Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Bdm, gecondoleerd...

Neferisis, had jij nou laatst adresstickers besteld via facebook? Was dat via Namestickers Taiwan?

Nog steeds rustig qua kaarten. Een toeristisch kaartje naar Wit-Rusland op de bus gedaan, nadat een ander kaartje naar Wit-Rusland na 61 dagen was aangekomen.
Aaaargghh had ik een heel verhaal getypt.. En met een druk op de knop POEF alles was weg.. Tis een gave denk ik dan maar..

Heb de laatste tijd heel wat kaartjes ontvangen, op een dag zelfs 4 kaarten uit Duitsland. Mag ook weer heel wat versturen nu maar heb nog even niet de inspiratie. Komt wel weer! Ik heb mijn inspiratie nu voor hele andere dingen nodig haha, aangezien mijn date nu niet meer mijn date is;) Het gaat heel goed tussen ons en vanmiddag zie ik hem weer!! Jeej, kan niet wachten!! Word er zo blij van!! Verder ben ik veel aan het werk! Heel fijn als iedereen op vakantie gaat en ik lekker kan werken. Daarnaast nog veel sporten en ik val zelfs weer af!! He wat een goed gevoel! Verder heb ik na heel lang zoeken een super cool vest gescoord!! Ook al zon fijn momentje haha! Waar je toch al niet blij van kan worden!!

@BDM, gecondoleerd meid..

@Deerne, ik denk dat ik degene was die je bedoelt. Ik heb inderdaad via Namestickers Taiwan de naamstickers besteld! Ik wacht nu tot ze binnen komen, waarschijnlijk ergens eind deze maand.

@El_Spark, dat vooruitzicht klinkt goed, kaartjes schrijven op het balkon! Ik moet hier eerst alle spinnen verjagen voordat het balkon weer van mij is! En natuurlijk weer weer wachten op wat mooier weer!!

@Neferisis, hoe is het!! Lekker aan het genieten van de vakantie!!
Dag allemaal, na enkele tijd (ongeveer 2 jaar) toch maar weer eens mijn postcrossing account geactiveerd.

Ik mag 16 kaarten onderweg hebben maar heb tot nu toe nog maar 3 adressen aangevraagd

Ik zit alleen even met het volgende, vroegaaaah bestelde ik postzegels bij postzegelsmetkorting.nl maar ik zie dat de tarieven per 1 augustus weer eens omhoog gegooid worden? Welke zegels moet ik nu dan kopen? De huidige tarieven? Of zijn die na 1 augustus gewoon niet meer voldoende. En ik lees ook op post.nl dat de oude guldenzegels per 1 november ongeldig verklaard worden? Dus die hoef ik dan ook niet meer aan te schaffen of zie ik dat verkeerd. Vond het altijd zo leuk om die kaarten helemaal met guldenzegels te beplakken....
Bedankt voor de condolaties ( is dat het woord? ) ik ben sinds eergister weer thuis. Zou eigenlijk gister thuis komen maar vriend en ik hebben 1600 km op 1 dag gereden. 05.20 aangereden 22.15 thuis. Heb sinds gisteren galaxy tab 3!

Hoe is het hier?
heb gisteren mijn eerste kaartje ontvangen
Hallo allemaal, ik ben inmiddels weer enkele dagen thuis. De wasmachine draait nog steeds overuren en overal ligt zooi, maar door de jetlag wil het opruimen niet zo vlotten.

Ik hoefde slechts vier officials te registreren en van mijn vele verstuurde kaarten zijn er nog slechts zes onderweg. Wellicht heb ik in het weekend tijd om de draad op te pakken en kan ik nieuwe adressen aanvragen

@BlijDM > nog gecondoleerd. Hopelijk heeft deze trieste gebeurtenis niet een te zware stempel op de vakantie gedrukt.

@Deerne > ik heb nog nooit naamstickers besteld, maar de dame in kwestie heeft zich al gemeld.

@Tine > is love still in the air?

@Anoniem465 (er stond toch eerst echt iets anders) > leuk dat je weer meeschrijft. Nog steeds woonachtig in die mooie Brabantse stad?

Wat PMK betreft: ik heb net een bestelling geplaatst, voor 1 november komen die zegels echt wel op en de korting blijft de moeite waard.
Hallo allemaal,

Hopelijk genieten jullie allemaal van de zomer.

Hier gaat alles zo zijn gangetje. Een tijdje heb ik hier niet meer gepost, maar ik ben nog steeds met heel veel plezier bezig met postcrossing.

Vandaag heb ik nog wat Europostzegels ingeslagen voordat ze morgen duurder zijn, dan bewaar ik die alvast voor als in november de guldenzegels niet meer geldig zijn. Ik dacht er nog even over om een rol van 200 zakelijke postzegels met een 1 erop te kopen, maar dan moet je altijd bijplakken voor het buitenland, en het is een behoorlijke uitgave ineens. Nu heb ik Eurozegels voor Europa gekocht, en een aantal zegels voor Nederland en decemberzegels van vorig jaar, die zijn dan weer geldig voor buiten Europa. Maar gelukkig zijn nu de guldenpostzegels nog drie maanden geldig.

Voorlopig maak ik de guldenzegels die ik heb eerst op, en dan bestel ik nog een voorraadje bij Postzegels Met Korting of Carpe Diem.

Het zou leuk zijn als er straks oude eurozegels met echte waardeaanduidingen (dus geen 1 of 2 maar echte bedragen in Euros) goedkoop uit verzamelingen worden verkocht met korting.

Soms kom ik bij postcrossing grappige 'eisen' tegen. Laatst had ik iemand die het liefst bierviltjes als kaart ontving, en als dat niet lukte, een uitgeknipt karton van een voedselverpakking op briefkaartformaat. Echt apart. Trouwens wel aardig van die persoon dat hij schreef dat als je kaart al twintig dagen onderweg was, je hem gewoon moest mailen. Dan zou hij je kaartje gewoon registreren. Hij vond niet dat je zestig dagen hoeft te wachten om weer een kaartje te kunnen sturen.

Zelf mag ik momenteel twaalf kaartjes onderweg hebben. Nog steeds ben ik zo enthousiast dat ik vrijwel meteen een nieuw adres aanvraag als ik een hurray heb gekregen. Maar misschien ga ik later een keer per week adressen aanvragen en een maximum aantal kaartjes per maand sturen. Maar nu nog niet. Wel doe ik niet meer mee aan Round Robins en Tags, hooguit misschien af en toe een tea tag.
Hallo allemaal

Ik weet niet of ik actief mee wil blijven schrijven maar heb me gisteren aangemeld voor postcrossing en de eerste 5 kaarten zijn op de bus. 2x Rusland 1x Duitsland 1x Ukraine en 1x USA spannneeeenddd!!

Hoelang duurt het gemiddeld voor je iets ontvangt? ( hoezo ongeduldig )

Ik snap niet dat ik dat postcrossing niet eerder ontdekt heb. Zo leuk en nog goed voor mijn engels ook ;)
Hoi mow1986,

Leuk dat je bent begonnen met postcrossing en dat je eerste vijf kaartjes al onderweg zijn.

Hoelang het precies duurt voordat je iets ontvangt kan ik niet precies zeggen. Jouw adres wordt aan iemand anders vrijgegeven zodra er een kaartje van jou ergens wordt geregistreerd. Ik schat in dat jouw kaartje naar Duitsland het eerste aankomt, dan USA en dan Urkaine en Rusland. Als je eerste kaartje is aangekomen, ligt het er ook nog aan wie jouw adres krijgt. Is het iemand uit Nederland of Duitsland, dan krijg je vrij snel een kaartje. Maar het kan ook iemand uit China of Taiwan zijn, en dan duurt het wat langer.

Heb je bewust gekozen voor de optie om meerder kaarten naar hetzelfde land tegelijk onderweg te hebben? Ik zie dat je nu twee kaarten naar Rusland onderweg hebt, op je profiel kun je aangeven dat je maximaal een kaart naar hetzelfde land onderweg wilt hebben. Hetzelfde geld voor kaarten versturen en ontvangen binnen eigen land. Je kunt de optie kaarten ontvangen en versturen binnen Nederland uitzetten, als je liever geen kaarten uit eigen land wil.

Misschien weet je het al, maar tot 1 november kun je goedkoper kaarten versturen met guldenpostzegels. Bijvoorbeeld via postzegels met korting of Carpe Diem via Marktplaats. Zij leveren pakketjes met postzegels precies op waarde. Op Marktplaats zijn er nog veel meer aanbieders met guldenpostzegels, maar vaak moet je zelf je frankeerwaarde samenstellen.

Daarom bestel ik het liefst bij postzegels met korting of Carpe Diem, maar bestel nu niet te veel zodat je straks in november niet met overgebleven guldenpostzegels blijft zitten.

In ieder geval veel plezier met postcrossing en hopelijk ontvang jij snel je eerste kaartje!
Leuk Mow!

Hier al een tijdje niet geweest. Mijn excuses! Net 3 kaartjes aangevraagd: Spanje, Italie en USA. Nu even zoeken welk kaartje naar waar gaat. Wel leuk, Italië en Spanje nog nooit eerder gehad!

Inmiddels al 88 kaarten verzonden. Maar er staan er iets van 10 ofzo op expired. Zo stom :(.

Laatst een kaartje (Expired) naar Hongarije gestuurd (2e) bleek dat de 1e kaart een hele omweg had gemaakt en via Jakarta (!) in Hongarije was aangekomen. 2 kaart was er beduidend sneller (nl 10 dagen in plaats van de 86 dagen). Vrouw vond het super leuk om 2 kaartjes te ontvangen en vond de tweede kaart eigenlijk leuker dan de eerste :(
Ik kon vandaag dertien kaarten registreren! Er zat maar eentje bij die ik zozo vond, de rest was helemaal mijn smaak. Allemaal waren ze met interessante verhalen beschreven, alhoewel ik me nog moet storten op de vertaling van een Russische kaart. Ze heeft gelukkig een heel mooi en duidelijk handschrift, dus het overtypen in Google translate moet gaan lukken.

@Nepese > ik heb ook al een paar keer een verpakking in plaats van een kaart verzonden, maar eveneens theezakjes, servetten en gebruikte treinkaartjes als bijlagen.

@Mow1986 > welkom! Toepasselijke avatar.

Tussen mijn eerst verzonden kaart (naar Duitsland) en eerst ontvangen kaart (Finland) zaten dertien dagen. Misschien gaat het bij jou sneller of zul je juist meer geduld moeten hebben. Succes!

@Peacy > nog onlangs leuke kaarten ontvangen? Zaten daar ook nieuwe landen bij?

Het is nog veel te warm om mijn bed op te zoeken en morgen (straks) wordt het nog heter...
Bedankt voor jullie reacties zo snel al! Ik ga zeker eens even kijken of ik guldenpostzegels kan kopen ( niet te veel idd )

Ach en elke hobby kost geld zo denk ik maar weer.

Al zag ik dat diegene met de meeste kaarten al 11.000 kaarten heeft verstuurd dan is het toch een dure hobby denk ik.

Ik heb inmiddels de optie 2x naar het zelfde land sturen uitgezet. dus hopelijk krijg ik nu telkens verschillende landen. Naar Nederland vind ik niet erg. Dat lijkt me ook wel grappig! Er zijn behoorlijk wat plaatsen waar ik nog nooit geweest ben in Nederland. Ik bedoel hoog Groningen is vanaf mij ook ruim 300 km rijden dat is dan weer net zo ver als ergens in Duitsland of Belgie.
Hoi allemaal. Ik vond dit topic en vind het super leuk om te lezen. Postcrossing leek mij altijd heel gaaf, maar ik had nooit echt tijd. Nu wel! Dus ik heb mij vandaag aangemeld. Hopelijk kan ik hier binnenkort ook posten over kaarten.

Ik heb in ieder geval mijn eerste 5 adressen binnen. (Rusland, Zuid Korea, Duitsland, Schotland en China,)
*dubbel, foutje*
Met recht een tropische dag vandaag. De postbezorger liep kennelijk volgens tropenrooster, want de brievenbus werd al uren eerder dan gebruikelijk gevuld. Dit keer 'slechts' twee exemplaren, uit Spanje en de V.S.

@Mow > die 11.000 kaarten zijn natuurlijk verspreid over enkele jaren verzonden. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Sommige mensen houden er diverse accounts op na, anderen leggen zichzelf een maximum per maand op. Ikzelf vraag allang niet meer na elke 'hurray' direct een nieuw adres aan. Ik mag er dan ook zoveel onderweg hebben, dat ik altijd wel een kaartje kan gaan schrijven als ik daar zin in heb.

@Marly85 > welkom op dit topic! Heb je al een voorraad kaarten in huis of ga je per adres op stap voor iets toepasselijks?
@Neferisis

Dankje! Ik ga morgen op jacht naar leuke kaarten die bij de profielen passen. Ik woon nu tijdelijk in het buitenland en heb al wat leuke winkeltjes op het oog waar ik wel iets zo kunnen vinden voor ze. En dan hopen dat het ze bevalt! Ik heb er in ieder geval zin in om eindelijk te beginnen. Vind het wel extra leuk om hier post te krijgen. Weer eens iets anders dan emails (lees: ik vind kaarten leuker).
@Marly85 > mijn dochter vertrekt binnenkort voor haar studie naar de V.S. We gaan ongetwijfeld veel Skypen en Whatsappen, maar allebei zijn we van plan om ook te gaan 'snailmailen'. Ik heb al een paar exemplaren ingeslagen die goed van pas zullen komen.

In welk land verblijf je tijdelijk? Voor je studie of werk?
@Neferisis

Dat vind ik nou leuk. Ik schrijf met mijn ouders ook kaarten op zijn tijd. Maar inderdaad ook heel veel Skype en whatsapp. Ik verblijf in Zuid Afrika voor het werk van mijn man. Hier zijn niet zo heel veel postcrossing leden (heb ik inmiddels gehoord), dus ik heb al een paar berichtjes met verzoeken voor kaartjes ook. Maar ik ga eerst de 5 die ik al heb maar eens schrijven.
@Marley85 > er zijn inderdaad weinig Zuid-Afrikaanse postcrossers. In de tweeënhalf jaar jaar dat ik nu lid ben heb ik er slechts zes kaarten naar toe mogen sturen (gemiddeld vijfendertig dagen onderweg) en eentje daar vandaan mogen ontvangen (na elf dagen).

Hoe is de 'winter' nu bij jou? Hier was het gisteren onaangenaam tropisch, te warm om te gaan slapen. Mijn kinderen stonden vannacht nog om half twee, met een zaklantaarn, op de trampoline te springen...
@Neferisis > Dat is vrij weinig denk ik ja. Na elf dagen is wel gemiddeld. Als ik iets naar huis stuur duurt het vaak 6-12 dagen. De winter hier is een lachertje. De meeste dagen zijn beter dan de gemiddelde Nederlandse zomer. Ons zul je dus niet horen klagen. Misschien van de zomer, als we ons appartement uit branden.

Ik hoorde inderdaad dat het erg onaangenaam en plakkerig is in NL. Hopen dat het snel een beetje afkoelt, in ieder geval in de avond. Al is het voor de kinderen wel leuk om eens zo laat op te zijn ;)
Hoi allemaal! Ik heb al heel lang niet meer hier geschreven, sterker nog, heb een jaar lang geen ansichtkaart aangeraakt! Had niet meer zo veel zin in t postcrossen, het werd een beetje veel :(. Sinds gister de draad weer opgepakt, jippie!

Ik kom hier niet meer meeschrijven, maar wilde even laten weten dat ik het leuk vind dat jullie nog steeds over postcrossing schrijven! (en ik kom af en toe vast wel weer 'es spieken..!)
Mmm... die van Duitsland zou toch wel al aangekomen moeten zijn na 5 dagen of niet?

Ik bedenk me ook ineens dat ik mijn eerste 4 kaarten verstuurd heb met 3 gewone postzegels met een 1 erop. Toen had ik die wereld en Europa zegels nog niet in huis en ik was natuurlijk te ongeduldig om te wachten.

Ik dacht dat dit wel mocht/kon maar nu begin ik toch te twijfelen?

Iemand wel eens kaarten verstuurd met 3 gewone postzegels en zijn die aangekomen??
Na twee postarme dagen een kaart uit de V.S. en Oekraïne ontvangen. De laatste was voorzien van een grappig vers van een Britse dichter uit de negentiende eeuw over een harpiste.

@Marly > het is nu ouderwets Hollands weer: het komt met bakken uit de lucht vallen. Prima voor de tuin, minder voor de kampeerders.

@LLM > dat is lang geleden. Veel plezier met het schrijven en spieken.

@Mow > kaarten naar kleine plaatsen in het voormalig Oost-Duitsland kunnen er langer over doen. Bovendien kan een postcrosser met vakantie zijn en haar/zijn account niet op inactief hebben gezet.

Twee gewone "1" zegels zijn al voldoende om een kaart binnen of buiten Europa te sturen, daar kan het niet aan liggen. Wel altijd controleren of de zegels goed vastgeplakt zitten, deze willen tijdens het transport nogal eens loslaten als je ze niet stevig hebt aangedrukt.

Nog steeds geen adressen aangevraagd, ik heb het te druk met de 'emigratie' van dochterlief.
Bedankt voor je reactie Neferissis. Dan kan het inderdaad niet aan de postzegels liggen. *gerustgesteld*
Hoi meiden,

Even een snel teken van leven! Alles goed hier en nog totally in love! Neferisis, ik heb je berichtje gehad! Antwoord volgt asap!!

Tot later!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven