Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Sterkte en een knuffel voor jou Houston!
quote:sterre1978 schreef op 17 juli 2013 @ 04:55:

Ik zit er een beetje doorheen...

Uiteindelijk 3 follikels, dus te weinig voor een punctie en teveel voor een escape iui. En dit op maximale dosis...

De arts gaat mij bespreken in het team en in hoor later deze week meer.

Ik had dit toch echt niet verwacht met 34 jaar. Ik wil niet naar hrt buitenland (is niet in te plannen) en wil naast donorzaad niet ook nog eens een donoreicel. Ben zo bang dat het einde oefening is.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik niet meer op mijn plaats zit op dit topic. Moet er een zoeken voor alleenstaanden in de mmm, want met stelletjes in mmm heb ik ook geen aansluiting :-)

*breekt even in*

Sterre als niet-alleenstaande hetero die het medisch circuit ingaat lees ik hier ook mee. Ik moet moeite doen om mezelf niet op bovenste lijst te laten zetten

Jij staat er al op dus doe er je voordeel mee.

Oh, en CF heeft je al verwezen naar Kidformatie, daar ben je ook van harte welkom.
hamer wijzigde dit bericht op 20-07-2013 01:43
Reden: verwijzing naar Kidformatie
% gewijzigd
Houston

Waarom eigenlijk deens zaad? Heb je geen vertrouwen (meer) in jouw donor?

Mila: wanneer krijg je een echo? Kan me goed voorstellen dat het spannend blijft. Hoop voor je dat je na de echo kunt gaan genieten.

Ondertussen ben ik gebeld door de arts na bespreking in het artsenteam. We gaan over op een ander schema; niet beginnen met de remmer (decapeptyl), maar gelijk met de stimulant. Door de remmer werd mijn eigen fsh geremd en die zal er nu dus bij komen.

Vervolgens op dag 2,3, of 4 een echo om de voorraad te bekijken.

Dan besluiten we (ze) dan of we doorgaan met spuiten voor icsi, of voor een iui gaan. Wel fijn om zo vroeg al iets te weten.

Zit nu aan de hormonen om over een week de menstruatie op te wekken. Dacht dat ik niet jankeriger of puisteriger kon worden. Haha, toch wel
Hoi!

Na weken hop ik weer even binnen! Er zijn veel nieuwe

Mensen hier ondertussen gekomen! Leuk!

Af en toe las ik eventjes mee, ondertussen is mijn

Verbouwing van een nieuwe douche toilet achter de rug,

Heb ik een nieuwe auto aangeschaft en m'n eigen

Vakantiereis aan het plannen. Kamperen in Frankrijk

Met mijn vierpersoonstent :-)) ja die heb ik alvast op de

Groei gekocht!

Kortgeleden vroeg iemand... Ik weet niet meer wie of er op dit

Forum of er iemand uit het noorden komt. Ik kom uit het noorden hoor!!

Ondertussen ben ik met terugwerkende kracht

Op de wachtlijst geplaatst van het umc vanaf februari.

Dus ik wacht en wacht op die ene dag dat de brief op de deurmat ligt! Wat er dus boven in de lijst staat over mij klopt niet. Hoe kan ik dit aanpassen?

Iedereen die zwanger is geworden of bevallen is ondertussen gefeliciteerd!! en voor de anderen hang in there!!

Ik zal proberen weer geregeld mee te schrijven!
@ missbella.

Ja, dat was ik ! Gezellig nog een noordeling, ik kreeg een beetje het idee dat ik de enige was. Ik heb je verhaal even gelezen en herken veel van wat je schrijft. Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat de vergoedingen zijn bij NB maar toch heb ik me daar ingeschreven, de wachtlijst is daar niet heel erg lang en het is te doen met reizen (en dat scheelt weer tijd en geld )
@madiwodo wel een lekker idee idd zo dichtbij maar ach Utrecht is ook prima te doen en daar waren de wachtlijsten ook nog niet zo lang! Leuk dat je ook uit het noorden komt! wanneer heb je intake dan bij nb?
M'n stopweek is vandaag voorbij. Ik ga geen nieuwe strip beginnen. Niet dat het bezwangeren snel zal gaan gebeuren, maar dan kan ik m'n cyclus beter leren kennen enzo
Goed plan, rosings! Dat hebben "wij" ook gedaan. Compleet met tabellen en al. En ook een aantal "proef" ovulatietesten. Maar bleken we geen touw aan vast te kunnen knopen en toen het zover was hebben we digitale ovulatietesten gebruikt. Die met een smiley, want uit de gewone met streepjes kwamen we moeilijk wijs. Leek wel of ze altijd een streepje aangaven.
Klopt, gewone ovulatietesten geven eigenlijk altijd een streepje, het gaat erom hoe dik die streep is. Ik heb zelf gedurende de hele wachtlijst mijn cyclussen bijgehouden, inclusief temperaturen (elke ochtend, zelfde tijd, voor het opstaan, rectaal). Dat gaf al heel veel inzicht.

Met ovulatietesten ben ik pas begonnen toen ik echt met behandelingen begon. En ik heb een paar cyclussen lang alle tests bewaard en op een kalender geplakt, zodat ik goed kon zien hoe dik of dun de streepjes waren, en op welke dag. Dat heeft mij geholpen, want bij volgende cyclussen kon ik dus terugkijken hoe het eerder ook weer ging.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Bij mij is het altijd stress geweest met die ovulatietesten. De laatste ronde was ik laconiek, de testen waren nog net niet positief, maar ik had wel een afspraak gemaakt. Daarna ook niet meer getest. En toen was het raak.

Houston, gaat het een beetje? Wanneer was de uitgerekende datum van je vorige zwangerschap?

Hoe gaat het met de hoog zwangeren? Verschrikkelijk dit weer he?

Mila, heb je al een afspraak voor de eerste echo?

e123, hoe gaat het met jou?

Ik ben met dit weer wel meer moe en vandaag voelde ik me niet zo lekker. Morgen weer werken, we hebben geen airco en ik zie er heel erg tegenop. Het kan maar zo 30 graden zijn in de huisartsenpraktijk (plat dak). BAH!
Vorig jaar heb ik vanaf juli getemperatuurd en was ik in de ronde van november zwanger (midden december positief getest) dat werd een vroege miskraam, maar ik kon duidelijk de cyclus vinden inderdaad en de maand dat het raak was heb ik er ook op gelet met sexen, dus dat is wel heel fijn om te weten, an sich kan ik zwanger worden. Anders was ik nu zo ongeveer uitgerekend trouwens... moeilijk omdat ex nu ook z'n spullen aan het pakken is om te verhuizen en m'n nieuwe huisgenoot in de 'babykamer' gaat slapen...
Ha Emma leuk dat je er naar vraagt, sorry ik ben op vakantie geweest en moest heel veel bijlezen en toen is het van reageren niet meer gekomen, door drukte, omstandigheden, vermoeidheid, zwangerschapscoconnetje, etc. Lees en leef nog wel mee met iedereen en duim voor iedereen op goed nieuws.

Mila en Gavia gefeliciteerd, super spannend!!

Welkom alle nieuwelingen en heel veel succes in dit spannende traject.

Hier gaat het goed, gaat ineens heel hard, de weken vliegen voorbij, over 4 maanden ben ik alweer uitgerekend. Heb nog nooit van mn leven zo goed geslapen als nu, zelfs in deze hitte slaap ik zo 12 uur. Babykamer is al voor de helft af, wordt eindelijk echt zo, zeker nu mn buik echt groeit en ik het voel bewegen. Heb stiekem best af en toe nog moeten wennen aan de zwangerschap maar nu verheug ik me enorm naar de komst van mn schattige kindje. Laatst heel druk aan het klussen geweest en heb toen wel een paar dagen last gehad van een soort spierpijn in buik en rug en pijn in de liezen, ik was eigenwijs en dacht dat ik alles nog kon...

Emma heb je de geslachtsecho al gepland? en hoe voel jij je?

Hoop zo dat alle anderen snel zwanger volgen!!
Sterre, even een berichtje voor jou. Ik weet precies hoe je je voelt. Heb al even niet geschreven, maar ga deze week naar het ziekenhuis voor de tweede icsi poging. Ik heb een laag amh van 0,6 en had de eerste ronde 20 eiblaasjes. Dat had ik nooit kunnen hopen, dus geef nog niet op en blijf positief! Welke hormonen en aantallen kreeg je?

In die 20 blaasjes vonden ze 7 eitjes, waarvan er 2 werden bevrucht. Dat viel de gynaecoloog wel wat tegen.. maar goed er werd er eentje terug geplaatst. De poging is mislukt. Nu van de week dus voor de tweede icsi van het ingevroren eitje. Ondertussen bezig met acupunctuur, pom granaatappelsap en wil nog tarwekiem olie halen.

Had laatst al een enorm stuk getikt op mijn tablet en toen was hij ineens leeg en had ik geen tijd alles opnieuw te schrijven. Maar komt nog wel!

Houston, knuffel, voor jou schiet het ook niet op.
Emma: de 29e. Volgende week. Zal blij zijn als die dag voorbij is.

Wondertje: pom granaatappelsap is sap van concentraat. Ik koop de mijne bij Ekoplaza. Is biologisch en niet van concentraat. 100% vruchtensap. Ik kan me niet voorstellen dat concentraat iets doet, want bewerkt.
Waar zit de any-key?
Dan zijn we vorig jaar ongeveer tegelijk zwanger geraakt Houston. Toevallig.

Ik denk dat ik (later ongemerkt?) wel veel naar het kindje van kate en william zal kijken, zelfde tijd.
Jeetje Wondertje, 20!? Dat is onverwacht veel!

Hoe heb je de punctie ervaren?

Mijn amh is (geloof ik) 0, 65 dus dat onloopt elkaar niet veel.

Ik kreeg 300e fostimon vanaf dag 2, met decapeptyl vanaf dag 1. Flare-up schema ivm lage ahm.

Komende cyclus geen deca, maar gelijk fostimon vanaf dag 1.

Ben heel benieuwd... Wat kreeg jij?

Bedankt voor je berichtje, doet me goed!

Veel succes van de week, ik ga voor je duimen.
@missBella, jij dus ook in Utrecht? Wat hebben ze jou verteld qua wachtlijst? Ik heb 2 september mijn eerste gesprek en ben erg benieuwd!

@gesprekken, hebben jullie iemand meegenomen naar de gesprekken? Ik twijfel....

@ovulatie, ik denk dat het bij mij moeilijk testen wordt gezien mijn onregelmatige diensten!

Succes dames met de warmte. Ik ga zo slapen na mijn nachtdienst!
Zwangere dames, sterkte met deze hete dagen. Ik ben niet zwanger, maar heb er behoorlijk last van.

Sterre en Wondertje, succes in de MMM. Ik heb geen laag AMH maar ga wel door de IVF/ICSI molen, en weet wat jullie meemaken.

Zuster, ik heb het hele voortraject alleen gedaan. En later ging mijn moeder, als het kon, mee voor de gezelligheid. Het was toch een hele reis naar Gent met het OV. Ze ging nooit mee naar binnen. Het was toch iets van mij.

Wat betreft de ovulatietesten, ik heb ook wel eens elders geslapen dan thuis en dan nam ik ze gewoon mee in de tas. Vooral ClearBlue is erg eenvoudig. Neem wel een weggooi plastic potje mee. Dat is handiger dan zonder.

Hier gaat het waarschijnlijk weer niet door. Ik ben ziek geweest. Yeah de eerste keer in 5 jaar en heb daar nog een keelontsteking van. En dat is niet zo'n goede basis voor een TP. Ga wel zo naar de HA. Kijken of er deze week nog wat aangedaan kan worden. Anders sla ik over. Mijn ongi is ook in de war. Dus lichamelijk het gaat niet echt geweldig. Verder alles prima, ik wacht nu op mijn consult met een nieuwe dokter. Moet echt een tweede mening hebben. Wellicht weet hij er meer van.
Hoi dames, hier even een kort mobiel berichtje van mijn kant. Ik moet nog even echt bij lezen maar ben niet zo met het forum bezig op dit moment.

Wel een welkom voor de nieuwe dames en een knuffel voor iedereen!

Hier gaat het op zich goed,maar ben er wel een beetje klaar mee. Met de hitte en ze mag nu wel komen van mij.

Slaap slecht omdat ik mn bed uit drijf en heb nog steeds erg pijn aan mn bekken. Morgen weer fysio,maar de enige echte oplossing is bevallen.

En dat mag onderhand wel,ben zondag de 28e 40 weken.

Verder mag ik niet klagen want alles is goed

Ik reageer snel wat uitgebreider!
Fearless, wow je bent een te goede gastvrouw (ik wil heel graag weten wat je geheim is, want mijn baarmoeder is een oorlogsgebied voor een embryo). Jouw kindje neemt er het gemak van. Heel veel succes de laatste dagen en een goede bevalling!
Fearless, sterkte de komende dagen!

Tammy, jou zit het ook niet echt mee. Hoop dat je toch voor een terugplaatsing kan.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met mevrouwR gaat!
Waar zit de any-key?
Goedemorgen!

Wat wordt er weer veel geschreven.

@Houston, alvast sterkte de komende dagen en volgende week. Geen leuke dag. Ook voor Rosings natuurlijk.

@Tammy, beterschap. Hoop dat het nog gaat lukken.

@ Sterre en Wondertje, sterkte met de ICSI. Ik hoop dat het op deze manier gaat lukken!

@e123, spannend. Wat voor kleuren heb je gebruikte voor de babykamer?

@zwangeren: sterkte met de hitte!!

@zuster en missBella, ik zit/zat ook bij het UMCU. Ik heb in oktober/november mijn eerste afspraak gehad en mocht begin juni beginnen! Ongeveer 7 maanden zijn er dus overheen gegaan.

Ik deed de afspraken alleen, maar er was iemand mee, die in de wachtkamer wachtte tijdens de gesprekken. Bij het inwendig onderzoek en later de inseminatie was een vriendin mee en bij de behandeling, omdat het pijn deed en ik het fijn vond dat er iemand bij me was. Ik wil haar ook bij de bevalling vragen.

Ik ben nog steeds misselijk en heb gisteren voor het eerst overgegeven. Klinkt raar, maar dat was toch een soort van opluchting.

De familie is nu op de hoogte en allemaal dolenthousiast. Ik moet afspraken gaan plannen, zodat iedereen die dat wil kan oppassen
E123 fijn te horen dat het met jou goed gaat!

Wondertje jouw geduld wordt ook op de proef gesteld. Succes met de volgende poging!

Tammy jeetje het zit je niet mee. Maar je hebt gelijk dat je wel helemaal fit wilt zijn voor de TP. Beterschap!

Fearless succes met de laatste dagen! Hopelijk blij ze niet te lang zitten!

Gavia wat waardeloos die misselijkheid! Hopelijk alleen het eerste trimester... Wat leuk dat je familie zo enthausiast is! Leg het maar vast al die oppas-beloftes, kan nog van pas komen!

Hier gaat t goed. Durf langzaamaan af en toe te genieten van het feit dat ik zwanger ben. Geen spotting meerr gehad. Eet me een ongans aan vezels en zemelen zodat ik geen obstipatie krijg en de toiletbezoeken (dat blijft eng) kort zijn. Voel me zwanger: behoorlijk pijnlijke en grotere (.)(.) , regelmatig duizelig bij opstaan, soms een wee-ig gevoel en vooral moe moe moe! Over drie weken de echo, ik tel af!
@zuster123 ik ben in februari begonnen met de gesprekken, heb ze allemaal alleen gedaan. had niemand mee genomen en dat ging prima. Maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Toen ik begon met de gesprekken was de wachttijd nog een half jaar of een jaar afhankelijk of je cmv positief of negatief bent maar toen ik te horen kreeg dat ik door was werd mij verteld dat ik zowiezo moest rekenen op een wachttijd van een jaar. Dus daar stel ik mij dan maar op in. ik werk zelf trouwens ook onregelmatig, heb jij al nagedacht over hoe je het gaat doen met wisselende diensten als je een kindje zou hebben?

Wat betreft die ovulatietesten, sommige kun je heel gemakkelijk gebruiken, bv die vd kruidvat, even goed mikken en dan heb je niet eens een potje erbij nodig :-))

@gavia vervelend lijkt me dat zeg als je zo misselijk bent! was jij eigenlijk na de eerste iui zwanger of later? En jij hebt dus 7 maand moeten wachten voordat je begon. Ik krijg toch vanzelf een brief voor een uitleg gesprek, en die staat dan 1 maand later gepland toch?
Gavia, fijn die bevestiging van de kwaaltjes. Jammer dat je er zoveel last van hebt.

Missbella, mijn voortraject duurde 4 maanden. Maar ik heb wel gekozen voor een Deense donor.

Hier, dus nu echt een keelontsteking. Mild vond de dokter. Gelukkig maar, zei ik. Dus allemaal middeltjes gehaald die ik nog niet gebruikt had. Superhoning, kamillethee en zuigsnoepjes. Vanmiddag de kliniek afgebeld. Dik balen! Dus sinds maanden weer B&J gehaald. Chuncky Monkey. Bijna nergens meer te krijgen trouwens. Maar dat is mijn favoriet.

Ook tabletten om mijn ongesteldheid beter te reguleren door die vervelende medicijnen is mijn hele cyclus in de war. Het ging deze maand al beter gelukkig maar top is anders. Dus alles aanpakken komende maand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven