Gezondheid alle pijlers

vaginale echo..ervaring?

15-07-2013 07:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik al een half jaar niet meer ongesteld ben, heb ik vanavond een gyneacologische / vaginale echo om naar mijn eierstokken etc te kijken! Heeft iemand hier ervaring mee? Is het pijnlijk? Krijg je meteen iets te zien/horen?

Alvast bedankt!
Ik vond het eerlijk gezegd wel redelijk pijnlijk! Maar goed ik was 16 en maagd, dus het enige wat er bij mij in was geweest was een tampon. Dan is dit wel wat anders ;)

Overigens om dezelfde reden, ik werd niet meer ongesteld. Nu jaren later nog steeds niet, dankzij een prolactinoom. Hopelijk vinden ze niets vervelends!
Mijn post wordt niet geplaatst vreemd.

Ik vond het wel redelijk pijnlijk! Maar dat kwam denk ik vooral omdat ik pas 16 jaar en nog maagd was. Moest ook in de beugels.

Overigens vanwege dezelfde reden, niet meer ongesteld worden. Word ik nu jaren later nog steeds niet, bij mij komt het door een prolactinoom. Hopelijk kunnen ze de oorzaak vinden!
De zoektocht naar mijn eierstokken deed me overigens wel een beetje zeer, maar ik ben dan ook niet zo goed in ontspannen. Achteraf is het me ontzettend mee gevallen!
anoniem_130005 wijzigde dit bericht op 15-07-2013 10:38
Reden: Zpelfoutje gemaakt ;-)
% gewijzigd
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2013 @ 08:52:

Stelt niets voor. Het is smaller dan 'n vibrator en het trilt niet.

Zou overigens blij zijn niet meer ongesteld te worden! Daar zou ik niks aan laten doen!

Vind dit een rare opmerking, eerlijk gezegd.

Wie weet wat TO heeft, verkleving aan de eierstokken of eventueel andere aandoeningen. Waar je wel tijdig bij moet zijn, en zeker als TO nog kinderen wil. Het hoeft natuurlijk helemaal niks ergs te zijn, maar zeker wel iets om naar te kijken.

Ik heb het ook al een paar keer gehad, stelt echt niks voor.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Voor onze IUI pogingen heb ik meerdere vaginale echo's gehad. Ik dacht in het begin ook dat die hele staaf naar binnen zou gaan, maar er gaat echt maar iets van 2 cm naar binnen. Ik voelde er niets van (behalve toen ik hormonen spoot en mijn ei-productie flink bezig was, dat deed wel zeer).

Ik moest trouwens wel in zo'n stoel met beugels waarin ik mijn benen moest doen. Vond het in het begin ongemakkelijk, maar na de zoveelste echo maakte het me ook helemaal niets meer uit (behalve toen mijn moeder een keer meeging en aan het voeteneinde bleef zitten. Toen heb ik wel even gevraagd of ze bij mijn hoofd kwam zitten. Mag dan wel haar kind zijn, ze hoeft niet mijn doos in volle glorie te zien )

Een tip: ik trok altijd een tuniekje/jurkje aan, zodat ik niet geheel in mijn blote onderlijf in die stoel zou liggen. Dan kan je tenminste je onderbuik nog bedekken.

Op het tv-tje kan je meekijken naar je baarmoeder/eierstokken. Ik vond het interessant!!!
Ik heb het ook een paar keer gehad. Ik ben nooit zo'n held met dit soort dingen, dus ik heb van te voren tegen de gynaecoloog gezegd dat ik het eng vond en of ze me er doorheen wilde praten door te zeggen wat ze ging doen. Echt pijn doet het niet, alleen een beetje naar gevoel als ze naar de eierstokken gaat zoeken.

Het hielp mij ook wel om een wat langer shirt aan te trekken, dan voelt dat wat minder bloot. De gynaecoloog legde bij mij gewoon uit wat ze zag en dat was wel prima.

Succes!
Hier ook al meerdere keren gehad. Ik mag ook altijd gaan voor een gewone echo (apparaat op je buik met gel zoals je ziet bij zwangere dames). Dan moet je met een volle blaas komen. Mss ook een optie?

Maar goed de vaginale echo is ook prima te doen hoor.
Het zal ook uitmaken wat voor medische ervaringen je al hebt in dat gebied. Laatst moesten bij mij 5 pogingen gedaan worden om een spiraal te plaatsen (2 verschillende dokters), moest er nog een stuk verband met een tang naar binnen geduwd worden omdat mijn baarmoedermond heel erg bloedde. Dan is zo'n echo-apparaat echt een verademing
Bedankt voor jullie tips en reacties!

Ik ben net geweest en het was inderdaad een fluitje van niks, was erg blij dat ik een jurkje aan had zodat ik niet echt naakt lag! Hij stopte die dildo er in en keek verder (gelukkg ) alleen maar via dat cameraatje op zn scherm,

en het was al snel duidelijk..PCOS!

Nu maar even een beetje uitzoeken wat dat is en morgen een afspraak met mijn huisarts maken..wil nog geen kinderen, maar wel over een aantal jaar! Volgens hem kan dat wel goed met hulp van de dokter!

Xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven