Geld & Recht alle pijlers

Incassokosten

11-07-2013 18:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben wat aan het uitzoeken voor mijn moeder die een rekening van 14,95 euro heeft laten oplopen tot 140 euro! Ik ben op de hoogte van de maximale incassokosten maar mogen ze bij elke mail/brief datzelfde bedrag erbij tellen?

De eerste aanmaning is verstuurd via mail op 19-04-2013, dit schijnt tegenwoordig ook niet meer schriftelijk te hoeven?
Www.zelfjeschuldenregelen.nl

Daar moet het te vinden zijn.
Daar staat in wat de maximale kosten mogen zijn, 15 % van het bedrag met een minimum van 40 euro. Maar ik wil weten hoe vaak ze dit mogen herhalen?
Ik vermoed zomaar dat er een incasso bureau aan te pas is gekomen, daar zullen ook kosten aan verbonden zijn denk ik...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maximaal is toch gewoon eehh... Maximaal? Of ben ik nou gek?
Dit is vast overgedragen naar een incassobureau en ja dan kunnen de kosten behoorlijk oplopen.
I choose happy!
Nou het bedrijf heeft per mail een keer 40 euro erbij geteld en een keer 15 procent en nog wat administratiekosten e.d. Nu is er ook 40 euro incassokosten bij via het incassobureau...
Volgens mij mag het niet. Maar kijk eens op schuldinfo.nl, daar staat o.a. een berekenmodule incassokosten op!
Wat zonde zeg. Het loopt echt snel op, maar dat zal helaas wel normaal zijn.
Ja bij dat soort berekeningen staat 40 euro, dat begrijp ik ook alleen de vraag is en misschien ben ik wel dom maar als je maar niet blijft betalen dan kunnen ze nog een keer 40 euro erbij tellen omdat ze weer een mail moeten sturen? Kunnen ze zo maar aan de gang blijven?
Nee volgens mij mogen ze wel verhogen maar dan max maar tot die 40 euro in totaal. Betaal gewoon 14,95 + 40 euro en wacht rustig af? Hoor je waarschijnlijk nooit meer wat van;)
.
Waarom alleen die 14,95 betalen? Haar moeder is toch gewoon verkeerd bezig geweest door geen factuur te betalen? Ze moet de verplichte incassokosten voldoen, maar dat wil niet zeggen dat ze meer dan wettelijk mogen rekenen.

Vorig jaar is het een en ander veranderd

http://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten
Waarom bel je niet even met het Juridisch loket morgen?

krijg je gratis advies van mensen die ervoor geleerd hebben.

0900 - 8020 (¤ 0,10 p/m)

http://www.juridischloket.nl/contact/Pages/default.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven