Huis te koop!
zaterdag 6 juli 2013 om 12:47
Hoi,
Ik kom ook meeschrijven. Het afgelopen half jaar heb ik al veel op funda gekeken en ik heb uitgerekend wat mijn maximale hypotheek gaat zijn, maar nu is het eindelijk zover dat ik concrete stappen zet om mijn eerste huis te kopen! Vrijdag heb ik een eerste bezichtiging en een afspraak met een aankoopmakelaar. Ik vind het nog wel erg spannend allemaal, maar als ik ooit een huis wil kopen, lijkt het me nu het juiste moment.
Ik kom ook meeschrijven. Het afgelopen half jaar heb ik al veel op funda gekeken en ik heb uitgerekend wat mijn maximale hypotheek gaat zijn, maar nu is het eindelijk zover dat ik concrete stappen zet om mijn eerste huis te kopen! Vrijdag heb ik een eerste bezichtiging en een afspraak met een aankoopmakelaar. Ik vind het nog wel erg spannend allemaal, maar als ik ooit een huis wil kopen, lijkt het me nu het juiste moment.
Semper ubi sub ubi
zaterdag 6 juli 2013 om 16:28
Ja, mijn bezichtiging was tijdens mijn afwezigheid. Helaas heb ik niets gehoord van mijn makelaar, dus ook niet wat voor mensen het waren, of ze geïnteresseerd waren etc. Er waren alleen modderige voetstappen op mijn tapijt achter gelaten, grrr.
Ik ben binnenkort weer thuis, dan ga ik maar weer eens bellen.
Ik ben binnenkort weer thuis, dan ga ik maar weer eens bellen.
maandag 8 juli 2013 om 08:59
Wij hebben net ons eindbod de deur uit gedaan!!! Zo spannend!! Hopen jullie mee?!? Inmiddels zijn de irritaties rondom hypotheek enz iets afgenomen maar hoop maar dat de verkopers het geen al te groot probleem vinden dan t iets langer gaat duren dan normaal.... Hoop dat zij al lang blij zijn dat t misschien dalijk verkocht is!!
Bij jullie nog nieuwe ontwikkelingen??
Bij jullie nog nieuwe ontwikkelingen??
maandag 8 juli 2013 om 19:19
Oeh sunny dat is spannend. Ik zal voor je duimen.
Ik heb donderdag een afspraak bij een andere aankoopmakelaar. Vandaag al een heel gesprek over de telefoon gehad en donderdag gaan we mijn woonwensen doornemen zodat hij voor me op zoek kan gaan.
De makelaar waar ik vrijdag een afspraak mee heb heeft namelijk veel huizen in het bestand die ik leuk vind, dus ik moest ik een andere makelaar zoeken als aankoopmakelaar. Momenteel heb ik al een aantal favo huizen op funda, Vrijdag dus de eerste bezichtiging en de rest bespreek ik eerst met de aankoopmakelaar.
Ik heb donderdag een afspraak bij een andere aankoopmakelaar. Vandaag al een heel gesprek over de telefoon gehad en donderdag gaan we mijn woonwensen doornemen zodat hij voor me op zoek kan gaan.
De makelaar waar ik vrijdag een afspraak mee heb heeft namelijk veel huizen in het bestand die ik leuk vind, dus ik moest ik een andere makelaar zoeken als aankoopmakelaar. Momenteel heb ik al een aantal favo huizen op funda, Vrijdag dus de eerste bezichtiging en de rest bespreek ik eerst met de aankoopmakelaar.
Semper ubi sub ubi
maandag 8 juli 2013 om 21:53
hahaha, idreamof genie; herkenbaar. Ik had een favo huis op het oog en twijfelde tussen 2 verkoop makelaars voor de verkoop van ons huis. Het huis wat wij op het oog hadden was van 1 van hun.
Dus de ander gekozen. Komt de makelaar met een identiek huis op de proppen! Ok, 2 nummers verder.. (en wel met schuifseperatie vd ensuite en een stuk goedkoper).
Het goede idee om de makelaars gescheiden te houden is hier dus mislukt!@
Dus de ander gekozen. Komt de makelaar met een identiek huis op de proppen! Ok, 2 nummers verder.. (en wel met schuifseperatie vd ensuite en een stuk goedkoper).
Het goede idee om de makelaars gescheiden te houden is hier dus mislukt!@
donderdag 11 juli 2013 om 11:58
Hier ook stil....gisteren de kijkster gebeld die erg geintreseerd is, maar ze kwam erachter dat huis toch te duur voor haar is...
Helaas,
we worden wel redelijk bekeken op funda.
Ik heb wel de hoop dat het dit jaar nog gaat lukken. Het is echt een goede tijd m wat te kopen aangezien de rente erg laag staat. Dat geeft toch hoop!
Helaas,
we worden wel redelijk bekeken op funda.
Ik heb wel de hoop dat het dit jaar nog gaat lukken. Het is echt een goede tijd m wat te kopen aangezien de rente erg laag staat. Dat geeft toch hoop!
donderdag 11 juli 2013 om 17:52
Hier een kijker gehad die nu aan het proberen is om de benodigde papieren rond te krijgen. Als hij zeker weet dat hij voldoende hypotheek kan krijgen gaat hij bieden. En dat weten we omdat ons verkopend makelaar ook zijn hypotheekadviseur is.
Nou ja, het kan nog alle kanten uit gaan, we wachten nog even af.
Wij zijn nu aan het bedenken wat handig is voor de aankoop. We hebben een huis op het oog waar veel werk aan moet worden gedaan. Een aankoopmakelaar is dan wel handig. Maar is het dan handig om onze verkopend makelaar hiervoor in te schakelen? Misschien wordt hij, met het oog op nog een klus, wel nog beter in het verkopen van ons huidige huis. Of is juist een andere makelaar handig? En is het slim om bijv een vbo makelaar te zoeken voor de aankoop als de verkopend makelaar nvm is? We hebben namelijk het idee dat er aardig wat vriendjes (en vijanden) in het wereldje zitten.
Nou ja, het kan nog alle kanten uit gaan, we wachten nog even af.
Wij zijn nu aan het bedenken wat handig is voor de aankoop. We hebben een huis op het oog waar veel werk aan moet worden gedaan. Een aankoopmakelaar is dan wel handig. Maar is het dan handig om onze verkopend makelaar hiervoor in te schakelen? Misschien wordt hij, met het oog op nog een klus, wel nog beter in het verkopen van ons huidige huis. Of is juist een andere makelaar handig? En is het slim om bijv een vbo makelaar te zoeken voor de aankoop als de verkopend makelaar nvm is? We hebben namelijk het idee dat er aardig wat vriendjes (en vijanden) in het wereldje zitten.
vrijdag 12 juli 2013 om 11:30
nou ben nu ook opeens minder positief.....ons mooie huis wat we op het oog hadden is verkocht.
Was eigenlijk het enige huis wat we echt leuk vonden.
Wij hebben het probleem dat we verliefd zijn op een wijk en daar staan amper huizen te koop in onze prijsklasse. Wel goedkoper of juist weer een stuk duurder.
Er staat nog 1 huis te koop wat de moeite waard is maar daar moet heel veel geklust worden en ik heb het idee dat er weinig zon staat in de tuin.
Heb nu opeens minder haast om mn appartement te verkopen..
Was eigenlijk het enige huis wat we echt leuk vonden.
Wij hebben het probleem dat we verliefd zijn op een wijk en daar staan amper huizen te koop in onze prijsklasse. Wel goedkoper of juist weer een stuk duurder.
Er staat nog 1 huis te koop wat de moeite waard is maar daar moet heel veel geklust worden en ik heb het idee dat er weinig zon staat in de tuin.
Heb nu opeens minder haast om mn appartement te verkopen..
vrijdag 12 juli 2013 om 21:38
Toen wij ons huis te koop hadden gezet stonden er meerdere opties te koop.
Nu nog maar 1 maar waarbij we behoorlijk wat twijfels hebben dus.
Ben nu minder gedreven om ons huis te verkopen maar als er een geintresseerde is, is dat natuurlijk prima en moeten we tussendoor huren. Maar dan wel voor de vraagprijs.
Wel heel erg balen hoor!!
Nu nog maar 1 maar waarbij we behoorlijk wat twijfels hebben dus.
Ben nu minder gedreven om ons huis te verkopen maar als er een geintresseerde is, is dat natuurlijk prima en moeten we tussendoor huren. Maar dan wel voor de vraagprijs.
Wel heel erg balen hoor!!
zaterdag 13 juli 2013 om 12:47
Elize, ik heb 2 fantastische woningen voorbij zien gaan..
Die 2 staan nog steeds in mijn funda lijstje. Desondanks denk ik dat het huis wat we nu gekocht hebben de beste is!
Wie weet wat er allemaal nog gaat komen? Enne wij hadden bij ontbindende voorwaarden ook een termijn van verkoop binnen... maanden kunnen laten opnemen.
Leef mee.
Die 2 staan nog steeds in mijn funda lijstje. Desondanks denk ik dat het huis wat we nu gekocht hebben de beste is!
Wie weet wat er allemaal nog gaat komen? Enne wij hadden bij ontbindende voorwaarden ook een termijn van verkoop binnen... maanden kunnen laten opnemen.
Leef mee.
zaterdag 13 juli 2013 om 17:08
maandag 15 juli 2013 om 13:51
Hier nieuws!! Nadat we vandaag (een week later) nog niets hadden gehoord op ons eindbod, hebben we gebeld. We hoorden dat de bank ons bod heeft geaccepteerd!!!!!!! Maar helemaal geaccepteerd is het nog niet want nu moet de verkoper en zijn advocaat het nog accepteren.... Nog even spannend dus maar ik denk dat hij niet meer veel heeft te zeggen eigenlijk...ze moeten nu kijken of de verkoper het financieel geregeld krijgt. Krijgen deze week iets te horen. Maar ben wel al voorzichtig heel blij hahaha!
Deze week ook afspraak over onze hypotheek ben nu alles aan het uitzoeken wat het voordeligst is enzo... pff lastig hoor!!
Deze week ook afspraak over onze hypotheek ben nu alles aan het uitzoeken wat het voordeligst is enzo... pff lastig hoor!!
maandag 15 juli 2013 om 21:24