Kat komt niet thuis :-(

14-07-2013 21:43 38 berichten
Aaah, iemand die me kan/wil geruststellen? Onze kat sinds gisteravond niet meer gezien. Normaal komt ie elke avond binnen en gaat (mag) pas in de ochtend weer naar buiten. Is daarnaast heel stipt met eten.

Maar sinds gisteravond dus niet... Al rondjes door de wijk gelopen, met de fiets wat verder weg maar helaas... Nog steeds geen kat te zien! Man probeert me gerust te stellen, maar ik zie het somber in.

Iemand tips? Positieve verhalen?
Alle reacties Link kopieren
Na middernacht rondlopen en rammelen met een bakje brokjes.

Ik had er eentje die een keer 5 weken weg is geweest.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn kat zat eens bij de overburen. Het was mooi weer, zij hadden deur open. Je raadt het al.

Omdat hij ook altijd heel stipt was gingen bij mij meteen de alarmbellen af. Heb overal een briefje in de bus gegaan en toen kwam de aap uit de mouw. Kat bedoel ik eigenlijk.

Sterkte!!!
zoeken in het donker en rammelen met brokken

kat aanmelden bij amivedi en de dierenbescherming

dierenambulance/ dierenarts bellen om te vragen of er katten zijn aangereden.

flyers ophangen in de buurt
Dat gaan we maar even proberen ja... Ik maak me zo een zorgen; hij komt niet thuis dus er is iets aan de hand. Vooral ook zo zielig voor hem, hij heeft of pijn of is verdwaald...
Amivedi al gedaan, ook nog een paar andere sites waar we hem op gezet hebben. Morgen bel ik t asiel en de dierenambulance.
Met dit mooie weer staan er veel deuren en ramen open... Ik zou nog een rondje door de wijk doen en ook bij schuurtjes en dergelijke roepen en luisteren. Hopelijk komt ie gauw weer binnen waaien!
Ik hoop ook dat ie snel weer thuis is. Als ik voorbij zijn slaapplekje loop kan ik wel huilen
Als het mooi weer is peert mijn kat hem altijd af, maximaal 4-5 dagen. Heb al zovaaak de dierenambulance enzo gebeld, en dan komt meneer rustig aanlopen... Ik woon wel vrij landelijk, veel weilanden om ons huis heen.
Wat sabbatical meds zegt.

En bedenk ook dat poeslief misschien per ongeluk ergens opgesloten zit in een schuurtje
Mijn dikkedoris wil ook niet naar binnen :( Maar goed, ze zit wel in de tuin.

Rooie draak was laatst ook een nacht weg.

Het is gewoon lekker weer, dan blijven ze liever buiten.
Hij is al eens eerder niet thuis gekomen in de avond, maar uiteindelijk kwam ie wel om half 3 in de nacht met mega honger naar binnen. Dit is voor hem echt lang. En eerder met mooi weer was ie altijd thuis, want hij kan niet goed tegen warmte.
Misschien last van zijn hormoontjes?
Mogelijk zit hij inderdaad ergens opgesloten, al dan niet opzettelijk. Mogelijk is hij aangereden.

Ik neem aan dat hij geholpen is?
Ah, wat verdrietig.

Één van mijn poezen is een maand geleden weggelopen en nog niet terug/gevonden. Dus ik heb geen positief verhaal voor je. Heb je hem/haar al op de sites gezet? Amivedi, mijndieriszoek etc?

Heel veel sterkte!
Hij is uiteraard geholpen, eerder mocht ie niet naar buiten. Hormonen, tja weet ik niet, kan dat als ie geholpen is nog steeds?

Staat op alle sites flowerfield... Denk dat ik vanacht weer een korte nacht ga hebben
Ach wat sneu, hopelijk komt hij gauw thuis!

Dat hij per ongeluk in een schuurtje ofzo is opgesloten met dit weer kan best en klinkt niet heel onlogisch.

Sterkte, ik zou ook zo slecht slapen als m'n kat weg is, hier zijn het gelukkig 2 binnen katten en lopen alleen wat door de tuin.
Als een kat buiten ergens erg van schrikt (bijvoorbeeld ruzie met een andere kat) kan het zijn dat hij een beetje van slag raakt en ergens heen rent waar hij niet meer weg kan of durft. Ik zou in de buurt gaan zoeken.

Onze kat is zo wel eens een paar dagen weg geweest na te hebben gevochten met een buurkat. Mijn vriend moest hem toen van een dakje af halen waar hij niet meer af durfde. En laatst had een vriendin van mij hetzelfde. Zij vond haar kat ook een tijdje later een paar straten verderop terug.
Oh, en beide katten blijven normaal gesproken nooit langer dan een dag weg, dus er is alle hoop dat jouw kat ergens in de buurt op een dakje zit of verdwaald is.
Rammelen met brokjes; daar trapte mijn vorige kat maar een keer in, daarna was de overweging buiten zonder, of binnen met brokjes al gauw gemaakt in het voordeel van buiten.

Die kat heeft trouwens ook 2 nachten opgesloten gezeten in de kast. had niet gezien dat hij er inzat toen ik hem dicht deed, en toen ik kat kwijt was niet aan die kast gedacht.

kat van nu komt al, als hij maar denkt dat hij het gekraak van "zijn' snoepzakje hoort. (Dropzak en chipszak klinkt hetzelfde heb ik gemerkt

En verder, ja het is/was een mooie nacht, en zoals gezegd schuurdeuren kunnen per ongeluk achter hem dicht zijn gegaan.

Dus rondvragen en kijken

succes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Er werd gevraagd om een positief verhaal, ik heb er 1.

Vorig jaar op 15 augustus liep mijn geholpen kater weg. Ik was sinds 3 maanden verhuisd en omdat ik merkte dat deze kater ongelukkig en eenzaam was (hiervoor woonde ik tijdelijk bij ouders, zeer landelijk en hij kon altijd naar buiten) had ik een klein katertje gekregen, bewust een Thai Siameesje omdat die over het algemeen zich makkelijk aanpassen aan de oudere, behoorlijk dominante kater. Hij is behoorlijk schuw en vind onbekende mensen niet leuk. Een echte jager, hij at bijvoorbeeld een muis helemaal op, het enige wat hij liet liggen was de gal. 3 prooien op een dag haalde hij gerust als hij er zin in had.

Ik heb diezelfde avond mijn kater opgegeven op amivedi.nl en ben elke avond, rond 23 uur een rondje gaan lopen, rammelend met brokjes. Daarnaast heb ik de site www.katvermist.com veelvuldig geraadpleegd voor tips en heb ik ruim 90 flyers opgehangen of door de brievenbus gedaan met de vraag of ze mijn kat hadden gezien en of ze in hun schuurtje zouden willen kijken, mogelijk dat hij daar opgesloten zat. Om de kans te verminderen dat iemand het een leuke kat vond en hem zou willen houden, heb ik op de flyers gezet dat hij medicatie nodig had, wat niet zo was.

Na 2 weken was er nog geen aanwijzing gekomen, of alleen maar valse tips. Ik heb toen de vrouw van de site katvermist.com een mail gestuurd om nog wat tips te vragen. Daarnaast las ik op haar site dat ze de hulp van een paragnost had ingeschakeld en ik zo ontzettend bezorgd en ongelukkig was, heb ik de naam van die paragnost gevraagd. Ik wil er duidelijk bij zeggen dat ik niet snel een dergelijke stap zou nemen, maar dit beestje was en is zo belangrijk voor mij, heeft me in een behoorlijk zware periode heen gesleept.

Ik heb alle tips opgevolgd, zoals mensen aanspreken (nu is dat contact snel gemaakt als je elke avond in het donker met brokjes loopt te rammelen haha), amivedi ingeschakeld, zeer regelmatig contact opnemen met het asiel, flyers ophangen, beloning uitloven, brokjes altijd buiten hebben staan, alle steegjes en groene tuinen in de gaten houden..... Maar nog steeds geen spoor van mijn kat.

Uit wanhoop heb ik contact opgenomen met deze paragnost en ik kon snel terecht. Ze kreeg contact met hem en vertelde behoorlijk veel over zijn karakter, terwijl ze alleen maar de naam, geslacht en foto had. Verder zei ze dat hij niets mankeerde, niet boos was omdat ik een klein katje erbij had genomen, of terug naar mijn ouderlijk huis was gelopen. Ze vertelde dat hij de weg kwijt was en behoorlijk in de war omdat hij niet wist waar hij was, hij bevond zich ergens waar hij nog nooit was geweest. Ze vertelde waar hij op dat moment zich bevond, met behulp van een plattegrond. Ze gaf een omschrijving van de buurt en vertelde dat de kant die hij normaal gesproken op ging, niet was waar hij nu zat. Ook gaf ze een indicatie van hoeveel dagen hij weg zou blijven.

Dit gesprek hielp me erg en gaf me veel hoop en moed.

Toen mijn kater na de gestelde termijn niet terug was, begon ik toch sceptisch te worden en hierdoor de hoop te verliezen. Nog steeds liep ik elke avond een rondje en zorgde ik ervoor dat wanneer de flyers van de bomen op de hondenuitlaatplaats werden gehaald, ik er gewoon weer nieuwe ophing.

In de tussentijd heb ik contact gehouden met het asiel, maar er was geen kater binnengekomen die volledig voldeed aan de beschrijving. Daarnaast ben ik ook meerdere keren langs gegaan om het met mijn eigen ogen te zien. Mijn kat had helaas geen chip, wat het vinden moeilijker maakte.

Op een gegeven moment zag ik op amivedi dat er een rode kater was binnengebracht in het asiel. Intussen was mijn kat meer dan 2,5 maand weg en ondanks dat ik niet geloofde dat ie dood was, was ik bang dat hij niet meer bij mij terug zou komen. Ik ging naar het asiel en deed mijn verhaal. Normaal gesproken gaat een nieuwe kat in quarantaine, maar de medewerkster maakte een fout en liep met me naar de gewone hokken. En daar, in het bovenste hokje zat hij... wel wat afgevallen, maar hij herkende me gelijk en begon asociaal hard te spinnen, iets wat hij vaker doet haha. Hij was gevonden in een dorp 5 km verderop en de beschrijving die de paragnost had gegeven van waar hij zich op dat moment bevond, klopte precies! Dit was de enige manier waarop hij naar dat dorp had kunnen lopen.

Je begrijpt dat ik letterlijk huilde van vreugde. Ik geloof niet meer in toeval: als de medewerkster niet verkeerd was gelopen, mijn kat niet in het bovenste hokje maar in de 2 eronder had gezeten, waardoor ik hem niet kon zien, of ik 2 dagen later was geweest, had hij weg kunnen zijn. Een zwerfdier moeten ze namelijk 14 dagen vasthouden en mijn kat zat er 12 dagen.

Uiteindelijk bleek dat hij enorme wormen had en ben ik hiervoor 2 keer naar de dierenarts geweest, maar met dikmakend voer, heel veel rust en liefde, was hij na 2 weken ongeveer weer de oude.

Je vroeg om een positief verhaal, zo zie je dat een kat zelfs na 2,5 maand nog gezond en wel kan terugkomen.
Haha, zie nu pas dat het een erg lange post is geworden....
Een positieve lange post dus!

TO geen tips anders dan hier boven helaas!
Fijn, dank je voor het positieve verhaal. Net nog een rondje gelopen maar helaas. Nu toch maar in bed gaan liggen, maar elk geluidje dat ik hoor, hoop ik...
Hier een positief verhaal. Onze kat is ooit een paar weken kwijt geweest. Uiteindelijk flyers gemaakt en in de brievenbussen gedaan (posters ziet echt niemand). Bleek dat een oud vrouwtje m had opgevangen: hij was zo lief en zij gaf hem haring. Ja, toen bleef ie bij haar in de tuin rondhangen! Maar toen was ie dus weer bij ons terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven