Gaat ons water op?

13-07-2013 17:52 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een ontzettend stomme vraag maar ik wil hem toch stellen.

Wij hebben net een zwembad gekocht waar pakweg 4000 liter water in gaat. Nu ben ik gaan nadenken en durf hem eigenlijk niet op te zetten.

Mijn vraag: kan ik zonder zorgen om het water dat badje opzetten? En kan ons drinkwater in NL op gaan?

Al vast bedankt. Een domme doos
Van jouw zwembad? Nee
Internagelaktisch
Nou, ik zou het niet doen! Je zit zo aan je maximum tegenwoordig!
Ja kraanwater gaat op. Maar dat vullen ze savonds weer aan met Spa blauw dus geen paniek
Wie wind zaait zal storm oogsten
De sarcasme zegt me dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar een uitleg zou welkom zijn.
quote:Franka76 schreef op 13 juli 2013 @ 17:54:

Ja kraanwater gaat op. Maar dat vullen ze savonds weer aan met Spa blauw dus geen paniek

Ja, inderdaad! Wat denk je hoe veel van die flessen ze op een dag kunnen maken?

Dat is zo op hoor!
Water verdwijnt niet. Ook niet als het (tijdelijk) in jouw zwembad wordt opgeslagen.
Ja dat schijnt, vandaar dat kinderen in de jaren 70 tot vervelens aan toe erop werden gewezen zuinig te zijn met water."Wees wijs met water",...enz.

Maar anno 2013 geloof ik er niet meer zo heilig in omdat bijna iedereen tegenwoordig dagelijks doucht een vaatwasmachine heeft en zwembaden van een stuk groter formaat dan deze waar wij het mee moesten doen :(

edit; en er is nog steeds water genoeg plus ik zie nergens meer stickers die je de les lezen over zuinig met water om te gaan.

Anders doe je er voor de zekerheid wat zeewater in. Beetje zand om je zwembadje en je hebt het idee dat je aan het strand zit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoe lang doe je erover om hem te vullen?
Omdat de totale hoeveelheid water op aarde niet verandert, kan het water dus nooit opraken. Dat is anders dan bij olie of gas dat in de aardbodem zit. Die hoeveelheden kunnen wel opraken.

Het water kan dus niet opgaan, maar toch is het niet slim om onnodig water uit de kraan te laten stromen of om uren onder de douche te staan.

Om het water uit de kraan te laten stromen, moet het wel schoongemaakt worden. En dat kost energie.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het trouwens helemaal geen stomme vraag. Ik zie hier veel stommere vragen langs komen, zoals 'ben ik zwanger?'. Op dergelijke vragen kan hier namelijk niemand antwoord geven, en dat zou zo'n TO toch moeten kunnen begrijpen vind ik.

Een vraag als deze is is nooit stom, het betekent alleen maar dat je iets niet weet. En onwetendheid is niet hetzelfde als domheid.
Vraag me niet wat ik mankeer, maar ik vind dit heel vertederend.
Ik vind het ook wel een 'lief' probleempje.
Hoezo lief en vertederend? Ik kan hem niet zo plaatsen . Maar oke.

Hoelang we erover doen om te vullen weet ik niet omdat hij nog niet opstaat.
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 juli 2013 @ 18:02:

Anders doe je er voor de zekerheid wat zeewater in. Beetje zand om je zwembadje en je hebt het idee dat je aan het strand zit.Haha, grappig zeg!
quote:youme7 schreef op 13 juli 2013 @ 18:31:

Hoelang we erover doen om te vullen weet ik niet omdat hij nog niet opstaat.In de tijd dat jij dit topic hebt geopend en nu is er al meer dan een miljoen liter water verbruikt en ik denk dat ik dan zuinig ben.

Het is ook maar 4 m3, dat verschil merk je doorgaans niet eens in je jaarafrekening.

Water is zowat het enige dat niet op kan raken. Dus no worries, laat je bad lekker vollopen en geniet ervan.
Dat is dan 4 euro ex BTW.
Wereldwijd staan zoetwaterecosystemen onder druk. Een aantal grote rivieren zoals de Colorado in Noord-Amerika, de Gele Rivier in China, de Nijl in Egypte en de Indus in Pakistan bereiken in het droge seizoen de zee niet meer, omdat er massaal water wordt uitgepompt. Ook meren (die 87% van het oppervlaktewater bevatten) drogen uit. Het Tsjaadmeer in Afrika is gekrompen tot 5% van zijn omvang, het Chapalameer in Mexico verloor 80% van zijn watervoorraad. (bron IPS, 2007, wereldwaterweek Stockholm). Dit heeft uiteraard gevolgen voor de plaatselijke ecosystemen en de plaatselijke bevolking.

Het International Water Management Institute berekende dat 1,2 miljard mensen in gebieden met een tekort aan water leven. Dit zijn gebieden waar de watervoorraad (bijna) is uitgeput.

Ook in Europa kampen steeds meer regio’s met waterproblemen. Zelfs in Vlaanderen met zijn relatief vochtig klimaat is de druk op de watervoorraden erg groot. Door de hoge bevolkingsdichtheid, de intensieve landbouw en de hoge graad van industrialisatie verbruiken we veel water en krijgen de grondwaterlagen te weinig kans om aangevuld te worden met nieuw (regen)water. Er wordt in dat geval gezegd dat de waterbalans uit evenwicht is. We spreken dan van waterschaarste.

http://www.watervoetafdruk.be/watervoet ... -de-wereld
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 juli 2013 @ 18:14:

[afbeelding]

Van neerslag gebruiken wij niet zoveel omdat het meeste daarvan in de (zoute) zee terecht komt en wij zoet water ge/verbruiken.

Als de bevolkingsgroei snel toeneemt en de schaarste van brandstoffen ook dan zou het zo maar eens kunnen dat ons drinkwater "op" raakt...denk ik.

Dit zal wel erg van mij zijn, maar plaats 'm toch maar.

*rent hard weg*
Water raakt niet op; het zoete water wordt steeds intensiever gebruikt en dat zorgt dus wel voor problemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nee hoor Diztel, blijf maar gewoon want je hebt gelijk. Maar het water raakt dus niet op .

In die van mij gaat 6000 liter en voor zover ik weet heb ik nog geen burenruzie gehad omdat zij niet meer konden douchen oid .

Vullen duurt een dag ongeveer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven