Gezondheid alle pijlers

Rug vastgezet, wie ook?

12-07-2013 18:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn rug is op het laagste niveau via de buik vastgezet. Ik ben nu 3 maanden verder en kan helaas nog maar erg weinig. De pijn is ongeveer nog hetzelfde als voor de operatie.

Wie heeft er ook zo'n operatie gehad? Hoe was het verloop na de operatie?
Ik heb geen ervaring met deze operatie, maar ik heb wel ooit wekenlang in een gipscorset gelopen om het effect van zo'n operatie te "testen" voordat de operatie daadwerkelijk uitgevoerd zou worden. (En gelukkig maar, want bij mij had dat dus geen effect). De chirurg vertelde mij toen dat het herstel van zo'n operatie zeker een jaar duurt als alles mee zit, en nog langer als er wat tegenvallers zijn. Ik denk dus dat jij je na 3 maanden nog geen zorgen hoeft te maken over het eventueel mislukken van de operatie. Beterschap!
Ik heb rugslijtage van de onderste wervels, ben 32 en volgens de Orthopeed had ik in 2010 de rug van een 50+er... hij zei dat als de pijn met de tijd niet meer te harden was ik zenuwen kon laten wegbranden maar dat kan maar een x aantal keer, en daarna zou vast zetten de enige optie zijn... heb jij ook slijtage dat je je rug hebt later vastzetten?

Ik wens je veel sterkte...en hoop dat je pijnvrij kan worden lijk me niet niks zo'n operatie. Het is toch ook vaak als je dat vastzetten opgestart bent ze steeds meer omhoog moeten gaan kwa vastzetten en dat je op een gegeven moment een plank bent, althans dat zei de Orthopeed toen tegen mij vandaar dat hij zei stel /probeer het zo lang mogelijk uit te stellen.
hoi vast. Ik heb 5 rugoperaties gehad en ook het vastzetten via rug en buik. Het herstel is erg afhankelijk van de ernst van je slijtage en de aantasting van de zenuwen. Eigenlijk kun je dus niet zo goed vergelijken. Bij mij is L4-L5 vastgezet. Rugpijn en zenuwpijn waren na een jaar wel wat vermindert, maar niet weg. Toen bleek ook het nivo eronder niet goed te zijn. Daar ben ik toen ook aan geopereerd (soort prothese, geen tussenwervelprothese, maar ding zit tussen facetgewrichtjes). Dit is nu 8 jaar geleden. En het gaat zoveel beter met mij. Voor de operatie had ik 24/7 zeer veel pijn aan rug en benen. Ik sliep slecht, kon me amper douchen etc. Kan ik nu wel. Moet wel zeggen dat ik nog steeds beperkt ben, maar bijna nooit heftige pijn meer. Beperking heeft te maken met de zenuwbeschadigingen in benen. Ik lees dat de OK pas 3 mnd geleden is. Dat is nog best kort hoor. Neem de tijd en ik hoop dat je over een half jaar kan zeggen: het heeft geholpen. Succes ermee!
Nummerzoveel, goed dat ze dat hebben gedaan. Maar kunnen ze dan ook echt de hoogte tussen je wervels verhogen? Want dat is het uiteindelijke doel vaak.

Nu kan ik niet teruglezen wie het schreef, maar ja dat kan gebeuren. Dat je verdere slijtage krijgt. Zonder die operatie kan dat ook ;)

Gebruik je geen pijnstillers?

kesha volgens mij?

5 rugoperaties...wow! Dat is echt heel veel. Wil je er wat meer over vertellen? Hoe je de pijn ervaarde? Wat bij jou hielp buitenom de operaties? Jee, dat is echt heftig.

Ik had geen keus, de tussenwervelschijf was helemaal weg. De rugpijn had ik al lang, maar op een gegeven moment kon ik echt niks meer. En zelfs dan had ik nog gruwelijke pijn. Dat werd later wel verklaard. Ik ben wat dat aangaat wel vooruit, maar nog met heel veel medicatie. Morfine en nog een hele berg andere. Daar baal ik zo van. En dan nog pijn hebben :(
Hoi vast, mijn rug is een jaar of zes geleden vastgezet via de buik, op niveau L4-L5. De arts heeft een titanium blokje tussen de wervels gezet omdat de tussenwervelschijf helemaal verdwenen was. Bij mij was de rugpijn vrijwel meteen na de operatie weg, maar ik denk dat dat bij iedereen verschilt, wat Kesa ook al zegt. Ik heb eigenlijk nooit meer last van mijn rug en ben er echt zielsgelukkig mee, want het heeft jaren geduurd voordat ze er achter kwamen wat er aan de hand was. Heb je je controle al gehad? Zit het al echt "vast"? En kom je de dagen een beetje door met die pijn? Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter met je gaat!
Mijn tussenwervelschijf was ook weggesleten. Toen begin 30. De arts adviseerde me om me te laten opereren als ik in een rolstoel zou zitten?

De operatie, inderdaad om het vast te zetten, zou risicovol zijn maar omdat ik dan toch al in een rolstoel zou zitten....

Ik hoorde echter best wat negatieve geluiden over het vast zetten.

Ik ben in België terecht gekomen. Wat een verademing!

Ik heb 5 jaar geleden een discusprothese (kunst tws) gekregen en ben ook via mijn buik geopereerd. Ben niet volledig van mijn rugklachten af maar om af te reizen naar België kan ik iedereen aanraden.
Als een tussenwervel verdwijnt, dan lost de natuur dit ook zelf op. Na verloop van tijd groeien de wervels vast. En dat is meteen de oplossing. Bij mij zit alles onderin vast door bechterew, dat helpt ook. (Had ook versleten tussenwervels. Niets meer van te zien )
Bladluis, je bedoelt dat er botgroei is? Dat zou in totaal zeker een half jaar duren is mij verteld.

Verwend nest, ik ben ook in België geopereerd. Die keuze gemaakt omdat ze meer ervaring hebben. Wat fijn dat het goed is nu!!

Rozenstruiken, hahaha ja dat kan. Helaas was het bij mij door een aantal factoren zo dat het nooit zou vergroeien.

Geduld hebben nog maar, helaas ben ik er op veel punten niks mee op geschoten.

Op sommige punten dan weer wel, dus ik zie nog licht ;)
Ik kon echt niets meer, had onwijs pijn aan mijn rug. In 2007 geopereerd, en bij het ontwaken uit de narcose dacht ik "shit ik lig niet lekker" wilde een beetje gaan verleggen en dat ging al stukken beter dan s'morgens voordat ik naar het ziekenhuis ging.

Vanuit mijn heup hebben ze een stukje bot weggehaald en dat een tussenwervelschijf van gemaakt en die via mijn buik tussen de wervels gezet. (L4-L5) met schroeven vastgezet. Ik ben geopereerd in Woerden waar de artsen van het de Sint Maartenskliniek in Nijmegen 1 dag per week opereerden.

Na de operatie 3 maanden met een corset aan gelopen. en ik ben er dolblij mee.

Het enige waar ik vreselijk van baal is dat ze minimaal 1 jaar eerder hadden kunnen weten wat er aan de hand was als iemand met meer verstand van zake de röntgenfoto gezien.

Volgens zeggen zou ik bewegingsvrijheid inleveren maar ook daar merk ik niets van. Heb dus geen rugpijn meer en geen medicatie of iets. Na de operatie alleen pijnstillers en verder niet.

De enige overlast die ik erna had was dat men even was vergeten dat ik de trombose prikken na een aantal dagen wel in mijn buik moest doen nu had ik heel erg zere benen van die prikken. En mijn buik wond ging vreselijk ontsteken. klein detail..
Op die manier ben ik ook geopereerd. Helaas heb ik nog heel veel rugpijn etc. Het lijkt alsof het niet stabiel is ofzo. M'n spieren doen daar lekker aan mee. Het is zo raar dat ik die pijn in m'n rug nog heb. Van m'n spieren begrijp ik wel, die zijn aan luiheid onderhevig geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven