomen om terug beter te kunnen slapen want ik zat in die vicieuze cirkel van hyper alert zijn op mijn somatische sensaties waardoor ik niet kon slapen en door het slaapgebrek ging de pijn alleen maar erger worden. Het nemen van die medicatie heeft me hierbij wel geholpen om een reset te doen.
Ik zit nu met AB die mijn tanden kunnen verkleuren en ben er ook echt niet blij mee omdat ik zoveel gedoe heb gehad met mijn gebit, ik snap jouw angsten wel
Ik zit nu met AB die mijn tanden kunnen verkleuren en ben er ook echt niet blij mee omdat ik zoveel gedoe heb gehad met mijn gebit, ik snap jouw angsten wel
dinsdag 9 juli 2013 om 20:14
Ik ga morgen mijn arts bellen en het overleggen. Ze is heel lief en begripvol en verteld ook gewoon de waarheid als je er om vraagt.
Ik wil op haar vertrouwen maar het is zo moeilijk.
Ik had een prachtig en sterk gebit. Na de eerste AD had ik heel veel gaatjes en is mijn prachtige gebit gewoon heel zwak geworden.
Maar buiten dat kan ik het niet aan om aan te komen want een van mijn problemen is lichaamshaat.
Heb zo ontzettend veel moiet met op gewicht blijven omdat ik ook niet kan sporten door lichamelijke ziekte.
He bah, ben het even allemaal beu!
Ik wil die keus helemaal niet maken.
Ik wil op haar vertrouwen maar het is zo moeilijk.
Ik had een prachtig en sterk gebit. Na de eerste AD had ik heel veel gaatjes en is mijn prachtige gebit gewoon heel zwak geworden.
Maar buiten dat kan ik het niet aan om aan te komen want een van mijn problemen is lichaamshaat.
Heb zo ontzettend veel moiet met op gewicht blijven omdat ik ook niet kan sporten door lichamelijke ziekte.
He bah, ben het even allemaal beu!
Ik wil die keus helemaal niet maken.
dinsdag 9 juli 2013 om 20:48
Ik heb sinds januari Amitriptyline, lage dosering tegen zenuwpijn. Helpt helemaal niks. Heb wel een hele vieze smaak in mijn mond en meer eetlust, maar ik slik meer pillen en heb nog spuiten erbij (gehad, net gestopt). Ik ben 20 kilo afgevallen en ben heel bang om weer aan te komen, totnogtoe valt het mee, ik schommel ietsjes meer lijkt het.
Kan me i.i.g. jouw angst hiervoor goed voorstellen, zodra ik weer heel veel zou gaan aankomen gaat de Ami er weer uit. Ik let er wel op dat de voordelen de nadelen blijven overtreffen anders is het de moeite niet waard.
Kan me i.i.g. jouw angst hiervoor goed voorstellen, zodra ik weer heel veel zou gaan aankomen gaat de Ami er weer uit. Ik let er wel op dat de voordelen de nadelen blijven overtreffen anders is het de moeite niet waard.
Optimist tot in de kist!
dinsdag 9 juli 2013 om 20:54
Scamp mijn moeder gebruikt het al jaren. Is wel aangekomen maar is 74 jaar. Laat wel regelmatig je gebit controleren echt elk half jaar omdat je minder speeksel kan aanmaken. En je problemen kunt krijgen met je gebit. Meld het ook aan je tandarts dat dit medicijn gebruikt. Mijn moeder wist dit niet.
dinsdag 9 juli 2013 om 21:17
He getver, dus toch hetzelfde als seroxat met dat speeksel.. of uhm juist geen speeksel.
Olifantje, heb jouw verhaal gelezen. MS toch?
Ik wil het niet gebruiken. Ik heb op het moment veel angsten.
Ik was vanmorgen zo positief en blij dat ik eindelijk tabletten zou krijgen voor de pijn en ook nog AD er gratis bij. Maar als ik dit allemaal lees... pfff
Nou nee, ik denk dat het me zwaar gaat vallen.
Olifantje, heb jouw verhaal gelezen. MS toch?
Ik wil het niet gebruiken. Ik heb op het moment veel angsten.
Ik was vanmorgen zo positief en blij dat ik eindelijk tabletten zou krijgen voor de pijn en ook nog AD er gratis bij. Maar als ik dit allemaal lees... pfff
Nou nee, ik denk dat het me zwaar gaat vallen.
woensdag 10 juli 2013 om 00:59
Ja dat dus, een droge mond, en dus vieze, blegh, hele vieze smaak vooral 's nachts.
Bedankt Scamp, jij ook Ik snap heel goed hoe je je voelt met het dillema wel of niet innemen. Ik heb zo hard gewerkt om die 20 kilo kwijt te raken heb dat ook gelijk gezegd tegen de neuro dat ik hier bang voor ben, om weer aan te komen.
Bedankt Scamp, jij ook Ik snap heel goed hoe je je voelt met het dillema wel of niet innemen. Ik heb zo hard gewerkt om die 20 kilo kwijt te raken heb dat ook gelijk gezegd tegen de neuro dat ik hier bang voor ben, om weer aan te komen.
Optimist tot in de kist!