Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Precies tessado, wachten kan mooi samen met verwerken. Voelt ook fijn om de controle over mn toekomst weer op te pakken.

Jammer van poging 3 :( hopelijk 4!
Ik zit er een beetje doorheen...

Uiteindelijk 3 follikels, dus te weinig voor een punctie en teveel voor een escape iui. En dit op maximale dosis...

De arts gaat mij bespreken in het team en in hoor later deze week meer.

Ik had dit toch echt niet verwacht met 34 jaar. Ik wil niet naar hrt buitenland (is niet in te plannen) en wil naast donorzaad niet ook nog eens een donoreicel. Ben zo bang dat het einde oefening is.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik niet meer op mijn plaats zit op dit topic. Moet er een zoeken voor alleenstaanden in de mmm, want met stelletjes in mmm heb ik ook geen aansluiting :-)
Sterre, wat k*t voor je! Kun je toch niet aansturen op een escape iui? Het is zo zonde van deze 3 follikels. Wat is het minimale voor een punctie dan?

Ja, viel mij ook al op dat er steeds meer stelletjes meeschrijven. Dat zal ongetwijfeld komen omdat we het over donoren hebben. Maar het overgrote deel hier is single.

Heel veel sterkte en hopelijk wordt er een goede oplossing bedacht.

Ook een voor jou, Tessado. Balen weer! Hopelijk heb je bij poging 4 meer geluk. Het is ook uitzonderlijk dat het meteen bij de eerste poging(en) raak is.
Tessado, ik ben gelijk komen kijken of je nieuws had. Ja dus en niet goed. Zwaar balen!!! Dus ik zou zeggen nog een pot B&J nieuwe smaak uitproberen. Wellicht komen we elkaar weer tegen bij het MCK. Want volgens mij did auntie Flo come to town voor mij vandaag. Nog heel even afwachten om het zeker te weten maar te oordelen aan mijn rug en buikpijn en migraine gisteren zou het vandaag moeten zijn. Hopelijk hebben we meer geluk met deze komende cyclus!

Sterre, wat ontzettend balen. Maar wat raar dat ze voor jou geen escape IUI deden met 3 follikels. Want dat kan wel met 3. Dat is het maximale aantal. Ik weet niet of dat wettelijk is vastgelegd maar in Gent en in het Maasstad zouden ze dat wel doen (eigen ervaring met beide ziekenhuizen). Trouwens tegen mij is in het MCK gezegd dat ze met 3 follikels erg blij zouden zijn bij een punctie (ik heb maar 1 eierstok) maar dan zou ik wel een punctie krijgen. Krijg je straks een ander medicijn regime? Er is zoveel meer mogelijk weet je. Niet opgeven hoor! Wellicht even kijken op Freya.nl of fertilityfriends.co.uk Daar zit super veel kennis waar je ook in Nederland wat aan hebt. En ik ken wat fantastische bevlogen artsen maar in dan Gent en Düsseldorf. Heel veel sterkte en als ik iets voor je kan doen, laat het dan maar even weten! Een dikke van de andere op de medici vertrouwende single
Emma, wat fijn!

Rosings, jij bent er echt heel goed mee bezig zo te lezen, dus dat komt vast goed.
Sterre, even een voor jou. En gewoon ook hier blijven meeschrijven hoor, topic is in oorspronkelijk toch bedoeld voor vrouwen die het moederschap in hun eentje doen. De reden dat ik hier terecht kwam was omdat ik informatie zocht over Geertgen en toen hier uit kwam.

Maar als je specifieker over de MMM wil schrijven, misschien op de website van De Verdwaalde Ooievaar? Weet niet in hoeverre daar topics zijn waar alleenstaanden schrijven.
Welkom nieuwe schijfsters!

Als je in de openingspost wil vermeld dan even wat je wilt dik gedrukt danzal een van ons het aanpassen!

Mila, geldt ook voor jou he!? Geef maar aan wanneer je er aan toe bent om naar fase 3 te worden overgeplaatst. En stuur anders even een mailtje aan kindinjeuppie@gmail..com dan stuur ik je de inloggegevens.(geldt ook voor de andere, al langer meeschrijvende vrouwen)

Als je nog een website of een boek weet, noteer dit dan ook dik gedrukt, zodat het in de OP gemeld kan worden. Zo kunnen we het samen uitbreiden en de info zo volledig mogelijk maken.

@Sterre, wat ontzettend balen!! Mag ik vragen waarom met 3 follikels er geen IUI gedaan wordt? Normaal heb je toch maar 1 tot 2 follikels? Of zijn ze dan bang voor een grotere kans op een meerlingzwangerschap?

@Tessado, ook voor jou een Jammer dat het niet raak is.

Hou vol he!

@foliumzuur: als je zwanger wil worden/zwanger bent moet je 400 tot 500 microgram foliumzuur slikken per dag. Dus meer dan de ADH, want die is gebaseerd op gemiddeldes.

@ZI/IUI. Ja het zaad wordt bij IUI hoger ingebracht, maar doordat het opgewerkt zaad is, is het van minder kwaliteit dan bij normale conceptie en ZI. Ik heb begrepen dat de kans op zwanger worden dus op beide manieren even groot is, of zelfs kleiner met IUI.

@hier, ik heb vakantie en zit een beetje met mezelf in de knoop. Ik hou het maar op te veel tijd om na te denken en te weinig energie om veel afleiding te zoeken.

Daarnaast mis ik mijn vriendinnen die wel van de zwangerschap af weten maar het heel druk hebben. En ik wil me dan ook weer niet opdringen. Moeilijk, moeilijk.

Misselijkheid is nog steeds aanwezig. Eten helpt, maar soms ben ik het eten even zat. Ik hoef nog steeds niet over te geven, dus ik wil ook niet te veel klagen, want het kan nog veeeeeel erger.
Oh, nog even terugkomen op de kinderopvang: ik heb een goed gesprek met mijn ouders gehad o.a. over financiën en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mezelf wat meer lucht mag geven op financieel gebied. Ik moet het allemaal nog goed uitzoeken, maar ik denk dat ik dan toch voor een KDV ga, omdat ik er ook een goed gevoel bij wil hebben. Maar goed, op mijn werk weten ze nog van niets, ik heb pas over een maand of 11 opvang nodig, dus een KDV regelen hoeft niet meteen
Wat betekent MMM?
Medische MalleMolen
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Rosings, welkom hier!

Sterre, wat een teleurstelling. Kun je niet toch een escape-IUI doen, of wil je dat zelf niet met drie eitjes? Bij het AMC is drie het maximum waarbij ze IUI doen, in elk geval voor alleenstaande vrouwen. Maar je mag natuurlijk zelf weigeren, als je dat te veel vindt.

Er is trouwens ook een forum hier te vinden: http://www.kidinformatie.com/forum/

Daar schrijven allerlei mensen die donorzaad nodig hebben, omdat ze alleenstaand zijn, lesbisch of omdat de man geen goed zaad heeft. Daar is ook een levendig topic over de MMM, met stellen en singles die daar schrijven. Hier ben en blijf je ook welkom, logisch.

Tessado Het hoort er allemaal bij, en drie pogingen is nog niks om ongerust over te worden, maar mèn, wat wordt je geduld toch op de proef gesteld in dit traject, he.

Tammy, jij gaat deze cyclus een nieuwe poging in? Ik duim voor je.

Gavia, wat bedoel je precies met jezelf wat meer lucht geven op financieel gebied? Neem je bij je berekeningen ook alle belastingvoordelen mee? Behalve kinderbijslag zijn dat Inkomensafhankelijke Combinatiekorting (IACK), Alleenstaande Ouderkorting (AOK), eventueel Ouderschapsverlofkorting (als je werkgever dat niet compenseert), Kindgebonden Budget.

Nu gaat er in 2014 waarschijnlijk van alles veranderen in deze regelingen, maar goed, voor mezelf heb ik gerekend met de huidige varianten om mijn budget te bepalen.

Ook fijn dat ik vlak voor mijn verlof nog even een flinke salarisverhoging heb weten te onderhandelen, geeft weer meer ruimte.

Vandaag is de eerste dag van mijn verlof. En wat ben ik eraan toe. Vanmorgen naar de verloskundige geweest, alles was in orde. Net gebeld om klossen te bestellen, en die komen meteen morgen al. Inclusief een ruggensteun (?) die handig is om rechtop te zitten. Allemaal gratis, dat is wel fijn geregeld.

Nu is het dus tijd om langzaam maar zeker door mijn todo-lijstjes heen te komen.

Gisteren heb ik het voorlopige ontwerp voor mijn geboortekaartje binnen gekregen, en daar ben ik heel blij mee. Wordt een bijzonder kaartje - net nog even gecheckt op het prikbord van de verloskundige: niks wat erop lijkt
Dank jullie Emma, Tammy en Gavia en NYC.

De knuffels doen me goed.

Ik moest ook gelijk aan Tammy en Yezka denken met dit hele gedoe.

Als ik een stelletje was geweest had het "gemogen" met 3, maar in mijn eentje is het risico op een drieling te groot. En dat moest ik niet willen.

Terwijl het weer veel te weinig kans biedt met icsi. Lekker tegenstrijdig.

Ik zie mezelf het ook echt niet redden met een drieling. Zou het ook niet eerlijk vinden tegenover mijn dochter.

Al vind ik het nu wel enorm zonde van 3 goede follikels...

Ik heb vannacht al gekeken op een paar sites, ook die van verdwaalde ooievaar geloof ik. Ik zag zoveel dames met meer dan 3 puncties (zelf betaald dan?) en nog steeds geen kind. Wanneer stop je dan? Ook vrouwen die overgingen op eiceldonatie en zelfs adoptie. Dat gaat hem voor mij echt niet worden.

Fijn om te lezen dat er op medisch gebied nog meer mogelijk is dan dit. Ik hoop morgen meer info te krijgen van de arts bij gg.

En ik ben enorm blij dat deze poging niet meetelt.

Ik heb overigens totaal geen moeite mee dat hier stellen zitten hoor! Meer met het feit dat mijn probleem niet meer ligt in het alleen aangaan van dit avontuur, maar dat het avontuur een stuk lastiger geworden is. De tijd van hoopvolle iui's is voorbij...zoiets...

Jakkes wat klink ik negatief
Dank je CF, ik ga ook kijken op die site.
Heerlijk dat je verlof is begonnen CF!
Bedankt voor het warme welkom.

Ik moet morgen naar de huisarts, een huisarts waar ik voorheen gewerkt heb en die sindsdien altijd even aardig en nieuwsgierig is hoe het met mij gaat en hoe het in de liefde staat... Diezelfde huisarts moet ik morgen dus om een verwijzing gaan vragen...

En dan ook nog naar Utrecht bellen om mij aan te gaan melden, het wordt een dag vol stapjes in de goede richting . Ik vind het wel spannend hoor!!

De afgelopen dagen en nachten hebben mijn hersens overuren gemaakt.. Veel nagedacht, veel gelezen en veel gedroomd. Zo droomde ik vannacht dat ik voor intake was en dat er een hele ballotagecommissie (dubbel M en dubbel S??) zat, verschrikkelijk!!

Maar hee, ik heb de stap gezet en ik heb er zin, wie weet heb ik over 2 jaar wel een klein hummeltje in mijn buik groeien!!

Hebben jullie trouwens iemand meegenomen naar het eerste gesprek?

@ Openingspost. Daar wil ik graag bij Zuster123, 26 jaar, orientatie UMC

@Rosings. Spannend he zo de eerste stappen gezet, welkom! In mijn geval kan wachten mooi samen met een opleiding ;),

@Madiwodo. Ik slik nog geen foliumzuur, voor mijn idee is dat wel heel erg op de zaken vooruit lopen nu. Ik begin denk ik als ik op de wachtlijst sta.

@Tessado. Knuffel voor jou, balen hoor!!

@Sterre1978. Voor jou ook een knuffel, wat een ontzettende teleurstelling al is het ook wel logisch dat ze geen IUI willen doen ivm risico op 3ling.. Heel veel sterkte.

@CF. Heerlijk, verlof!! Geniet ervan!

@vergoeding/kosten. Weet iemand wat de kosten van KID zijn bij het UMC, of hangt dit van je zorgverzekering af?

@opvang. Collega's zijn allemaal samen met hun partner, dus de opvang qua nacht/avonddiensten is voor hen een minder groot probleem. Een constructie voor mij valt wel te bedenken, alleen vind ik het zo voorbarig om het nu al helemaal te plannen met de mensen uit mijn netwerk ;). Geen andere uppies met onregelmatige diensten?

@financieel. Hebben jullie een flink gevulde spaarrekening achter de hand? En met voor budget rekenen jullie voor een kind in de begroting?

@boeken. Heeft er iemand nog een aanrader qua boek voor ons Uppies, over uppie-moederschap e.d.?
Zuster, het is zeker een spannende periode, nu je zo de eerste stappen zet. Maar ik vond het ook fijn voelen, alsof alles op zijn plek viel. En tegelijkertijd werd ik er best onzeker van.

Wat betreft financieel: ik heb best een spaarpotje, maar daar is laatst een flinke hap uitgenomen om een deel van mijn aflossingsvrije hypotheek af te lossen. Ik probeer dat de komende jaren zo veel mogelijk te doen, zodat ik niet of zo min mogelijk met een restschuld kom te zitten als ik zou willen verhuizen. Ik woon nu namelijk op 55m2 in een tweekamerwoning. Best krap dus, maar voorlopig ruim genoeg. Dat aflossen moet ik steeds afwegen tegen het overhouden van voldoende spaarbuffer.

Ik maak elk jaar een overzicht van wat er maandelijks binnenkomt, en wat er aan vaste lasten uitgaat, en hoeveel ik zou kunnen sparen. Variabele kosten (boodschappen, ov, kleding, cadeaus, etc) zitten dus niet in mijn overzicht. Ik neem dus ook geen "babybudget" op. Ik doe wel een soort schatting op basis van wat ik nu maandelijks uitgeef, dat ik straks iets meer zal uitgeven. Heb nu een bedrag van zo'n 100 euro extra voor de baby in mijn hoofd. Maar of dat klopt, weet ik niet. Ik wil borstvoeding geven, dus het zal om luiers en kleren gaan. Maar kleren heb ik heel veel gekregen uit mijn omgeving, dus zal ik weinig kopen.

Alle "vaste posten" voor de baby, dus kinderopvang (en toeslag), kinderbijslag, etc, heb ik dus al in mijn budgetoverzicht staan.

Nou ja, misschien wat warrig opgeschreven, maar ik verwacht dat ik normaal rond kan komen, alleen wellicht minder kan sparen en/of aflossen.
@ Zuster,

Ik heb, toevallig net een vraag naar mijn zorgverzekering gestuurd over de vergoeding van IUI. Hieronder staat de mail die ik terug kreeg:

Vergoeding ivf/icsi

U hebt vanuit de Basisverzekering recht op vergoeding van de kosten voor een eerste, tweede en derde poging. Nadat er een zwangerschap uit een poging is ontstaan die minimaal twaalf weken heeft geduurd, heb je opnieuw recht op drie pogingen. Een eventuele vierde poging komt nooit voor vergoeding in aanmerking.

Vergoeding geneesmiddelen

De kosten van geneesmiddelen, hormoonpreparaten (zoals bijvoorbeeld clomid, pregnyl, menopur), ovulatie-testmateriaal die benodigd zijn voor een vruchtbaarheidsbehandeling komen vanuit de Basisverzekering voor vergoeding in aanmerking. Deze middelen kunnen op recept bij de eigen apotheek worden verkregen. Zoals bij alle geneesmiddelen is ook hier het door de overheid vastgestelde geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS) van toepassing. Dit betekent dat sommige middelen niet of slechts gedeeltelijk worden vergoed. Uw apotheker kan u informeren of er een eigen bijdrage geldt en hoe hoog deze eigen bijdrage is.

Eigen risico

De kosten van ivf/icsi/ki/kid of iui worden vergoed uit de Basisverzekering. Deze kosten tellen daarom mee voor het verplicht en eventueel vrijwillig eigen risico.

N.B. heeft geen contract met ons. De behandelingen worden voor 80% vergoed van het wettelijke tarief in Nederland.

Verwijzing

Er is een verwijzing noodzakelijk van de huisarts.

(Hier en daar heb ik de mail wat aangepast, maar het belangrijkste staat er wel in.)
quote:zuster123 schreef op 17 juli 2013 @ 13:32:

@vergoeding/kosten. Weet iemand wat de kosten van KID zijn bij het UMC, of hangt dit van je zorgverzekering af?

Ik kreeg 1 rekening vanuit Utrecht waar zoiets als "sperma" bovenaan stond. De rekening bedroeg 405 euro en dat was voor de eerste 3 behandelingen. Daarna heb ik nooit meer een rekening gehad, terwijl ik 11 behandelingen heb gehad.
Gaat dat niet via je zorgverzekeraar aan het eind van het jaar, emma?
quote:ClaudeFiolle schreef op 17 juli 2013 @ 15:24:

Ik woon nu namelijk op 55m2 in een tweekamerwoning. Best krap dus, maar voorlopig ruim genoeg.

Dus de kleine komt ook bij jou op de kamer te slapen? Of ga je, net als Gavia, uiteindelijk in de woonkamer slapen?

Ga je nog foto's van de babykamer op FB zetten? Ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig
quote:NYC schreef op 17 juli 2013 @ 19:17:

Gaat dat niet via je zorgverzekeraar aan het eind van het jaar, emma?De zorgverzekeraar vergoed een groot gedeelte, maar dit was het zaad dat je zelf moet betalen. Zal ook wel opslag zijn en bewerking enzo.
Dan zou ik gewoon afwachten wat het UMC/zorgverzekeraar aan jou laten weten. Zolang je iets moet betalen melden ze zich meestal wel
Ja, ik heb er al 2 keer naar gevraagd, maar vervolgens krijg ik geen rekening. Dan maar niet hoor. Ik ga het niet weer vragen.

Alleen zou het wel jammer zijn als ik straks in één keer een rekening van ruim 1200 euro krijg. Maar ja... ik merkt het wel.
Ik heb bij KID-centrum / AMC twee keer ruim 400 euro betaald voor het donorzaad. Een keer voor de zes KI-behandelingen bij het KID-centrum (één rietje per keer), en een keer voor de drie IUI's in het AMC (drie rietjes per keer). Verder geen kosten gehad, behalve een paar lab-onderzoeken voor bloed, SOA's, etc. Die ook iets van 200 euro hebben gekost.

De kleine komt inderdaad bij mij op de kamer te slapen. Het is mogelijk om mijn slaapkamer te verdelen in twee piepkleine kamers, maar dan is de kleinste 1.40 breed. Dus dat ga ik pas doen als ik echt behoefte heb aan een aparte kamer voor zoon.

Andere mogelijkheid is op zoek gaan naar een nieuw huis. Maar dat is allemaal nog ver weg, denk dat ik daar pas over een jaar aan ga denken.

Mocht het toch niet werken, samen op 1 kamer, dan is het vrij makkelijk voor mij om toch in de woonkamer te slapen, of (maar dat lijkt me minder logisch) kind met bed en al de woonkamer in te rollen.
CF geniet van je verlof!

Nog meer nieuwelingen, het wordt gezellig druk hier, welkom!

Een dikke voor sterre. En je blijft wel gewoon hier hoor! (als je wilt natuurlijk) kijk naar Tammy die zit toch ook behoorlijk in de MMM dus je bent niet de enige.

En ik zit wel niet in de MMM maar om te zeggen dat het hier nou zo soepeltjes gaat.. Ja het zwanger worden wel, maar blijven...?

Voor nu B&J en ff balen en daarna weer vol frisse moed er tegenaan!

Oooo toch... Jammer tessado! Hopelijk verzachten de B&J iets. (welke smaak?) Hoop dat ik je zus mag volgen, ik vond die 2x mk heftig genoeg. (ben trouwens nog priller, 4 week en paar dagen) Doe inderdaad wel veel inspannend werk. (in zkh geen verpleging maar wil hier niet meer kwijt ivm herkenbaarheid) Bukken, tillen, veel lopen, pt overeind helpen, afgelopen dagen waren druk en warm. Maar daar zal dat roze toch niks mee te maken hebben?

Een meet in september lijkt me leuk!

Gavia je mag me wel naar fase 3 zetten hoor! Ik ben ten slotte zwanger...

Hoe lang moet jij nog wachten op je echo? 2 weken?

En een beetje piekeren over alles wat op je pad komt lijkt me normaal hoor. Zou gekker zijn als je dat niet deed! Maar komt vast goed allemaal! Dat van jezelf meer lucht geven snap ik ook niet helemaal?

Hier gaat t wel. Koorts was gisteren al weer weg na een nacht lang slapen. Maar wel nog een keer roze gezien en net ook weer iets. Heb nog even terug gelezen hoe het bij jou zat emma, knap dat je toen zo rustig kon blijven! Ik probeer het ook want ik weet dat ik er nu geen invloed op heb wat er daar binnen gebeurd. Maar het kost me moeite, ik vind het gewoon eng en zou willen dat ik 4 weken verder was. Of toch niet want stel dat het weer niet goed is nu kan ik nog een beetje dromen dat het goed komt. Pfffff moeilijk dit hoor. Emma weet jij nog of je vaker roze had of maar eenmalig? En liz hoe zat dat bij jou? Ik weet dat het niks zegt voor mij maar ik wil zo graag succesverhalen horen om me aan op te houden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven