Katerprobleem

15-07-2013 15:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu sinds een jaar in een ander huis. En nu zorgt onze kater, waar we voorheen nooit last mee hadden, voor problemen. En paar huizen verderop zit namelijk nog een kater. En sinds het weer een beetje mooi weer is komen ze elkaar tegen en gaan dan tegenover elkaar zitten janken. Af en toe volgt er een kleine vechtpartij maar meestal is het alleen heel veel herrie. En dat is vooral ´s nachts erg vervelend. We worden er nu regelmatig wakker van en gaan dan uit bed om ze uit elkaar te halen want voor de buren is dit natuurlijk helemaal niks.

Allebei de katers zijn gecastreerd. Onze katten gaan naar buiten via een kattenluik. De enige oplossing die ik tot nu toe zie is het kattenluik ´s nachts dicht doen. Daar gaan ze niet blij mee zijn dus liever doe ik er iets aan op een andere manier. Heeft hier iemand de gouden tip?
Toch proberen de kat binnen te houden 's nachts denk ik.

Doe ik hier sinds een aantal jaren en na een korte periode van gewenning gaat het nu prima en slapen ze lekker 's nachts.

Geeft mijzelf ook rust dat ik weet dat ze veilig binnen zijn en niet lastig gevallen worden door de 20 katten van mijn buren.
.
Binnen houden, geen andere oplossing voor helaas..
Minder drinken dan heb je ook geen last van en kater, bar fights zijn sowieso ordinair.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het lijkt erop dat beide katers hun territorium willen verdedigen. Je zou denken dat ze dat op een gegeven moment wel een keer uitgevochten hebben. Ik zou ook niks anders weten dan binnenhouden als het zo blijft..succes!
Het lijkt erop dat de katers geen van beide zin hebben in een echt gevecht om het territorium. Je kunt je kater 's nachts binnenhouden of wachten tot ze een "timesharing agreement" hebben bereikt. Dat betekent in dit geval dat de katers het territorium op tijd gaan verdelen. Dus bijv. jouw kater mag er in de vroege nacht door en dan blijft de andere kat binnen of is ergens anders en de andere kater is dan bijvoorbeeld later 's nachts in het territorium en dan zorgt jouw kat dat hij uit de buurt is. Dat zie je heel veel, dat katten op die manier ervoor zorgen katten die ze niet mogen uit de weg te gaan. Maar voorlopig zijn de heren het dus nog niet eens en gaan ze elkaar op de rand van beider territorium het leven zuur staan maken.
Hmm, mijn ervaring is dat katten eindeloos door kunnen gaan met ruzie maken, niks consensus of gewenning.... Je hebt misschien een kansje met kalmerend voer, als het werkt met oud en nieuw of voor verhuizingen, wellicht dan ook met territoriumdrang....
Lorem Ipsum
Misschien kun je een afspraak maken, met de ander eigenaar.

Om de nacht de katten binnen?

Het is een idee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Gewoon binnenhouden snachts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven