vaginale echo..ervaring?
maandag 15 juli 2013 om 07:57
maandag 15 juli 2013 om 08:04
Een vaginale echo klinkt grappiger dan het is.
De arts heeft een dildo achtig apparaat waarmee hij jouw vagina binnengaat. Eerst doet hij/zij een soort condoom eroverheen.Je ligt in een onplezierige houding,halfnaakt met de benen wijd.
Op een monitor kan hij/ zij jouw eierstokken zien,je kan zelf mee kijken.
Het resultaat is direct te zien. Het is niet pijnlijk.
En o ja,als je in een academisch ziekenhis het onderzoek hebt,kijken er nog wat co-assistenten mee.
Sterkte!
De arts heeft een dildo achtig apparaat waarmee hij jouw vagina binnengaat. Eerst doet hij/zij een soort condoom eroverheen.Je ligt in een onplezierige houding,halfnaakt met de benen wijd.
Op een monitor kan hij/ zij jouw eierstokken zien,je kan zelf mee kijken.
Het resultaat is direct te zien. Het is niet pijnlijk.
En o ja,als je in een academisch ziekenhis het onderzoek hebt,kijken er nog wat co-assistenten mee.
Sterkte!
maandag 15 juli 2013 om 08:05
Hoi Floortje,
Ik heb er een aantal gehad, ze zijn niet prettig maar ook niet pijnlijk hoor. Je krijgt een soort dildo ( maar dan niet de leuke
) achtig ding met een condoom eroverheen en ze kunnen er meer onderin je buik mee zien dan met een externe echo.
Het is meer ongemakkelijk dan dat het zeer doet hoor.
Sterkte met de echo en ik hoop dat je snel weer "normaal" menstrueert
Ik heb er een aantal gehad, ze zijn niet prettig maar ook niet pijnlijk hoor. Je krijgt een soort dildo ( maar dan niet de leuke

Het is meer ongemakkelijk dan dat het zeer doet hoor.
Sterkte met de echo en ik hoop dat je snel weer "normaal" menstrueert

maandag 15 juli 2013 om 08:54
Zo'n inwendige echo is iets waarover ik me geen moment druk maak. Je hoeft niet met je benen wijd en met een beetje lang T-shirt is het helemaal niet ongemakkelijk. Ik vind het altijd wel grappig, beetje babbelen met de echoscopist en net doen of het normaal is dat je daar ligt met een stok in je vagina
maandag 15 juli 2013 om 09:00
Ik heb een aantal keren een inwendige echo gehad ivm zwangerschap en ik ga er vanuit dat het dezelfde methode is als jij krijgt.
Ik lees hier veel: prettig is anders, mar het doet geen pijn. Dat klinkt wel als een uitstrijkje!!
Nee joh, geen zorgen om maken. Je ligt in je blote kont, met veel glijmiddel brengt de arts de echo-staaf naar binnen (niet diep) en op het scherm verschijnt een vreemde waas, en daarop kan de arts iets zien (echt heel knap, haha!).
Bij een zwanger-echo kan je zelf meekijken op en scherm, maar hoe dat bij jou zal gaan weet ik niet.
Succes! Het is echt niks om je zenuwachtig om te maken.
Ik lees hier veel: prettig is anders, mar het doet geen pijn. Dat klinkt wel als een uitstrijkje!!
Nee joh, geen zorgen om maken. Je ligt in je blote kont, met veel glijmiddel brengt de arts de echo-staaf naar binnen (niet diep) en op het scherm verschijnt een vreemde waas, en daarop kan de arts iets zien (echt heel knap, haha!).
Bij een zwanger-echo kan je zelf meekijken op en scherm, maar hoe dat bij jou zal gaan weet ik niet.
Succes! Het is echt niks om je zenuwachtig om te maken.

maandag 15 juli 2013 om 09:05
Ik vond het niet leuk, maar wel volledig pijnloos. De tip om iets langs aan te trekken is een goede inderdaad. Ik las ook iemand over met je benen wijd liggen. Ik hoefde echt niet met mijn benen in de beugels ofzo, gewoon je benen een beetje optrekken en dan brengen ze die staaf in. Succes, valt echt mee!
maandag 15 juli 2013 om 09:30
quote:elninjoo schreef op maandag 15 juli 2013 08:52 Stelt niets voor. Het is smaller dan 'n vibrator en het trilt niet.
Zou overigens blij zijn niet meer ongesteld te worden! Daar zou ik niks aan laten doen!
Haha helaas is het echt rot hoor! Heb een heel opgezwollen/opgeblazen gevoel wat ik normaal alleen twee dagen voor mijn menstruatie had.. En nu dus al een erg lange tijd!
Verder voel ik me ook niet echt gezond hierdoor, vond het altijd fijn om ongesteld te worden zodat je weet dat je lichaam dan nog werkt..maar nu baal ik dus wel. Ben benieuwd!
Zou overigens blij zijn niet meer ongesteld te worden! Daar zou ik niks aan laten doen!
Haha helaas is het echt rot hoor! Heb een heel opgezwollen/opgeblazen gevoel wat ik normaal alleen twee dagen voor mijn menstruatie had.. En nu dus al een erg lange tijd!
Verder voel ik me ook niet echt gezond hierdoor, vond het altijd fijn om ongesteld te worden zodat je weet dat je lichaam dan nog werkt..maar nu baal ik dus wel. Ben benieuwd!
maandag 15 juli 2013 om 09:57
quote:floortjek schreef op 15 juli 2013 @ 08:50:
Bedankt voor al jullie fijne reacties!! Die jurk is inderdaad een hele goede tip ja, dan is het allemaal iets minder open
Ben vooral erg benieuwd hoe die dildo er uit ziet nu
zal laten weten hoe het was!
Dat ding is vooral zo lang, zodat de echoscopist goed houvast heeft zonder half in je vagina te moeten wroeten. Alleen het eerste stukje gaat naar binnen.
Bedankt voor al jullie fijne reacties!! Die jurk is inderdaad een hele goede tip ja, dan is het allemaal iets minder open
Ben vooral erg benieuwd hoe die dildo er uit ziet nu

Dat ding is vooral zo lang, zodat de echoscopist goed houvast heeft zonder half in je vagina te moeten wroeten. Alleen het eerste stukje gaat naar binnen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 15 juli 2013 om 10:29
Sterkte vandaag. Waarschijnlijk zie je meteen iets. Een ruwe landkaart:
- Groot zwart ovaal, al dan niet met grijze laagjes: baarmoeder
- Groot grijs rondje: eierstok
In dat grijze rondje zie je als het goed is zwarte rondjes: dat zijn follikels. Een follikel die op het punt staat te springen is ongeveer 2cm. Als je een hele grote ziet, kan dat een cyste zijn. Als je er meerdere in een cirkeltje ziet kan het pcos zijn.
Ik hoop dat het vlot te verhelpen valt!
- Groot zwart ovaal, al dan niet met grijze laagjes: baarmoeder
- Groot grijs rondje: eierstok
In dat grijze rondje zie je als het goed is zwarte rondjes: dat zijn follikels. Een follikel die op het punt staat te springen is ongeveer 2cm. Als je een hele grote ziet, kan dat een cyste zijn. Als je er meerdere in een cirkeltje ziet kan het pcos zijn.
Ik hoop dat het vlot te verhelpen valt!