Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Net een heel fijn gesprek met een financieel adviseur gehad. Ik kan behoorlijk meer lenen dan ik dacht, dus ik pas mijn zoektocht daarop aan. Hij gaf ook aan dat ik meer kon lenen omdat onze gemeente een rentevrije starterslening aanbied (eerste 3 jaar rentevrij, daarna wordt opnieuw naar inkomen gekeken). Nu groei ik de komende paar jaar nog door in loon, dus dit zou een mogelijkheid kunnen zijn. Heeft iemand hier er ervaring mee? Ik twijfel namelijk zo'n starterslening wel een goed plan is.
Semper ubi sub ubi
Tja dat moet je bij jezelf nagaan of je dat een goed idee vindt of niet ;)

Op http://www.svn.nl/FinancieleRegelingen/ ... ening.aspx

staat meer over de starterslening.
Zou toch voorzichtig blijven.. Een lening is een lening en geen eigen geld!
Ik heb het er ook met mijn aankoopmakelaar over gehad. Hij blijft zoeken op mijn budget, maar mocht mijn droomhuis bijvoorbeeld zo'n 5000 boven budget uitkomen, dan kan ik altijd nog nadenken of ik het wil financieren met een starterslening.

Hij heeft me nu ook een lijstje met woningen die voldoen aan mijn zoekeisen toegestuurd. Daar vermaak ik me al flink mee en ik ben heel blij dat ik een aankoopmakelaar heb. Hij heeft al veel meer gevonden dan ik en geeft echt goed advies. Een huis dat mij leuk leek vond hij bijvoorbeeld niets voor mij. Hij kon op de funda foto's al zien dat er veel werk in dat huis zat en dat er onder andere opnieuw gevoegd zou moeten worden. Dat zie ik dus zelf niet.
Semper ubi sub ubi
Let op met wat je vrij geeft aan aankoopmakelaars. Want als het er uiteindelijk op aan komt dat je een van zijn woningen wil kopen (en dus een andere makelaar moet zoeken) weet hij je financiele ruimte en dat kan best een nadeel zijn bij de onderhandelingen.

Ik heb zelf de aankoopmakelaar pas ingeschakeld toen ik al wist welk huis het ging worden. Daardoor wist ik welke makelaar afviel.

Hier volgende week de overdracht, dan ben ik huiseigenaar-af. Gek idee! Maar wel fijn dat het gedoe dan over is
Weet ik Livine, ik heb daarom expres een aankoopmakelaar genomen die eigenlijk geen leuke huizen voor mij heeft. Hij komt tot nu toe ook braaf aan met huizen van andere makelaars. ;) Misschien een beetje naief, maar ik vertrouw mijn aankoopmakelaar wel om een goed huis voor me te zoeken.
Semper ubi sub ubi
Livine, ga je nu huren?

Hier hebben wij maandag de overdracht van het nieuwe huis, weekje later van ons huidige huis.
Nee, ik ben ingetrokken bij mijn vriend en hij had al een koopwoning. Volgend jaar gaan we die te koop zetten en dan iets van ons samen zoeken.
Oh, duidelijk.. Leuk om een stel te zijn. Enne succes met verkoop en zoeken naar de nieuwe stek!
Dankjewel
Nou wij hebben nog steeds geen reactie gehad op ons eindbod... Van de verkopers dan.. Vanmorgen mail gestuurd naar de makelaar dat we het allemaal wel erg lang vinden duren en dat ons dingen worden beloofd die niet worden nagekomen. Nu hebben we een deadline gesteld op eind deze week. We zijn inmiddels meer dan een maand verder sinds ons eerste bod.... Dus voor het weekend duidelijkheid!!
Pfff, dat duurt wel heel lang sunny. Hopelijk wachten ze niet tot het laatste moment met hun antwoord.

Ik ga donderdag samen met mijn makelaar een paar huizen bezichtigen. Eentje daarvan staat al meer dan 6 maanden op de markt. Het is echt een mooi huis en hopelijk is het in het echt ook mooi, want hier kan mijn makelaar waarschijnlijk nog wel wat van de prijs af krijgen.
Semper ubi sub ubi
Ons huis staat nog niet officieel te koop. Maar we hebben waarschijnlijk al een koper! Die mensen zijn al verlieft op ons huis sinds we het lieten bouwen.

We hebben een prematuur geboren baby, dus hebben we eerst andere dingen aan ons hoofd. We gaan voor een ander huis zoeken als de baby thuis is.

We willen een herenhuis hebben, nog in de orginele staat.
Idreamofgenie: ik heb het al vaker gemeld, maar reken je niet zomaar rijk. Mijn huis staat nu bijna 4 maanden te koop, maar voorlopig gaat er nog niet veel van de prijs af. Ik heb geen haast om te verkopen, en de vraagprijs is heel reëel. Als niemand het daarvoor (ok, min een beetje voor het idee van onderhandelen) wil hebben, blijf ik gewoon zitten. Ik hoor nog regelmatig: oh, je moet zeker 20% onder de vraagprijs gaan zitten, maar ik ken heel wat verkopers (en ja, ook van verkochte huizen ) die je dan heel hard uitlachen. Het hangt ook nogal van iemands omstandigheden af.
Gister de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. Helemaal blij!

Vandaag de hele tijd bezig met gras te maaien, hahahaha.. Wil zo snel mogelijk het zwembad neerzetten!

Verder eens nadenken hoe we de verbouwing gaan aanpakken.
quote:Idreamofgenie schreef op 18 juli 2013 @ 21:01:

Weet ik Livine, ik heb daarom expres een aankoopmakelaar genomen die eigenlijk geen leuke huizen voor mij heeft. Hij komt tot nu toe ook braaf aan met huizen van andere makelaars. ;) Misschien een beetje naief, maar ik vertrouw mijn aankoopmakelaar wel om een goed huis voor me te zoeken.Een vriend van mij is makelaar en die stelt dat makelaars veelal niet te vertrouwen zijn. Jouw aankoopmakelaar heeft er ook baat bij om zo snel mogelijk een deal te sluiten. Afhankelijk waar je woon moet hij toch minimaal 10% van de vraagprijs af kunnen krijgen en als hij zijn best doet wel 20%. Je moet ook geen huis kopen wat nog maar even te koop staat, na een paar maanden zie je dan snel de prijs met tienduizenden Euro's naar beneden gaan. Er is keuze genoeg.
Ik reken me zeker nog niet rijk. Er zijn genoeg leuke huizen en als de vraagprijs al goed is, hoeft er ook niet echt wat vanaf.

De aankoopmakelaar heb ik wel echt nodig. Ik durf namelijk echt niet alleen een eerste huis te kopen en heb helaas geen connecties die me zouden kunnen helpen of hier veel ervaring mee hebben.
anoniem_85130 wijzigde dit bericht op 23-07-2013 18:28
Reden: typefout
% gewijzigd
Semper ubi sub ubi
Het is jammer dat je niet iemand heb die je kan helpen. In dat geval is een aankoopmakelaar wel verstandig. Heel veel succes ermee.

Je zou de eerste zijn die in deze tijd gaat betalen voor wat er voor wat gevraagd. Het minimale korting dient uiteindelijk op 10% uit te komen, anders betaal je echt teveel.
Johand, hangt ook van je huis/wijk/woonplaats af.
Hier nog nieuws??

Bij mij niet helaas, soms wat dagen dat we beter bekeken worden op funda, maar verder erg rustig helaas....ondertussen staan we al bijna 7 maanden te koop.
Elize, wij hebben zo'n anderhalf jaar te koop gestaan... Wat wij hebben gekocht nog geen 3 weken. (en die 3 weken kwam door bouwtechnische keuring en gesprek met de hypotheektussenpersoon). Met andere woorden, je moet geluk hebben en geduld.. Sterkte. eet hoe frusterend het is.
Morgen gaan wij dus over. Dozen gepakt en nu uren aan het aftellen..
Ik heb inmiddels de sleutel en de aannemer is aan het werk. Dat is een van de meest luxe gevoelens die ik ooit heb gehad. Dat ik gewoon naar mijn werk ga en dat ondertussen iemand anders mijn huis mooi maakt.

Ik ben trouwens helemaal verliefd op mijn huis, meer nog dan ik had verwacht. Alles valt mee, het is keurig achtergelaten en de openslaande deuren naar het balkon zijn zo heerlijk. Er staat een hele grote dennenboom voor die zaaaalig ruikt. Nog een maandje en dan ga ik er in.

Vandaag een oude paneeldeur ophalen om een van mijn kastdeuren te vervangen.
Johand wat jij zegt is erg kort door de bocht, het is echt niet waar wat je zegt. De ene vraagprijs is de andere niet; soms worden ze al scherp geprijsd, dus dan gaat er echt geen 10% vanaf. Ik heb bijv zelf ook net een huis gekocht waar maar 2% van de prijs af is gegaan, maat ondanks dat is het nog steeds goedkoper dan andere woningen in de straat hebben gedaan in het afgelopen jaar EN 4% lager dan de getaxeerde waarde! Deze woning stond overigens nog maar 2 dagen te koop, wat ook veel scheelt van hoeveel er af kan.
Ik zoek nog een leuk huis met tuintje en 2 slaapkamers

als alleenstaande starter net zo moeilijk te kopen als je huis verkopen momenteel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven