Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Hoi Kris!

Dank je voor de tip!

Het adres is 12 Soi Rongmai, Bangkok, Thailand.... Klopt dat met wat je in gedachten had ?

Zijn er eigenlijk do's en donts wat eten betreft?

( naast water uit flessen drinken en goed op vlees letten? )
quote:phily schreef op 19 juli 2013 @ 10:12:

Hoi Kris!

Dank je voor de tip!

Het adres is 12 Soi Rongmai, Bangkok, Thailand.... Klopt dat met wat je in gedachten had ?

Zijn er eigenlijk do's en donts wat eten betreft?

( naast water uit flessen drinken en goed op vlees letten? )Geen ijsblokjes in je drankje doen! Alleen geschild fruit eten, pas op met sla...
Ijsblokjes is ook allang niet meer een issue.... maken ze overal gewoon van fleswater.
Hi Phily, even opgezocht op google maps, en het zit inderdaad waar ik al dacht. Heb dit hotel als alternatief achter de hand gehad laatste keer. Las wel dat je op moet passen met de kluisjes, daar wordt nog wel eens geld uit gestolen.

Ijsblokjes worden idd van flessenwater gemaakt. Vlees eet ik zelf niet zo veel, wel vis en kip. Nog nooit problemen mee gehad! Tip voor de eetstalletjes: ga daar waar het druk is. En vooral: maak je niet te drk, geniet er lekker van!

Tip voor Chiang Mai: massage in vrouwengevangenis in de oude stad. Beste massage in Thailand gehad! En ik heb er veel gehad...
Phily, weet niet of het nog hetzelfde stalletje is, maar 2 jaar geleden was het stalletje buiten tegenover Baan Sabai mijn favoriet. Mocht je toch wat rustigers willen, om de hoek op de overgang van Phra Artit en Phra Sumen zit Roti Mataba. Prima betrouwbaar eten.

Veel plezier!
Dank voor alle fijne reacties !

@ Kris33, de vrouwengevangenis stond op mijn lijstje wat betreft massage! Kan je me er iets meer over vertellen ?

( ergens in mijn hoofd voelt het toch een beetje gek dat zon vrouw mij masseert, voel ik me ergens schuldig naar haar, of zit ik nu onzin te bedenken :P )

@ ericito Oh wat voor stalletje was het ? Wat verkochten ze er ?

Wat betreft eten; ik heb ooit eens zware voedselvergiftiging opgelopen. In disneyland parijs nog wel! Ben er echt zo beroerd van geweest dat ik eten in t buitenland toch wat spannend vind.

Fijn dat jullie zo lief met mij meedenken dus ..

Ben heel benieuwd wat de reis allemaal gaat brengen!
Heel verhaal aan het typen, loopt ipad vast bij het plakken van een link.... Die link moet je zelf maar even zoeken op Tripadvisor!

Door de massages te nemen in de gevangenis draag je bij aan een goed doel. De dames wordt een vak geleerd, oa massage, en komen binnen een half jaar vrij. De betalingen van klanten worden (deels?) opzij gezet voor de inmates als een startkapitaal wanneer ze vrijkomen.

Het is best een aparte ervaring, maar zoals gezegd de beste massage in Thailand! Je spullen moet je opbergen in kluisjes, het ziet er echt uit als een spa binnenin, alleen hebben de dames tattoeages (zie je weinig bij vrouwen normaal geaproken in thailand) en betaal je aan bewakers in uniform. Ook zijn de openingstijden een stuk bepertker, volgens mij wordt de laatste massage rond 4 uur gegeven!
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar erg leuk om alle Thailand tips en ervaringen te lezen!

Veel herkenbare verhalen, ook ik ga dit jaar alleen op reis naar Thailand voor 2 maanden. Heb vaak gereisd, maar dit wordt de eerste keer alleen! Spannend, maar lijkt me vooral erg leuk:)

Nu heb ik een vraagje aan de mensen hier die vaker in Thailand zijn geweest: Ik ga deze winter naar Thailand. Ik kom aan in Bangkok en blijf daar twee daagjes. Daarna heb ik een kleine week (ongeveer 6 dagen) om in te vullen, voordat ik aan een vrijwilligersproject begin. Het project is in de buurt van Ranong, ten zuiden van Bangkok. Heeft het zin om in die kleine week voor ik aan het project begin een reis naar Chiang Mai te maken? (Bijv heen met de trein en terug nr BK vliegen). Of is 6 dagen echt te kort om op en neer te gaan en kan beter ergens anders naar toe? In ieder geval leek het me wel een hele bijzondere plek en trekt het me erg aan....
quote:mimosa3 schreef op 20 juli 2013 @ 11:25:

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar erg leuk om alle Thailand tips en ervaringen te lezen!

Veel herkenbare verhalen, ook ik ga dit jaar alleen op reis naar Thailand voor 2 maanden. Heb vaak gereisd, maar dit wordt de eerste keer alleen! Spannend, maar lijkt me vooral erg leuk:)

Nu heb ik een vraagje aan de mensen hier die vaker in Thailand zijn geweest: Ik ga deze winter naar Thailand. Ik kom aan in Bangkok en blijf daar twee daagjes. Daarna heb ik een kleine week (ongeveer 6 dagen) om in te vullen, voordat ik aan een vrijwilligersproject begin. Het project is in de buurt van Ranong, ten zuiden van Bangkok. Heeft het zin om in die kleine week voor ik aan het project begin een reis naar Chiang Mai te maken? (Bijv heen met de trein en terug nr BK vliegen). Of is 6 dagen echt te kort om op en neer te gaan en kan beter ergens anders naar toe? In ieder geval leek het me wel een hele bijzondere plek en trekt het me erg aan....Ben zelf niet in Chiang Mai geweest (was alleen op doorreis in Thailand) maar alleen al het reizen met de trein in Thailand vind ik een belevenis op zich. Hier vind je alle info en foto's en filmpjes over treinen in Thailand. http://www.seat61.com/Thailand.htm#Bang ... Chaing-Mai (en in YouTube vind je ook allerlei filmpjes, leuk om even te weten hoe de verschillende klassen coupé's eruit zien.)

Zelf heb ik met de nachttrein gereisd van Bangkok naar Nong Khai (10 uren), was superleuk. Naar Chiang Mai is het geloof ik 12 uren.

Ik denk dat 6 dagen helemaal niet te weinig is. En vliegen terug is ook een goed idee, schijnt goedkoop te kunnen.

Als je nog vragen hebt over 'alleen reizen' laat maar horen, ik doe dat regelmatig.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
@cecilia

Ja precies, het treinen lijkt me idd een hele belevenis!

Denk dat ik inderdaad wel naar Chiang Mai ga, hoe meer ik erover lees, hoe enthousiaster ik word...

Ik denk dat het alleen reizen wel gaat lukken, het is van tevoren natuurlijk super spannend, maar ik heb zo het idee dat het allemaal op zn plaats valt als je er eenmaal bent. Heb jij je ooit onveilig gevoeld als vrouw alleen op reis? Heb je wel eens momenten gehad dat je niet tegen iemand zei dat je alleen op reis was omdat je diegene niet vertrouwde? Verder nog belangrijke tips uit jouw ervaringen? Ik ben zelf verder heel relaxt en niet snel bang, maar vroeg het me wel af
quote:mimosa3 schreef op 20 juli 2013 @ 15:41:

@cecilia

Ik denk dat het alleen reizen wel gaat lukken, het is van tevoren natuurlijk super spannend, maar ik heb zo het idee dat het allemaal op zn plaats valt als je er eenmaal bent. Heb jij je ooit onveilig gevoeld als vrouw alleen op reis? Heb je wel eens momenten gehad dat je niet tegen iemand zei dat je alleen op reis was omdat je diegene niet vertrouwde? Verder nog belangrijke tips uit jouw ervaringen? Ik ben zelf verder heel relaxt en niet snel bang, maar vroeg het me wel af

Ja soms, maar niet meer momenten dan wanneer ik met iemand samen reis. Zo zat ik laatst met een vriendin in een afgelegen hotel, op een avond waren er nul andere gasten en begon de eigenaar opeens rare voorstellen te doen, "kom neem nog wat wijn, laten we dansen" etc. Zelf was hij al behoorlijk dronken. Dan kan je wel met zijn tweeën zijn maar dat maakt geen **** uit. We zaten eigenlijk lekker te lezen in de gemeenschappelijke ruimte maar we zijn onze kamer in gevlucht en hebben lege plastic flesjes voor de deur gezet zodat hij niet stilletjes kon binnensluipen.

In Afrika heb ik wel vaak tegen mannen gezegd dat ik al getrouwd ben en dat mijn man over een paar dagen komt.

In Thailand en Laos heb ik me geen moment onveilig gevoeld ten opzichte van mannen. Wat dat betreft heb je in Thailand minder last van mannen dan in bijvoorbeeld Italië!

Mijn (aan de praktijk gestaafde) theorie is dat je niet per definitie veiliger bent als je met twee of meer bent. Je bent dan juist ook vaak snel afgeleid (door geklets), en hebt een gevoel van schijnveiligheid. In je eentje let je veel meer op wat er om je heen gebeurt.

Natuurlijk moet je geen domme dingen doen maar dat geldt ook voor stellen / groepjes.

En in je eentje ontmoet je veel makkelijker andere leuke mensen, bijvoorbeeld in de bus en trein zit je altijd naast een vreemde, dus voor je het weet heb je een gesprek. Met z'n tweeën zit je vaak in je eigen 'bubble'.

En wees niet bang als iemand in zijn/haar eentje aan een tafeltje zit in het café van het hostel of ergens anders, om te vragen of je erbij mag zitten.

Veel plezier!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Heeft er iemand ervaring met excursies vanuit Au Nang?

We zijn daar in februari, maar helaas net te kort voor een paar nachten op Phi Phi. We willen die mooie strandjes zien die altijd in de folders staan. Tussen die mooie rotsen doorvaren en snorkelen. Dus moeten het boot (dag) trips worden. Maar is dat van daaruit de moeite waard? Ik zou ook graag naar Phi Phi Leh, maar gaan ze daar ook heen? Of zijn andere strandjes mooier?
quote:phily schreef op 19 juli 2013 @ 21:32:

@ ericito Oh wat voor stalletje was het ? Wat verkochten ze er ?

Eten: bordje rijst met curry. Wordt zo a la minute in de wok bereid voor je. Het gaat een beetje tegen je instinct in, maar die snelle staleltjes zijn vaak veiliger dan echte eettentjes, waar voedingswaren langer bewaard worden.

Fijne vakantie!
Ao Nang: hoe lang heb je? Wat is 'te kort'? Als het enigszins kan zou ik toch ergens anders heen gaan. Al is het maar Nopparat Thara (volgende strand) of Muang Klong als je op het vasteland van Krabi wilt blijven.

Je kunt vanaf Ao Nang ook makkelijk een dagje naar PhiPhi. Of Railay. Je kunt gaan rotsklimmen. Ik raad je wel af om met de speedboat naar PhiPhi Leh te gaan, vond dat gebons en geschud verschrikkelijk.
Ao Maya op PhiPhi Leh is wel het summum van zo'n strandje dat jij omschrijft. Vol toeristen ook.

Alternatief is toch een of twee nachtjes PhiPhi Relax. Relatief duur, maar heeft een eigen baai.
@ ericito, dank je voor je uitleg over het straatstalletje, we zullen gewoon ook een beetje op ons gevoel afgaan.

Wie heeft er ervaring met de drijvende hutjes bij kaoh Sok?

Of wellicht op een andere plek? Tips anybody ?

We zouden het erg leuk vinden om dat te doen, net als een boomhut :D
Helaas is er na Khao Sok nog maar 4 nachten over. We (ver)blijven daarom in Ao Nang omdat je anders alleen maar aan het reizen bent. Beetje rust in de reis is ook fijn, toch? Veel touristen op Leh zal de prijs zijn voor een dagtocht. Het is onze eerste keer Thailand en doen maar wat mogelijk is binnen de beperkte tijd.

We kozen Ao Nang ook vanwege oudere kinderen die zodoende ook wat uitgaans gebeuren hebben. Tenminste, zo begreep ik het.

Goeie tip van die speedboat. Die skippen we dus. Maar hoelang is het dan varen naar Leh bijvoorbeeld? En hoelang duurt zo'n dagtocht? Kan iemand wat ervaringen vertellen met zo'n trip? We ziijn dus op zoek naar zoveel migelijk info hierover.
Weet het niet meer exact, maar zal iets van 1 1/2 a 2 uur zijn?

http://www.lonelyplanet.c ... -coast/ao-nang/activities

http://www.travelfish.org ... rn_thailand/krabi/ao_nang
Wij zijn met speedboat naar phi phi gegaan, juist gaaf! Excursie gewoon daar ergens bij een kantoortje geboekt. Was phi phi,nog een eiland ergens en snorkelen .

Ook een olifanten ritje geboekt maar daar heb ik eigenlijk spijt van. Ik vind olifanten prachtig maar het erop zitten is gewoon niet leuk.

Vond het leukste om de olifant een ananas te geven en om er een te zien baden.

Vanuit ao nang vertrekken ook bootjes naar Railey , kost een paar euro en is echt een fijne plek.

De meeste zijn nogal negatief over Ao nang maar wij hebben het er echt heerlijk gehad.

Zaten in een klein pension net buiten de drukte en heb daar echt het lekkerste eten ooit gehad:-)

Kao Sok de drijvende hutjes en de boomhutten was ook super( ondanks de regen) echt een belevenis. Het tuben op de rivier was adembenemend, zo ontzettend mooi daar.
quote:dolfje schreef op 21 juli 2013 @ 08:50:

Wij zijn met speedboat naar phi phi gegaan, juist gaaf! Excursie gewoon daar ergens bij een kantoortje geboekt. Was phi phi,nog een eiland ergens en snorkelen .

Ook een olifanten ritje geboekt maar daar heb ik eigenlijk spijt van. Ik vind olifanten prachtig maar het erop zitten is gewoon niet leuk.

Vanuit ao nang vertrekken ook bootjes naar Railey , kost een paar euro en is echt een fijne plek.

De meeste zijn nogal negatief over Ao nang maar wij hebben het er echt heerlijk gehad.

Zaten in een klein pension net buiten de drukte en heb daar echt het lekkerste eten ooit gehad:-)

Kao Sok de drijvende hutjes en de boomhutten was ook super( ondanks de regen) echt een belevenis. Het tuben op de rivier was adembenemend, zo ontzettend mooi daar.

Hoi Dolfje, waar heb jij geboekt voor de drijvende hutjes van kao Sok?

Mijn vriendin en ik willen dat heel graag, net als het tuben, en hoeveel betaalde jij ongeveer ?
quote:dolfje schreef op zondag 21 juli 2013 08:50 Wij zijn met speedboat naar phi phi gegaan, juist gaaf! Excursie gewoon daar ergens bij een kantoortje geboekt. Was phi phi,nog een eiland ergens en snorkelen .

Kao Sok de drijvende hutjes en de boomhutten was ook super( ondanks de regen) echt een belevenis. Het tuben op de rivier was adembenemend, zo ontzettend mooi daar. "Wij zijn met speedboat naar phi phi gegaan, juist gaaf! Excursie gewoon daar ergens bij een kantoortje geboekt. Was phi phi,nog een eiland ergens en snorkelen .

Heb ook onwijs veel zin om gewoon lekker met bootjes (boten?) naar mooie strandjes te gaan en te genieten van het warme mooie heldere water. Tis alleen het onbekende en dus de tips en truuks die ik graag hoor. Zoals jullie ook al schreven.
Ja excursies naar mooie stranden.... lekker idilisch en rustig
quote:cecilia74 schreef op 20 juli 2013 @ 16:35:

[...]

In Thailand en Laos heb ik me geen moment onveilig gevoeld ten opzichte van mannen. Wat dat betreft heb je in Thailand minder last van mannen dan in bijvoorbeeld Italië!

Mijn (aan de praktijk gestaafde) theorie is dat je niet per definitie veiliger bent als je met twee of meer bent. Je bent dan juist ook vaak snel afgeleid (door geklets), en hebt een gevoel van schijnveiligheid. In je eentje let je veel meer op wat er om je heen gebeurt.

Natuurlijk moet je geen domme dingen doen maar dat geldt ook voor stellen / groepjes.

En in je eentje ontmoet je veel makkelijker andere leuke mensen, bijvoorbeeld in de bus en trein zit je altijd naast een vreemde, dus voor je het weet heb je een gesprek. Met z'n tweeën zit je vaak in je eigen 'bubble'.

En wees niet bang als iemand in zijn/haar eentje aan een tafeltje zit in het café van het hostel of ergens anders, om te vragen of je erbij mag zitten.

Veel plezier!Tnx nog voor je antwoord Kijk er inderdaad vooral naar uit om alleen te reizen en veel mensen te ontmoeten!
wij willen van hua hin naar pattaya, weet iemand een alternatief voor de auto?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
quote:phily schreef op 21 juli 2013 @ 11:29:

[...]

Hoi Dolfje, waar heb jij geboekt voor de drijvende hutjes van kao Sok?

Mijn vriendin en ik willen dat heel graag, net als het tuben, en hoeveel betaalde jij ongeveer ?Ik heb dat bij lGreenwood travel geboekt,heb echt geen idee meer van de prijzen is nl 5 jaar geleden.

Maar het was niet zo heel duur volgens mij.

Treetops

Hier is de site van de boomhutten en drijvende hutjes.

Toen hadden ze dat nog niet volgens mij.

Ik zie op de foto's dat het heel mooi is geworden,toen wij er waren was het zwembad nog in aanbouw en werden de boomhutten gerenoveerd.

Wij waren ook de enige twee gasten Zijn met zijn 2 en met de gids gaan tuben. Eten zat er ook bij in volgens mij.

Ontzettend lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven