Gezondheid alle pijlers

vaginale echo..ervaring?

15-07-2013 07:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik al een half jaar niet meer ongesteld ben, heb ik vanavond een gyneacologische / vaginale echo om naar mijn eierstokken etc te kijken! Heeft iemand hier ervaring mee? Is het pijnlijk? Krijg je meteen iets te zien/horen?

Alvast bedankt!
Een vaginale echo klinkt grappiger dan het is.

De arts heeft een dildo achtig apparaat waarmee hij jouw vagina binnengaat. Eerst doet hij/zij een soort condoom eroverheen.Je ligt in een onplezierige houding,halfnaakt met de benen wijd.

Op een monitor kan hij/ zij jouw eierstokken zien,je kan zelf mee kijken.

Het resultaat is direct te zien. Het is niet pijnlijk.

En o ja,als je in een academisch ziekenhis het onderzoek hebt,kijken er nog wat co-assistenten mee.

Sterkte!
Hoi Floortje,

Ik heb er een aantal gehad, ze zijn niet prettig maar ook niet pijnlijk hoor. Je krijgt een soort dildo ( maar dan niet de leuke ;) ) achtig ding met een condoom eroverheen en ze kunnen er meer onderin je buik mee zien dan met een externe echo.

Het is meer ongemakkelijk dan dat het zeer doet hoor.

Sterkte met de echo en ik hoop dat je snel weer "normaal" menstrueert
Ik heb er bij mijn pogingen om zwanger te worden wel tientallen gehad. Het was nooit pijnlijk, ook niet heel aangenaam maar ik maakte me er nooit zorgen over. Ik heb trouwens een hele lage pijndrempel, dus ik had heus wel gepiept als het zeer had gedaan.
Paar keer gehad al. En nee het is helemaal niet pijnlijk! Geen zorgen over maken.
stelt niks voor
Tip: trek een jurkje of langer shirt aan zodat je alleen op het moment dat het nodig is in je blote kont loopt. Dat vond ik zelf wel prettig.

Verder vond ik de echo's op zich helemaal niet vervelend of pijnlijk. Succes!
Voelt over t algemeen niet prettig maar echt pijnlijk is het niet. Loop me altijd te verbazen dat mensen zo;n echo kunnen lezen. Ik zie altijd alleen maar grijs.
Dildo? Dat klinkt als een enorm ding, terwijl dat echoapparaat hooguit 2 cm dik is. Niet pijnlijk dus.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Supergedelegeerden tip van fairlady! Die heb ik in het verleden van een vriendin gehad en het maakt voor mij echt een verschil. Verder alles zoals hierboven al staat. Prettig is anders maar het doet geen pijn.
Supergoede bedoelde ik
Doet geen pijn en als het dat onverhoopt wel doet: zeggen, want dat hoort niet. Ik vond het wel mooi om zo'n overzicht van mijn baarmoeder te krijgen en kreeg ook veel uitleg. Maak je geen zorgen en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
Toen ik zo'n echo voor het eerst kreeg, deed het me ook denken aan een dildo, maar geen vervelende ervaring hoor en zeker niet pijnlijk.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Bedankt voor al jullie fijne reacties!! Die jurk is inderdaad een hele goede tip ja, dan is het allemaal iets minder open

Ben vooral erg benieuwd hoe die dildo er uit ziet nu :-) zal laten weten hoe het was!
Stelt niets voor. Het is smaller dan 'n vibrator en het trilt niet.

Zou overigens blij zijn niet meer ongesteld te worden! Daar zou ik niks aan laten doen!
Zo'n inwendige echo is iets waarover ik me geen moment druk maak. Je hoeft niet met je benen wijd en met een beetje lang T-shirt is het helemaal niet ongemakkelijk. Ik vind het altijd wel grappig, beetje babbelen met de echoscopist en net doen of het normaal is dat je daar ligt met een stok in je vagina
Ik heb een aantal keren een inwendige echo gehad ivm zwangerschap en ik ga er vanuit dat het dezelfde methode is als jij krijgt.

Ik lees hier veel: prettig is anders, mar het doet geen pijn. Dat klinkt wel als een uitstrijkje!!

Nee joh, geen zorgen om maken. Je ligt in je blote kont, met veel glijmiddel brengt de arts de echo-staaf naar binnen (niet diep) en op het scherm verschijnt een vreemde waas, en daarop kan de arts iets zien (echt heel knap, haha!).

Bij een zwanger-echo kan je zelf meekijken op en scherm, maar hoe dat bij jou zal gaan weet ik niet.

Succes! Het is echt niks om je zenuwachtig om te maken.
Nien, gewoon aan de prikpil gaan. Wordt je ook niet meer ongesteld
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Ik vond het niet leuk, maar wel volledig pijnloos. De tip om iets langs aan te trekken is een goede inderdaad. Ik las ook iemand over met je benen wijd liggen. Ik hoefde echt niet met mijn benen in de beugels ofzo, gewoon je benen een beetje optrekken en dan brengen ze die staaf in. Succes, valt echt mee!
Die echostaaf is best lang, niet van schrikken; hij gaat er maar een klein stukje in.
quote:elninjoo schreef op maandag 15 juli 2013 08:52 Stelt niets voor. Het is smaller dan 'n vibrator en het trilt niet.

Zou overigens blij zijn niet meer ongesteld te worden! Daar zou ik niks aan laten doen!

Haha helaas is het echt rot hoor! Heb een heel opgezwollen/opgeblazen gevoel wat ik normaal alleen twee dagen voor mijn menstruatie had.. En nu dus al een erg lange tijd!

Verder voel ik me ook niet echt gezond hierdoor, vond het altijd fijn om ongesteld te worden zodat je weet dat je lichaam dan nog werkt..maar nu baal ik dus wel. Ben benieuwd!
quote:floortjek schreef op 15 juli 2013 @ 08:50:

Bedankt voor al jullie fijne reacties!! Die jurk is inderdaad een hele goede tip ja, dan is het allemaal iets minder open

Ben vooral erg benieuwd hoe die dildo er uit ziet nu :-) zal laten weten hoe het was!

Dat ding is vooral zo lang, zodat de echoscopist goed houvast heeft zonder half in je vagina te moeten wroeten. Alleen het eerste stukje gaat naar binnen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:vrouwtje89 schreef op 15 juli 2013 @ 09:03:

Nien, gewoon aan de prikpil gaan. Wordt je ook niet meer ongesteldMirenaspiraaltje deed bij mij hetzelfde. Dus er zijn nog verschillende opties ook.
Ik moest wel met mn benen in beugels, maar het was echt een eitje.
Sterkte vandaag. Waarschijnlijk zie je meteen iets. Een ruwe landkaart:

- Groot zwart ovaal, al dan niet met grijze laagjes: baarmoeder

- Groot grijs rondje: eierstok

In dat grijze rondje zie je als het goed is zwarte rondjes: dat zijn follikels. Een follikel die op het punt staat te springen is ongeveer 2cm. Als je een hele grote ziet, kan dat een cyste zijn. Als je er meerdere in een cirkeltje ziet kan het pcos zijn.

Ik hoop dat het vlot te verhelpen valt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven