Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Mila, ik heb het een keer of 4 gehad. De verloskundige wist me wel een beetje gerust te stellen door te zeggen dat roze en bruinverlies niks te betekenen heeft, zolang het niet rood is en je geen krampen hebt. Rond 7 weken voor het laatst.

Misschien moet je je werk een beetje aanpassen. Niet zwaar tillen. De verloskundige zei de vorige keer (1e zwangerschap) dat ik bv. maar even niet moest gaan rennen en even geen gemeenschap moest hebben (dat laatste had ik toch niet). En ik rende weleens om de bus te halen en dan had ik ook wat roze of bruin bloedverlies.

Fijn dat de koorts verdwenen is! Ik duim voor je!!!

CF, woon jij gewoon beneden of heb je een bovenwoning?

Ik woon op de 2e verdieping zonder lift. Ik moet daar t.z.t. wel rekening mee houden qua wandelwagen. Oh ja, jij hebt geen wandelwagen he?

Ik zie een meet in september ook wel zitten als er genoeg animo voor is.

In het andere topic waar ik mee schrijf heb ik een buikfoto van mezelf gezet. Ik vond het niet gepast om hem hier te plaatsen, maar als je hem wilt zien...

Ik had op een ander forum een poll geplaatst met die foto en de meeste mensen denken dat ik zo'n 20 weken zwanger ben en sommigen dachten zelfs 30 weken, haha!
Emma, wat post jij toch altijd verschrikkelijk vroeg. Moet jij zo vroeg op voor het werk? Zou mij niet goed afgaan

Nou ja, ik was al wel wakker om die tijd... Gisteren nog sitten opscheppen hoe goed ik wel niet kon slapen, vannacht was het helemaal mis. Elke houding deed pijn. Blergh.

Ik woon op de begane grond, dus dat is nu echt fijn. Vooral omdat ik ook een tuin heb waar tezijnertijd een badje of een zandbakje in kan.

Wagen ga ik inderdaad niet kopen, maar ik speur nog wel op MP naar een simpel onderstel voor de MaxiCosi. Dat is wel handig als kind in de auto ergens heen gaat, of dat oma ermee op pad gaat.

Een meet in september zou ik serieus overwegen, maar ik heb nu helemaal geen idee hoe ik me dan voel, en of het haalbaar is.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Goedemorgen allemaal,

Met financieel mezelf meer ruimte geven bedoel ik dat ik wil proberen wat meer los te laten dat ik móet sparen. Dus in plaats van te sparen het geld wat makkelijker uitgeven, zodat ik wat leuker kan leven. Dus voor nu blijf ik hetzelfde sparen, maar dat wordt straks minder en dat hoef ik dan niet erg te vinden.

Hypotheek aflossen zit er hier niet in. Maar ik wil wel mijn hypotheek nog eens doorlichten in het najaar.

Mila, ik ga proberen je even door te zetten. En er was nog iemand anders. Die zal ik ook in de OP vermelden!

@CF, als je toch nog aan het rondkijken bent, kan je dan niet ergens een goedkope, compacte en lichte wandelwagen scoren, waar óók de maxicosi op kan. Geen idee wat je moeder wellicht van plan is hoor maar ik weet dat kindjes maar een beperkte tijd achter elkaar in de maxicosi mogen, omdat de houding niet echt goed voor ze is (wel heel veilig)

Balen dat je zo slecht geslapen hebt. Had de warmte er ook nog mee te maken?

Ik vond het hier in de hoofdstad en omgeving vies warm de afgelopen dagen.
Hier een egopostje!

Verwijzing is binnen, heel fijn!

Nu Utrecht bellen voor een afspraak, ook weer spannend!
quote:zuster123 schreef op 18 juli 2013 @ 10:06:

Hier een egopostje!

Verwijzing is binnen, heel fijn!

Nu Utrecht bellen voor een afspraak, ook weer spannend!Fijn, elke stap is er een!
Ik zit nog even moed te verzamelen ;-)!

Ineens bekruipt mij het gevoel of het allemaal niet te 'veel' is. In november met opleiding starten de bezig zijn met kinderwens...

Wordt er niet van mij verwacht dat ik na de opleiding eerst fulltime carrière ga maken??

Het berenbos komt weer gezellig langs....
Laat dat berenbos nu even voor wat het is. Het enige dat je nu doet, is jezelf op een of meer wachtlijsten zetten. Dat geeft geen enkele verplichting. Als je aan de beurt bent, kun je op dat moment beslissen of je direct doorgaat of toch nog even wil wachten.

Maar als je jezelf nu niet op wachtlijsten zet, heb je straks die keuze niet.
Je hebt gelijk! Ik moet ook niet zo op de zaken vooruit lopen. Komt tijd komt raad toch??

Gebeld, hele vriendelijke vrouw aan de lijn. Kon over 3,5 week al maar dan ben ik op vakantie. Nu dus 2 september!!
Mooi! Ik heb hier ondertussen de eerste lading babyspul in de wasmachine. Nieuw beddengoed voor in de wieg, en kleertjes die ik van vrienden heb gekregen.

Volgens mij heb ik met alle giften nu schromelijk te veel.....
Hoi allemaal,

ik heb vandaag post van Geertgen in de bus (in een nette blanco envelop ) ... en ook gelijk beren op de weg. Moet ik dan nu gelijk kiezen tussen alleen doen, of een homo zoeken? Het heeft allebei zulke sterke voor en nadelen dat ik als een boek over wensvaders lees ik voor ben, maar als ik lees over alleen doen denk ik ook 'ja dat is het'. Moeilijk hoor!

en toen kwam ik hier even lezen en zag ik ClaudeFiolles (hahahaha klootviool! leuke nick) advies, laat je maar vast op de wachtlijst zetten. Dus dat ga ik doen. En dan denken we ondertussen nog even verder.

Afgelopen december ben ik trouwens kort zwanger geweest, een vroege miskraam met 7 weken. Dus ik vind het fijn om te weten dat dat gedeelte van m'n systeem wel goed functioneert. Gezien het feit dat de vader nu m'n ex is (waarom toch?) was het misschien maar beter zo, maar ik had hem zo graag als papa van m'n kids gezien!

Ik vind het leuk om te lezen dat er hier zoveel mensen in zoveel verschillende situaties zitten, bevallen, hoogzwanger, net zwanger, afwachtend, druk proberend. maar dat maakt het ook lastig voor me om te reageren. Ik raak het overzicht een beetje kwijt.

hoop dat bij mila de spotting snel stopt.
@Cf, wat leuk al dat kleine spul! Fijn dat je zoveel gekregen hebt, dat scheelt een hoop in aanschafkosten!

@rorings, jouw gevoel is zo herkenbaar! Aan de ene kant heel leuk dat het nu echt een beetje vorm gaat krijgen, maar aan de andere kant maakt het je onzeker! Maar je hoeft niet gelijk in één keer alle beslissingen te nemen gelukkig! Ik zit niet met het dilemma van een evt wensvader, ik wens je veel wijsheid met je uiteindelijke besluit! En gewoon gezellig mee schrijven!
@rosings &@zuster, ik zit in het zelfde schuitje. Ik wacht nu op een uitnodiging en tussendoor moet ik nog even achter een verwijzing aan, druk bezig dus, maar soms ook last van dat berenbos...is het wel goed wat ik doe..., kind zonder vader, mag ik dat willen...wat zullen anderen zeggen...hoe ga ik het doen... enz.
O ja, nog even een vraagje: Zijn hier ook noorderlingen?
Ik woon in Den Bosch
quote:ClaudeFiolle schreef op 18 juli 2013 @ 12:35:

Mooi! Ik heb hier ondertussen de eerste lading babyspul in de wasmachine. Nieuw beddengoed voor in de wieg, en kleertjes die ik van vrienden heb gekregen.

Volgens mij heb ik met alle giften nu schromelijk te veel.....

Ach, geniet ervan. Ik heb nu al schromelijk te veel

Eerst maar zorgen voor een plakker.
Waar zit de any-key?
quote:Houston77007 schreef op 18 juli 2013 @ 22:58:

[...]

Eerst maar zorgen voor een plakker.

Wat m weer niet gaat worden. Witte test. Dag 27. En migraine-achtige hoofpijn.

Waar zit de any-key?
:( wat jammer Houston :(
Jeetje Houston, jouw geduld wordt ook erg op de proef gesteld! Ga je iets ondernemen nu? Een gesprek met je gynaecoloog of iets anders proberen? In ieder geval stevig balen en een grote jumbo size B&J. Als je je ei een keer kwijt wilt kun je me altijd mailen! Sterkte!
Binnenkort HSG.

Moet nadenken over ivf.

En zit als alternatief te denken over IUI met Deens zaad.
Waar zit de any-key?
Wat is een HSG?
Dat is een Hysterosalpingogram. Een onderzoek waar ze de baarmoeder bekijken op de röntgen afdeling en met contrastvloeistof de eileiders doorspuiten om te zien of ze doorgankelijk zijn. Het merendeel van de vrouwen is dan 6 maanden extra vruchtbaar omdat alles dan 'schoon' is. Bij de een doet het niet zo'n zeer bij de ander wel. Ligt aan de uitvoering van het onderzoek. Ik weet er alles van. Ik heb er twee gehad. De eerste prima te doen, direct daarop zwanger. De tweede was een ware hel en bleek uitgevoerd te worden door een stagaire.
bahh wat balen Houston!

Hoeveel IUI pogingen heb je nu gehad? En hoe sta je tegenove Ivf?
Wel goede keuze hoor Houston. Hopelijk vinden ze niets krijg je prachtige fontein foto's en ben je daarna snel zwanger! Ik neem aan dat je daarna nog een aantal keren IUI doet om te zien of het geholpen heeft?
voor Houston. Wanneer weet je meer over de HSG en eventueel IVF?
Emma bedankt nog voor je reactie, stelt me wel iets gerust. Dat advies van je vlk heeft me vorige keer al verbaasd, lijkt me erg ouderwets, en ga ik me zeker niet aan houden Maar wat rustiger aan doen kan allicht geen kwaad. Heb even gespiekt naar je buik-foto: mooi hoor!

Gavia dank. Ik begrijp je sparen-gedachte. Las van de week ergens dat sparen nu sowieso zonde is want de inflatie is hoger dan de spaarrente, dus uitgeven maar!

Hoe gaat het nu met de misselijkheid?

CF hoe was eigenlijk de babydump-ervaring? Net zo erg als je verwachtte? Al het babyspul al gewassen? Het is nu wel zo droog!

Balen Houston Goed dat je een hsg krijgt. Maar waarom denk je nu ineens aan Deens zaad? Lijkt me niet dat dat je kansen vergroot?

Hier gaat t goed. Geen spotting meer gehad maar het blijft spannend. Maargoed, dat blijft het voor mij wel tot de echo en misschien daarna ook nog wel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven